pahf's stuekino - Permitert - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 80 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1598
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bedre sent enn aldri men....Grattis med nye "mini"-lydformidlere Har kinosjefen godkjent dem?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk marantz, de er små i størrelse, men uendelig mye større i lyd enn daliene var Kinosjefen har definitivt ikke godkjent dem, knurra dyyypt når han så eskene. Er nok mer dali mann han

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjena!

På tide jeg tok turen innom. Ser du har slått på stortromma og kjøpt deg forholdsvis dyre fronter. Spiller de med like mye pondus som daliene da? Kanskje ikke så nøy da du har skikkelig å dra på i bunn med. Jeg var og hørte på en plus/2 for første gang i går. Og den var mer fysisk enn jeg hadde regnet med.

Ellers så må jeg si du har en flott hjemmekino. Blir det 5.1 til slutt?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, slo til litt den gangen her, ville prøve om stativhøytalere klarte å fylle rommet mitt, noe som de faktisk gjør greit nok alene tenker ikke over det før en slår på suben og hører hva en går glipp av Det de har mista ifra daliene i trykk har de tatt igjen til gangs på andre områder.

joda, 5.1 blir det nok om en stund ja, slo til på gale'ne på ren impuls egentlig, lei av stereo under film nå, se hva alt fuzzet om bakkanaler er

Vet ikke helt hvordan prioriteringene blir fremover, sterke kilder påstår at det er nok en stund nå, men det er jo bare tull. Lysten på en liten effektforsterker og, så det spørs hva som kommer først av center og effekt. Phantom center fungerer fint det og.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg gjort noe riktig tror jeg : Når en ikke merker subben før en slår den av å lar frontene spille fulltone alene, da er vel målet oppnådd

Satt og spilte Cc cowboys, og plutselig tenkte jeg, hvor er subben hen? Så slo jeg den av og da ble alt så fattig i bunn. Itte værst

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du definitivt gjort noe riktig. I utgangspunktet så skal man jo ikke kunne lokalisere hvor subben står. Den skal falle helt naturlig inn i lydbildet.

Når det gjelder effektforsterker, så er bruktbørsen trikset. Har kjøpt mye fint brukt jeg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, tror jeg har gjort noe viktig her nå, fikk en kompis til å lytte med roger waters - amused to death, og han hørte ikke noe sub.

Har lett etter effektforsterker både her og hifisentralen, men ikke funnet noe enda. Skal ta en telefon til hifihuset å høre om de har noe liggende.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Siden jeg er i siget med oppdateringer slo jeg til på et par dipole smågutter i dag
    Så nå blir det 4.1 oppsett.

Velger å spare litt penger på bakhøytalere å heller legge mer i effekt forsterker noe jeg tror vil lønne seg i lengden.

Valget falt på :

Åssen synes du disse er på film??? Har jo noe av samma greiene selv(Gale 4010S), bare mine er mindre.. kjøpte du dem brukt eller nye?? hvis nye, hvor da? synes mine er litt små til tider, selv om jeg har 4stk da :-P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg ingenting om enda, da de kommer i posten i nærmeste framtid Men kan fortelle deg mer da.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok engang på jakt etter noe nytt å tilføre anlegget mitt, denne gangen er det jakten på effekt. Syns Chorusene fortjener noe bedre enn bare denon som strømtilførsel.

Derfor:
    Ta gjerne kontakt hvis dere er i, eller vet av noen som skal selge :
    Doxa 70b
    Vincent 331
    Andre effekttrinn som lyder godt ilag med jmlab, altså ikke noen som lyder for lyst.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurt valg Pahf, mine Focaler har ihvertfall uten unntak blomstret voldsomt når de får skikkelig med strøm. De billige Chorus 706s var som dag og natt da jeg koplet inn Atollen på dem. Helt sjuk forskjell faktisk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kan være et lurt valg ja Derfor jeg valgte det som Kenti referer til som
    high-end bakhøytalere stereo perspektivet spiller større og større rolle.

Men er ute etter forslag da?
    Xtz'n er utrolig stor da, blir jo nesten seende dumt ut.
    Doxa er det noen få av, men har hørt endel som sier de nyeste holdt en litt lav kvalitet.
    Thule'n mente akto ikke var noen knall match, embla blir litt lys.
    Jeg har havnet i en jungel av merker jeg aldri har hørt, og er totalt i villrede.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at Naim og Parasound er bra på Focal, men har dårlig peil jeg og.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har hørt at Naim og Parasound er bra på Focal, men har dårlig peil jeg og.
    Naim er nok en bra match til Focal, selv om dette er noe jeg tror. Men andre brukere på hifisentralen ihvertfall har kjørt denne comboen med suksess. Min erfaring er at forsterkere med litt varm klangsignatur passer veldig godt til Focal. Focal er veldig oppløst og detaljert, og derfor blir det ofte ikke bra med forsterkeri som er lys.
    Naim sine effekttrinn koster imidlertid flesk

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, har og hørt at Naim og parasound fungerer krutt ilag med focal, men de koster så alt for mye at det blir urealistiske beløp.

Derfor prøver jeg å legge meg noen et noenlunde greit prisleie, bør jo få fatt i en effekt forsterker for 6k med litt varm klang slik at småtassene mine får ut de siste kreftene ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noe Kinamikk? Mye snacks der nede for en billig penge.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt rundt, men navnene går i surr så det er vanskelig å finne ut hva som er kvalitet og hva som er kvantitet?

Ming da er vel ok ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kobla opp galene, og de gjør ikke så mye vesen utav seg, en tenker ihvertfall ikke på at de står rett bak deg og pumper ut lyd. Henger 60cm over hodet, og med mindre jeg virkelig sitter rett oppi de er det ikke mye liv, men det kan være swordfish filmen, som er uten dts desverre.

men det jeg lurer på, når jeg kjørte auto oppsett tidligere så korrigerte den -0.5 og +0.5, nå korrigerer den plutselig +3 og +3.5 på frontene, ? hvorfor i all verden, er jo ingenting som er flyttet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at småtassene har fått sine timer, merker jeg det at en effektforsterker med for lys klang ikke kommer til å bli bra i mine ører.

Er derfor fortsatt på utkikk, har fått tilbud om et par doxa, noe som virker egentlig rimelig. Usikker på hva disse skal ha enda, men de går billig nok.

Andre tips?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Takk for det Johnnyboy.
    Kom just ifra tlf med Andre`, etter mye om og, men Travel mann det gitt. Men han hadde en Roksan Candy forsterker som han mente skulle passe godt på mine småtasser. Må vente til jeg før lønn om en 14dager, men høres det ut som et bra tilbud? noen som er kjent med dette merket?
    Jeg selger Vincentoppsettet jeg har hatt hjemme til test
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=12283&cat=13
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 9 av 80 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •