pahf's stuekino - Permitert - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var grunnen til at jeg begynte å fikle i går, for jeg fikk ypperlig avspilning av x264 filer, mens alt annet så ut som det var i elendig format, så da begynte jakten på bedre bilde igjen. Tok litt tid, endel bannskap, enormt med snus og mobbing fra en kompis, men jaggu klarte jeg det gitt.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marsboer sin oppskrift - hvor finner jeg den?

Er dette oppsett for Vista?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    hehe,det vil vise seg, må først få det til selv, men regner med at jeg skal ihvertfall klare å øke den orginale kvaliteten betraktelig.

Så får vi se hva slags snadder vi finner etterhvert, men les Marsboer sin oppskrift

Marsboer sin oppskrift på avforum er dessverre foreldet.

Tingen i dag er seesaw scriptet på avsforum. Dette er dessverre ikke helt enkelt å skjønne seg på så dersom noen har noen spørsmål eller trenger annen hjelp så er det bare å sende pm.

Advarsel: Seesaw scriptet krever masse cpu kraft.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok - det er som før altså - rimelig komplisert ops:

Spørs om ikke Powerdvd med PureVideo huket av gjør meg fornøyd med Nvidia 7600 GS kortet allikevel da??

Jeg har E6400 DualCore cpu.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Marsboer sin oppskrift på avforum er dessverre foreldet.

Tingen i dag er seesaw scriptet på avsforum. Dette er dessverre ikke helt enkelt å skjønne seg på så dersom noen har noen spørsmål eller trenger annen hjelp så er det bare å sende pm.

Advarsel: Seesaw scriptet krever masse cpu kraft.
    Er den foreldet? Huff, når jeg skal jeg komme meg up2date?:evil:

Jaja, da får en vel bare sette seg ned en kveld med en iskald en og forske hardt på mulige løsninger, pr nå syns jeg Mpc gjør en utmerket jobb med mine media filmer.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den foreldet? Huff, når jeg skal jeg komme meg up2date?:evil:

Jaja, da får en vel bare sette seg ned en kveld med en iskald en og forske hardt på mulige løsninger, pr nå syns jeg Mpc gjør en utmerket jobb med mine media filmer.

FFdshow Walkthrough: Basic, Intermediate, Advanced Configurations. - AVS Forum

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk Homealone! Denne skal jeg virkelig gå etter i sømmene og bruke aktivt, ser at jeg har gjort det rett iflg side 1 Sålang så er det bra. hehe

Btw: Noen som vet noe om Dodge Audio? Ser de har rørutstyr i store monner!

Newcomer Schumi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei.

Jeg har nettpp skaffet meg en HTPC og kjører alt på VLC playeren, synes bildet er enormt bra, men leser endel ikke liker VLC.
    Er det stor forskjell på å gjøre det på den avanserte metoden kontra å bruke VLC?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, si det

Syns mediaplayer classic oppsettet jeg kjører nå er rimelig enkelt og greit, samtidig som det gir gode bilder, men er åpen for alle forslag, så må prøve vlc også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Interessante produkter 08

Vi starter det nye året med nye tanker og utfordringer.

Effekt/stereo står høyt på listen, prosessorinngang er også veldig kjekt å ha. Da står disse to øverst.

Bladelius Tyr

Hegel H200
    pahf's stuekino - Permitert-h200_web2-jpg
    Har sendt mail til hfc om H200 og et eventuelt hjemlån, noe som er et must.

Det blir garantert ikke noe handel før sensommer/høst, men greit å sjekke ut hva som er aktuelt for å fore mine smågutter.

Forøvrig tenker jeg også på å plassere tv'n på veggen og sette forsterkere på toppen. Men da kommer problemet med en eventuell center, hvor denne skal plasseres? Vanskelige valg.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye spennende som skjer der tydeligvis
    Får snubbel en tur innom der før (eller etter) Maidenkonserten

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er velkommen Bguarden, kan ikke love å ha fått noe i hus, men det er bestandig morro å høre andre audiofiles inntrykk, og ikke minst få innspill på forbedringer! Det er et sårt savn hos meg.

Så alle som vil er velkomne med sine kritiske ører!

Soundplanet er heller ikke glemt, gleder meg til siden kommer opp, for der tror jeg det er mye snacks som kommer!

Btw: Noen som vet om dette veggfestet fungerer? Skal ikke være noe iveien for det eller?
    Biltema Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er så utrolig mange jeg skulle tatt turen innom...
    Har invitasjoner fra bla. Ambience, deg, Hoj, Jens123 og Necroth (savner miljøet i Sandnes/Stavanger området.. Virkelig bra!).. Så det blir ett spørsmål om økonomi...

Hmmm.. Hadde vært kult med feks. "En audiofils reisedagbok: Norge rundt på 1 uke"
    Hadde Hjemmekino, L&B eller fidelity sponset billetter så hadde jeg gledelig stått for bilder og reportasje

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er velkommen Bguarden, kan ikke love å ha fått noe i hus, men det er bestandig morro å høre andre audiofiles inntrykk, og ikke minst få innspill på forbedringer! Det er et sårt savn hos meg.

Så alle som vil er velkomne med sine kritiske ører!

Soundplanet er heller ikke glemt, gleder meg til siden kommer opp, for der tror jeg det er mye snacks som kommer!

Btw: Noen som vet om dette veggfestet fungerer? Skal ikke være noe iveien for det eller?
    Biltema Norge
    Her tar det av ja - skal si standarden begynner å bli høy...

Det festet bruker jeg på min Panasonic - skikkelig solid og godt feste.

Men jeg måtte ha 4 stk M8 (?) bolter (til å skru i tven), rundt 50mm lange tror jeg passet bra. Sjekk for sikkerhetsskyld på din tv.

Når det gjelder de nevnte forsterkere så har jeg kun hørt Hegel - i en liten session sammen med SA høytalere, H/K 970 og en Marantz forsterker. Resultatet ble at det var H/K 970 som virkelig imponerte meg den gangen - mye på grunn av prisen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltemafestet passer som snus. Bruker det selv på PV70. Bruker M8 40-50mm bolter.

Ellers så vil jeg anbefale at du tester ut WinDVD fra Intervideo som softwareavspiller på din nye HTPC. Bildet blir meget bra og de få dollarene det koster er verd investeringen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Her tar det av ja - skal si standarden begynner å bli høy...

Det festet bruker jeg på min Panasonic - skikkelig solid og godt feste.

Men jeg måtte ha 4 stk M8 (?) bolter (til å skru i tven), rundt 50mm lange tror jeg passet bra. Sjekk for sikkerhetsskyld på din tv.

Når det gjelder de nevnte forsterkere så har jeg kun hørt Hegel - i en liten session sammen med SA høytalere, H/K 970 og en Marantz forsterker. Resultatet ble at det var H/K 970 som virkelig imponerte meg den gangen - mye på grunn av prisen.
    Standard på forsterker eller biltema?

Vel, det er jo en hobby og enhver hobby fortjener å bli dyrket, spør du en sportsfisker på hvor mye han bruker på fiskekort i løpet av et år så er ikke det helt rent lite eller.
    Nei, jeg er vel på det stadiet at jeg er ute etter å finne en optimal utnytting av resten av utstyret, og da tror jeg at en ren 2 kanals forsterker med prosessor inngang er det beste for både musikk og som effekt til film.
    Forhåpentligvis så finner jeg noe brukt, for penger vokser ikke på trær, men må jeg spare litt lengre for å kjøpe nytt, så er vel det også greit så lenge middlet helliggjør målet.

Det blir garantert ingen handel før 2 halvdel av dette året, men er greit å bruke litt tid på å sjekke ut mulighetene(Ja, jeg vet jeg sa det om høytalerne også, men denne gangen så må det nok legges opp litt $$, ekke så mye på sparekontoen som tidligere )

H/K har jeg et litt diffust forhold til, det er et eller annet som gjør at jeg syns det blir litt metallisk og skrikende, men det gjelder kun for surround produktene, stereodelen lar jeg stå ubeskrevet fra min side. Til film så gjør den en absolutt verdig jobb, men til musikk passer den ikke meg.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Biltemafestet passer som snus. Bruker det selv på PV70. Bruker M8 40-50mm bolter.

Ellers så vil jeg anbefale at du tester ut WinDVD fra Intervideo som softwareavspiller på din nye HTPC. Bildet blir meget bra og de få dollarene det koster er verd investeringen.
    Det høres flott ut, da tror jeg at et slikt feste må testes, må frigjøre litt plass nå som htpc'n kommer, begynner å bli småtrangt i racket mitt.(Jeg som trodde det var så god plass )

Windvd, skal sjekkes ut. Finner jeg en løsning som frigjør bruken av en ren dvd spiller er det ingenting som er bedre enn det

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Ja, er så utrolig mange jeg skulle tatt turen innom...
    Har invitasjoner fra bla. Ambience, deg, Hoj, Jens123 og Necroth (savner miljøet i Sandnes/Stavanger området.. Virkelig bra!).. Så det blir ett spørsmål om økonomi...

Hmmm.. Hadde vært kult med feks. "En audiofils reisedagbok: Norge rundt på 1 uke"
    Hadde Hjemmekino, L&B eller fidelity sponset billetter så hadde jeg gledelig stått for bilder og reportasje
    BGuarden: Da har du herved en formell invitasjon fra meg også! :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta meg først da Bguarden så du slipper nedturen etter å vært hos Globe
    Isteden får du en oppsving, for det oppsettet ditt Globe ser jeg frem til å oppleve!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta meg først da Bguarden så du slipper nedturen etter å vært hos Globe
    Isteden får du en oppsving, for det oppsettet ditt Globe ser jeg frem til å oppleve!

ops: ......anytime sir...anytime :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Topp! Skal bare få balansert det med en fridag så kommer jeg sporenstreks, 8mil for lyden er jo ingenting

Må jo til trondheim uansett for å få litt lytteinntrykk fra forskjellig annet.

Dropper HFK i denne omgang, servicen der er så dårlig at jeg blir egentlig irritert når jeg ser skiltet i rundkjøringa inn til byen

Side 42 av 80 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •