pahf's stuekino - Permitert - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1598
    Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du fikk råd til nye høyttalerkabler etter panting av flasker, så var det vel på tide. :-P
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var på drygen overtid ja for å si det mildt, men de finansierte vel ikke hele kabelen nei Faktisk så ille at jeg måtte dele det opp i 4 etapper for jeg syns det er så flaut å pante flasker som mainly består av pils....

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det var på drygen overtid ja for å si det mildt, men de finansierte vel ikke hele kabelen nei Faktisk så ille at jeg måtte dele det opp i 4 etapper for jeg syns det er så flaut å pante flasker som mainly består av pils....
    Nesh, er da ikke flaut, rett før stengetid er trikset Thats how we do it up here..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10-15 poser er flaut uansett tid på døgnet skal jeg si deg men men....
    Må vel ta noen i kveld og så jeg får panta meg noen signal kabler snart. hehe.

Neida....

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel ta deg en helg slik at du kan pante deg en innbrenningsmaskin til alle disse kablene også

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selfølgelig Kjetil Det er sikkert, men nok om den pantinga, er fortsatt ikke fornøyd med den...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    10-15 poser er flaut uansett tid på døgnet skal jeg si deg men men....
    Må vel ta noen i kveld og så jeg får panta meg noen signal kabler snart. hehe.

Neida....
    Svart søppelsækk... ingen som sjer innholde ;p

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet til subben igjen i kveld mens jeg så pirates 3, satte delingen på 60hz for å få det beste av to goder. Selv om jeg ikke har tatt noen målinger enda så syns jeg det spiller ganske så bra, bedre integrering enn med jmlab, men det har vel noe med størrelse å gjøre vil jeg gå utifra.

Eneste jeg lurer på er om det er noe utfasing noen plass, men dette finner en vel ut når en tar fram radioshacken igjen. Til film er lydbildet så uendelig mye større enn det var med jmlab. Naturlig nok når en ser på ulikhetene hos de to høytalerne.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilt på dem nok til å gi oss noen ord om ytelsen i stereo vs. JMlab?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kan jeg vel prøve

Jmlab spiller meget pent, den har en veldig god diskant som er utrolig behagelig, og en mellomtone som holder følge med resten. I forhold til størrelsen så spiller den da bass med godt mot også, men en får ikke den dynamiske live følelsen som så mye musikk krever. På fks Sarah Mclachlan, Diana Krall er den helt nydelig, men fks Rammstein og Korn blir det litt lite dynamikk på. De er veldig gode på detaljer og holografi det skal sies! Mitt største problem med dem til slutt ble at de var for små rett og slett. Det var ikke nok, så jeg satt og irriterte meg over at ting og tang manglet, selv om det var veldig mye kos og hygge med de å.

De har en evne til å få all musikk til å låte vakkert, men det er jo meningen at noe musikk skal være like rå som et et elghjerte også(?)

Ikke kjedelig på noen måter, men en kjenner at det er noe som mangler, dette må jo selvsagt tilskrives størrelsen endel, men dog. Sub er et must med en slik høytaler på litt hard musikk, selv om de spiller greit nok uten.

Klipsch er stor.
    Den tegner opp et enormt lydbilde i rommet mitt uansett musikk.
    Den er ikke like pinelig nøyaktig som jmlab, men den gjør ting på sin egen måte slik at all musikk er gøy og høre på. Dette er ikke en korrekt høytaler, men den har en egen stil og går sine egne veier.

Den er mer ærlig på innspillinger enn det jmlab var, typisk topp 20musikk som fks Gwen Stefani slik album blir drygent boomy, det er for mye bass og flate innspillinger, dette tenkte jeg aldri over med jmlab, men nå er det et irritasjonsmoment, heldigvis hører jeg svært sjelden på slik musikk.

Sarah Mclachlan er ikke like deilig og avslappende å høre på, men hun er mye mer tilstede i rommet. Korn, Rammstein og Metallica slår så hardt i brystet at en formelig kjenner gitarstrengene hammre i kroppen din slik det er meningen.

Ladies ang Gentleman of the opposistion er et album jeg kjenner svært godt, trodde jeg. Helt til jeg fikk høre hvor mye som faktisk ligger i dette albumet, det er tydelig at høyem vet hva han driver med. Dette fikk jeg merke etter ca 150-200t med klipsch.
    Dynamikk er ordet som beskriver de best, selv på lavt volum er det en dynamikk jeg bare kunne glemme før. Har tatt meg selv i å skvette flere ganger på rolige parti der en før ikke tenkte så mye på det.
    På filmen Hooligans så får Elijah Wood kastet en glassflaske etter seg, sist jeg så denne filmen var det veldig mye volum på, og jeg skvatt skikkelig til.
    Nå så jeg den mer som 'søndags underholdning' på et mye lavere volum og skvatt så mye at jeg ble sittende flere minutter etterpå og småskjelve. Slikt liker jeg.

Det er lenge igjen før alt slipper, men tro meg de er bare morro nå også!
    Til de som ikke vil la guttungen i seg slippe, men liker å kose seg med musikken og trampe takta med foten, eller bare ha igjen øynene å se for seg artistene der de står på sine respektive plasser i lydbildet.

Tenkte jeg skulle prøve meg på en dybde test når de har fått et par hundre timer til. Det er meningen at det blir en objektiv test der jeg tar for meg alle aspekter av Rf-82, om det blir vellykket gjenstår og se

Håper du ble litt klokere.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du angrer ikke på kjøpet altså?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må også sies at denne ikke har noen likheter eller slektskap med CV som noen hevder...Eller Proson, har hatt cv selv og fått nok dårlige stunder med proson til å vite såpass.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble jeg så absolutt. Takk. At du storkoser deg med Klipsch var lett å forstå. Ser frem til en eventuell dybdetest du poster her på forumet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Du angrer ikke på kjøpet altså?

hehe, nei men det var jeg 90% sikker på at jeg kjøpte de også, og den siste 10% var jeg mer enn villig til å gamble på

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det ble jeg så absolutt. Takk. At du storkoser deg med Klipsch var lett å forstå. Ser frem til en eventuell dybdetest du poster her på forumet.

Takk, Skal ta meg god tid med den, her skal det ikke bli noen flaskehalser eller misforståtte oppfatninger

Nei, slå på Squeezeboxen, sette meg godt til rette og trykke 'Play'
    For å si det som PS3 "This is living"

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye Klipsch Per. :-)
    Ut i fra bildene ser det jo riktig så bra ut.
    Selv får jeg et par skinnende nye Swans subber på mandag.
    Gjett om jeg gleder meg. :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey Ove jo
    Her er det stadige oppgraderinger kan du skjønne.

Siste påfunnet mitt er at jeg tror jeg skal prøve å anskaffe meg en vincent sa-31. Rør pre amp til 3.5k, minuset er ikke fjernkontroll, men må jo prøve.

EDIT: Mente selfølgelig Objektiv i den forrige posten min!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker om å gjøre årets kupp!

De Eichmann kablene jeg kjøpte for 1500,- på fredag, er nå satt opp til 2700,-

Det må sies å være et ålreit kjøp

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo ikke så rent liten prisøkning heller. Må si du gjorde et bra kjøp da.
    Epson | Panasonic | Denon | Emotiva | SVS

Min tråd

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den syns jeg var fin. De forespeilet 30% på fredag, men ble tydeligvis mye mer enn det. Angrer som en hund at jeg ikke kjøpte signalkabler med det samme, men men.... Får bli over jul

Forøvrig går jeg snart i spinn ang hd krigen. Hakke den fjerneste anelse om det er ps3 el hd-e1 som er rette veien å gå. Tror jeg droppe hele skiten snart

Side 37 av 80 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •