pahf's stuekino - Permitert - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 1598
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå må hvertfall "minHjemmekino" oppdateres.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nå må hvertfall "minHjemmekino" oppdateres.
    Hehe, det har du helt rett i! Må finne frem stativet endag og ta noen skikkelige bilder! Men det er ikke det viktigste

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tatt en runde med Ypao og nivåjustering og det første jeg og to kompiser sa i kor var "Holografi" Det er et mye større rom som åpenbarer seg nå imotsetning til med Klipsch, noe jeg tipper hører til muligens utfasing tidligere?
    Jeg kjører 3.1 nå og har mer tredimensjonalitet enn tidligere med 5.1. Så en film som heter "Thats it thats all", meget påkostet snowboard film med god lyd og bilde, der flere av oss satt og titta på vinduet for vi var sikker på at det var noen som banka på, men viste seg at det var filmen! Gøy når oppgraderingene passer rommet så godt!

Merker også at senteren matcher bedre nivåmessig, blir en større sømløshet under diverse demoklipp. Forøvrig gjør ikke yamahen skam på senteren, driver den med troverdighet noe jeg var litt spent på. Doxaen fungerer også greit, men skal prøve meg litt frem med flere forsterkere for å finne ut om det er mer og hente, noe det helt sikkert er!

Har ikke mulighet til og åpne rew pga at jeg leverte inn lappisen min til service idag, men skal ta den og sjekke hvordan det ligger an frekvensmessig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt handling i dag også, slo til på en Seagate 1,5TB S-ATA II 7200RPM, regner med det holder en stund med 3TB, meeeen hvem vet

Vurderer også og kjøpe meg en lynkjapp systemdisk på 80gb da jeg antar dette vil gjøre endel for kjappheten?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SSD diskene er blitt overkommelige i pris og mtp ytelse er de av en annen verden som os stasjon. Anbefales!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere da

Blir artig å følge med videre.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SSD disker? Faktisk ikke vurdert de, men er de kjappe og stabile så er de absolutt verdt og sjekke nøyere ut

Takk for det Jan, halveis spent på fortsettelsen selv også, for disse småtassene har definitivt potensiale!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No må du hive dæ rundt... De e opphørsalg hos Sound Planet så penga å spare på stereo

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hive meg rundt? Driver da vitterlig og hiver både her og der for tiden, selger og kjøper i skjønn forening. Dessuten var det ingenting av det Soundplanet solgte ut som var aktuelt for meg uansett

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har htpc'n fått seg en liten shining, mer ram og større disk så nå er vi klar for vinteren.

Men mangler fortsett en mediacenter frontend jeg er fornøyd med, føler liksom ikke at verken xbmc eller mce er noe for meg. Tips?

Har det noe for seg med et nytt skjermkort når jeg aldri spiller? Syns det kan bli litt hakkete med 1080 avspilling.

Til slutt lurer jeg på hvilken trådløs mus jeg må kjøpe for å få god rekkevidde, nå sitter jeg 2m unna og fortsatt plages jeg med min nye mus. Må jeg virkelig betale en 7-800,- for en kurrant mus?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen få ord om min tid med JBL

JBL Ti2K
    Er vel på høy tid at jeg skriver noe litt mer utfyllende om mine Ti2K, og nå har jeg fått testet de såpass mye at jeg føler grunnlaget er tilstede.

Hvorfor bytte
    Jeg må ærlig innrømme at Jbl ikke har hatt noen stor stjerne i min bok, bortsett fra Array serien som fortsatt er min allround favoritt.

Jeg har karakterisert de andre seriene bråkete, skrikete og særdeles lite behagelig tidligere. Så at jeg sitter i stua med Ti2K i dag er vel nokså sjokkerende for meg ihvertfall.

Det er flere grunner til at jeg valgte og bytte ut klipsch, hovedgrunnen var at de ruvet for mye i en stue på knappe 25kvm, og jeg følte ikke at de ytet hva de var kapable til. Samtidig var jeg temmelig sikker på at en mindre høytaler fortrinnsvis en stativ utgave var veien og gå da jeg fikk gode resultater med Jmlab i samme stue, men de ble byttet ut rett og slett fordi de var litt kjedelig og lite engasjerende i forhold til Klipschene.
    Parasounden ble også lagt ut for salg da jeg rett og slett ikke anså den for nødvendig i min videre søken etter god lyd, da valgte jeg heller og legge pengene i høytalere og prøve de med min trofaste Doxa 70B.

Tidligere hadde jeg såvidt snakket med Frode (TeddyTusen) om at han skulle selge sine Ti2K, så jeg tok kontakt med han og vi ble enige om at jeg skulle overta disse. Etter litt fikk jeg solgt utstyret og mandagen etter min tradisjonelle tur til Høylandet på Revyfestival hentet jeg de små smykkene mine.

Lyden
    Musikk:
    Etter litt knoting med montering av stativ og den sedvanlige oppmålingen og justeringen for å få de i det "Gyldne Triangel" satte jeg meg ned i sofaen for å høre hvordan disse små, men samtidig store høytalerne låt.
    På med pure direct, sette seg godt til rett og trykk Play.

Det første som slår meg er at det jeg mente var behagelig før, ikke virker så behagelig nå lengre.
    Samtidig sitter jeg og tar meg i hvor stort de spiller, når jeg lukket øynene var det som om det var betraktelig større høytalere som sto foran meg, ironisk nok var lydbildet betraktelig smalere med de nesten 3 ganger så store høytalerne som tidligere hadde stått der.

Neste opplevelse var diskanten, den var utrolig detaljert og rasp, samtidig som den engasjerte meg, uten og ha antydning til og bli slitsom. I lys av min tid med Klipsch tror jeg nok at jeg ville ha funnet hornene betraktelig mer slitsom nå enn jeg gjorde når de sto hjemme hos meg.

Jbl sin diskant gir meg det samme engasjementet og lyden jeg var ute etter, men jeg slipper alle de ubehagelige lydene jeg hadde tidligere. Den er mye mer luftig og brer omkring deg som et behagelig ullpledd.

Mellomtonen har mye av den samme karakteristikken, stemmer blir gjengitt mer naturlig, ikke så hardt som tidligere. Der hvor Klipsch ga rockefot uansett type musikk, velger Jbl og engasjere meg der det trengs, men samtidig så behager de meg på roligere musikk som fks den trofaste Sarah Mclachlan og Dire Strait's - Tunnel of love. Jeg føler det nesten som om jeg går i oppløsning, dette er terapi på høyt plan.

Bassen må oppleves, jeg vet ikke om jeg får gjengitt med ord den autoritet de små elementene oppvarter med, flere av mine kompiser har hatt problemer med og forstå at subben ikke er tilkoblet. De spiller naturligvis ikke med samme autoritet som Klipschene, men duverden de varter opp med en utrolig stram og definert bass. Jeg tar meg selv i å bli sittende og analysere hvert basslag for der hvor trommer tidligere har vært trommer sitter jeg nå med øynene igjen og føler bevegelsene og slagene til trommisen.

Totalt sett så sitter jeg igjen med en holografi jeg ikke har hatt tidligere, det er tydelig at størst ikke nødvendigvis er best. Disse høytalerne spiller utrolig bra på lag med rommet mitt i forhold til tidligere høytalere jeg har hatt i hus.
    QSound effektene er mye mer tilstede enn tidligere, der jeg sitter og lurer på om jeg hører effektene er det nå ingen tvil.

Et eksempel er når vi så filmen "That's it that's all" som er en av de mest påkostede snowboard filmene, om ikke den mest påkostede så satt både jeg og flere av kompisene og titta ut stuevinduet på høyre side for vi var sikker på at det var noen som banket på, helt til vi innså at det var faktisk filmen som gjorde det. Dette var det i en 3.1 konfigurasjon, men det var mer surround følelse nå enn det har vært i 5.1

Konklusjon:
    Det kan virke som om jeg nok engang lovpriser hva jeg har fått i hus, og det stemmer. Grunnen til dette er at jeg stadig vekk hopper opp i kvalitet og da blir det naturlig at hva som engang var lovprisning nå er et vagt minne om hva jeg anså som god lyd. Slik vil det vel være helt til den dagen lommeboka sier stopp og isteden for å gå høyere opp beveger jeg meg til siden.

Jeg vil nok fortsatt bytte utstyr fremover, men om jeg kjøper nye høytalere er jeg ikke sikker på om jeg selger disse, de er som doxaen min. Jeg føler ikke at salgsverdien oppveier eiergleden. Omså kan vel frøkna få den frekkeste kjøkkenradioen i gata med tid og stunder?

Veien fremover? Vel jeg ser ingen grunn til og slite meg ut på og lete feil, så isteden for å stresse har jeg nå etter en lang pause tatt på meg 'nerde'modusen og oppdaterer meg på pc fronten isteden.

God helg folkens!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig lesing Per Anders, nøktern og saklig, men det er helt tydelig at du er vilt begeistret for dem
    Og du skifter ikke utstyr så ofte som enkelte andre har jeg følelsen av

Hvor stort rom mener du at Klipschene dine burde hatt da? Jeg har såvidt begynt å snuse litt på noe nytt her også, men etter at du kom med den første beskrivelsen av TiKene har jeg tatt meg selv i å tenke stativhøyttaler innimellom. Og så har jeg endelig hørt Klipsch som var satt noenlunde fornuftig opp.

Uffameg det blir vanskelig å velge tror jeg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja at disse småtassene skulle gi så mye lyd hadde jeg aldri kunne forestillt meg, så jeg er utrolig fornøyd med de ja

Personlig ville jeg nok gitt de en plass mellom 25-30kvm for å yte optimalt, omså ihvertfall godt med plass på sidene og bak slik at de ikke spiller i et hjørne. Da får de ytet det de er god for!

En annen 'positiv' ting med at jeg fikk et par mer kresne høytalere var at jeg gikk igjennom musikkbiblioteket mitt og rensket opp litt der både for lavkvalitets opptak og for musikk jeg ikke har hørt på eller kommer til og høre på. Utrolig hvor mye rask man samler på oppigjennom årene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å høre at det låter bra

Et bilde av herlighetene skader jo ikke?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kanskje for meg RF62/63 i stedet for RF82 i tilfelle, men om jeg skal opp til RF63 må det vel noe mer forsterkeri til...

Nå ser det kanskje ut til at husets fjærkledde kjæledyr synger på siste strofe, så da kan det fort bli ommbygging av kåk til våren. Ender opp med en stue på 6,2x4,3m, og om jeg får viljen min (tvilsomt) så skal den ene kortveggen dekoreres med TV/lerret, høyttalere osv. Størrelsen på rommet skulle iallefall passe bra for kino, men det er jo noen andre hensyn som må takes også siden det skal være stue.

Enig med Tom her, bilder ville gjort seg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sørge for å få noen bilder av herlighetene snart, bare litt for opptatt av og nyte isteden for å styre med stativ og greier, men må vel ta meg en formiddag og ta noen bilder av de.

Tenk ihvertfall over at du har nok plass Jan, det merker jeg godt nå når jeg byttet hvor mye det har og si!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pahf gjør ting han ikke har gjort på lenge!

Som nevnt tidligere er jeg jo fornøyd med lyden så da må jeg knote med noe annet, tilfeldigvis fant jeg marsboer sin hjemmesiden, og enda mer tilfeldig fant jeg en gammel laptop som skjermen ikke fungerer på. Jo så hva gjør jeg?

Steg 1 : Legge inn linux basert os, tipper Debian
    Steg 2 : Legge inn Vmware
    Steg 3 : Simulere windows pc
    Steg 4 : Sette opp den simulerte windows pc'n i htpc configurasjon

Sum : Da sitter jeg igjen med 1.linux server jeg kan leke meg med, og 1 "htpc" til bruk på soverommet

Er det noen som kan si meg om jeg har rett eller er helt på jordet? For dette har jeg nemlig klokketro på, det er mest for å ha noe å leke meg med, men får jeg til det så har jeg plutselig løst en hel del av mine planer i heimen, og kan realiseres med en større maskinpark!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er rent teknisk sett uproblematisk å gjennomføre. Problemet er imidlertid at VMware ikke har i nærheten av samme ytelse på video. Det vil si at du kommer til å slite med HD-materiale siden du ikke får hardware-aksellerasjon fra skjermkortet, så vidt jeg vet. DVD går muligens bra.

Med andre ord så vil ikke HTPCen din fungere noe særlig bra i praksis.
    Du kan jo riktignok kjøre en fullverdig HTPC-løsning fysisk på Debian eller da aller helst Ubuntu også (XBMC) men dette er ikke for nybegynnere for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke være _veldig_ linuxguru for å sette opp en enkel ubuntu-boks med xbmc, akkurat.. Masse hjelp å få på ubuntuforums.com og xbmc.org-forumet, hvis det skulle oppstå problemer.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å finne noen bilder av JBL

Side 78 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •