pahf's stuekino - Permitert - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 80 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En av de bedre responsene, og legg trykk på bedre.
    pahf's stuekino - Permitert-respons-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snudde den 180 grader fra første bildet.

pahf's stuekino - Permitert-snudd-front-respons-ved-sofa-jpg

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre en kurvene jeg har hatt.
    Har du for smaå høytalere til og kutte på 50hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med unntak av det som skjer i området mellom 60-80hz så er det du har der en meget god frekvensrespons.

Jeg regner med at det er kun subben du har målt? Forsøk å mål sammen med høytalerene og se om de to sammen ikke fyller ut det området. Eventuelt så skal du kanskje forsøke å flytte litt på lytteposisjonen.

Har du noen målinger av XTZen? Den burde strengt tatt egentlig ikke måle så voldsomt forskjellig fra SB12en i de øvre frekvensene. I følge Illka så ruller W12 av ved 50hz, SB12 ruller av ved 30hz, så fra 50hz og nedover burde det være en forskjell å spore.

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke være for misfornøyd med den kurven der! Min SB12+ spiller flott ned til 20 Hz i ett hjørne. I et annet hjørne faller den som en stein fra 75 til 55 dB under 32Hz! Problemet mitt er at rommet er så vanskelig at det er siste hjørne som gir noenlunde flat respons i fellesskap med frontene. Poenget er at svs'en fint klarer ned mot 20Hz, men den klarer ikke å overvinne rommet den står i :?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du eventuelt kan gjøre om du vil ha den flatere, og det ikke hjelper med å måle sammen med fronthøytalerene, eller flytte på lytteposisjonen er å bruke PEQ'en til å dra ned området omkring 50hz, også bruker du room gain kontrollen til å dempe bunnen etter smak og behag.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er siste kurve jeg har kommet fram til, fortsatt ikke bra, men lærer endel om kalibrering da.

Sitat pappa som var innom "Nei, skulla kjøpt størst'n når du først skull plages læll" Alle kompisene mobber meg for subben å, men det skal gå til slutt.

pahf's stuekino - Permitert-jaja-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en monster cable spdif i går, som består av to optiske ender, men med en overgang til spdif som jeg kobler på pc'n, men ser det ut som det kommer noe lyd annet enn fra pc'n?? Har prøvd å aktivere den og satt den som standard på lydkortet, men nei ingen forskjell.
    Kjører Vista, Er det virkelig mulig at ingen ting skal fungere idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pahf: Den siste kurven din er +/-4db, det er selvfølgelig verdt å forsøke se om du kan få det bedre vha plassering, men jeg ville nok begynt å bruke PEQ og room gain kontrollen, samt måle med høytalerene innkoblet.

Noe annet er at du skal ikke kun ha den flateste kurven, men du skal også se på hvorhen subben kobler rommet best, eller mao spiller høyest.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En linjalflat frekvensrespons skal du slite hardt med å få, og det er ikke nødvendig heller. Som ManicMiner sier, det ene bildet ditt viser maks 2,5db variasjon fra 20hz til ca. 55hz.... det er definitvt ikke ille, selv om 55hz muligens er litt lavt å sette delingen på. Tror oversikten din ser litt berg og dalbane ut fordi den er så stor.

Men det viktigste spørsmålet mens du kalibrerer må vel hele tiden være, hvordan LÅTER det?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

Men det viktigste spørsmålet mens du kalibrerer må vel hele tiden være, hvordan LÅTER det?
    Dette er nesten det viktigste man må tenke på jeg slet i mange mnd med kalibrering. Og jeg endte opp med en bra kurve MEN lyden var rett og slett kjedelig....

Denne kurven ser jo ikke så ille ut? gjør den det da?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista krangler noe jævlig på digital utganger.

Vistaen i HTPC-en min fikk lydt til å oppdatere lydkort driveren og vips så forsvant 5.1 på optisk ut.... Bytter nå ut til annet med moderne hovedkort som har bedre drivere. Og mye mer cpu kraft.... fra XP 2500@2200mhz og opp til A64 3200@2650mhz.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pahf:Prøv å skru på delefilteret på suben og vri "crossover" til samme frekvens som du har på receiveren din. Av en eller annen grunn har samtlige svs-suber jeg har testet, spilt bedre med delefilteret aktivert. Håper det hjelper. Et annet tips er å sette en eller flere dører i lytterommet på gløtt (holder med noen få cm). Dette kan gjøre at stående bølger forsvinner ut av rommet, istedenfor å forårsake utfasinger. Dette har jeg prøvd ut både hjemme hos meg selv og hos en kamerat, med stort hell.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Jeg har aldri irritert meg mer bak tastaturet enn etter jeg gikk fra OSX til Vista. Vista er helt på tryne...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Pahf:Prøv å skru på delefilteret på suben og vri "crossover" til samme frekvens som du har på receiveren din. Av en eller annen grunn har samtlige svs-suber jeg har testet, spilt bedre med delefilteret aktivert. Håper det hjelper. Et annet tips er å sette en eller flere dører i lytterommet på gløtt (holder med noen få cm). Dette kan gjøre at stående bølger forsvinner ut av rommet, istedenfor å forårsake utfasinger. Dette har jeg prøvd ut både hjemme hos meg selv og hos en kamerat, med stort hell.
    Dette skal jeg virkelig teste ut, for nå har jeg snart ikke flere plasseringer igjen å prøve.

Men er det noen som har tips til den spdif saken min, det var jo en av grunnene til at jeg byttet pc til og begynne med. Utrolig irriterende sak, spiller jo som pokker utav pc speakersen, men ikke på anlegget.
    Er forresten en slik kabel : Komplett.no - Monster Standard THX Fiber optical cabel 8ft / 2m, Toslink/3,5MM

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    OT: Jeg har aldri irritert meg mer bak tastaturet enn etter jeg gikk fra OSX til Vista. Vista er helt på tryne...
    Det har du virkelig rett i, makan til møkka OS skal en lete lenge etter.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange ting som ikke er helt på plass i Vista, men den største grunnen til at folk irriterer seg over Vista er manglende/dårlige drivere. Det er i de aller fleste tilfellene ikke Microsoft/Vista sin skyld....

Sånn er det når man kaster seg over et nytt OS.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En linjalflat frekvensrespons skal du slite hardt med å få, og det er ikke nødvendig heller. Som ManicMiner sier, det ene bildet ditt viser maks 2,5db variasjon fra 20hz til ca. 55hz.... det er definitvt ikke ille, selv om 55hz muligens er litt lavt å sette delingen på. Tror oversikten din ser litt berg og dalbane ut fordi den er så stor.

Vel, en linjeflat frekvens får jeg vel aldri, men syns egentlig at jeg må veldig mye opp i gain, ca kl13 på gainmåleren, og da syns jeg nesten det låter litt anstrengt, er vel ingen forskjell om jeg booster gain på sub eller på reciever er det det?

Sånn lydmessig så er kurven helt klart til å leve med, har enda ikke sett film, kun musikk, fikk faktisk en kommentar fra en kompis at bassen var for stram?:shock:

Det var jo grunnen til at jeg byttet, deilig stram og tørr bass.

Men dere har kanskje rett at jeg er på leting etter noe som ikke nødvendigvis vil gi meg god lyd, er vel jeg som har hengt meg opp i den linjære kurven helt uten grunn, vet hvor den står nå og det kan godt hende den blir stående der til slutt, men skal prøve Marantz sine tips først.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange ting som ikke er helt på plass i Vista, men den største grunnen til at folk irriterer seg over Vista er manglende/dårlige drivere. Det er i de aller fleste tilfellene ikke Microsoft/Vista sin skyld....

Sånn er det når man kaster seg over et nytt OS.
    Det er toppen av isbjerget, men er jo utrolig masete og tungrodd, har du prøvd OSX så vet du hva jeg mener. Det evige maset. OSX ordner biffen uten å spørre hele tiden.

F.eks. den fantastiske brukergrensekontrollen der du må tillate å starte noen programmer. Så når du er lei av å klikke på tillat for å åpne et Macromedia program f.eks. så kan du jo gå inn å skru den av på din bruker, men ånei; Da får du popup om at du faktisk har skrudd den av og at du nå er i "deep shit".

Vista er sikkert fint hvis du ikke har smakt den søte honningen i Mac-verdenen enda. Jeg byttet pga problemer med hardware, og det at mange programmer jeg bruker ikke har blitt laget for Mac enda. Så sånn er det....

Lykke til med kalibreringen, Pahf!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at Vista spør om lov hele tiden kan enkelt skrus av... Mac har selvfølgelig noen fordeler, men det har Linux også. Windows havner mitt i mellom med enda flere muligheter...og alle de ulempene som følger med det.

Men nå skal ikke jeg vri dette inn til en OS-diskusjon i tråden til pahf. Beklager.

Side 20 av 80 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •