pahf's stuekino - Permitert - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 80 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1598
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sinnsykt god den Mc275!!
    For å si det sånn: Hadde prøvd å ta imot den hvis jeg hadde fått slengt den etter meg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel noe av det beste jeg har hørt ja, men det kan jo si endel om hva jeg har hørt. Anyways så kriblet det langt nedover ryggraden fra første tone.

Håååper den kommer på brukten om en stund! da blir det mye rør og varme her i heimen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg nå må betale lisens akter jeg ikke cashe ut 2k for å se tv2 på dårlig bordantenne signal. Så jeg har nettop vært å hentet meg ut en parabol.

Har ingen erfaring med dette annet enn family pakken til foreldrene.
    Pakken jeg valgte er viasat sølv, som passer meg ift til kanaler.
    Fikk med en Strong srt 6725 som egentlig sier meg ingenting.
    Eneste jeg var fornøyd med var optisk lyd ut, som er snedig.

Men blir morro å bruke tv'n til annet enn bare film.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff huff, viasat da... he he.
    skal ha Canal Digital jeg når tiden er inne

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trålet de ulike tilbudene de siste ukene, og det var denne pakken som passet meg best når det gjaldet kanaler og slikt. Ser ikke så voldsomt mye tv så jeg orker ikke betale 3-400kr mnd. Men det er veldig greit å ha et skikkelig signal når en først skal se tv.

Siden jeg er totalt uinteressert tenker jeg å innføre 25,- pr kamp til de av mine fotballgale kamerater.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger oppgradering jeg oxo, er ikke sælig sprut med bordantene signa på morderne tv nei.
    Siden det ikke er særlig kanal pakke de kommer med på bakkenettet er parabol veien og gå :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy flate, da er tallerkenen oppe gitt. Holdt på siden kl 15.30.
    Endte opp med en noe spesiell patent på takmønet til naboenes store fornøyelse.

Jeg lider jo av svær høydeskrekk, heldigvis har jeg gode kamerater som lå på taket og justerte mens jeg satt å sjekket nivået.

Fikk ikke til bedre kvalitet enn 38, men shit au.

Det jeg lurer på er hvor lang tid tar det før jeg får kortet?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med mye nytt i A / V

det med kort fra i viasat tar som regel 3-5 dager +
    normal gjør de en kreditsjekk og kopi av det, kommer i posten før
    før kortet har kommet noen ganger.. hvis du er uheldig

så litt tollmod må til :-D det er jo tross alt viasat vi snakker her

når det gjelder boksen (srt6725) den gir den et ok bilde og lyd,
    men for vent ikke alt for mye av den..

signalet er litt svakt,, men juster mer da du har fått kortet.
    65-85% kommer litt annpå fra boks til boks og merke
    viasat har svake signal i forhold til CD

troeen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    grattis med mye nytt i A / V

det med kort fra i viasat tar som regel 3-5 dager +
    normal gjør de en kreditsjekk og kopi av det, kommer i posten før
    før kortet har kommet noen ganger.. hvis du er uheldig

så litt tollmod må til :-D det er jo tross alt viasat vi snakker her

når det gjelder boksen (srt6725) den gir den et ok bilde og lyd,
    men for vent ikke alt for mye av den..

signalet er litt svakt,, men juster mer da du har fått kortet.
    65-85% kommer litt annpå fra boks til boks og merke
    viasat har svake signal i forhold til CD

troeen
    Takk for tipset, så du mener jeg vil få et litt øket signal når jeg har fått kortet? Eller? Vi har justert opp ned hit og dit i hele kveld Men skal selvsagt ikke gi meg nei, det som er rart at jeg får inn sirius, men ikke thor, ikke sjans eller. Vi byttet til og med posisjonene til hodene bare for å prøve, men nei...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nye 5t og et ødelagt hode har vi endt opp på et signal med max kvalitet på 49% og typisk nok så drar montøren på ferie i dag så jeg må vente i 3 uker.
    Enda er det ikke bra, men det er bedre enn tidligere.

Og det ene hodet var jo ødelagt, har ikke sjans til å få inn thor enda, men men.... Skal få i en montør fort som fy slik at jeg får det skikkelig. Et utrolig irriterende medium!!!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Etter nye 5t og et ødelagt hode har vi endt opp på et signal med max kvalitet på 49% og typisk nok så drar montøren på ferie i dag så jeg må vente i 3 uker.
    Enda er det ikke bra, men det er bedre enn tidligere.

Og det ene hodet var jo ødelagt, har ikke sjans til å få inn thor enda, men men.... Skal få i en montør fort som fy slik at jeg får det skikkelig. Et utrolig irriterende medium!!!

som du sikker vet..
    når du står og ser inn i parabolen, så er det lnb hode som mot øst 1w og mot satt..
    er det feil,, så har mulig en del signal kvalitets tap der..

har du fått signal på ene lnb da de er satt riktig og riktig satelitt kommer det andre lnb inn med en gang..
    på den viasat tunern, må du gå inn i menyen og kjøre et manuelt søk på 1w
    da du har fått kortet. eller finner den ikke de kanalene nrk1,2 og mulig nrk3 om den har kommet opp enda.

ikke spør hvorfor,, for det vet jeg ikke.. det er bare viasat verden og sånn er det bare :neutral:

synd det med det lnb hode da.
    men har du en sat-biper så skal grei og få bedre signal selv også, uten expert hjelpen din.

Troeen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kortet, men nå er signalet ustabilt igjen. mulig på grunn av oppdatering. Må vel prøve litt mer, bare litt lei av at ting aldri vil fungere når de skal

Får se litt mer på det en dag igjen, tror alle kompisene mine er drittlei av parabolen å alt det medfører seg Jeg og i grunn.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel dette er jo et fantastisk medium, etter jeg fikk kortet får jeg faktisk inn mindre kanaler enn tidligere. HURRA! Nå er jeg virkelig direkte sinna å frusterert!

Signalet er mellom 16 og 27!!!!!! BAH! Er det ingen som kjenner en god montør i levanger, nord-trøndelag? Får jeg ikke hjelp med dritten snart skal jeg personlig klatre på taket å brette den jæv** tallerkenen til en bitte liten serviett.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'n er helt konge ja! Blir bare bedre å bedre den.

Det er nok klipsch det er snakk om ja, hørte rf82 +mc275 og det var noe av det råeste og mest dynamiske jeg har hørt. Uansett hva vi fora de med så var det ganske enkelt rått! Niels lofgren har aldri vært så i rommet som idag, gitarene var helt nydelig. Aldri har walk of life med dire straits fått så mye liv i rockefoten.

Rammstein tok helt pusten fra meg, jeg satt bare å måpa...

Så en kan nok si at jeg har blitt blitt klipsched ja! Litt pengeløs just nu etter spontant tv kjøp, men det blir klipsch når jeg får samlet sammen litt, og ja da skal jeg og ha center og full pakke
    Helv.... har ikke fått med meg at du har testa 275'en!!!!!

Få ut noen flere inntrykk her da, FORT,FORT,FORT

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skalvise om jeg ikke kan prøve å beskrive den litt bedre enn det jeg gjorde tidligere.

Det første som slo meg med 275 var at den var utrolig engasjerende og virkelig dynamisk.
    Den har en egen evne til å få opp rockefoten når det trengs, og det gjør det jo ofte med den typen musikk jeg spiller.
    Vanskelig å beskrive, men en kan si den trykker på de rette tonene for å få opp stemningen.

Diskanten på klipsch ble aldri skrikende og ubehagelig, men detaljert og veldig direkte mot lytteren. På litt hardere musikk der en forventer at hornet virkelig skal melde seg så blir det aldri for mye, men akkurat så mye som det skal være under fks rammstein og tool.

Mellomtonen sitter spikret, gitarene ligger i rommet og en formelig ser strengene foran deg. Niels Lofgren var virkelig i rommet. En voldsom live følelse. Men det tror jeg har mye med klipsch å gjøre, dog vil jeg tillegge mc275 mye av æren og. Veldig mye detaljer akkurat her som jeg ikke har lagt merke til med mine jmlab og doxa.
    Under Dire Straits så satt hele gjengen og storkoste seg, alle smilte og virkelig rocka seg som en bør gjøre under akkurat Walk of Life

Bassen var stram og hard slik den skulle være. Rammstein har aldri vært så enormt dynamisk og til stede som den var under akkurat denne kombinasjonen.
    Uansett musikktype, ble det aldri ubehagelig. Det var nesten som om den forandret seg etter type musikk. Det ble aldri ubehagelig, og lytte trettheten var ikke eksisterende. En herlig forsterker, og mitt førstevalg neste gang.

Dette ble en dårlig review, har det litt travelt, men skal se om jeg ikke får det til bedre.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel dette er jo et fantastisk medium, etter jeg fikk kortet får jeg faktisk inn mindre kanaler enn tidligere. HURRA! Nå er jeg virkelig direkte sinna å frusterert!

Signalet er mellom 16 og 27!!!!!! BAH! Er det ingen som kjenner en god montør i levanger, nord-trøndelag? Får jeg ikke hjelp med dritten snart skal jeg personlig klatre på taket å brette den jæv** tallerkenen til en bitte liten serviett.

huff da,, dette hører ikke bra ut

men som sånn det virker for meg nå er 2 ting som slår meg.
    1: dårlig jording i coax kabel.. en nybegyner feil er fjerne den, så det er noen få tråder.. men det tviler jeg litt på er feilen da du har hjelp av en som vet litt om det, og du kan jo ting eller to om kabler.

2: den andre tingen som mest sann synlig er at parabolen ikke er riktig på plass. grunn til det er at du fikk svakere signal rundt kl 16.00 (forum klokka)
    og deter problem man får om parabolen ikke er bra justert
    imellom 15-18 er vanlig tid og få svakere signal om parabolen er litt på utur.

blir litt for langt kjører for hjelpe deg med juster parabol.
    så det er ikke mye trøst og gi her..

Troeen

hjelp fra proff montør ligger normalt på 1.0 - 1.5k og det er med full montering
    så det er ikke sikker det blir så mye for den jobben. så lenge parabolen sitter der alt, og trenger kun justering..

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg starta om den rundt kl 17 etter en liten samtale med viasat pga at jeg ikke fikk inn kanalene, og etter det var det ingen problem. Desverre har jeg ikke sett på tv'n etter dette.
    Men det virker jo som det er rimelig kurrant akkurat nå, men stoler ikke på det i det hele tatt.

Jeg kommer til å finne meg en montør som kan å virkelig justere den til slutt.

Vi gikk igjennom alle kablene i går og selve jordingen skal ikke være noe problem nå, dog tror jeg det kan være brudd i den lille kablen som går fra thor til switchboxen. Skal se på dette snart igjen, nå er det bare å prøve å se på det jeg har å roe ned sinnet mitt, for det er ganske stort just nå.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg starta om den rundt kl 17 etter en liten samtale med viasat pga at jeg ikke fikk inn kanalene, og etter det var det ingen problem. Desverre har jeg ikke sett på tv'n etter dette.
    Men det virker jo som det er rimelig kurrant akkurat nå, men stoler ikke på det i det hele tatt.

Jeg kommer til å finne meg en montør som kan å virkelig justere den til slutt.

Vi gikk igjennom alle kablene i går og selve jordingen skal ikke være noe problem nå, dog tror jeg det kan være brudd i den lille kablen som går fra thor til switchboxen. Skal se på dette snart igjen, nå er det bare å prøve å se på det jeg har å roe ned sinnet mitt, for det er ganske stort just nå.

hvis du tror det er brud på kabelen på thor 1w,
    så er blir kun nrk kanalene som byr på problemer.. de andre kanalene du har ligger på 5e sirius..

Troeen
    du skulle vil ikke ha kjøpt en RF punch av på bilforumet for ett par år siden..
    deter noe kjent med nicket :???:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun nrk jeg ikke får inn ja Så det er kun thor som er problemet.

Troeen, det er ikke unaturlig at du kjenner meg fra bf.net, har vel rundt 2500 posts der å. Var med fra ganske tidlig etter starten, men er lenge siden jeg har vært aktiv der nå.

Btw: Hvis jeg prøver å gå inn på nrk el en av de andre thor kanalene så kortslutter tunern å jeg må trekke ut strømkabelen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun nrk jeg ikke får inn ja Så det er kun thor som er problemet.

Troeen, det er ikke unaturlig at du kjenner meg fra bf.net, har vel rundt 2500 posts der å. Var med fra ganske tidlig etter starten, men er lenge siden jeg har vært aktiv der nå.

Btw: Hvis jeg prøver å gå inn på nrk el en av de andre thor kanalene så kortslutter tunern å jeg må trekke ut strømkabelen.

den kortslutter ikke, den henger i cypteringa på kortet pga at den ikke greier og dekode tv kanalene.
    men problemet blir det samme. strøm ut strøm inn

når du får på plass kabel m.m så er nrk 1, nrk2 og (nrk3) som du skal få inn.
    mulig du kan få inn noen østblokk tv kanaler som sender FTA (free to air)
    + noen jesus kanaler om det faller i smak

Troeen
    det er vel over 2 årsiden jeg hadde siste innlegg på bf.net også. for det meste i bilstereo delen..

Side 25 av 80 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •