pahf's stuekino - Permitert - Side 61

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 61 av 80 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste
Viser resultater 1,201 til 1,220 av 1598
    Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    På lørdag har jeg ikke anledning, men jeg har definitivt ikke ikke glemt det nei, jeg gir nok snart lyd fra meg om det er mulig og ta seg en tur Må jo bare høre 2xUltra, for ikke snakke om hvor nysjerrig jeg er på transporteren

Bare i par ja? Hehe, det er ikke umulig at den får seg en bror etterhvert, men i første omgang tar jeg bare 1.

En liten korrigering til deg...her i gården ble det 2 x Plus 20-39, ikke Ultra!

...og her er døren alltid åpen.....når jeg er hjemme da ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ihvertfall mulig at det blir en 2250 på markedet innen 1 år ja vil jeg tro!
    Ja, håpe æ har pænga om de bli tilfelle at den selges da ja :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    En liten korrigering til deg...her i gården ble det 2 x Plus 20-39, ikke Ultra!

...og her er døren alltid åpen.....når jeg er hjemme da ;-)
    Jasså? Hadde for meg at det ble ultra, men for all del det er ikke direkte tamt med 'bare' 20-39 eller vil jeg tro
    Jeg tar kontakt i løpet av sommeren, må jo fylle feriedagene med litt hobby og nytelse også!

Sitat Opprinnelig postet av Harman/kardon
    Ja, håpe æ har pænga om de bli tilfelle at den selges da ja
    Jeg sender pm til deg når den skal selges, like greit å bli kvitt den lokalt
    Men det blir ikke enda likevel, tvilsomt at det skjer før jul!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De e eit basskjøp som gutten her e sikta inn på som gjør et svært innhogg økonomisk når kreditten e på plass :-D

Må pass på så en har litt kroner te Hifi Messa å he he

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner jeg ut at jeg ikke eventuelt går for 2xSB så skal jeg sende deg en PM antiloop, jeg er realist og ikke grådig så jeg tror ikke prisen skal være avskrekkende, men en vet jo aldri!
    Det kom aldri noen PM fra deg og nå er den solgt!?! :-?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    De e eit basskjøp som gutten her e sikta inn på som gjør et svært innhogg økonomisk når kreditten e på plass

Må pass på så en har litt kroner te Hifi Messa å he he
    Ingen hast enda, jeg skal bare lytte i helga, så får vi ta det derifra, jeg har fått kjøpeforbud når det gjelder lyd av en fotograf venninne som mener jeg KUN skal fokusere på fotoutstyr en stund fremover
    Jeg har enda god tid til begge deler, men det er bestandig morro og prøve noe nytt!

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Det kom aldri noen PM fra deg og nå er den solgt!?! :-?
    Beklager så mye Antiloop! Hele handelen skjedde på bare noen minutter så jeg totalt glemte og sende deg en pm!

Av og til så tar impulshandlingene overhånd!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytterunde i Trondheim

Da har jeg vært i Trondheim, nærmere bestemt Soundgarden og hørt på følgende.

Hegel H200
    Hegel cd2pa
    Dynaudio Focus 220
    Jbl LS80

Det vil komme en utfyllende artikkel i morgen eller på mandag, men kan gi noen teasere.

Det er to kjempegode høytalere, med to vidt forskjellige spillestiler, jeg liker begge to utroli godt, men en av de stakk seg ut! Jeg har vel aldri smilt så bredt i løpet av de 5første sekundene av Keath don't go!

Men men..... Det finner dere mer utav senere.

To ting er helt sikre:
    1. Jeg vil ha Hegel elektronikk
    2. Jeg skal bytte høytaler og den vil antageligvis komme fra Soundgarden.

Vil med det samme takke Soundgarden for en fantastisk service som gjør det veldig aktuelt og handle fra de! God kaffe har de og!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lukter noe dansk...

Første møtet med Focus endte opp slik som du beskriver.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Soundgarden på Solli plass og hørte på Dynaudio Confidence C2. Fantastisk høyttaler som jeg virkelig kunne levd godt med :-D

Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytterunde hos Soundgarden

Alt for tidlig på en Lørdagsmorgen dro en liten og en stor lydfreak til Trondheim for og ta et par høytalere og en forsterker eller to i nærmere øyesyn.

Vel fremme hos Soundgarden ble ble jeg plassert i det midterste 'rommet' av min kundebehandler for dagen Tom, mens resten av de ansatte sprang og hentet både Hegel og Jbl så nå kunne duellen begynne.

Jeg vil bruke starten av testen til og takke de ansatte ved Soundgarden avd Trondheim, de har en service som er i ypperste klasse og det er regelrett morr og besøke de. Her er det tydelig at det er entusiaster som jobber, ypperlig kaffe lager de jaggu meg og.

Utstyret som ble brukt var:

pahf's stuekino - Permitert-img_0474-jpg
    • Hegel Cd2pa
      Hegel H200
      Dynaudio Focus 22
      JBL LS80
      og Nordost kabler

pahf's stuekino - Permitert-img_0470-jpg
    Dynaudio Spesifikasjoner:

* Sensitivity (2.83 V/1 m) 87 dB
    * IEC Long Term Power Handling >250 W
    * Impedance (nominal) 4 Ohms
    * Weight 18,7 kg
    * Dimensions (W x H x L in mm) 205 x 980 x 295

pahf's stuekino - Permitert-img_0481-jpg
    Jbl spesifikasjoner:
    * Frequency Response (–10dB) 35Hz – 40kHz
    * Frequency Response (–3dB) 46Hz – 38kHz
    * Power Handling (Continuous/Peak) 100W/400W
    * Maximum Recommended Amplifier Power 200W
    * Sensitivity (2.83V @ 1m) 90dB
    * Crossover Frequencies 400Hz; 6dB/octave; 2.5kHz; 8kHz; 24dB/octave
    * Nominal Impedance 6 Ohms
    * Low-Frequency Transducer Dual 8" (200mm) with cast-aluminum frames
    * High-Frequency Transducer 2" (50mm) Pure-titanium compression driver; Bi-Radial horn
    * UHF Transducer 3/4" (19mm) Polyester-film ring radiator; neodymium magnet; EOS waveguide
    * Dimensions (H x W x D) 1104mm x 259mm x 418mm
    * Weight per Speaker 35.6kg

Jeg startet med Dynaudio, siden de allerede var påkoblet, ingen grunn til og kaste bort mer tid enn nødvendig.

Første sang ut var Bjørn Berge - Testify. Det gikk ca 5sec før jeg ble sittende og direkte måpe, snudde jeg meg på siden for å se om subben var tilkoblet noe den ikke var. De er ikke store, men du verden hvor stort de spilte.
    12 strengern til Berge spiller så uanstrengt at jeg blir låst fast i stolen, jeg snur meg mot kameraten for å høre hans mening og smilet og ansiktsutrykket taler for seg selv, vi svinner inn i en annen dimensjon, det er så nydelig at hadde jeg hatt hår på hodet hadde det antagelig stått rett opp nå, for gåsehud faktoren er ekstrem.

Det første som slo meg var helheten denne høytaleren serverer, den spiller utrolig sømløst og oppløst. Diskanten er detaljert og silkemyk, selv på uhyggelig volum blir den aldri slitsom, Mellomtonen er helt i min gate, den er regelrett knallbra, med full overbevisning blir vokaler gjengitt slik de skal gjengies. Bassen må bare oppleves, så små men samtidig så stramme og overbevisende bass elementer er det lenge siden jeg har opplevd, men det kan godt være at jeg ikke har hørt rett høytaler før nå. Jeg skal ikke gi noen inntrykk om hvor dypt den går da jeg ikke testet med slik musikk, men jeg vil tro den går dypt nok for de fleste.

Vel vel over til litt flere lytteintrykk.

Keath don't go med Niels Lofgren har gått sine runder hjemme hos meg, så det er naturlig at denne blir med på lytterunde. I det gitar riffene virkelig tar av sitter både jeg og kameraten og ler for det skal ikke være mulig! Det var som om godeste herr Lofgren sto fremom oss og hadde minikonsert. På høye volum så kan det partiet der han spiller på de lyseste strengene bli litt slitsomt på noen høytalere, det var ikke tilfellet her. Det var bare samme lyd, men høyere verken mer eller mindre. Den ble aldri slitsom uansett volum.

Tool - The pot er også en slager på testrunder, og selvsagt måtte denne til pers, jeg setter det jeg mener er et bra volum, "nei spill opp du" får jeg beskjed om av gutta på Soundgarden, mens de rocker seg videre i lokalet og spiller luftgitar. Som sagt så gjort, jeg drar opp til et uanstendig volum og automatisk starter rockefoten og trampe når introen begynner, her er det driv og engasjement til tusen! Den spiller nydelig, men har samtidig evne til og engasjere meg på samme måte som Klipsch har! Bassen har faktisk nok punch til at jeg bryter ut i manisk latter og en eldre dame som går forbi antageligvis lurer på hvilken galing som er på tur nå.

Dynaudio har klart og feste seg på samme måte som Array og Klipsch har gjort, bare at denne gangen så er det ikke fordi den gir meg rockefot elle gåsehud. Det er en helhet jeg sjelden har hørt maken til, den spiller så genialt i mine ører at jeg vurderer faktisk og gå over til ren stereo, for når jeg hørte på focus så merket jeg hvor mye god musikk gjengitt på en god måte har og si for meg.
    Det er regelrett naturstridig at en slik liten fuglekasse skal spille så stort, jeg er fortsatt forundret over hvordan de har klart det, men det kan vel ha noe med de voldsomt store magnetene de bruker bak elementene sine.

Så over til JBL!

Denne har jeg virkelig sett frem til og bli kjent med, lest artikler og anmeldelser gang på gang. Når jeg sa til gutta på Soundgarden at jeg skulle høre Dynaudio og LS80 formelig lyste de opp, alle mann satt igjen med et stort smil så det var tydelig at her skulle jeg få lov til og spille tilgangs!

Selv om de er fysisk store så har de en finish som er så pen at de kan faktisk klemmes inn i de fleste stuer, eller... I min stue kan den ihvertfall klemmes inn.

Vi starter likegodt med godeste Lofgren igjen,forsterkeren er ikke rørt, men de ekstra 3db i følsomhet gjør sitt for placebo effekten, så det tar noen sekunder før jeg får summet meg.
    Det er en helt annen musiker som står foran meg denne gangen. Isted var det tydeligvis den behagelige versjonen av Lofgren, mens denne gangen har han tatt på seg naglehalsbåndet og skinnjakken for silkemyk det er han ikke, men råtøff!

Det tar ikke lange tiden før jeg kjenner igjen den klumpen i magen jeg fikk da jeg hørte Array for første gang, disse to har endel til felles selv om det er langt opp til storebror. Men LS80 er i mine ører flere lengder bedre enn TL260.
    Diskanten er detaljert, men samtidig kan den bli litt skarp på høye volum, jeg ble sliten av og høre på denne karen over lengre strekk, men da snakker vi volum på slike nivåer at det er på smertegrensen.
    Mellomtonen er bra, for all del den er bra, men det er endel igjen før den når opp til Dynaudio. Stemmene er råere og tøffere, det virker som om den gjør de råere enn de egentlig er, men for all noe rett gjør den for det er rått og høre på!
    Bassen er spinnvill på LS80, Dynamikk er og blir et nøkkelord som går igjen når jeg tenker på LS80.

jøssenavn hvor det hamra og slo i brystkassa når The pot fikk komme i spilleren igjen.
    Denne høytaleren får meg til og smile og le, for den er utrolig gøy, hele butikken er i storstemning i det Bjørn Berge får prøve seg, 12 strengern er så utrolig levende i rommet, jeg ser for meg den slitne bluesgitaristen i det han drar ivei en av sine ekstreme riff!

Jeg liker denne høytaleren utrolig godt, den rocker meg helt inn i en annen verden, jeg smiler og ler så tårene triller etterhvert som vi forer den med musikk på uanstendige volum, nykonfirmerte gutter står utenfor og ser på en gjeng mannfolk som ser ut som et par apekatter på utdrikkingslag!

Jeg har aldri i mitt liv hatt så lyst til og lære meg og spille gitar som jeg har når både Lofgren og Berge drar ivei i det lille avlukket vårt.

Alt er ikke bare lykke og fromme med LS80, for den har sine små svakheter i mine øyne for Samtidig som den er steikrå, så blir det også dens problem,for alt blir for rocka med LS80, uansett hva du forer den med så skal den dra fram skinnjakka og rocke deg utav stua, jeg klarer ikke helt og se for meg hvordan Sarah Mclachlan ser ut i skinnjakke og pigger over hele linja, men jeg tror ikke det er et pent syn.
    Jeg vil ikke på død og liv rocke hele tiden, den må ha evner til og spille pent og pyntelig til tider også, selv om den prøver så godt den kan når den aldri helt opp til de danske smykkene som står i vinduskarmen og overhører seansen.

Som dere sikkert skjønner så har jeg valgt min favoritt, Focus har alt jeg er ute etter, den spiller med stor overbevisning og gir meg stor gåsehudfaktor.
    Den spiller riktignok ikke like høyt som LS80, men når sant skal sies så er jeg husløs hvis jeg prøver meg på samme lydnivå som vi gjorde på Soundgarden så det er vel kanskje like greit.

I den prisklassen så vil jeg påstå at du trår ikke feil hvis du velger en av disse, til slutt så er det hver enkelt sine ører som avgjør, i mitt tilfelle så har jeg vel blitt en gammal mann på 25 som tydeligvis har rocka litt ifra meg siden jeg avskriver jbl, men hvem vet jeg har skiftet mening før, dog tviler jeg på at jeg gjør det denne gangen!

Jeg anbefaler alle og ta en lytt på disse to, for de er utrolig morro og høre på!
    Både jeg og kompisen klarer ikke få denne seansen utav hodet, hver gang jeg hører musikk så smiler jeg litt og prøver forestille meg hvordan dette ville ha vært på de to lydformidlerne vi prøvde i går. Ahh, livet som lydentusiast er et godt liv, litt dyrt, men godt....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sies vel at Dynaudio e nåkkå de mæst nøytrale en får tak i :-D
    Kvalitet fra A te Å :-)

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor høy skinnjakke faktor hadde JBL'ene i forhold til Klipsch'ene du har nå?
    Flott skrevet foresten.

Flere bilder?

Ps: Buss sjåfører skal visst også kalles for kundebehandlere nå.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Hvor høy skinnjakke faktor hadde JBL'ene i forhold til Klipch'ene du har nå?
    Flott skrevet foresten.

Flere bilder?

Ps: Buss sjåfører skal visst også kalles for kundebehandlere nå.
    Klipschene rocker ja, men ikke i så stor grad, hvis vi sier Jbl er 10 så er Klipsch ca 7.5.

Her er noen oversiktebilder:
    pahf's stuekino - Permitert-img_0476-jpg

pahf's stuekino - Permitert-img_0478-jpg

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solid den Hegel'n i bunn der.
    Har bare hørt Hegel en gang før, og det var oppe hos Gwandarion. (Hegel H2a & P2a)
    Låt krem på Vista'ene hans iallefall.
    Nesten så jeg vurderte en her også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi skulle egentlig høre på den også, men forforsterkeren var ødelagt, og jeg har aldri vært noen fan av mono signal

Jeg vurderer hegel ekstremt sterkt nå om dagen, skal selfølgelig prøve Parasound og Dynaudio når den tid kommer, men Hegel frister noe voldsomt!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drøye de HT-kablene, hehe...
    WAF, anyone?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns de var ganske pene jeg, ikke gjort meg noe og ha dette hjemme

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, har da hatt Nordost kabler her jeg og.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes ut som om dere hadde det moro på lytte seansen

Har selv hørt Hegelen på noen System Audio høytalere - der byttet vi mellom Hegel H200, H/K HK970 og en Marantz til rundt 6k.

Den gangen var det H/K som imponerte stort.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om vi hadde det morro? Kan en unngå og kose seg glugg ihjel når personalet ber om at jeg øker volumet?

For å si det slik at jeg tror ikke det var noen andre i den butikken som hørte en dritt annet enn hva jeg spilte!

Det var direkte trist og dra derifra!

Side 61 av 80 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •