pahf's stuekino - Permitert - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 80 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, Lassesen kan bass.
    Har en par planer som jeg skal teste ut i kveld.
    Jeg og kompisen har bestemt oss for å fixe denne biffen i dag.
    spekulrer på om jeg skal hente måle micen til auto setup'n og prøve å fixe fasen på det viset.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pahf's stuekino - Permitert-bak-sofa-jpg

Satte den bak sofaen der det er yttervegger hele veien, fikk en skikkelig kul effekt, samt det er utrolig vanskelig å si hvor den står hen.

Dette er vel ikke så ille

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begunner det og ligne noe ja :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betraktelig bedre ja. Skal teste ut denne plasseringen på litt film og slikt, har behov for å bruke anlegget ikke bare kalibrere nå.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for et program du bruker for å hente ut kurven?

Fikk lyst til å fikle litt på min egen DIY SB12Plus...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regneark for excel fra lsound.no, der ligger det sinus filer også.

Eventuelt kan du bruke roomeq wizard, har ikke satt meg inn i det enda.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett min første film med sb12, underworld med godt bilde å bedre lyd.

Før så jeg film på -20 til -15, idag sto den på -27 å jeg tror jeg har rista løs det som kan ristes løs i den lille stua mi, det skal egentlig ikke være mulig med en sånn liten tass gitt. Noe som gjør at en større plus frister enda mer

Hørt igjennom endel musikk med skikkelig bass, og det er mye bedre nå enn det var tidligere idag. Det som er morro er at enda har jeg mye å gå på når det gjelder kalibrering!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt småplukk idag, fikk koblet opp better cable sin coax kabel, og satt subben på steinhelle med dempeputer under steinhella, målte opp så den sto nøyaktig på samme plass. Satt meg ned forventingsfull for jeg regnet med bassen ville bli strammere, men syns den ble mer boomete enn tidligere. Hvordan i all verden har jeg fått til det når den står på akkurat samme plass?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva sto suben på før?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sto den på gulvet på orginale føtter.
    Nå er det helle og valhalla vfeet.
    Kan den øke i db? Dempet den litt så det ble bedre.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte min Plus/2 på granitthelle i går, men uten de originale føttene den sto på tidligere. Merket ikke så stor forskjell selv, det var "noe" som skjedde, men ikke "boominess". Fikk ikke tid til å forske på det, men skal forsøke å sette originalføttene mellom hellen og suben. Hellen står forøvrig kun på møbelknotter fra Ikea.

Generelt burde slik tweak føre til strammere bass, ikke boomy bass, og ihvertfall ikke SPL-økning.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det jeg syns er merkelig å, men etter jeg dempa den kom den mer frem slik jeg vil ha den. rare greier!! er jo ingenting som er normalt med lyd i denne leiligheten

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satte min litt opp fra gulvet på 2 leccablokker (kanskje greit å legge ett teppe eller bobleplast unner de igjen)... Mellom sub og LB har jeg noen resonansdempende "puter".
    Synes det fungerer veldig bra jeg. Fått veldig bra skyv i bassen min.. mere fysisk.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket litt forskjellig musikk nå etter jeg dempet, og med Rammstein så har jeg fått tilbake den lyden jeg ønsket. Platen jeg reagerte på var Wycleaf jean - Carnivale som har godt driv i bassen. Rammstein og dire stratis er som krutt.

Gudene vet grunnen, men sålenge det blir greit igjen skal ikke jeg klage.

For å være helt sikker på at det ikke er noen flaskehalser bestilte jeg nettop 8m bettercable sub kabel isteden for bilstereo kabeln jeg har brukt som løsning når jeg måtte sette subben bak sofaen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, du har jo en utrolig flott kurve i forhold til meg. Jeg synes imidlertid min begynner å høres veldig bra ut (jeg hadde en bedre utseende kurve før, men som låt verre). Har lagt inn mine data i samme mal som deg, for sammenligningens del...

Innstillingene er 83db@50hz på høyttalerne, 89db@50hz på Plus/2 og 92db@50hz på HT og sub sammen (som er det grafen viser).

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hm, du har jo en utrolig flott kurve i forhold til meg. Jeg synes imidlertid min begynner å høres veldig bra ut (jeg hadde en bedre utseende kurve før, men som låt verre). Har lagt inn mine data i samme mal som deg, for sammenligningens del...

Innstillingene er 83db@50hz på høyttalerne, 89db@50hz på Plus/2 og 92db@50hz på HT og sub sammen (som er det grafen viser).
    Ja du sier noe, er det noe jeg har lært etter all kalibreringen og ikke minst bass guruene her så er det at en perfekt kurve slett ikke behøver å spille bra

At min kurve ser grei ut og ikke minst spiller bra tar jeg som ren og skjær flaks.
    Du har samme dippen som jeg hadde før rundt 60hz ser jeg, har en teori om at desto større subbene er desto større vil også dippene og peakene være, men det er som sagt bare en teori i hodet mitt.

Nei, nå spiller det bra, så da har jeg pakket radioshacken i hylstret sitt og strategisk gjemt den til jeg får lyst til å utfordre skjebnen igjen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kvaler!

Har tenkt å bruke mellom 10-12k max på ny reciever mot slutten av sommeren.
    Men er så fryktelig i tvil om jeg skal velge en allerede eksisterende eller om jeg skal tviholde meg fra å kjøpe å vente til de kommer med hdmi 1.3 standarden. Vil det virkelig være så enorme forskjeller i dac'n på hd/br spilleren i motsetning til recieveren?

Har ikke planlagt noe hd/br kjøp egentlig, men en hd addon til 360'n er en mulighet.

Sitter og spekulerer på om jeg skal slå til på en 2807, eller om jeg skal knuse visakortet og vente til høsten? Tenker å ha denne recieveren en stund så den bør egentlig ha det meste bortsett fra denne hdmi affæren.
    Romkorreksjon er et must. Kunne tenkt meg seperat delefrekvens, men det er ikke noe must. hdmi switching er og et must.

Eventuelt skite i hele greia, selge alt kjøpe meg en dac, røramp og et par klipsch ?
    Innspill? ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, uten bruk av EQ på film med D.D / DTS er mitt peek på laveste frekvens.
    s.s 20/ s.s 16 stiger jevnt fra 50hz for så få en sprett på slutten :-O
    Har sjekket det flere ganger. Med EQ så har jeg den nesten flat, stiger 2-3 db fra 50 til 16 hz

Ny reciver ja. Skulle hatt en felles bestilling på noe som kommer bra ut i test.
    Åpen for Yamaha, Marantz og Denon jeg. (bare da har 1.3 og dekoder for HD formater)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en sms1 hadde vel ikke vært å forakte sikkert eller mener du peq'n til svs?

Sitter og vurderer om jeg trenger 1,3 eller om 1,1 1,2 holder?

Vanskelig valg, blir litt usikker, spesielt siden han som skal kjøpe min, skal selge sin gamle til sin bror som skal ha den om en mnd, og vice versa.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E SMS-1 æ bruke ja.
    Har Texture black versjon uten EQ.

Kan vel bli næsten lik så bra lyd om spællarn dekode ja å sende lyden i analog 8 kanalers te forsterker. Men da kan en jo it juster nå videre når dæm går direkte te forsterker del`n

Side 22 av 80 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •