pahf's stuekino - Permitert - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 80 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ruxxy
    Ja.. det skal jeg love deg at jeg også har oppdaget... Har prioritert bilstereo og bilen generelt så HIFIn har vært nedprioritert leenge nå Men det kommer i baner!

Jeg trodde du skulle gå for den største modellen i den serien du har nå? Ombestemt deg eller er det jeg som tuller?
    Det har vel aldri vært på tanke egentlig

Drev med bilstereo i 5år, men ble aldri fornøyd så det ga jeg opp, beste resultat bled med focal i front, jl audio i bagasjen og rf amper. Men koster mer enn det smaker.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Strømfilter

Da kommer det vel snart et Monster ht800 strømfilter i kinoen.
    Slo til på TrondB sitt, og til en grei pris er det verdt å prøve ihvertfall, for ikke snakke om at jeg trenger flere stikkkontakter

Har aldri prøvd et slikt et så det er uansett verdt forsøket for å se om det utgjør noen forskjell.

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bor rett attmed ett atomkraftverk skal du ikke se bort ifra at du merker stor forskjell

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett noe til det enda nei gitt, regner ikke med noen voldsom effekt egentlig nei, Er vel mest pga prinsippet mitt angående flaskehalser + at jeg har en liten fetish for alt som har med gadetz å gjøre, og når det ikke koster mer enn en grei kveld på byen så er det ikke så farlig å prøve.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har ikke sett noe til det enda nei gitt, regner ikke med noen voldsom effekt egentlig nei, Er vel mest pga prinsippet mitt angående flaskehalser + at jeg har en liten fetish for alt som har med gadetz å gjøre, og når det ikke koster mer enn en grei kveld på byen så er det ikke så farlig å prøve.
    Nettop! You read my mind...

Nå er det kvelden, *System Off* knappen på Harmony'n

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg inngått et lite veddemål med meg selv.
    Har kjøpt det jeg anser som viktige gadets en stund nå, så da kan jeg heller prøve å legge meg opp noen kr fremover for å avansere litt i de middelse klassene.

Dropper ideen om å kjøpe nye høytalere i samme prisklasse som sist, men isteden skal jeg prøve å spare meg opp noen kr frem i mot våren slik at jeg har større muligheter.

Tipper en 20k vil budsjettet ligge på, der bør det være mye snacks innenfor stativ klassen som er den klassen jeg ser for meg passer best mtp rom og ytelse.
    Samtidig som en får med center for rundt 30k, da bør en i mine øyne ha et oppsett som har gode muligheter for å bli stående hvis en jobber med plassering og elektronikk.

Hitill har jeg peilet meg ut :
    Jmlab Electra 1007, liker mine chorus godt, så jeg tviler sterkt på at disse ikke faller i smak.

Dali Mentor 2 Koblet oppi mot denons største integrerte var dette en virkelig overaskelse. Likte denne meget godt.

Dali Helicon 300 (Sist jeg hørte disse mente jeg mentor var bedre, velger å prøve igjen med annen forsterker)

B&W 805S
    Disse krever vel ganske stort rom etter hva jeg har forstått, oppimot 25kvm, det er jo hele stua mi, så det kan gå, men blir ikke mer enn 3m til lytteposisjon. Spennende.

EDIT:
    Flere gulvstående kandidater jeg er interessert i å høre mer på :

Dali Mentor 6
    pahf's stuekino - Permitert-dali_mentor6-jpg

B&W 704
    pahf's stuekino - Permitert-704-jpg

Audiovector Mi3 Super
    pahf's stuekino - Permitert-pd_audiovector_mi3super_090307-jpg

Andre kandidater dere vil ha på listen? Rop for all del ut, jeg leser meg blind stort sett hele tiden, SA tviler jeg sterkt på at det blir i allefall så da dropper vi HFC sine sider, med mindre dynaudio har noe snadder.

Tonart har muligens noe? Tannoy har jeg ikke helt sansen for...

Så kom gjerne med innspill.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Psycho plan Har du vurdert SA eventuelt Dynaudio? Dynaudio har en høyttaler i 20k klassen som absolutt er verd å lytte til...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel så psyko er den vel ikke, men lå å tenkte litt på det i natt.
    At jeg kan enten bytte ut og bytte ut og bytte ut innenfor den prisklassen jeg er i nå.

Eller jeg kan drite i alle de små oppgraderingene jeg har gjort til nå og spare litt penger fram til vår/sommer 08 eventuelt før hvis jeg finner noe brukt som passer de preferansene jeg forhåpentligvis får lyttet meg til gjennom vinteren.

Planen er å bruke vinteren til å få testet endel høytalere i det mellomsjiktet slik at jeg får gjort meg opp en mening om hva jeg er ute etter, for akkurat nå føler jeg meg som en elgjeger med bind for øya som jakter en svartkledd elg. Treffer jeg er det flaks, bommer jeg så går jeg videre. Har så mange favoritter at det er veldig vanskelig og velge så jeg får ta tiden til hjelp å lete godt.

Trondheim blir vel den byen som får holde ut med mine audiofile krumspring når det skal testes. Så er det vel noen her på forumet som bor i de trakter jeg får søke audiens hos hvis det er mulig.

Slik jeg ser det nå vil jeg la elektronikken stå, den er i mine øyne såpass bra at jeg ser ingen grunn til å bytte den ut med det første, tar det når hdmi 1,3 blir heeelt nødvendig for å ha en dugende hjemmekino, noe det ikke er nå.

Skal absolutt ta med meg tipset om dynaudio, det er et høyt aktet merke som ikke bør få gå forbi jakten. Sonus faber bør vel også være med, med denne har jeg aldri hørt så kan derfor ikke forestille meg lydsignaturen eller.
    SA tviler jeg på at det blir, har hørt det endel ganger og det er ikke helt etter mine ører, men selvsagt står de fremme så skal de for all del få lov til å vise hva de kan.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ette oppgraderingsrusen herlig farlig? hehe. man sitter der og planlegger å bytte ut en ting, og så renner det på med forslag og man får hele tida lyst tel å presse budsjettet så langt det går, og enda litt lenger. hehe. er vel ette lenge til du kjøper array800 på stativ da. hehe. så det lå ett par ute for 25k her om dagen, da klødde det bra i lommeboka ja!

men litt mer seriøst, mentor 2 har jeg ikke hørt, men når en kamerat av meg skulle ha seg nytt anlegg nå nylig fikk jeg han til å høre på mentor 6 og vi falt begge nesten pladask. Mentor gir uten tvil mye for penga, eneste ankepunktet mitt var de ble litt vel siviliserte i bassen og egentlig dynamikken også. men nå hører det med til historien at jeg er lettere avhengig av dynamikk, og vi har jo alle våre prioriteringer. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, planer på gang her skjønner jeg

Av de du lister opp så er det vel ikke akkurat tvil om hva jeg ville valgt. Focalene spiller jo omtrent som gulvstående bare de får god forsterker. De krever dog sitt. Men når først berylliumen synger.......

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Da har jeg inngått et lite veddemål med meg selv.
    Har kjøpt det jeg anser som viktige gadets en stund nå, så da kan jeg heller prøve å legge meg opp noen kr fremover for å avansere litt i de middelse klassene.

Dropper ideen om å kjøpe nye høytalere i samme prisklasse som sist, men isteden skal jeg prøve å spare meg opp noen kr frem i mot våren slik at jeg har større muligheter.

Tipper en 20k vil budsjettet ligge på, der bør det være mye snacks innenfor stativ klassen som er den klassen jeg ser for meg passer best mtp rom og ytelse.
    Samtidig som en får med center for rundt 30k, da bør en i mine øyne ha et oppsett som har gode muligheter for å bli stående hvis en jobber med plassering og elektronikk.

Hitill har jeg peilet meg ut :
    Jmlab Electra 1007, liker mine chorus godt, så jeg tviler sterkt på at disse ikke faller i smak.

Dali Mentor 2 Koblet oppi mot denons største integrerte var dette en virkelig overaskelse. Likte denne meget godt.

Dali Helicon 300 (Sist jeg hørte disse mente jeg mentor var bedre, velger å prøve igjen med annen forsterker)

B&W 805S
    Disse krever vel ganske stort rom etter hva jeg har forstått, oppimot 25kvm, det er jo hele stua mi, så det kan gå, men blir ikke mer enn 3m til lytteposisjon. Spennende.
    Andre kandidater dere vil ha på listen? Rop for all del ut, jeg leser meg blind stort sett hele tiden, SA tviler jeg sterkt på at det blir i allefall så da dropper vi HFC sine sider, med mindre dynaudio har noe snadder.

Tonart har muligens noe? Tannoy har jeg ikke helt sansen for...

Så kom gjerne med innspill.
    Liker planene dine

Med et budsjett på 20k ville jeg helt klart kjøpt brukt Pahf, eller er det uaktuelt???

Helicon 300 er en knallhøyttaler, men krever sitt av forsterkeri og da kan det fort bli dyrt for å få det til å låte bra, selvom Oberon er god match til de, og ikke koster allverden.

Kjør på! Du får sinnsykt mye bra til 20k:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Men når først berylliumen synger.......
    Da gjesper jeg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en helt herlig rus, og denne gangen skal rusen få vare en god stund for det blir ikke handlet noe før jeg er heeeelt sikker på at det er disse jeg skal ha. Noe som samtidig gjør at jeg får tid til å hamstre litt penger inn på bok. Fordelen med de jeg nevner her er at de alle sammen har centerhøytalere og bakhøytalere som gjør jobben sin, så en kan få et meget kompetent surroundoppsett, samtidig som 2.0 lyden er ivaretatt fra høytalerene sin side.

Brukt er helt klart aktuelt, er jo der en virkelig får mye for pengene.
    Tør nesten ikke begynne å se på brukten før jeg vet jeg har penger på bok.

Av de stativhøytalerne jeg har hørt så syns jeg faktisk at mentor og helicon er de som har vært mest dynamiske. 805 spiller generelt bare nydelig, mens de to andre virkelig rocker høyrefoten.
    Men 1007 skal også være rimelig frisk, dog den blir kostbar med center. Villedende er jo 27+17 = 44k, og det faktum at jeg aldri har hørt BE diskanten, som alle enten elsker eller hater.

Array hadde vært 'thabomb', men kun hvis jeg hadde fått rør i samme oppsett

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oioioi, dette höres spennende ut!
    Kanskje du kan finne noen spennende alternativer her:
    Surround-/ stativhögtalare - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Oioioi, dette höres spennende ut!
    Kanskje du kan finne noen spennende alternativer her:
    Surround-/ stativhögtalare - Hitta de bästa priserna, information och omdömen
    OIOI! Takk for linken, skal bare hente noe tørkepapir for her blir jeg sittende og sikle en stund. Er ingenting i veien for å dra over grensa for å handle.
    Har ikke noe behov i det hele tatt for å handle til norgest minst tilbudsvennlige butikk Asylet!

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&w 805s

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    B&w 805s
    Det kom jo som et sjokk fra deg Kjetil
    Men skjønner godt hvorfor du sier det, det er en grunn til at den ligger på lista.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..

Tror aldri jeg har hatt en slik følelse for en høyttaler før... De er ikke dumme altså. Vet ikke hva det er med de men de var ikke dumme :-D

De ligger på topp 2 listen min

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller veeeeldig pent ja, det jeg lurer på er om de kan gi meg den rocka lyden jeg trenger til tider. Hvilke flere ligger på den topp 2 lista di btw?

Tipper SA

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror kanskje de ikke er så Rocka... Jeg tror det er der de har sin "svakhet" etter samtale med selger og en grundig lytt

SA ligger faktisk ikke på topp 10 engang...

Det er nok EC høyttalerne som ligger å lurer der gitt. tror jeg da, har jo ikke hørt de eller hørt noe om de, bortsett fra magasin tester som betyr 0 for meg

Side 29 av 80 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •