pahf's stuekino - Permitert - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 80 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slik jeg ser det så er det vel like sansynlig at spilleren har like god dac som recieveren ja, ihvertfall en liten stund enda. Men jeg har tatt feil før så det er mulig jeg gjør det nå å.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finns endel fordeler med å jobb tidlig i helgene, blant annet det at en får tid til å finne ut de små mysteriene som opptar en i hverdagen, for min del hdmi!

Etter å ha bladd meg opp og ned i "reciever" delen av forumet har jeg funnet ut at jo, jeg klarer meg faktisk helt fint uten 1,3 en god stund enda.
    Da både 1,1 og 1,2 klarer å overføre lyden til min forhåpentligvis nye reciever uten noen problem. Så får jeg heller leve med dac'n til spilleren, noe jeg ikke tror blir noe som helst problem.

Så da blir det ny reciever før vi er ferdig med august tenker jeg, på god tid at jeg hopper ut i den store verden, og forlater low-end budsjett klassen.

Har sittet og finlest om ulike recievere og såvidt jeg ser så er det faktisk denon og yamha som er mine alternativer. De har gode prosessorer ift pris, de har romkorreksjon og de har hdmi switching. Yamaha har vel også muligheten til å overføre sacd til reciever. Lyden til denon kjenner jeg godt, yamaha er ukjent. Min far mener de ikke har nok futt ift litt god gammeldags rock'n roll.
    Noe jeg motsrider da jeg har en liten effektsak som sørger for at den ikke får pusteproblemer. Noe han ikke hadde i sin tid da han hadde yamaha for ca 20år siden
    Det eneste som jeg kunne ønske meg var at de kokte kaffe og laget popcorn under film , men noe stort problem er det da altså ikke.

Så da er mitt spørsmål enkelt og greit
    Hva er best av Audessey og YPAO ? YPAO er vel kun ett-punktsmåling, mens Audessey har 6. Er litt usikker på hvem av de som korrigerer lavest, men de fleste recievere idag har vel ikke en akkurat glitrende bassmanagement nede i frekvensene? Eller er jeg helt på jordet?

Er flere av dere som har hatt både denon og yamaha, blant annet Dag Johnsen såvidt jeg vet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke update denne gangen, men mer en tankeprosess jeg ikke helt får utav hodet.

Som de fleste andre her inne så blir en ubevisst veldig opptatt av visse merker og hyper uten at en direkte har verken bruk for eller nødvendigvis vil prøve de. Dette har skjedd meg igjen. Kjedsomhet fører til nye planer og momenter.

Klipsch er et populært merke hos noen, mens andre hater de. Jeg elsket de da jeg var mindre og var med fadern på sine måndlige lytterunder på hfc.

Siste gang jeg hørte de ble jeg virkelig skuffet, det var på tonart, men der velger jeg helt klart å skylde på resten av oppsettet som var et 'mini-demo-rack' som tydligvis ikke er stort bedre enn en tivoli radio imho.

Jeg har behov for å få avgjort engang for alle om klipsch er noe for meg eller ikke. Men siden jeg har andre planer å, så tar vi det i extrem-budsjett klassen.

Klipsch b2 tror jeg vil holde, satser på å anskaffe den brukt i løpet av året eller så, samt så er jeg ute etter å prøve rør i eget oppsett. Så da tar vi en kombo Selvsagt billigst mulig, ikke noe annet enn low-end for å sjekke om dette er noe for meg.

Resultatet kan bli at jeg finner ut at dette ikke er noe for meg, gir bort rør ampen til pappa som kan bruke det som pre på sin doxa. B) Jeg blir klipsched og kjøper rs62

Hyl ut om dere skal selge noe slikt.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert nye MTS høytaleran fra SVS da? he he

Redd jeg bytter til SVS all the way round om de er brukbare :-O

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer vel ikke de før i desember til de som forhåndsbestiller da...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda lengere og vente :-/

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bort ifra at jeg kjøper dine klipsch da? ;P Hvis jeg blir klipsched.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.
    Må passe på de extra godt vare på Klipschene frem til Desember jeg da.
    Kvitteringer har jeg, kjøpt hos Ton Art A/S i Trondheim :-) alle HT er i Kissebær (Cherry)

Vil se Hjemmekino / Lyd og Bilde teste de før jeg kjøper om det er vært og bytte :-) 5% avslag er ikke så mye, 1000 kr på 20.000. MTS kommer vel på 20-25.000 tipper jeg for 5.0 sett med store front og små surround :-/
    Eneste minus er at det ikke er dipol surround i settet :-(

Som forsterker er vel Marantz de beste til Klipsch sin klang uten bruk av effektforsterkere.
    Enda bedre og best er det med rør på klipsch.

Skulle ønske jeg hadde mere kraft til bassen i de en det min harman/kardon avr 5500 klarer og produsere til de 5*75 watt FCT/ 5*140 watt peek 8 ohm, selv om matchen ble bedre en fryktet med H/K forsterkeren med tanke på horndiskantene :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz og yamaha tror jeg er en god match, legg trykk på tror, altså jeg vet ikke

Doxa'n bør vel ha nok futt til å drive de mener jeg, men den er litt nøytral så det blir spennende å se. Må først få meg en skikkelig demo av Klipsch før jeg i det hele tatt sier noe som helst.

MTS serien er spennende ja, ingen tvil om det. Men nå er det slik at jeg får et innfall og må følge det

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er ny reciever bestilt, det ble en yamaha rxv 1700.
    Tror ihvertfall det, siden det var noe rart med betalingen, skrev inn visa nr og kode, men fikk ikke opp noe bank id, opplegg. dog fikk jeg en bekreftelsesmail, så jeg satser på at det blir greit.

Gøy med lyd, gleder meg til å begynne ferie med en spiller ny reciever jeg kan jusse opp og ned å i mente.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt hos lsound ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, så nå begynner cinema pahf å bevege seg oppover fra low-fi stadiet

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har betalt med tlf-banken jeg når jeg har handlet hos lsound.
    Ikke orket og fikse nettbank enda.

Må vel invistere i Center snart da...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det blir center, men ingen vits å kjøpe center før jeg finner fronter jeg skal ha en stund. blir vel gulvstående neste gang, og swans er et merke jeg har blitt litt nysjerrig på. Diva 5.2 fks

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en flott receiver. Den er mycket bra.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forresten akkurat kommet hjem fra en liten fisketur. Ble 6 fine ørreter, den største på 8 hekto. Gleder meg til middag imorgen ettermiddag, madammen disker opp med et herremåltid

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke den er så verste nei

6 ørreter, å det må være snadder! Alt for lenge siden jeg klarte å karre meg oppi elva nå, aaalt for lenge egentlig.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Statusrapport

Ahh, endelig helg, og som flaks var så dumpet jeg innom et tilbud på musikk dvd'r så det ble :
    Foo Fighters - skin and bones
    Eagles - hell freezes over
    Bruce Springsteen and the e band
    Pink Floyd Pulse

Hamstra inn med øl, og nå er det bare kos
    Yamahaen ble sendt i dag også, så neste uke blir en fin uke tipper jeg.

Skynde meg å male utvendig i helga så jeg slipper i ferien.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig har jeg fått min 1700!
    Den er ikke så høy, men duverden den er så dyp at 0.5cm til å jeg måtte anskaffet meg nytt rack.

Fra første tone så merket jeg at denne har litt mer pondus enn denon hadde i bunn, kjørte fulltone på jmlabene uten sub og der var det endel informasjon jeg har gått glipp av gitt. Testet med tool og rammstein og duverden!

Instillingsjunglen er rimelig greie å rote seg bort i for en stakkar som er vant med enkle menyer fra denon, men etter en stund så klarer jeg å manøvrere meg rundt i systemet. Har kjørt ypao, men finner ikke ut hvordan jeg kan lagre 2 posisjoner, men det står sikkert i bibelen på 1kg som var med.

Skal skrive en liten review senere, har det for travelt med å kose meg med enda bedre lyd!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!

Å gå fra et merke til et annet er nok en tilvenningssak i forhold til menyer ja, men så lenge lyden blir bedre får en heller bare finne seg i å måtte frem med en bruksanvisning en gang i blandt...:-D

Side 23 av 80 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •