pahf's stuekino - Permitert - Side 79

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 79 av 80 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 SisteSiste
Viser resultater 1,561 til 1,580 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Dette er rent teknisk sett uproblematisk å gjennomføre. Problemet er imidlertid at VMware ikke har i nærheten av samme ytelse på video. Det vil si at du kommer til å slite med HD-materiale siden du ikke får hardware-aksellerasjon fra skjermkortet, så vidt jeg vet. DVD går muligens bra.

Med andre ord så vil ikke HTPCen din fungere noe særlig bra i praksis.
    Du kan jo riktignok kjøre en fullverdig HTPC-løsning fysisk på Debian eller da aller helst Ubuntu også (XBMC) men dette er ikke for nybegynnere for å si det slik.
    Sitter akkurat og legger inn debian nå, uten desktop enviroment selvsagt, gnome og kde har jeg aldri likt og kommer antageligvis aldri til og like eller.

Ser problemet du forutser med skjermkortet, men tror ikke det blir et reelt problem sånn sett, i verste tilfelle så blir det xbmc fra debian, får jeg ikke til det så blir det ei heller noe htpc der inne i akkurat nå

Det jeg lurer litt på er hvordan er det med trådløst internett i linux? Er dette stabilt og alt er greit?

Hehe, er ihvertfall 8år siden jeg sist knota med linux, og aldri med debian, men noe sitter fortsatt i fingra, dette kan bli småmorsomt utover

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Klarer ikke å finne noen bilder av JBL
    Det kommer det kommer, men må finne stativet mitt, og en pc som har minnekort leser Men skal sørge for å få tatt noen bilder en dag, men er så mørkt inni stua mi at jeg har ikke sjans for å ta bilder uten stativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Sitter akkurat og legger inn debian nå, uten desktop enviroment selvsagt, gnome og kde har jeg aldri likt og kommer antageligvis aldri til og like eller.

Ser problemet du forutser med skjermkortet, men tror ikke det blir et reelt problem sånn sett, i verste tilfelle så blir det xbmc fra debian, får jeg ikke til det så blir det ei heller noe htpc der inne i akkurat nå

Det jeg lurer litt på er hvordan er det med trådløst internett i linux? Er dette stabilt og alt er greit?

Hehe, er ihvertfall 8år siden jeg sist knota med linux, og aldri med debian, men noe sitter fortsatt i fingra, dette kan bli småmorsomt utover
    Nyeste versjonene av gnome fungerer jo igrunn utmerket, og trådløsnett har aldri vært noe problem hos meg, ihvertfall. Vet dog ikke hvor bra det funker uten noe form for X (fungerer sannsynligvis like bra, men litt mer knot å sette opp).

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TG1
    Nyeste versjonene av gnome fungerer jo igrunn utmerket, og trådløsnett har aldri vært noe problem hos meg, ihvertfall. Vet dog ikke hvor bra det funker uten noe form for X (fungerer sannsynligvis like bra, men litt mer knot å sette opp).
    Jeg skal kun ha en tekstbasert løsning er meningen, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg setter opp et trådløst interface i linux, men hvordan finner jeg det trådløse kortet? Pc'n fant jo det kablede kortet tvert, men vet ikke hvordan jeg finner det andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser ikke noe wlan-interface når du skriver ifconfig og/eller iwconfig, altså?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser ikke noe wlan-interface når du skriver ifconfig og/eller iwconfig, altså?
    Ikke før jeg prøvde kommandoen iwconfig, jo jeg har et wlan0, men bytter jeg ut den i interfaces filen? Det er jo et sperret nettverk, så der er problemet mitt.
    Eller rettere sagt 2 problem

1.bytte ut eth0 med wlan0
    2.få koblet til wlan0 - ssid=gismo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke all verden med erfaring med iwconfig, men tipper du kan bli litt klokere av å lese man-filen, evt. søke litt på nett

edit: manglet et par ord

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke all verden med iwconfig, men tipper du kan bli litt klokere av å lese man-filen, evt. søke litt på nett
    Sitter og leser litt nå, men det er forsåvidt greit nok, men jeg trenger en kommandolinje, evnt et bashscript som forklarer meg hva som skal til for at wlan0 skal erstatte eth0 og logge seg innpå trådløst nettverk "nettverk" med passord "pass" ?

Noen som ser seg råd for å hjelpe meg med det?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forske litt på det senere idag, når jeg kommer hjem.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan forske litt på det senere idag, når jeg kommer hjem.
    Flotte greier! Får ha den kablet enn så lenge, så venter jeg og ser om noen finner ut noe spennende løsning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står kanskje noe fornuftig her:
    https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WiFiHowTo

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der sto det veldig mye fornuftig faktisk Men virker fortsatt ikke.

Prøvd og laste ned og installere ny firmware til Broadcom kortet, men finner fortsatt ingen devices når jeg tar iwconfig. Uansett er det gøy og nerde litt, så jeg finner forhåpentligvis utav det etterhvert. Driver og installerer xwindows nå for å se om deres verktøy gir meg mer info, om ikke annet så jeg får brukt lappisen wireless mens jeg forsker på den tekstbaserte knotingen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fungerer jo som krutt! Nå er ting i en såpass orden at samba og ftp er neste post på programmet når jeg kommer hjem fra jobb.

Debian er forøvrig et utrolig behagelig system i motsetning til slackware som jeg brukte tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, jeg bruker stort sett Ubuntu (som jo er basert på Debian), og det er veldig behagelig å jobbe med. Slackware er "litt" tyngre å jobbe med, ja.. hehe

Samba og ftp tar jo ca. 5 minutter å sette opp.
    For øvrig så anbefaler jeg scp fremfor ftp (scp er kryptert). Har du ssh-server installert så kan du bruke scp. (WinSCP f.eks., hvis du skal kopiere noe fra/til en windows-boks.)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau, jeg bruker stort sett Ubuntu (som jo er basert på Debian), og det er veldig behagelig å jobbe med. Slackware er "litt" tyngre å jobbe med, ja.. hehe

Samba og ftp tar jo ca. 5 minutter å sette opp.
    For øvrig så anbefaler jeg scp fremfor ftp (scp er kryptert). Har du ssh-server installert så kan du bruke scp. (WinSCP f.eks., hvis du skal kopiere noe fra/til en windows-boks.)
    Det var 5min jeg ikke hadde før jeg måtte på jobb! tenkte egentlig og sette opp routern slik at jeg kunne jobbe remote, men rakk ikke det heller!

Scp? ligger som apt pakke antar jeg? Tror jeg driter i vmware og prøver enten linuxmce el xbmc

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen egen apt-pakke, men hvis du har f.eks. openssh-server installert så kan du bruke scp mot boksen. (WinSCP fra en windows-boks, f.eks.)

Evt. kan du jo installere ftpd (apt-pakke), hvis du heller vil bruke ftp. På et lukket LAN har det jo ikke noe å si at trafikken ikke er kryptert.
    ..men du trenger ingen ekstra config for å få scp til å funke, da.. hehe

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt godt, men da ser det ut til at alt går så meget bedre at rundt regnet 15min etter hjemkost så er vel alt up and running, kjedelig at det ikke tok lengre tid

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig fått tilbake laptopen min, så her kommer et uredigert bilde, det er litt kabelrot og slikt, men akkurat nå er det bursdagsfest for kompisen som prioriteres!

Forelskelsen er ikke blitt mindre den siste tiden, heller mye sterkere! Vanvittig kvalitet på disse som jeg setter utrolig pris på!

pahf's stuekino - Permitert-img_6879-jpg

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er jammen flotte

De stativene - er de originale?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    De er jammen flotte

De stativene - er de originale?
    De er orginale ja Tom, skruves fast i delefiltret for å sitte skikkelig!

Side 79 av 80 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 75 76 77 78 79 80 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •