pahf's stuekino - Permitert - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bestilte den forrige onsdag, så har ikke venta så veldig lenge på den enda

Den som venter på noe godt vettu =)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ingen matrialistisk oppgradering, mer enn fornufts oppgradering.
    Jeg har ikke high-end, og har aldri hatt det, men stort sett funnet glede i det utstyret jeg har hatt tidligere. , men etter jeg kom på forumet har jeg blitt mer og mer skeptisk og kravstor. Er det ørene, eller kravstorheten som har skylden i dette?

Har sittet her i kveld og hørt igjennom diverse artister med god kvalitet bla hellbillies, bruce springsteen og niels lofgren.

Og må ærlig innrømme at min kresenhet er ikke kresenhet, men kravstorhet mer.

Har byttet med en kompis å sitte i sweetspot å på et behagelig høyt volum (-20 på recieveren) som egentlig er høyt nok med en sub som er under veis så tror jeg nok at kvaliteten vil stige enda mer da jeg vil avlaste frontene, og får frem mer dype toner som trengs littegranne,.

Instrumentene kommer fint fram, vokalen er ikke skrikende på noen som helst måte. Fram til det punktet høytalerne ikke duger mer er bassen passende i forhold til resten av musikken.

Tror nok at jeg fortsatt vil pøse på med mer effekt om en stund, men det etterlengtedet høytaler bytte spekulerer jeg mer og mer på i skrivende stund.

Trenger jeg mer? Er ignorance bliss? Har jeg økonomi til det, ikke minst.

Konklusjonen min er:
    Hvorfor ikke glede seg over det en har, er det ikke musikken og filmene som er viktigst? Derfor tror jeg at jeg velger å bygge opp surrounden, og effekten først og ta vare på det jeg har. Fram til jeg har penger nok og føler at jeg vil nå nye høyder, derifra kan jeg ta et bytte igjen.

Da skal jeg nok engang sette meg i sweetspot, sprette en iskald en, og rett og slett kose meg. For det er jo det denne hobbyen handler om.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

Da skal jeg nok engang sette meg i sweetspot, sprette en iskald en, og rett og slett kose meg. For det er jo det denne hobbyen handler om.
    Du har så rett. Leste igjennom tråden din nå. Det blir sikkert stooor forbedring i lyden når sub kommer, samt mer morro å se på film. Gleder meg til nye bilder! :-D

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amen !!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    Amen !!!
    Følte det egentlig som litt amen i kjerka, når jeg først satte meg ned med god musikk og virkelig kunne lytte.

Det var en åpenbaring for min del, da jeg følte virkelig at jeg var fornøyd og koste meg meg musikken.

(Ref kompis: Det spiller så pent og behagelig at jeg tror rett og slett jeg sovner av dette(noe han gjorde en liten stund))

Og da mener jeg at meningen med musikken er funnet At den gjør sin oppgave på en så måte at den som lytter føler den er med i musikken og virkelig klarer nyte den.

Uten å ha krem utstyr som jeg er har nevnt tidligere så har jeg funnet feil og mangler på utstyret, sittet og lytte meg så godt som fordervet da jeg ikke har følt jeg har kommet til nirvana
    Min vekkelse kom på jobb i dag da en kollega sa, " Jeg finner glede i musikken fordi det er musikk, ikke på grunn av utstyret som ligger bak")

Dels enig og til dels ikke, men jeg mener han kom med et jævla godt poeng.

ER ikke dette det vi alle strever etter? Å kunne nyte musikken slik den er ment å være, et terapeutisk verktøy som kan lindre sår fra en hard hverdag?

Det er morro å oppgradere, og det vil jeg og fortsette med, men vil prøve å holde meg på et nivå der ikke oppgraderingssyken tar overhånd fordi "alle andre har det". Men fordi jeg selv føler at det er på tide å bytte ut noe.

Nå har jeg alle instrumentene som brukes. Jeg hører:
    -Vokal
    -Gitarer
    -Trommer
    -Trompeter
    -Cymbaler
    -etc etc, kom ikke på flere

De kan bli bedre, men blir musikken bedre? Det er jo samme sangen uansett utstyr?
    (Innenfor mitt arbeide har jeg mange en gang brukt musikk som hjelp til mangt)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig holdning. Noe jeg har erfart etterhvert er hvertfall at jo mer avanserte oppgraderinger, jo vanskligere er det å få til det du ønsker. Bedre utstyr er mer krevende på hele området :?
    Sliter endel med rommet mitt etter siste høyttalerbytte, og har mange ganger tenkt tilbake på enklere tider og fundert på om jeg ikke egentlig var mer fornøyd den gang......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått'n! nye bestekompisen min

Sitter og spiller seg inn med yello - the essential
    Foreløpig er det tidlig å si noe, har testet litt med begge porter plugget og med bare en i, velger å ta noen bedømmelse, senere, men en ting er sikkert jeg liker'n!

Noen som vet ca hvor lang tid det tar før de er 100% myknet opp?
    Samt syns må må skru udsedvanlig langt ned på volum kontrollen, kan vel muligens justere dette på recieveren, men dog.

Kommer bilder snart

EDIT: KUDOS til surround.no, pga min venting fikk jeg gratis frakt, samt filmene Tolken og Dirt ain't love strange. Ikke verst.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt i hele går og lekte litt med suben min, og til musikk så er den knall

En virkelig forbedring i mine øyne, stram og hard bass, var mang en cd som fikk en ny "vår" etter denne kom i hus gitt. Har ikke testa så my med porttuningen, men uten porter spiller den ikke etter min smak, heller ikke den eq saken, blir litt brommete.
    Slik jeg ser det nå er det med 1 plugg at den spiller best slik jeg vil ha det.

Men til film, ref "sin city", så syns jeg bassen var mer i taket under noen av de største lyd scenene, noe som resulterte i en ekstremt nervøs hund som gikk i fistel etasjen ovenfor. Det ble en helt annen opplevelse, frontene spiller mer uanstrengt, og det er mye mer stemning som kommer fram i filmen syns jeg.
    Kjørte filmen i dts, og dette fungerte overaskende godt gitt, selv med 2.1
    Liker dette!

Har murgulv så ser ikke helt hvordan det vil hjelpe med steinheller ? Eller vil det det? Har heller ingen lydmåler så det er vanskelig å kalibrere noe som helst, vil jeg tjene på å sette suben i det høyre hjørnet, for mer romforsterkning?

Har desverre ikke så mange plasser å sette denne, da det er litt trangt der jeg bor nå.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har det snurret musikk en god del timer den siste tiden, og noen få filmer.

Det er vel mer en musikk sub enn film sub jeg har kjøpt. Den fungerer utrolig godt på film å, men syns den er bedre på musikk, noe som for min del er bra siden det går mest i musikk for tiden. Der er den stram og kjennes i brystkassa slik jeg liker det.

På film,så brummer den godt og kommer inn når den skal. Er ikke så vant med sub under film så det er meget mulig det er mine personlige forventinger som er for høye.
    Det ser jeg slett ikke bort ifra. Har ikke sett annet enn sin city,dirt og Blade2 til nå.
    Morrofaktoren er uansett økt til uante høyder, så målet med sub er vel oppnådd.

Jeg syns og den integreres godt med med frontene. Prøvde meg med å bytte side bare for å se om det ble noen forandring, men da havna bassen i senga, og der har jeg finte lite bruk for den.
    Så jeg bytta tilbake. Prøvd å justere fasen litt og, men syns den blir best på 0. Fant vel den beste plasseringen ved første forsøk tror jeg. Ihvertfall høres det slik ut uten db måler. Må vel ha en slik en for optimal justering, men ignorance is bliss, så jeg lurer egentlig på om jeg vil tjene på å ha en slik. hehe..

Ellers har jeg fått et lite crush på AV, og spekulerer hardt på å med tiden bytte merke gitt, men det er enda i fantasifasen og tiden vil vise hva som skjer. Er bare morro å planlegge litt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers har jeg fått et lite crush på AV, og spekulerer hardt på å med tiden bytte merke gitt, men det er enda i fantasifasen og tiden vil vise hva som skjer. Er bare morro å planlegge litt
    Vel..... Den veien skal vi alle vandre :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Liker filosofien din

Der er vi helt på høyde, men merker at du er bitt av basillen (det kan fort bli dyrt). Liker Consept 6 jeg, passer lommeboka akkurat passe og ikke er den så værst å formidle lyd heller. Misunner deg den sub'en, kanskje det kommer en slik en til meg også en gang.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ikke sant devilej Er noe med helheten i Audiovector som appelerer stort til meg, så med tiden håper jeg det blir helst mi3, men ser ikke bort fra at det kan bli k3 super eller.

Tenkte på en liten ting her, er det meningen at jeg skal kjenne det i hele sofaen med suben ? Dumt spm, men suben er der for all del, men at hele sofaen står å rister gjør den ikke. Er vel kun de ekstreme subene som gjør det kanskje.

Spilte Gitarkameratene cd'n tidligere å der er den helt konge.

kfh74, jepp concept er i mine øyne et kjempekjøp til prisen , men som med alt annet så vil mye ha mer, og jeg litt til. Men vi får ta det med tiden.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er det tid for litt oppgraderinger igjen.
    Så spontant har jeg vel aldri handlet noe, men jeg og en kompis (Bjørnti) fant ut at nå som høsten er i inntog fortjente vi litt trivsel så vi bestilte hver vår :

hd avspilling +bedre grafikk en cambridgen var vel den "offisielle" grunnen, hehe
    Noen tips til spill ?
    Pgr3 og Oblivion er vel hete titler for mitt tilfelle.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da er det tid for litt oppgraderinger igjen.
    Så spontant har jeg vel aldri handlet noe, men jeg og en kompis (Bjørnti) fant ut at nå som høsten er i inntog fortjente vi litt trivsel så vi bestilte hver vår :

hd avspilling +bedre grafikk en cambridgen var vel den "offisielle" grunnen, hehe
    Noen tips til spill ?
    Pgr3 og Oblivion er vel hete titler for mitt tilfelle.
    Gratulerer. Har lenge vurdert en selv, men tenkte å vente til de kalde innekveldene setter inn.......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!

Jeg gjorde akkurat det samme som deg i slutten av juli. Veldig fornøyd med 360'n. Det eneste ankepunktet er at den bråker litt vel mye. Det går greit til spilling, men det er uaktuelt å bruke den til film (HD-DVD når det kommer). Skal sies at jeg ikke har prøvd å spille av dvd, og at jeg har hørt at støyen blir lavere da enn ved normal bruk. Spillene du har tenkt på er akkurat de samme som jeg tok med hjem. Kan anbefale begge. PGR3 er det heftigste bilspillet jeg noen gang har prøvd, med voldsom fartsfølelse og svært bra grafikk, spesielt på omgivelsene. Har spilt litt mindre Oblivion, men inntrykket er veldig bra. Det er noe med å få tid til alt man har lyst til også...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som en unge nå, er irritert over at jeg ikke har fått noen mail med sendingsnr enda!!

Tror det blir PGR3 i første omgang, mer morro å spille med kompisene. Så blir det nok oblivion når jeg får lønn igjen. Rimelig blakk denne mnd nå. med xtz +xbox Men morro er det.

Er veldig glad i bilspill som er realistiske, samt rollespill ala diablo og lignende.

Men verste jeg vet er dritvanskelige spill, de er ikke aktuelle.

Kom gjerne med deres erfaringer.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dead rising eller saints row hadde jeg glatt kjøpt foran de du har nevnt!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som krigsspill ? Er ikke så veldig fan av krigsspill, 1prs shooter er morro, men krigssimulatorer blir jeg litt lei for alle er såpass like.

Newcomer Emilste sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett dawn of the dead? Dead rising er spillet av denne filmen(ikke offesielt men)
    Saints row er en forbedret GTA !

Tror disse er knall begge to!

Sjekk gamer.no, og forumene der!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo bra ut Må ta en tur hos den lokale pusheren i dag å se på utvalget

Side 3 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •