pahf's stuekino - Permitert - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... Nei egentlig ikke, vurderer Focus 140 og selvfølgelig 220.

Vurderer også Source, men det er jo da gulvstående og rimelig stor så plassen blir ikke akkurat større, men tenker som sagt bare på saken, så har jeg fått Kef finishen på hjernen av en eller annen merkelig grunn!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter endel tankegang er jeg vel endelig blitt enig med meg selv om at rf82 er for store for stuen min, både lydmessig og plassmessig! For all del jeg storkoser meg, men sitter jo hele tiden og planlegger forbedringer, bassen anser jeg ikke som noe stort tap da dette evnt kan justeres med en sb/xtz hvis det ikke går med pc-plus, noe jeg tviler meget sterkt på vil bli et problem.

Det blir vel ikke helt enda jeg bytter, må ta meg god tid og finne ut et par stativ høytalere jeg faktisk kan leve lenge med. Dynamikk, GOD mellomtone og en oppløst diskant som aldri skriker er selvskrevne krav!

Noen alternativer er
    Focus 140
    Polk Lsi9
    Sonus Faber Concertino Domus - Aldri hørt SF
    Dali Mentor 2 og Helicon 300mkII
    Kef QX10

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Det varte ikke så lenge nei.

Spennende none the less. :-D
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjett hva jeg fikk litt lyst på nå ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner jeg deg rett så er det vel en Jæger og en pils som frister?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir lite nå, den elendige bilen trenger en edru sjåfør. Men Klipsch... hmmm...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du bor vel i hente avstand også?

Har lyst til å teste Klipsch selv. De skal jo være en perfekt match med Pioneeren.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir over 50 mil tur/retur... Litt i overkant egentlig.

Men jeg vet ikke hvorfor jeg kunne tenkt meg Klipsch, de gangene jeg har hørt det har jeg ikke blitt imponert.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Noen alternativer er
    Focus 140
    Polk Lsi9
    Sonus Faber Concertino Domus - Aldri hørt SF
    Dali Mentor 2 og Helicon 300mkII
    Kef QX10
    Betyr dette at du går for stereo? LSI9 havner med stor sannsynlighet i min stue..

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Blir over 50 mil tur/retur... Litt i overkant egentlig.

Men jeg vet ikke hvorfor jeg kunne tenkt meg Klipsch, de gangene jeg har hørt det har jeg ikke blitt imponert.
    Er det 50 mil? For noen lengder dere har der på vestlandet.

50 mil herfra så passerer du Hamburg og er godt på vei til Paris En vei, men allikevel

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan, er ikke lange veien dette vettu Ser ikke bortifra at de vil passe deg bra

Tom en perfekt match? Det er noe og tygge på det, dere skal få litt tid til og tenke på det, blir ikke helt enda, men....

Jeg går ikke for ren stereo nei Egon, men center'n er jeg såpass fornøyd med at den får lov til og bli en stund til
    Polk frister mye for den høster jo lovord uansett hvor jeg leser om den, må få tatt meg en dag i tr.heim igjen og hørt litt flere kandidater.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, e de tendensa te "runnbrennar" på levanger å no ja he he

Pioneer kan bli litt skarpt i toppen i sammspill med klipsch ja, men det er utrolig hva en får fikset med en moderne forsterker

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tom en perfekt match? Det er noe og tygge på det, dere skal få litt tid til og tenke på det, blir ikke helt enda, men....
    Leste en del på Klipsch forumet for en tid tilbake - virket på meg som Pioneer receivere var det som de fleste var fornøyd med på Klipsch - var vel gjerne rf serien da.

Yamaha derimot var det ikke så stor enighet om, samme med de andre kandidatene.

Mulig jeg leste litt farget, men men ops:

Men en nobelprisvinner her på forumet har jo slått fast at Yamaha er dritt så da så!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går ikke for ren stereo nei Egon, men center'n er jeg såpass fornøyd med at den får lov til og bli en stund til
    Polk frister mye for den høster jo lovord uansett hvor jeg leser om den, må få tatt meg en dag i tr.heim igjen og hørt litt flere kandidater.
    Mye å høre på, men mange dårlige lytterom.. LSI9 er jo relativt rimelig sett i forhold til andre kandidater syns jeg.. Det er vel hovedsaklig det som gjør at den ligger over Focus 140 på min liste, samt at LSI9 er litt mer rocka kanskje. Er vel i utgangspunktet en gammel kontruksjon - men det må vel bare bety at konstruksjonen er så vellykket at man ikke vil endre på den? Håper Swans D2.1SE kommer på messa i oktober - den ser jo ut som one million dollars og Flageborg skryter av den..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hmm, e de tendensa te "runnbrennar" på levanger å no ja he he

Pioneer kan bli litt skarpt i toppen i sammspill med klipsch ja, men det er utrolig hva en får fikset med en moderne forsterker
    Tja, godt poeng! Nei, men ser ikke vitsen i å ha store høytalere stående i stuen, hvis lyden blir bedre av og degradere de i størrelse, men heller øke i kvalitet.

Sitat Opprinnelig postet av Tom
    Leste en del på Klipsch forumet for en tid tilbake - virket på meg som Pioneer receivere var det som de fleste var fornøyd med på Klipsch - var vel gjerne rf serien da.

Yamaha derimot var det ikke så stor enighet om, samme med de andre kandidatene.

Mulig jeg leste litt farget, men men

Men en nobelprisvinner her på forumet har jo slått fast at Yamaha er dritt så da så!
    Det er jo RF serien jeg har, og er meget fornøyd med yamaha - klipsch, mer skeptisk til Pioneer sånn sett, men det er nok en smakssak vil jeg tro.

Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Mye å høre på, men mange dårlige lytterom.. LSI9 er jo relativt rimelig sett i forhold til andre kandidater syns jeg.. Det er vel hovedsaklig det som gjør at den ligger over Focus 140 på min liste, samt at LSI9 er litt mer rocka kanskje. Er vel i utgangspunktet en gammel kontruksjon - men det må vel bare bety at konstruksjonen er så vellykket at man ikke vil endre på den?
    Jeg vil ha en rocka høytaler, jeg krever engasjement hvis ikke har den ikke noe hos meg og gjøre. Dynaudio vet jeg besitter de kvaliteter jeg er ute etter, men hvis Polk gjør jobben bedre så er det ingenting i veien for og ta de i stedenfor, nå har jeg ikke vært hos Bilradiospesialisten på mange år av flere grunner, så det må sjekkes nøyere med lytterom og slikt.

Hva forsterkeri angår så tror jeg at Parasounden vil duge til de fleste tilfellene jeg har ramset opp her, muligens ikke med SF?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo RF serien jeg har, og er meget fornøyd med yamaha - klipsch, mer skeptisk til Pioneer sånn sett, men det er nok en smakssak vil jeg tro.

Med tanke på den store forbedringen du fikk med Parasound effekttrinnet så går jeg klart ut fra at Yamaha ikke var det optimale på Klipsch for din smak ihvertfall?

Akto kjørte vel Pioneer LX70 i Hjemmekinos referansekino med Klipsch og ørene hans ga seg vel før Pioneeren gjorde det - og lyden var visstnok meget bra!

Det samme intrykket blir gjentatt mye på Klipsch forumet.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz og Yamaha er de beste reciver alternativene til Klipsch :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Med tanke på den store forbedringen du fikk med Parasound effekttrinnet så går jeg klart ut fra at Yamaha ikke var det optimale på Klipsch for din smak ihvertfall?

Akto kjørte vel Pioneer LX70 i Hjemmekinos referansekino med Klipsch og ørene hans ga seg vel før Pioneeren gjorde det - og lyden var visstnok meget bra!

Det samme intrykket blir gjentatt mye på Klipsch forumet.
    Har aldri kjørt yamaha standalone på klipsch, det var doxa som ble brukt før, og det var og en god match, men parasound bedre.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort og gått så er det best med elektronikk som har en varm klang.

Parasound og Rotel er godt likt og mye brukt som effekt på klipsch.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri kjørt yamaha standalone på klipsch, det var doxa som ble brukt før, og det var og en god match, men parasound bedre.
    Nei da er det kanskje ikke så lett å vite hvordan Yamaha høres ut på Klipsch

Side 68 av 80 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •