pahf's stuekino - Permitert - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 1598
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yeah right!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tema Isolator

Gladmelding fra naboen for engangs skyld, han har ikke peil på at jeg har fått meg ny sub eller tema isolator, nå fikk jeg sms "Du, gidder du dempe bassen litt, vi hører ikke noen lyd eller noe slikt, men det buldrer" Så spurte jeg hvor lenge han har merket dette? "ca et par dager"

BRA! Da virker disse tema isolatorene, men jeg skal ha den under steinhella også, hvor mye veier en slik steinhelle ca? 5-7kg for 30x30?

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva brukte du de under? høyttalerne?

30x30cm steinhelle, 2cm? veier nok 10-15kg

Har to på 45x45kg men 1cm veide ca 15kg Og granitthella mi veier 25kg!(litt større men dog)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Hva brukte du de under? høyttalerne?

30x30cm steinhelle, 2cm? veier nok 10-15kg

Har to på 45x45kg men 1cm veide ca 15kg Og granitthella mi veier 25kg!(litt større men dog)
    30x30 ja, usikker på tykkelsen, men den er større enn 2cm ja mener jeg, da kan jeg bestille 30-50kg så blir det topp siden pc-plus er 25kg.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg ble også litt skuffet - jeg leier jo hos ei gammel dame med høreapparat og har spilt godt i et år nå med flere demoer av Klodenes Kamp og Pealr Harbor på avsindige lydnivåer og hun har enda ikke hørt noe fra meg sier hun. Åssen går det an å ikke høre når jeg kan kjenne bjelkene i gulvet hoppe i takt med maskingeævrknatringen...

Gøy at du ble godt fornøyd med 20-39 - tror nok det er et lurt valg. Har bestilt Ultra selv, men en 20-39 hadde nok holdt i lange baner...utrolig gode subber og du skal dra heftig på før du presser dem.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hehe, jeg ble også litt skuffet - jeg leier jo hos ei gammel dame med høreapparat og har spilt godt i et år nå med flere demoer av Klodenes Kamp og Pealr Harbor på avsindige lydnivåer og hun har enda ikke hørt noe fra meg sier hun. Åssen går det an å ikke høre når jeg kan kjenne bjelkene i gulvet hoppe i takt med maskingeævrknatringen...

Gøy at du ble godt fornøyd med 20-39 - tror nok det er et lurt valg. Har bestilt Ultra selv, men en 20-39 hadde nok holdt i lange baner...utrolig gode subber og du skal dra heftig på før du presser dem.
    Jeg var "alene" hjemme i helga, og det måtte jo utnyttes til det maksimale.

Jeg og 3 kompiser satte oss ned med endel demo plater som fks flight of the phoenix, satte volum på mv +4 og startet flykræsjen. Så hinsides fysisk har jeg aldri opplevd den flykræsjen før. Bilder datt ned fra veggene, en kamerat ble småkvalm, en annen lo så tårene trillet og jeg satt der med et lurt glis og tenkte for meg selv "Tenk hvordan det hadde vært med to"

Gøy? Oh yess!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, som sagt SB12 er moro på musikk, men når man skal orkestrere flykrasj i stua da må det andre saker til... Det er i grunn helt latterlig hvor høyt og dypt SVSene spiller og allikevel stramt som fy. Jeg klarte aldri å vippe 20-39 av pinnen. Ble som regel bekymret for bygningsmassen før den tid...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Ja, som sagt SB12 er moro på musikk, men når man skal orkestrere flykrasj i stua da må det andre saker til... Det er i grunn helt latterlig hvor høyt og dypt SVSene spiller og allikevel stramt som fy. Jeg klarte aldri å vippe 20-39 av pinnen. Ble som regel bekymret for bygningsmassen før den tid...
    Der sa du det! Jeg var oppriktig bekymret for hele kåken en stund i det det dundra som verst!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det blitt noe mere Dynaudio-lytting på deg? Var en svipptur innom etter jobb jeg og hørte på Primare-pakken til Soundgarden(I21/CD21) og Focus 140. Spilte flott, men var morsommere med Hegel-komboen... :twisted:

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Hegel H200 på besøk hos meg og har fått spille på Focus 140, det låter svært så bra. Så bra at H200 er neste komponent i rekken!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Har hatt Hegel H200 på besøk hos meg og har fått spille på Focus 140, det låter svært så bra. Så bra at H200 er neste komponent i rekken!
    Så bra! Syns Hegel og Dynaudio låt rimelig rått jeg. Til Primarens forsvar skal det sies at den ikke hadde samme "arbeidsvilkår" som Hegelen. Hegel og Focus 140 ble satt opp i en "lyttebås", mens Primare og Focus 140 måtte spille i hele "lokalet" innen for inngangen til Soundgarden i Trondheim. Heldig var han mannen som gikk ut med et par nye Contour S3.4 når jeg gikk inn... :-D

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det var I21 du hørte på så har den milevis opp til H200, som ligger i en annen prisklasse.
    Skulle man sammenligne Primare og Hegel direkte ville jeg brukt I30 istedet.

Focusene blomstrer virkelig med skikkelig kraft.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt tid til og lytte på annet anlegg enn mitt eget, et anlegg jeg er strålende fornøyd med! Men skal jeg bytte så er jeg ganske så sikker på hva jeg velger!

Dynaudo + Hegel er en kombo som virkelig tiltaler mine preferanser, summen av disse to gir et lydbilde som i forhold til prisen er meget vanskelig og slå imho!

140 er faktisk en stativhøytaler jeg selv kunne tenkt meg, hvis det nå engang skulle skje at jeg må degradere står de utrolig høyt på listen, en kraftig integrert forsterker og disse så har du et meget komplett anlegg, spesielt hvis du får litt hjelp i bunn!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn får jeg bestandig en tanke om at jeg egentlig skulle hatt noen skikkelig friske stativhøytalere når høsten nærmer seg! Det skjer stort sett bare om høsten, om det er fordi at jeg får litt klaustrofobi når regnet hagler ned og det blir mørkere og det faktum at hønna tar rimelig stor plass vites ei, men bare for å sjekke. Er det noen skikkelig friske stativ høytalere der ute?

Som regel får jeg også et intenst ønske om og selge unna alt og gå for en 2.0 løsning, så et eller annet stemmer ikke :s

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Av en eller annen grunn får jeg bestandig en tanke om at jeg egentlig skulle hatt noen skikkelig friske stativhøytalere når høsten nærmer seg! Det skjer stort sett bare om høsten, om det er fordi at jeg får litt klaustrofobi når regnet hagler ned og det blir mørkere og det faktum at hønna tar rimelig stor plass vites ei, men bare for å sjekke. Er det noen skikkelig friske stativ høytalere der ute?

Som regel får jeg også et intenst ønske om og selge unna alt og gå for en 2.0 løsning, så et eller annet stemmer ikke :s
    Trur du må te lægen ein tur... sånne tanka e ikke bra he he he he

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Trur du må te lægen ein tur... sånne tanka e ikke bra he he he he
    Nei, ser poenget ditt der gitt! Har jo hatt et par stativhøytalere før, men tror nok jeg kan få det til med et annet par igjen, men av en annen type.

Huff, skumle greier!!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    ...og det faktum at hønna tar rimelig stor plass vites ei, men bare for å sjekke. Er det noen skikkelig friske stativ høytalere der ute?
    Et øyeblikk skjønte jeg ikke bæra av hva du mente... om hva slags høns det var snakk om..

Jeg skal i hvertfall høre Swans D2.1SE på messa i oktober... Dynaudio Focus 140 har jeg fremdeles friskt i minne.. Hørte på Elac 310.2 JET i helga og også det var et svært hyggelig bekjentskap!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, når vi snakker stativhøytalere her. Er ikke mange høytalere uansett som følger ett par Klipsch RB-75 matet med godt med watt, samkjørt med en god sub. En kompis av meg har det, å de er ihvertfall uten tvil de råeste stativhøytalerene jeg har hørt til nå....
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg vil ikke ha Klipsch igjen hvis jeg bytter, det har jeg jo prøvd og da blir nok savnet etter store høytalere for stort

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har it vurdert Swans fronta da ?

Side 67 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •