pahf's stuekino - Permitert - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80
Viser resultater 1,581 til 1,598 av 1598
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så lekkert ut dette Per Anders
    Hvordan går de sammen med Swans?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *sukk*

Ser veldig bra ut dette Per Anders. Det neste jeg ville gått for var en større stereobenk. Så ut som om det var noen hakk for liten den du har der.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den passer faktisk veldig godt sammen med Swans Jan, mye mer sømløst i frontrekken nå enn tidligere, tror at matchen mellom horn og bånd tidligere ikke var like bra som den er nå.

Benken begynner og bli en smule trang ja Frode, og dette er faktisk en stor benk, er ikke umulig at det blir en Omega benk etterhvert, men problemet er uansett doxaen som er så lang

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Permisjonsvarsel

Merker stadig oftere at dette forumet har fått mer pigger enn tidligere, krassere spørsmålstegn og hissigere svar er blitt en dagligdags hendelse, fra jeg startet her i 2005 har dette økt i takt med antall brukere, for min del legger jeg meg ikke så mye i hva folk har og skal anskaffe seg og i hvilken takt, jeg har heller ingen interesse av om de går i tap, selger bilen eller ofrer kjerringa for å oppnå det de søker så lenge jeg vet at når jeg trykker play så spiller det bra hos meg

Det er på mange måter trist og se at så mange av de gode gamle har forlatt avforum, selv om mange nye har kommet har det etter mitt syn mistet litt av den sjarmen det hadde. Før lovpriset vi(les jeg) hver en ny tråd som kom om en ny persons oppdagelsesferd mot sin lyd, mens nå så skal vi først rakke ned, så unnskylde oss såpass at stakkaren tør og skrive noen ord igjen før vi nok engang leverer ifra oss en salve ubehag igjen.

Så som en motpol mot mange her på forumet her kinoen her nå satt hvilemodus.
    Stuen min er fyllt med vellyd og oppsettet gir meg akkurat hva jeg er ute etter, jeg kunne garantert ha fått mer av alt, men til hvilken pris?

Det er utrolig deilig og trykke play knappen uten at en manisk begynner og lete feil og mangler, for lite/for mye, for kjedelig, for skrikende, for bløtt, for tørt, for lite kornåkrer i diskanten osv.... Etter en lengre periode der jeg satt og faktisk fant glede i å lete feil for da kunne jeg skifte ut noe har jeg funnet ut at gleden av å nyte oppsettet isteden for å analysere det til pinneved er mye større! Mitt anlegg er verken korrekt eller nødvendigvis bedre enn noen andre sitt, men det spiller slik jeg vil det!

På bakgrunn av dette permiterer jeg denne tråden en stund og heller fokuserer på andre hobbier som på lik linje med lyden gir meg velbehag og ro, men er satt på sidelinjen så alt for ofte slik at lyden kommer først.

Sist, men ikke minst har jeg et spørsmål, når folk beskriver lyden så brukes ofte ordet klinisk, i min ordbok som sosial og helsefagsutdannet bruker jeg ordet klinisk som et synonym til "Medisinsk praksis", og for all del det er mye god medisin i god musikk, men det er da vitterlig ingen arbeidsredskap i den reele medisins form, ihvertfall ikke slik jeg jobber!

Lykke til folkens, håper dere finner det dere søker etter, og gjør dere ikke det er dere en erfaring rikere!

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i mye av det du skriver her. Jeg synes også at forumet har tapt seg litt i det siste. :-?
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit at det har blitt slik, Per Anders, men jeg må si meg enig med det at endel av sjarmen med det hele har forsvunnet og jeg forstår ditt ståsted der.

Ditt nærvær her vil ihvertfall bli savnet av undertegnede, men du er jo innom i ny og ne?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har helt klart skjedd noe her inne de siste fem årene. Det er vel ikke utenkelig at andre ferske finner de samme gledene i forumet som vi gjorde når vi var ferske, bygde nettverk og fråtset i alt som foregikk på forumet. Om noen år er vel disse nye på samme sted som vi er nå...

Det jeg vil frem til er at vi forandrer oss minst like mye som forumet, tidvis i forskjellige retninger. Vennskapene og gleden er fremdeles autentisk, selv om man ikke er like besatt av å følge med og analysere alt ihjel.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig Gwandi - mye klokt i det du sier der...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk cyber! Som jeg har sagt tidligere burde vi som setter musikken fremst ha tatt tiden til å møtes en helg... Det er jo tross alt musikken som er viktigst?

Litt kjedelig å være en av de "gamle" når man bare er 23 vintre, men la gå.

Per Anders, titt gjerne innom oss i ny og ne!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det er jo tross alt musikken som er viktigst?

Litt kjedelig å være en av de "gamle" når man bare er 23 vintre, men la gå.

Per Anders, titt gjerne innom oss i ny og ne!
    Jepp, det er jo ikke noen tvil der - ellers hadde det jo vært meningsløst.

Hehe, du sier noe - 23 er jo ingen alder Du er jo bare ei ungfole!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pahf er nok for nyskjerig til og holde seg helt borte fra AVF :-D

Tipper det ikke tar for lenge til nye prosjekt er på gang igjen :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    De har helt klart skjedd noe her inne de siste fem årene. Det er vel ikke utenkelig at andre ferske finner de samme gledene i forumet som vi gjorde når vi var ferske, bygde nettverk og fråtset i alt som foregikk på forumet. Om noen år er vel disse nye på samme sted som vi er nå...

Det jeg vil frem til er at vi forandrer oss minst like mye som forumet, tidvis i forskjellige retninger. Vennskapene og gleden er fremdeles autentisk, selv om man ikke er like besatt av å følge med og analysere alt ihjel.
    Enig.

Personlig mener jeg at hovedproblemet er at det IKKE skjer noe her inne.
    Det dukker opp svært få spennende tråder om dagen - det blir liksom bare den samme tralten. Holder meg stort sett til de samme gamle trådene jeg har deltatt i før...
    Men det blir vel automatisk slik når man har hengt med en stund som du er inne på.

Det som er irriterende er at jeg ikke klarer å slutte å sjekke forumet til tross for at jeg svært sjelden finner noe interessant lenger.. :-?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Det som er irriterende er at jeg ikke klarer å slutte å sjekke forumet til tross for at jeg svært sjelden finner noe interessant lenger.. :-?
    +1

Ellers enig i det dere skriver her.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ganske nok jeg osgå for en tid tilbake. Satt bare og hørte etter feil. Og led av konstat oppgraderingsyke. Har begynnt å finne tilbake nå. Men ser at mange har trukket seg ut.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Enig.

Personlig mener jeg at hovedproblemet er at det IKKE skjer noe her inne.
    Det dukker opp svært få spennende tråder om dagen - det blir liksom bare den samme tralten. Holder meg stort sett til de samme gamle trådene jeg har deltatt i før...
    Men det blir vel automatisk slik når man har hengt med en stund som du er inne på.

Litt enig der.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avforum er som alle andre forum og nettsteder hvor det sosiale er en vell så viktig faktor som det innholdsmessige.

Det å være ny på avforum var lærerikt og spennende for oss alle. Flertallet av oss hadde ikke så god peil på hva vi drev med selv om interessen var der. Avforum med sitt gode sosiale og lærerike miljø har betydd mye for oss fleste. Både når det gjelder kunnskap om lyd og bilde, og det å knytte nye bekjentskaper. "Problemet" som mange av "oss gamlinga" nå opplever er at vi har vært borti de fleste temaene før og vi har bygd oss opp anlegg som holder en forholdsvis høy klasse i forhold til våre budsjetter. Når vi nå ikke lærer like mye som før blir det også mye lettere å fokusere på irritasjonsmomentene ved avforum. For det sosiale har man jo åkke som; om det så være seg på msn, mail, tlf eller pm for den saks skyld.

Resultatet er at mange trapper kraftig ned på aktiviteten sin på forumet, men flertallet av oss er også regelmessig innom for å se om det har dukket opp noe nytt.

Dette går i bølgedaler.

Ta for eksempel saken med "hjemmekino vs avforum" hvor flere av skribentene i hjemmekino trakk seg ut og gikk over til hjemmekino.no. Flere av avforums brukere vinglet veldig i en periode, men det stabiliserte seg.

Det er veldig synd når personer fra "den gamle gjengen og miljøet" trekker seg ut, men dette er også representativt for etthvert forum. Noen trekker seg ut, nye kommer til og skaper et nytt miljø.

Jeg håper selvfølgelig at du holder oss oppdaterte i tråden din Pahf, for det har vært meget interresant å ha fulgt deg de siste årene.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye bra skrevet og ikke minst gode ord!

Jeg er enig i mye av det dere skriver, Gwandarion kommer nok engang med knakende gode synspunkt!
    Har vært litt som du beskriver den siste tiden Marsboer, er ikke innom fordi det er interessant, men det er mer "tvangen" som gjør at jeg klikker innom her, og det kommer jeg nok til og fortsette med, men holder meg litt i skyggen til jeg føler interessen og iveren etter forumet kommer tilbake, noe den helt sikkert gjør! Som "sambygdingen" skriver så er jeg for nysjerrig og det er sikkert et prosjekt på trappene i en nær eller fjern fremtid, men pr nå så er det pausetid

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skifter rede

Jeg var ikke permitert mer enn ca 2mnd før noe nytt hendte, og vi kjøpte oss ny leilighet, så da starter jeg en ny tråd for bedre oversikt.

Større plass og andre løsninger er nøkkelordet, her er linken http://avforum.no/forum/hvilket-utst...te-lydrom.html

Administrator kan lukke denne tråden

Adjø gamle tråd, du har vært en fornøyelig tidtrøyte i noen år, let the new times rule

Side 80 av 80 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •