pahf's stuekino - Permitert - Side 74

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 74 av 80 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,461 til 1,480 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra kringlyd til stereo?

Sittet på kurs de siste dagene, og som standard er flyr tankene, mens jeg drodler på papiret.

Jeg hører mye mer musikk enn før, og det er der jeg verdsetter kvaliteten, de små detaljene. På film så er det mer handling og kvalitet, og ikke nødvendigvis lyden som står i fokus. Jeg har lagt merke til at i det siste så er det ikke volumet og effektene som gjør filmen. Så hva om jeg selger :

Parasound
    Swans
    Yamaha
    muligens svs

For så å gå for et rent stereo oppsett, er ikke helt sikker på hva, men Hegel H200 og Dynaudio er en kombo jeg setter stor pris på.

Har dere noen innspill og sist, men ikke minst tør jeg?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flere som har blitt mer pirken på musikk gjengivelse i det siste. Cybervision_ gikk jo fra surround til stereo for en liten tid tilbake, og senest igår gikk Skrotnisse ut med nyheten om at også han vil satse på stereo en stund fremover. Så her syns jeg du skal kaste deg på bølga, pahf

Dynaudio og Hegel er også en kombo jeg setter stor pris på. Har hørt forskjellige oppsett med forskjellige høyttalere fra Dynaudio, og forskjellig elektronikk fra Hegel. Jeg har hvertfall blitt imponert hver gang, det spiller meget bra sammen. Det eneste jeg kan si her og nå jeg ikke liker med denne komboen, er at jeg føler den faller litt gjennom når det gjelder hardere musikk, ala Rammstein, Disturbed, In Flames, System Of A Down. Nå er det ikke sikkert du liker denne sjangeren, men for meg som spiller denne typen musikk hver dag, var det ikke bankers med Dynaudio og Hegel.

Du får ta deg en skikkelig lytterunde vet du

Hvilke Dynaudio modeller har du vurdert å parre H200en med ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt på bakgrunn av at jeg ser fler og fler film entusiaster velger og gå tilbake til stereo for å bevare de musikalske kvalitetene som gjør at jeg og er inne på tanken, kan de så kan vel jeg også!

Jeg spiller alt av musikk, blues,rock,trance,easy listening, etc etc så de må prestere godt på det meste! Jeg vil ha noe som engasjerer meg, men samtidig har kvaliteter godt over det jeg har nå.

Tenkte i utgangspunktet på Focus 140, men er åpen for det aller meste egentlig. Er så mye snacks på markedet at det er helt vilt! Jeg er heller ikke sikker på om det blir 2.0 el 2.1 enda, det vil vise seg. Fks Array 800 frister jo noe helt sykt! Doxaen kan jeg og selge, men det er en liten baug for meg og gjøre det, så og legge penger i en god pre og mer i høytalere er og en løsning som er høy aktuell for min del.

Vil i utgangspunktet ha mindre høytalere, men og prøve Source er jo en drøm, spesielt siden jeg vet at de matcher doxa knakende godt, kanskje med en Abrahamsen pre? Så mange muligheter, så liten tid

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tips er å selge unna Parasound, Yamaha og Swans noe som nesten finansierer en ML Source som du drømmer om Det er en knakende god høyttaler som virkelig forfører lytteren. Også kjøper du Parasound NC2100 brukt til 3k til du får råd til noe bedre om du føler at du trenger det eventuelt drar til med en Abrahamsen V3.0 umiddelbart

Selger du SVS'en også går jo dette i opp i opp økonomisk, spørs bare om du klarer deg uten

Har tenkt samme tanken selv egentlig, men ser altfor mye film i forhold til musikk så jeg kan ikke gjøre det. Men tanken frister...

Lykke til!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Mitt tips er å selge unna Parasound, Yamaha og Swans noe som nesten finansierer en ML Source som du drømmer om Det er en knakende god høyttaler som virkelig forfører lytteren. Også kjøper du Parasound NC2100 brukt til 3k til du får råd til noe bedre om du føler at du trenger det eventuelt drar til med en Abrahamsen V3.0 umiddelbart

Selger du SVS'en også går jo dette i opp i opp økonomisk, spørs bare om du klarer deg uten

Har tenkt samme tanken selv egentlig, men ser altfor mye film i forhold til musikk så jeg kan ikke gjøre det. Men tanken frister...
    Det er Parasound, Yamaha og Swans som står øverst på salgslisten!

Svs'n er jeg fristet til og beholde ja, tror jeg kommer til og savne dybden i bassen alt for mye, og har ikke $$ til og finanisere noen ny sub med slike kvaliteter enda.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Mistænke at de e dama som sei at no ska de feminiseres i heimen :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mistænke at de e dama som sei at no ska de feminiseres i heimen :-D
    Hehe, nei ikke er a så husvarm og faktisk så syns hun det er litt kult og legger seg ikke borti akkurat den delen! Såpass til grunnregler må man legge tidlig!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er slik at du bruker mye mer tid på musikk enn på film synes jeg det er en grei deal. Men om du tenker litt i de baner at du senere muligens vil tilbake tilsurround så er vel en forsterker med prosessorinngang påkrevet?
    Skulle gjerne hatt bedre stereo selv, men jeg har ikke nok penger (rart i grunnen, siden jeg er lærer ) men da ville dette vært et av kriteriene. Og i så måte er jo både Parasounden og Hegel bra valg.
    Sørg bare for å finne de rette høyttalerne med en gang, det er så utrolig mye lettere å bytte elektronikk enn høyttalere
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi tenker helt likt Jan, jeg kommer nok engang til og sikre at jeg får utvidet til kringlyd en gang igjen, men akurat nå velger jeg og bygge et bedre stereo anlegg og heller bygge ut i samme kvalitet med kringlyd senere.

Høytalere er det viktigste for meg slik jeg ser det nå, så kommer en god pre etter det. Jeg vil gjerne bruke doxaen i starten i hvertfall!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke vært så heldig at jeg har fått hørt noen Doxa, men har inntrykk av at de som har en slik ikke er veldig ivrige etter å selge...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC2100, Abrahamsen V3.0 og Hegel 100/200 har alle prossessorinngang

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skulle gjerne hatt bedre stereo selv, men jeg har ikke nok penger (rart i grunnen, siden jeg er lærer ) men da ville dette vært et av kriteriene. Og i så måte er jo både Parasounden og Hegel bra valg.
    Ja, jeg vet - jeg skjønner ikke hvor alle tusenlappene kommunen betaler ut blir av... 8)

Spennende Pahf! Jeg er jo i 2 kanaler nå jeg og det er fordi jeg har funnet ut at man ikke får receivere som henter ut like mye detaljer som 2 kanalssett gjør, samma hva de sier i testene - stereo har det lille ekstra på musikk. Noen ganger savner en jo at det hagler rundt øra på film, men for meg går det 90% i musikk og film er jeg ikke så kresen på. Jeg har funnet ut at et passe dyrt 2 kanalsoppsett er greit å ha - så kan en heller ha et rimelig kinooppsett den dagen en får rom til det.

Jeg tror jeg hadde sjekket ut Parasound 2100 var jeg deg før Abrahamsen v3.0, jeg synes lyden i den var god, men jeg likte ikke boksen i seg selv og utforming av saker og ting. Kan ikke helt sette fingeren på det men...

Det er ML som trekker ja, vil tro et par Source + SVSen vil spille opp til dans meget bra.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ja, jeg vet - jeg skjønner ikke hvor alle tusenlappene kommunen betaler ut blir av... 8)

Får fra fylket, og de slenger da inn litt ekstra i mai, mer enn dem som får 1kr. mer i timen iallefall

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er vel litt på bakgrunn av at jeg ser fler og fler film entusiaster velger og gå tilbake til stereo for å bevare de musikalske kvalitetene som gjør at jeg og er inne på tanken, kan de så kan vel jeg også!

Jeg spiller alt av musikk, blues,rock,trance,easy listening, etc etc så de må prestere godt på det meste! Jeg vil ha noe som engasjerer meg, men samtidig har kvaliteter godt over det jeg har nå.

Tenkte i utgangspunktet på Focus 140, men er åpen for det aller meste egentlig. Er så mye snacks på markedet at det er helt vilt! Jeg er heller ikke sikker på om det blir 2.0 el 2.1 enda, det vil vise seg. Fks Array 800 frister jo noe helt sykt! Doxaen kan jeg og selge, men det er en liten baug for meg og gjøre det, så og legge penger i en god pre og mer i høytalere er og en løsning som er høy aktuell for min del.

Vil i utgangspunktet ha mindre høytalere, men og prøve Source er jo en drøm, spesielt siden jeg vet at de matcher doxa knakende godt, kanskje med en Abrahamsen pre? Så mange muligheter, så liten tid
    Litt lik som meg da, spiller alt mulig rart. Det jeg syns er litt vanskelig er å finne en høyttaler som takler den harde musikk smaken min på en måte som overbeviser meg godt nok, det gjør Arrayene mine veldig bra. Det er liksom det som har vært vanskelig når jeg skulle handle, jeg hadde noen cder med musikk jeg likte med meg, og de aller fleste høyttalerene taklet det meste ganske greit, men en god del falt gjennom (i mine ører) på det hardere materialet.

Det virker kanskje på meg at du er ute etter noen stativ høyttaler, siden du nevner på Dynaudio Focus 140, og JBL Array 800? Jeg ville også tatt med Respons Baby Grand som en konkurent. Nå har ikke jeg hørt alverdens med stativ høyttalere i høye prisklasser, men dette er min referanse på stativ høyttalere uansett pris. Prisen er 44, og de gav meg nesten tårer i øyne på Horten messen i fjor. De spiller som en gulvstående, og jeg tror faktisk de ville ha matchet en H200 veldig bra. Siden du også nevner Array 800, kunne du også kanskje tatt med Confidence C1 som en mulig kandidat? Jeg tenker på at den stiller muligens bedre, i forhold til Focus 140 mot Array 800.

Nei, du har absolutt mange muligheter. Så du får smøre deg med tålmodighet, bruke masse tid, så tipper jeg at du tilslutt vil få en flott stereo opplevelse

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cybervision
    Ja, jeg vet - jeg skjønner ikke hvor alle tusenlappene kommunen betaler ut blir av...

Spennende Pahf! Jeg er jo i 2 kanaler nå jeg og det er fordi jeg har funnet ut at man ikke får receivere som henter ut like mye detaljer som 2 kanalssett gjør, samma hva de sier i testene - stereo har det lille ekstra på musikk. Noen ganger savner en jo at det hagler rundt øra på film, men for meg går det 90% i musikk og film er jeg ikke så kresen på. Jeg har funnet ut at et passe dyrt 2 kanalsoppsett er greit å ha - så kan en heller ha et rimelig kinooppsett den dagen en får rom til det.

Jeg tror jeg hadde sjekket ut Parasound 2100 var jeg deg før Abrahamsen v3.0, jeg synes lyden i den var god, men jeg likte ikke boksen i seg selv og utforming av saker og ting. Kan ikke helt sette fingeren på det men...

Det er ML som trekker ja, vil tro et par Source + SVSen vil spille opp til dans meget bra.
    Det er vel samme opplevelsen jeg sitter igjen med, jeg er kritisk på musikk og vil ha den gode opplevelsen der, mens på film så prøver jeg heller å nyte filmen isteden for å fokusere på alle effektene. Jeg vil nok ha et surround system bygget rundt 2 kanalsen igjen, men akkurat slik det er nå ser jeg på det som mindre viktig i forhold til de musikalske kvalitetene.
    Parasound NC2100 er helt klart en kandidat som er verd og se mer på, den er billig, har sub utgang og generelt nok av tilkoblinger slik jeg ser det.

Sitat Opprinnelig postet av Jakv
    Får fra fylket, og de slenger da inn litt ekstra i mai, mer enn dem som får 1kr. mer i timen iallefall
    Som fagforeningsmann og plasstilitsvalgt følger jeg med som en hauk på mellom oppgjøret i år vet du Jan, men tror faktisk det blir et fint oppgjør, men tviler på at det vil ha så store ringvirkninger på mitt valg
    Doxa eiere er vel som meg, de har fått den i hus, men vil helst slippe og forlate den

Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Litt lik som meg da, spiller alt mulig rart. Det jeg syns er litt vanskelig er å finne en høyttaler som takler den harde musikk smaken min på en måte som overbeviser meg godt nok, det gjør Arrayene mine veldig bra. Det er liksom det som har vært vanskelig når jeg skulle handle, jeg hadde noen cder med musikk jeg likte med meg, og de aller fleste høyttalerene taklet det meste ganske greit, men en god del falt gjennom (i mine ører) på det hardere materialet.

Det virker kanskje på meg at du er ute etter noen stativ høyttaler, siden du nevner på Dynaudio Focus 140, og JBL Array 800? Jeg ville også tatt med Respons Baby Grand som en konkurent. Nå har ikke jeg hørt alverdens med stativ høyttalere i høye prisklasser, men dette er min referanse på stativ høyttalere uansett pris. Prisen er 44, og de gav meg nesten tårer i øyne på Horten messen i fjor. De spiller som en gulvstående, og jeg tror faktisk de ville ha matchet en H200 veldig bra. Siden du også nevner Array 800, kunne du også kanskje tatt med Confidence C1 som en mulig kandidat? Jeg tenker på at den stiller muligens bedre, i forhold til Focus 140 mot Array 800.

Nei, du har absolutt mange muligheter. Så du får smøre deg med tålmodighet, bruke masse tid, så tipper jeg at du tilslutt vil få en flott stereo opplevelse
    Array 800 er i utgangspunktet litt for dyrt, jeg akter ikke og bruke alt av ferie og skattepenger på dette, siden jeg vil ha meg en skikkelig ferie i år, men ser jeg at jeg faktisk sitter igjen med nok cash og klarer og legge meg opp litt så er det ikke umulig, bruktmarkedet er en het kandidat. Dette er ikke noe stress prosjekt i så måte, men jeg som de fleste av oss her inne mener vel det at å sitte med et system som ikke gir meg det jeg vil ha på musikk blir litt feil, når det er musikken som teller. Respons har jeg aldri hørt, men kunne gjerne tenkt meg og gjort det. Ser ikke bort ifra at det blir en del turer sørover fremover så da må en vel få kombinert litt bussiness og pleasure eller hur? C1 er vel kjent for å være litt mer nøytral og ikke ha så stor morro faktor som Focus serien? Dette er ikke noe jeg har erfart selv så det må prøves ut, men fra tidligere erfaringer så er jeg en person som setter morro faktorer her i livet høyt på det generelle plan og også når det gjelder musikk gjengivelse

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som fagforeningsmann og plasstilitsvalgt følger jeg med som en hauk på mellom oppgjøret i år vet du Jan, men tror faktisk det blir et fint oppgjør, men tviler på at det vil ha så store ringvirkninger på mitt valg
    Doxa eiere er vel som meg, de har fått den i hus, men vil helst slippe og forlate den
    Læreroppgjøret var i havn i fjor det, og nye lønnstabeller har vært ute i snart et år, så det blir ingen overraskelser
    Og det er bedre enn de fleste andre kan regne med. Tror jeg skal opp 15k eller noe deromkring.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Læreroppgjøret var i havn i fjor det, og nye lønnstabeller har vært ute i snart et år, så det blir ingen overraskelser
    Og det er bedre enn de fleste andre kan regne med. Tror jeg skal opp 15k eller noe deromkring.
    Jepp, det var godt vi fikk litt ihvertfall - lønna var jo latterlig da jeg begynte. 5 år på høyskole over rett over 300 i lønn, men alle kameratene med 3 år mindre skole, 250 000 mindre i lån osv... dro inn 650 laken i året

Når man i tillegg jobber et hav av timer i uka kan en bli litt tankefull... Men akkurat nå er det jo sikre jobber.

Pahf: Eventuelt de nye Focus 220 II? 220 har jo bra drag i bånn og god lyd for pengene og selger jo nye for 15 laken nå da den nye kommer inn snart.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jepp, det var godt vi fikk litt ihvertfall - lønna var jo latterlig da jeg begynte. 5 år på høyskole over rett over 300 i lønn, men alle kameratene med 3 år mindre skole, 250 000 mindre i lån osv... dro inn 650 laken i året

Når man i tillegg jobber et hav av timer i uka kan en bli litt tankefull... Men akkurat nå er det jo sikre jobber.

Pahf: Eventuelt de nye Focus 220 II? 220 har jo bra drag i bånn og god lyd for pengene og selger jo nye for 15 laken nå da den nye kommer inn snart.
    15laken? Det var billig det, alvorlig billig!! Hmm, fryktelig synd at jeg ikke har noen skjulte midler og rutte med pr d.d. Får se til sommeren når skatt og helligdager kommer putrende inn på konto hva som skjer!

Hvis noen er interessert i og bytte en Yamaha 1700 mot en ren stereo pre si for all del ifra!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array 800 er i utgangspunktet litt for dyrt, jeg akter ikke og bruke alt av ferie og skattepenger på dette, siden jeg vil ha meg en skikkelig ferie i år, men ser jeg at jeg faktisk sitter igjen med nok cash og klarer og legge meg opp litt så er det ikke umulig, bruktmarkedet er en het kandidat. Dette er ikke noe stress prosjekt i så måte, men jeg som de fleste av oss her inne mener vel det at å sitte med et system som ikke gir meg det jeg vil ha på musikk blir litt feil, når det er musikken som teller.
    Skjønner godt hva du mener. Jeg for min del har brukt så mange titusener på den nye leiligheten i det siste, at jeg nesten var litt små deppa for at mine oppgraderingsplaner for sommeren skulle gå i dass. Men med en god slamp feriepenger, en hel del igjen på skatten, pluss litt oppspart tror jeg også denne sommeren kan bli riktig så artig på Hifi siden

Respons har jeg aldri hørt, men kunne gjerne tenkt meg og gjort det. Ser ikke bort ifra at det blir en del turer sørover fremover så da må en vel få kombinert litt bussiness og pleasure eller hur? C1 er vel kjent for å være litt mer nøytral og ikke ha så stor morro faktor som Focus serien? Dette er ikke noe jeg har erfart selv så det må prøves ut, men fra tidligere erfaringer så er jeg en person som setter morro faktorer her i livet høyt på det generelle plan og også når det gjelder musikk gjengivelse
    Respons må du få hørt, det spiller helt utrolig bra. Ikke sikkert det er helt din type høyttaler, men jeg ble forelsket.
    Satt faktisk selv å så på turer til hovedstaden vår igår. Tenkte på å reise bort til Oslo neste Onsdag på kvelden, men SAS hadde ingen retur neste Fredag. Kom ikke på at det var helligdag :neutral:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel få hørt disse høytalerne da forstår jeg Usher er og interessant, men er vel ingen i nærområdet som selger disse, får se om jeg kommer meg til emtech når jeg er i hamar.

Side 74 av 80 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 70 71 72 73 74 75 76 77 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •