pahf's stuekino - Permitert - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er det tid for nok en oppgradering, denne gangen ble det bildesiden det ble satset på. Etter mye masing på dere tolmodige sjeler så endte det med at jeg bestilte en Hyundai q321

Valget falt på denne pga spec'n, samtidig som jeg har lest over 80 sider fra minhemmebio.se og avforum.com som overbevisste meg. Regner med jeg blir fornøyd. Har enda ikke funnet ut forskjellen mellom vvuon q321 og imagequest vvuon q321, men det er ikke så mange kr i forskjell at jeg tror det betyr noen ting. Gleder meg til litt skikkelig bildekvalitet igjen, nå som jeg er fornøyd med lyden.
    Neste oppgradering går vel i form av bakhøytalere vil jeg tro.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tv'n i hus. Se bilder på minhjemmekino. Og ac/dc live at donnington ble en helt ny opplevelse kan en si! Skal kjøpe meg komponent kabel så jeg får prog.scan på dvd'n. Mens jeg leter etter dvd spiller med hdmi/dvi utgang

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å fundere litt her endag rundt kringlyd i heimen. Siden jeg er veldig fornøyd med mine concept, spekulerer jeg på om det er verdt å bytte i ikon 6. Vil prisen være sammenlignbar med ytelsen. Det er jeg ikke sikker på. Jeg har kun hørt ikon med thule og classe på hfk. det er ikke selve spørsmålet, men jeg begynner å fundere på å få tak i noen mindre gulvstående for å ha som bakhøytalere. Da jeg har den teorien at såfremt de er av et greit utseende går det an å integrere i en fremtidig stue? Noen meninger om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte q321 samtidig med deg, og er stort set veldig fornøyd. Hadde problemer med "NO SIGNAL" når jeg bytta til DVI. La inn nyeste driverne fra www.ngohq.com (NGO ATI OD v1.6.4) så var det fiksa. Når jeg har hatt den på i ca 15min så kan jeg se et område opp mot øvre venstre hjørne og bittelitt i nedre høyre også som er litt lysere ved svart bakgrunn. Det er vel baklyset som skinner gjennom, men er ikke noe stort problem. Baklyset er uansett noe sterkt syns jeg, var mye snakk på minhembio forumet om firmware oppgradering med mulighet for å endre på baklyset, men ikke sett noe til den enda :/

Sitter med H/K avr 2000 og B&W DM309 som fronthøytalere og noe eldgammelt rask som bahøytalere. Så blir vel skikkelige bakhøytalere neste gang. Greit nok å kjøpe i samme serie, eller bør jeg satse på noe nytt (eventuelt bytte frontene også)?

Trenger uansett litt pokerflyt før det blir noen store innkjøp. Gått dårlig etter at jeg tok ut penger til TV'n.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke kjørt den med dvi så jeg har ikke merket noe problem med det, Har eller ikke sett de lyspunktene du snakker om, men det kan hende de er der, er stort sett fornøyd med tvn. Må få fatt i en komponentkabel å kjøre proggresivt mens jeg sparer til dvi dvd spiller

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liten fille oppgradering sånn bare for at tråden ikke skal dø ut. handla komponent kabel i går, å du verden for en oppgradering å kjøre prog.scan.
    Fikk mye bedre kontraster og roligere bilde. Godt mulig dette er en placebo effekt, men er uansett fornøyd med det

Ellers spares det på harde livet for å fullføre resten av anlegget, har fått innkallelse til forcen som skal prøves å unngåes for alt i verden da jeg forhåpentligvis har fått jobb som miljøterapeut!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå å spekulerer i mulige oppgraderinger etter sommeren.
    Det kan enten være :
    1xpar concept 2 som bakhøytalere.
    Eller å slå til å kjøpe 4xsbs 01 å få et 7.1 system til slutt.

Så blir det muligens en oppo spiller, får se det litt an, må bestille dve å justere tv'n optimalt først for å se om jeg virkelig trenger det.

Noen tanker om 5.1 el 7.1?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg vært på lyttrunde hos hfk i trondheim.
    Ypperlig service de har der skulle egentlig lytte på concept 1,2 som bakhøytalere, men det gikk fort 2'rn var vinneren Så lytta jeg på hjemmkino oppsettet deres med nad m3 serien og fult nautilus oppsett med n804 i front.
    Det spilte så høyt som de kunne, men aldri var det tegn til slitsom lyd i oppsettet. Spilte like fint som alltid. MORRO!
    Så var det 2.0 oppsettet sin tur!
    Da lyttet vi på clase' og Dali ms 4, samt helicon 400 og jeg sier bare WOW! Hører detaljer i musikken jeg aldri har hørt før. ref: dum dum boys - enhjørning. Så min konklusjon er : Bytte av høytalere
    Vet ikke helt hva jeg er ute etter, men det vil bli en oppgradering, muligens i form av ikon2 som skal brukes bak senere. time will show. Eventuelt b&w 603, muligens litt tungdrevne ift hva min 2106 kan drive.

Andre tips mottas, vil ha detaljert lyd, med rocka kvaliteter

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    I dag har jeg vært på lyttrunde hos hfk i trondheim.
    Ypperlig service de har der skulle egentlig lytte på concept 1,2 som bakhøytalere, men det gikk fort 2'rn var vinneren Så lytta jeg på hjemmkino oppsettet deres med nad m3 serien og fult nautilus oppsett med n804 i front.
    Det spilte så høyt som de kunne, men aldri var det tegn til slitsom lyd i oppsettet. Spilte like fint som alltid. MORRO!
    Så var det 2.0 oppsettet sin tur!
    Da lyttet vi på clase' og Dali ms 4, samt helicon 400 og jeg sier bare WOW! Hører detaljer i musikken jeg aldri har hørt før. ref: dum dum boys - enhjørning. Så min konklusjon er : Bytte av høytalere
    Vet ikke helt hva jeg er ute etter, men det vil bli en oppgradering, muligens i form av ikon2 som skal brukes bak senere. time will show. Eventuelt b&w 603, muligens litt tungdrevne ift hva min 2106 kan drive.

Andre tips mottas, vil ha detaljert lyd, med rocka kvaliteter
    Detaljert lyd med rocka kvaliteter, da er vel ikke Helicon noe dårlig valg :wink:
    Hvordan sto de seg opp imot Euphonia da??

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei de er et naturlig valg, men litt drygen prisklasse for mitt bruk enda.

De spilte helt vidunderlig h400, så om det er verdt det opp til ms4 er jeg slett ikke sikker på. hvis jeg kan si jeg merket noe var det vel at i ms4 var alt helt fullkomment., oppløst, detaljert og behagelig uansett volum. muligens litt "korrekt"(var ordet jeg lette etter, ikke nøytral) vet ikke hvordan jeg skal si det. h400 var litt mer rocka litt mer min stil egentlig som også var veldig behagelig, detaljert, men samtidig lokka fram rockefoten min.
    Har liten erfaring med high-end, men det frister! =)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei de er et naturlig valg, men litt drygen prisklasse for mitt bruk enda.

De spilte helt vidunderlig h400, så om det er verdt det opp til ms4 er jeg slett ikke sikker på. hvis jeg kan si jeg merket noe var det vel at i ms4 var alt helt fullkomment., oppløst, detaljert og behagelig uansett volum. muligens litt "korrekt"(var ordet jeg lette etter, ikke nøytral) vet ikke hvordan jeg skal si det. h400 var litt mer rocka litt mer min stil egentlig som også var veldig behagelig, detaljert, men samtidig lokka fram rockefoten min.
    Har liten erfaring med high-end, men det frister! =)
    Hehe, ja det er en skummel hobby dette her :grin:
    De dukker jo opp med jevne mellomrom til ikke altfor skummel pris da.
    Har hørt de med mye forskjellig forsterkeri, men ingenting har så langt vært bedre enn Midgard Oberon.
    Hvilken Classe'-forsterker brukte dere?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, en dyr dyr hobby, men time will show får se hva det blir til slutt gitt.
    Var vel den største forsterkeren, samt cd spilleren.

Ang ms4 så fikk du mer "fri" følelse av lyden, vanskelig å si hvor den kom ifra. omslynget deg nærmest mer enn h400, men der er det snakk om flisespikkeri fra min side da h400 også var meget bra på det området. direkte tamt å dra hjem nå!
    Kjøpte meg også en skikkelig komponentkabel med det samme jeg var der. Se om det blir bedre bilde enn 100kr oem kabelen jeg har nå. Dessuten ser den bedre ut.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatering

Da er det på tide å bruke litt penger igjen
    Tenkte opprinnelig å kjøpe meg et par sbs01 som bakhøytalere, men etter litt grundig tenkning, samt litt lesing her på forumet så ble valget dette, den bestilles på fredag da det er lønningsdag. :
    En Xtz 99 W12. (grunn god nok for meg til å tørke støv ihvertfall)

Denne ble valgt av flere grunner :

-Fått mye skryt og bra omtaler
    -Meget pen, samt plasseringsvennlig
    -Port tuning ser meget spennende ut
    Regner med denne vil gi meg mye mer morro under film enn det har vært tidligere.

Blir jeg fornøyd, så ser jeg ikke bort ifra at jeg beholder frontene en stund til. Og heller satser på å kjøpe noen effektblokker for å se hva jeg virkelig kan få utav concept 6. Ser slett ikke bort ifra at det ligger mer der å lurer enn det so er nå. Mulig jeg får en liten smakebit av det når suben avlaster denonen litt

Innimellom der en plass vil det sikkert også bli rom for noen bakhøytalere, men er litt usikker på dette, da jeg helst vil ha alt i en serie, og dumt å kjøpe bakhøytalere når en mulig skifter fronter. Men jeg er jo ikke akkurat ukjent med å bytte mening etter litt god lesning her på forumet

Prosjektor avventer jeg med til jeg flytter, ingen vits å bruke penger på noe en ikke får utnyttet for fullt 32" holder fint til mitt bruk enda. Savner dog en dvd spiller med dvi, men det tar vi med tiden. Lyd først!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er suben bestilt, av kabler ble det Real cable fra l-sound, måtte jo ha noe fra de jeg som alle andre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grattis!

Grattis med gosub! Har ikke hørt denne selv, men den får jo gode omtaler og er jo helt klart av det bedre slaget når det gjelder utseende:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, takk ja Den er helt nydelig på bildene, og spiller den så bra som den ser ut så er jeg fornøyd ihvertfall

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste nettopp tråden din. Har du kommet noe lengre i prosjektet??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om suben?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra surround.no idag om at den kommer til dem enten i dag eller i morgen og blir sendt tvert den kommer. Subkablen kommer vel i morgen vil jeg tro.
    Ellers er det lite som har skjedd.

Flyttet om forsterker og dvd slik at forsterkeren får mer luft rundt seg.

Skal skrive om min intrykk av suben når jeg får den

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra surround.no idag om at den kommer til dem enten i dag eller i morgen og blir sendt tvert den kommer. Subkablen kommer vel i morgen vil jeg tro.
    Ellers er det lite som har skjedd.

Flyttet om forsterker og dvd slik at forsterkeren får mer luft rundt seg.

Skal skrive om min intrykk av suben når jeg får den
    Ok
    Vurdere kjøp av denne suben selv. Så skal bli spennende og se hva du synes om den. Hvor lenge har du venta?

Side 2 av 80 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •