pahf's stuekino - Permitert - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 80 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk takk Det kommer nok noen gode tilbakemeldinger og bilder når jeg får spilt de inn og justert litte grann. Faktisk så slo jeg til å kjøpte en plante i all lykken idag

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har høytalerne stått å spilt i ca 12timer på fulltone uten sub, har enda ikke merket den helt store forskjellen. Heller ingen antydninger til skarpe s'r, og det er jo positivt.
    Det er en stund til bassen kommer skikkelig fram tror jeg, er ikke de helt store trommene som står foran meg enda, men det kan jo enda komme.

Mulig placebo effekt, men syns detaljene kommer bedre frem nå enn først idag.
    I forhold til daliene syns jeg instrumentene plasserer seg bedre, mye lettere å høre de små forskjellene. på Accoustic live merker jeg størst forskjell på den akustiske delen da jmlabene får frem mye mer av de små egenartene. Også på Roger Waters - amused to death spiller de mye mer uanstrengt, legger merke til smådetaljer ikke har tenkt over før, men det kan fort være det at jeg sitter mer kritisk og lytter nå.

Er nok litt subjektiv nå, men disse slår alt jeg har hatt nerri kjellerkroken min, selv om ikke det er noen kvalitetsikring Finner nok noen feil for dere kritikerne etterhvert når jeg har blitt bedre kjent med småtassene mine. Men at de spiller stort til å være så små kan ingen si noe på.

Er litt usikker på vinkling og posisjonering, nå står de vinklet litt mot sweetspot, men om det utgjorde den store forskjellen fra når de sto uvinklet er jeg usikker på, dette må jeg se nærmere på når de har fått sine gode timer.
    (mareritt å vinkle stativene med spikes )

Opphavet hadde vært nede og hørt de mens jeg var på jobb, og øynene glødet da jeg kom hjem. "Må nu få i dæ nå skikkelig effekt nu når du har såpass t høytalera" på godt trøndersk, så kanskje jeg får kjøpe doxa'n nå da

Skal oppdatere på minhjemmekino snart, men har så mørkt rom at det blir vanskelig å ta uten blitz, og det er jo ikke akkurat lite med gjenskinn i verken høytalere eller sub

Edit: Og det kan sies med engang, herfra så blir det prioritert orginal cd'r ikke kopier. Enda en utgiftspost

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde i går å slå på subben når jeg spilte musikk, men det var det ikke akkurat sømløs integrering kan en si.
    Men det er vel ingen vits i å prøve å kalibrere før de har fått spilt seg inn skikkelig? Hørte godt at det manglet litt mellom 80 og opp til 100+ hz enplass.

Det vil vel komme seg med videre innspilling å få myknet opp bassen litt? Regner med den trenger litt ekstra kalibrering, men her er det jo ikke suben sin feil, det er jo chorusene som mangler de siste frekvensene fram til 80 på et skikkelig vis ennå.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal trenger en del timer før de tar helt av ja. Du får bare ha tålmodighet med deg.

Gratulerer med flotte høyttalere!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg tenkte ja, at de må få spilt en god del timer mer før jeg begynner å stor kalibrere.

Takk for det cybervision_, svært fornøyd så langt ja.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville startet med integrering av sub så tidlig så mulig, lettere å justere små endringer i etterkant(høyttalere endrer seg ikke mye underveis i innspilling). Så etter min mening, er det bare å stå på - og, komme seg i gang!:-D Doxa er nok ikke dumt, blir spennende å se hva som skjer videre.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, det hadde gått an å begynne kalibreringen nå, men du hører så utrolig godt at det er endel som mangler før suben kommer inn, derfor jeg tror det kan være lurt å vente til de har fått enda noen timer på baken.

Har vel fått rundt 15-20t nå, med litt film innimellom og da ble de brukt som small med subben, og det var jo i og for seg greit nok.

Doxan som står oppe sliter jeg med å få fingra i, den har vært et mål i mange år, ikke fordi den nødvendigvis er det beste en kan få fatt i, men den har vært i familien i så mange år, og gitt mye godlyd til mange forskjellige høytalere som har hørt min far til. Så jeg mener bevist at doxan fortjener å bli spilt på litt "bedre" høytalere enn hans snart 8år gamle b&w601

Noe han til dels er enig i etter en liten tur nerri kjelleren.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt behøver ikke være bedre enn gammelt, det synes jeg mine Nakamichi'er er et godt eksempel på. Testet en Rotel her om dagen, det var en skam i forhold, på mine(viktig, for rotel fungerer bra på mye annet) elektrostater.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, mye mer å hente når det gjelder gammel elektronikk spør du meg.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ligger nye bilder på minhjemmekino, se signatur for link.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var lekkert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk devilej, det er ikke verst kommentar fra en med såpass til oppsett som du

Syns faktisk det ble mye mer koselig nå enn med concept'ne

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg er i siget med oppdateringer slo jeg til på et par dipole smågutter i dag
    Så nå blir det 4.1 oppsett.

Velger å spare litt penger på bakhøytalere å heller legge mer i effekt forsterker noe jeg tror vil lønne seg i lengden.

Valget falt på :

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama ønsker seg en sånn kinosjef også

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, sier bare en ting, de er mye mer morro på bilder enn de kan være i virkeligheten. Du finner ingen sort hunder som er så sta og motvillig til ting de ikke har tenkt å gjøre selv. Og kombinerer du det med 30kg ren muskelkraft og lavt tyngdepunkt har du et lite problem

Men de er sjarmerende og, glad i åge aleksandersen, men ellers kresen på musikken

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    hehe, sier bare en ting, de er mye mer morro på bilder enn de kan være i virkeligheten. Du finner ingen sort hunder som er så sta og motvillig til ting de ikke har tenkt å gjøre selv. Og kombinerer du det med 30kg ren muskelkraft og lavt tyngdepunkt har du et lite problem

Men de er sjarmerende og, glad i åge aleksandersen, men ellers kresen på musikken
    Hjelper lite når hun har bestemt seg. Litt dyre synes nå jeg da. Funnet en til 12 lapper :/

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfra da? kan ta det over pm hvis du ikke vil si det her, men det er ingen urimelig pris, har vel casha ut 30k på 2stk nå, avdød far og sønn.

Husk stamtavle og familiens sykdomshistorie, lynne.

men det kan vi ta på pm, så jeg ikke sporer helt av igjen.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott oppsett dette Pafh !

Synest att høyttalerstativene matcher høyttalerene meget godt
    Regner med att de ble de orginale som omtalt tidligere ?
    Har Chorus samme finish i front som XTZ (pianolakk) ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, det er orginale jmlab electra stativer ja, solide saker som gjør jobben sin.

Det er pianolakk ja, kan fint brukes til speil, ser det bedre hvis du ser på minhjemmekino

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til så blir en så fokusert på kalibrering og avanserte muligheter at en ikke tenker at kanskje er det enkle ofte det beste.

Har som sagt vært litt skeptisk til integrering av sub og stativ høytalerne fordi jeg syns den var litt brutal i forhold til resten. Men så i et øyeblikk av kjedsomhet så målte jeg opp sweetspot nøyaktig, og satt målemicen fra denon i sweetspot. Og hva gjorde den? Jo den dempet sub levelet, verre var det rett og slett ikke. Nå overlapper de hverandre så det spiller så det jubler etter.

Fordelen med denon er jo at en kan justere level individuelt for stereo,dts, dd etc

Problem solved.

Side 8 av 80 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •