pahf's stuekino - Permitert - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 80 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel med tanke på at jeg kanskje fikk ti min i sweetspot før huse ble rennt ned av kompiser som skulle se superbowl så er det veeldig vanskelig og uttale seg om noe mer egentlig Ruxxy!

Den var ikke skikkelig varm, høytalerne er på en helt ny plassering og jeg er pinadø ikke sikker på om jeg har klart å måle sweetspot riktig

Men den er dynamisk som fy det er sikkert, det merket jeg med engang på Sivert Høyem sin Ladies and Gentlemen of the opposition.

Kompisen sin uttalelse var : Er subben påslått? Du har jo ristefaktor i sofa'n.
    Det var under Accoustic live, så joda Ruxx. Skuffet er jeg ikke! Men har ikke blitt så godt kjent med den enda.

For ikke snakke om at jeg er egentlig helstresset med flatpakke-mareritt, sinnsykt dyr, klespakking og diverse.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rocker

Har hørt Parasound i flere oppsett nå og jeg kan helt klart være enig at det rocker. skikkelig tung feit amerikansk lyd er stikkord.
    Må rett og slett prøve å få testet Parasound selv på mitt anlegg.

Sett deg ned med en "Bud" og litt musikk med driv og så skal du se at rockefoten er der umiddelbart:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg har hatt både 2250 og Doxa i hus samtidig kan jeg skrive noen ord om mitt inntrykk.

Doxa er ekstremt god i mellomtonen, men kommer ikke i nærheten av Parasound når det gjelder dynamikk og kontroll i bunnen.
    Jeg testet disse mot hverandre på RF83, som krever veldig mye mer av forsterkerene enn 82. Parasound har en mye strammere bass enn doxa, hvilket kommer av de ekstra hestene under pansret. Fordelen med dette er at du beholder en rask og tørr bass uansett hvor heftige tecknoslagene blir. Marantz brukte lenge denne forsterkeren til å drive 1027 Be hvilket ikke er noen pinglehøyttalere, og det sier lit om kvaliteten på en forsterker som 2250 :-D

Det skal dog nevnes at dette ikke er en A21. Liker du 2250 på Klipsch garanterer jeg at du etterhvert vil finne det verd å doble pengene å finne deg en brukt A21 til rundt 15k
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :twisted: "Bud"= Budweiser

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en kan forklare det korte jeg har hørt så vil jeg si det slik.

Hvis vi sier doxaen er en honda civic r, eller en audi a6 med 2.5l motor.

De går utrolig godt, er kjappe i avtrekkeren og generelt lynraske.

Parasounden er en Muskelbil lik ford mustang og lignende.

Den har ikke den beste svingradiusen, men goddamn den har kvaliteter som gjør den til en sterk vinner, når du kjenner basslag som tidligere ikke har kommet før langt oppe på volumskalaen, Lofgren fks har i mine øyne sine ekstreme kvaliteter i diskant mellomtone området, ihvertfall tidligere. Vel nå fikk den plutselig en bunnoktav jeg ikke har opplevd tidligere!!

Når jeg kommer hjem så blir det og sprette seg en dryppende iskald pils, legge føttene på bordet, slå av telefonen, dempe lyset, sette på Infected Mushroom og la mirakle utføres, for det er jeg 100% sikker på at den klarer!!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis, Pahf!!

Hadde vel ikke regna med at para'en kom til å banke Doxa mht. gjengivelse oppover.

Mulig at jeg går litt på repeat for tiden, men går det an å bi-ampe?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv en A21 til front og lånte en 2250 av ltraudio til centeren en periode.
    Testet A21 opp mot 2250. Ikke den alt for store forskjellen, men noe var det. Spes øvre mellomtone og diskant. Men kan si at det er mer enn nok krefter i 2250. Bassen er stram og fin. Hele lydbildet er helt topp kontra Lyngdorf som jeg hadde før. Men la den stå på noen timer før du foretar kritisk lytting. Synes den spilte bedre etter en stund. PS og Klipsch skal jo være en knall kombo.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte også på Bi-amp. Test hvordan dette jobber med Doxa på topp og Parasound i bunnen. Selv prøvde jeg aldri dette, men det ar absolutt en interessant test
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er opp til sterk vurdering Andreas! Om jeg ikke får utnyttet potensialet da vet ikke jeg, men da blir det vel enda vanskeligere å putte doxaen på en fremtidig center!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Testet A21 opp mot 2250. Ikke den alt for store forskjellen, men noe var det. Spes øvre mellomtone og diskant. Men kan si at det er mer enn nok krefter i 2250. Bassen er stram og fin. Hele lydbildet er helt topp kontra Lyngdorf som jeg hadde før. Men la den stå på noen timer før du foretar kritisk lytting. Synes den spilte bedre etter en stund. PS og Klipsch skal jo være en knall kombo.
    Selv synes jeg ikke 2250 kom i nærheten av dynamikken på A21 under test på RF83
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den fikk ikke mer enn et par timer rett ifra esken, så jeg nekter og tro jeg fikk den så varm som den egentlig bør være gitt.
    Mareritt aktig følelse å se hente lappen i postkassen når jeg kom hjem fra trondheim på lørdag, 17.10, når post-mix'n stengte 17.00!!!!

Endte med at jeg la hentelappen i midtkonsollen i bilen, og parkerte den til mor, for da slapp jeg ihvertfall og se på den!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Selv synes jeg ikke 2250 kom i nærheten av dynamikken på A21 under test på RF83
    Mulig forskjellen er større på Klipsch kontra B&W. Vil si 2250 imponerte meg. Mye godlyd og mye forsterker for pengene. Endte selv opp med A21. Angrer ikke et sekund.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Para'en har jo gain-kontroll om jeg ikke tar feil... Hvordan match dette blir mot 2250 er jeg jo usikker på...
    Her kan sikkert også kabler spille inn?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil si 2250 imponerte meg. Mye godlyd og mye forsterker for pengene.
    Her er vi hvertfall enige :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ihvertfall godt gjøres å ta knekken på 2250. Koblet den opp med Arcam C31 en gang og spillte Infected Mushroom på referansevolum, helt uten tegn til forvrengning Det var dog i grenseland for hva ørene mine klarer mtp på volum, og jeg tror heller ikke 1027`ene hadde likt å levere så mye høyere lydtrykk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vedde både bil,kåk og lydutstyr på at jeg gir lenge før den dynamiske duoen gir seg ja! Tror ikke jeg toucher bortpå de enorme kreftene den kan gi ut til vanlig lytting engang.

Gleder meg til å bli bedre kjent med den når jeg kommer hjem,men nå erre'kurs!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, bilder og flere "inntrykk" er ikke å forakte

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det skal dog nevnes at dette ikke er en A21. Liker du 2250 på Klipsch garanterer jeg at du etterhvert vil finne det verd å doble pengene å finne deg en brukt A21 til rundt 15k
    Ikke for å være nesevis devil, men hva er så egentlig forskjellen på 2250 og A21??

Er det ikke bare mer fancy utseende??

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** ikke frist meg med Parasound nå da... har ikke råd til det he he

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ikke for å være nesevis devil, men hva er så egentlig forskjellen på 2250 og A21??

Er det ikke bare mer fancy utseende??
    Stikkord her er vel :

Power
    Dynamikk
    Mellomtone
    Diskant

2250 kan kanskje oppleves som noe "mykere" ?

Side 46 av 80 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •