pahf's stuekino - Permitert - Side 62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 62 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 ... SisteSiste
Viser resultater 1,221 til 1,240 av 1598
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komme ny glød me nytt navn ja ventele :-) he he

Æ å vil hør Dynaudio, har bære ein sånn dvd der produksjon av dynaudio vises sammen me eiarn av fabrikken o.s.v vises.

" All components are made inhouse" (de va dåle ængelsk ja) he he

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det var direkte trist og dra derifra!
    Bra forfattet korttest. Jeg fikk samme følelse for Dynaudio etter å ha hørt dem hos Soundgarden selv. Det tok noen minutter så var jeg sikker på at Dynaudio var det rette for meg. Du får ta med et par Dynaudio hjem, så blir det ikke så trist.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet min neste høytaler, og jeg tør være så bastant og påstå at denne får virkelig lov til og stå når den først kommer innom hus!

Det blir ikke enda da jeg har endel annet og bruke $$ på, men jeg vet ihvertfall hva jeg sparer til det er sikkert!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro på lytterunde, og Focus 220 spilte pent det lille jeg hørte dem her i byen, men de stor med svak elektronikk og midt i et et enormt rom så det var vanskelig å si noe bestemt om dem. Virket veldig tighte i lydbildet. Flotte i rosewood ihvertfall.

Skal selv på et par lytteturer denne uka som kommer - gleder meg til det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No e de ein 20-39 på torget...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    No e de ein 20-39 på torget...
    Takk for tipset H/K, sendte Electra en pm, selv om jeg egentlig hadde tenkt og vente litt! Vi får se.....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset H/K, sendte Electra en pm, selv om jeg egentlig hadde tenkt og vente litt! Vi får se.....
    No problem

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok SB12 idag og etter å ha kjempet meg vei gjennom teipen fant jeg den i tipp topp stand. Takk for dealen - skal få et godt hjem hjem her.

Blir det danske gulvstående på deg? 220 i Rosewood er jo namenam.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Mottok SB12 idag og etter å ha kjempet meg vei gjennom teipen fant jeg den i tipp topp stand. Takk for dealen - skal få et godt hjem hjem her.

Blir det danske gulvstående på deg? 220 i Rosewood er jo namenam.
    Det skal ikke stå på pakking og teiping når jeg selger ting ihvertfall

Jepps, jeg er veldig sikker på at det blir 220 i Rosewood ja, det er ekstremt stor siklefaktor på de.

Jeg har hørt endel høytalere, men disse fanget meg i løpet av de første sekundene, så utrolig nydelig, men samtidig tøff nok til at det ble gøy!

Vet ikke helt når det blir siden det går litt $$ i både fotoutstyr og rc bil stæsj som jeg til stadighet kræsjer Men det er bestandig gøy og spare en krone her og en krone der!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nei, var like før jeg måtte hente tyngre verktøy - trodde ikke saksa skulle komme gjennom.

Skal selv på lytterundesession denne uke - veldig spent på hva utfallet blir - økonomien ser ut til å legge seg til rette for min del også nå så...

Blir artig å se hva du ender opp med - om det blir 220. Skal selv blant annet ha demo på 140 til onsdag.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må på flere lytterunder for jeg fikk sånn energi etterpå

Glemte å høre på de større modellene når vi var der, det kan jeg jo ikke glemme.
    Ser for meg at stativhøytalerne deres virkelig har endel og by på!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må på flere lytterunder for jeg fikk sånn energi etterpå

Glemte å høre på de større modellene når vi var der, det kan jeg jo ikke glemme.
    Ser for meg at stativhøytalerne deres virkelig har endel og by på!
    Hehe, jeg synes lytterunder kan være veldig opp og ned. På "Soundgarden" her i by`n synes jeg at jeg alltid blir skuffet - om det er Dynaudio til 300 000 eller SA Explorer med elektronikk til 100 K spent foran. Focus 220 syntes jeg var fine, men som sagt var forholdene mildt sagt ikke optimale.

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det var du som satte meg på testing av Dynaudio vs JBL poster jeg det i tråden din... :twisted:

Da har jeg vært på en relativt omfattende lytterunde...

Disse deltok:
    JBL LS40
    JBL LS80
    Dynaudio Focus 140
    Dynaudio Focus 220
    Dynaudio Contour S3.4
    System Audio 1750
    En ufattelig svær elektrostat som jeg ikke husker navnet på
    Hegel H200
    Esoteric 10

Siden jeg ikke er så bevandret innen denne lydverdenen, skal jeg ikke begi meg ut på de mest omfattende utbroderingene..

Jeg fant ut to ting i dag:
    1: Man skal ikke undervurdere stativhøyttalere!
    2: Elektrostater har noen veldig gode kvaliteter!

Jeg ankom Soundgarden rett etter åpningstid kl. 1000 og forlot de kl. 1330.. og tiden gikk fort! Hadde to hyggelige karer til min disposisjon som bærte rundt på forsterkere og høyttalere.. ble til slutt noget fullt inne i "båsen" min..

Først ut var Hegel H200, Esoteric S10 og JBL LS40.. Det første som slo meg var hvor stor denne høyttaleren var utseendemessig - mye større enn mange andre stativhøyttalere. Støtter deg i at LS-serien er litt "rock n' roll"-høyttalere. Diana Krall var først ut. Absolutt en veldig bra høyttaler med god bass. Ekstra morsomt var det når vi byttet høyttalere til Focus 140. Bassen ble enda et hakk dypere, men like viktig bedre! "Smattingen" til Diana Krall ble tydeligere, fikk med meg en som hostet i salen og en stol som ble furet på... Diana tok også en del steg fram på scenen og det ble lettere å plassere hvor de forskjellige instrumentene var. Hadde jeg vært blind og hørt Focus 140, hadde jeg trodd de var MYE større. Utseendemessig veldig stilrene, men litt mere "kasseform" enn JBL LS40. Neste høyttaler ut var storebror Focus 220, samme Diana Krall fikk spille om igjen.. og joda, mye det samme som Focus 140, et hakk bedre bass, men oppover i registeret syns jeg de var ganske like. Størrelsesmessig er Focus 140 med stativer og Focus 220 omtrent like høye.

Neste høyttaler ut var JBL LS80.. Diana Krall havnet her lenger bak på scenen igjen, og det ble vanskeligere å plassere instrumentene. Fikk umiddelbart en følelse at dette ikke var en høyttaler for Diana Krall, så min mann for dagen fikk rotet fram en cd med mere party-musikk(les: dance).. Og her kom LS80 virkelig til sin rett... gud bedre som bassen slo i brystkassa, fikk plutselig en følelse av å være på diskotek.. enormt underholdende - og for et lydtrykk! Her var virkelig LS på hjemmebane.

Mtp at jeg skal ha høyttalerne i en liten leilighet(etter hvert) og at jeg hadde blitt kastet ut på dagen om jeg hadde spilt med det lydnivået som vi hadde på LS80.. var valget ikke særlig vanskelig: jeg helte mot Dynaudio. LS80 hadde også blitt dominerende pga størrelsen!

Vi gikk tilbake til Focus 140 igjen, denne gangen med Niels Lofgren.. og jeg fikk med en gang samme følelsen som med Diana Krall.. lett å plassere instrumentene, en utrolig god diskant som aldri ble slitsom, og ikke minst en vanvittig bass til å være fra en så liten høyttaler! Mellomtonen var også meget god. Focus 220 opplevde jeg ganske lik. Ble etter hvert nysgjerrig på hva man fikk mere av om man økte budsjettet enda mer... Contour S3.4 ble bært fram... Samme Lofgren begynte å spille igjen.. kjente med en gang igjen mye fra Focus, bare at alt var løftet på et enda høyere nivå.. Syns også Countour er penere enn Focus da den er slankere og mer høyreist. Focus er litt mere "liten og lubben"..

Da hadde det gått nesten tre timer... og både jeg og mine menn for dagen hadde glemt av kaffen.. :-D Hele seansen ble avsluttet med den sykeste comboen jeg har hørt... System Audio 1750 koblet på McIntosh i mange-tusenkroners-klassen.. Joda, helt ok, hverken mer eller mindre... Jeg følte jeg hadde fått svar på mine spørsmål om hvilken sound jeg skal gå etter og hadde fått en klar favoritt!

På vei fra Soundgarden stakk jeg innom Tonart og havnet i kjelleren alene med en, for meg, merkelig høyttaler-konstruksjon - en fulltone? elektrostat. Satt på gode gamle Mark Knopfler med "Sailing to Philadelphia". Sto først rett ved siden av høyre høyttaler og tenkte: "joda, ok dette" - men så satte jeg meg ned i stolen som var plassert midt på gulvet... Og du store min! For et ENORMT lydbilde.. måtte fram og se om det var noen høyttalere som spilte sammen med de.. men det var det ikke.. Hørte tydelig hvor alle musikerne sto, og jeg ble mildt sagt svært forbauset over hvor luftig og lett alt var - rett og slett deilig å høre på. Eneste aberet var størrelsen og prisen(70000,-)... Jeg oppfattet den også som en egoist-høyttaler, hvis man ikke satt i stolen var lyden ikke mer enn ok. Men i stolen var det helt villt! Nå har jeg aldri hørt elektrostater før, så dere får unnskylde min barnslige fascinasjon

Når jeg først var i gang, gikk turen videre til Hifi-klubben. Hadde tenkt å høre på Mentor 2. I tillegg sto det et par svært hyggelig prisede Helicon 300 der.. men det var ingen som hadde tid å hjelpe meg, så jeg gikk derfra med uforrettet sak.

Kursen ble satt til Solsiden for inntak av god mat og føde - fornøyd med at jeg hvertfall hadde blitt litt klokere. Det gjenstår nok fortsatt en del prøvelytting og evt hjemlån i ny leilighet, men etter runden min sto det igjen en ganske klar favoritt: Dynaudio Focus 140. I forhold til størrelsen syns jeg den spiller helt rått! Focus 220 er litt bedre, spesielt i bunn, men ikke nok til at jeg ville valgt den foran Focus 140 mtp prisforskjellen(selv om man regner med stativer).

Dette ble noe lengre enn jeg hadde trodd... beklager 8)

Spennende lytterunde det der! Jeg har en teori, men skal holde tyst så jeg ikke ødelegger noe for deg
    Nå kan du komme med teorien din... :-D

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si annet enn gå for Focus 140

Overrasker meg enda med dybden og diskanten er helt nydelig!

Lykke til med testinga

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Kan ikke si annet enn gå for Focus 140

Overrasker meg enda med dybden og diskanten er helt nydelig!

Lykke til med testinga
    De ligger hvertfall på topp på lista mi En annen ting som overrasket meg var Hegel H200, etter å ha lest her inne at den skal være "kald" og hørt en del bytte den ut. Jeg syns den gjorde en kjempejobb og oppfattet den slett ikke som "kald"...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teorien min holdt stikk, jeg regnet med du kom til og falle for dynaudio sin meget elskelige diskant, og at du som meg merket deg hvor LS serien skulle rocke opp alt Flott skrevet Egon!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    På vei fra Soundgarden stakk jeg innom Tonart og havnet i kjelleren alene med en, for meg, merkelig høyttaler-konstruksjon - en fulltone? elektrostat. Satt på gode gamle Mark Knopfler med "Sailing to Philadelphia". Sto først rett ved siden av høyre høyttaler og tenkte: "joda, ok dette" - men så satte jeg meg ned i stolen som var plassert midt på gulvet... Og du store min! For et ENORMT lydbilde.. måtte fram og se om det var noen høyttalere som spilte sammen med de.. men det var det ikke.. Hørte tydelig hvor alle musikerne sto, og jeg ble mildt sagt svært forbauset over hvor luftig og lett alt var - rett og slett deilig å høre på. Eneste aberet var størrelsen og prisen(70000,-)... Jeg oppfattet den også som en egoist-høyttaler, hvis man ikke satt i stolen var lyden ikke mer enn ok. Men i stolen var det helt villt! Nå har jeg aldri hørt elektrostater før, så dere får unnskylde min barnslige fascinasjon

Quad ESL2905 muligens?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    De ligger hvertfall på topp på lista mi En annen ting som overrasket meg var Hegel H200, etter å ha lest her inne at den skal være "kald" og hørt en del bytte den ut. Jeg syns den gjorde en kjempejobb og oppfattet den slett ikke som "kald"...
    Vil heller ikke påstå at den er kald nei, da har de hørt den på vinterstid i såfall

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Quad ESL2905 muligens?
    Stemmer, Quad var det ja... Logoen lyste i blått... litt småharry... :-D Men for en lyd!

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hørte ikke på Focus 140 når du var på Soundgarden du da?

Side 62 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 58 59 60 61 62 63 64 65 66 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •