pahf's stuekino - Permitert - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 80 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1598
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du må vel prøve sett suben i sweetspot å krype på golve metoden å finne ein ok plass å bynne på he he

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den muligheten er opp til vurdering ja, fikk snudd elementet mot tv benken og da fikk jeg ihvertfall respons ned til 21hz, noe bedre, men fortsatt ikke noe å rope hurra for nei, det er sikkert.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser det ut i forhold til denne

Sammenlignet med SVS PB12-NSD så spiller SVS SB12-Plus langt fra like dypt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel siden jeg ikke får opp excel enda så blir det vanskelig å legge ut en kurve, sitter bare å leser av db måleren for å se ca hvordan det ser ut, og den hopper som en kanin på duracell.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Open office... Funke de på den Vista møkkra da tru?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Openoffice fungere, men ikke lsound sitt excel ark, får ikke opp grafen så det er i og for seg meningsløst.

For tidlig å si enda, men håper virkelig jeg ikke hadde for store forhåpninger til sb12. Den har en stram og god bass, men enda så syns jeg at det skal mye til før det sitter, men kan like godt si det før noen andre gjør det.
    "kalibrering, kalibrering, kalibrering og kalibrering"

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De va rart, åpnes uten problem på XP ja he he

Har mang måna me små cm flytting på suben enda ja

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funka ikke på gammel pc'n heller? Derfor jeg brukte å kjøre remote fra hjem til jobb pc'n åpne excel der. (Lurer på hva sysadm for kommunen tenkte på når han ser de grafene hopper over skjermen )

Er nok en stund igjen enda ja, har ikke fått prøvd så veldig mye enda, men må vel bare sette igang, men xtz'n sin plassering er forferdelig dårlig ser det ut som, mistet 5db på 50hz der imotsetning til front imot tvbenk høyre hjørne.

Worst case scenario er at jeg kjøper en 10m å freser rundt hele stua med subben Men den er jo så liten at den syns jo nesten ikke.
    Sendte mld til pappa i går når jeg fikk den, han trodde det var pb10 jeg hadde fått og ble nesten litt skuffa ;P Men får se om ikke tonen får en annen lyd når den er korrekt justert.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med en søt liten svs Det krever selvfølgelig kalibrering for å få alt til å sitte. Room Comp-funksjonen på SB12 kan forresten gjøre store utslag hvis du sliter med stående bølger/utfasinger. Hvis du får problemer, bør du prøve å bytte mellom de forskjellige modusene.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å switche mellom medium og small på room compen, men da mistet jeg jo all respons under 30-35hz, men selvsagt så kan det jo sikkert hjelpe i en bedre plassering.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulla kansje haft bassrefleks vess de e vanskelig å få nå trøkk i nedre frekvænsan :-O

Skulla haft dæ ein SMS-1 å sjett responsen på tvn når du fløtte den rundt...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sms1 hadde vært noe ja!

Problemet er vel ikke de lavere frekvensene, men mer det at den på flere plasser ikke gir noe etter 40hz.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Prøvde å switche mellom medium og small på room compen, men da mistet jeg jo all respons under 30-35hz, men selvsagt så kan det jo sikkert hjelpe i en bedre plassering.
    Da skyldes det plassering eller feil fasejustering. Room-comp skal ikke gi tap på mer enn noen få hz og SB12 skal vel spille ned til 22hz om jeg ikke tar helt feil. Selv med room-comp på "small" bør du ha god respons ned mot 25hz

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert plasseringen ja, har ikke forsket så mye på fasejustering enda, den står på 0, tror du det kan være mye å hente der? (Sikkert nok)

Husker jeg feil når fremgangsmetoden er :
    50hz 85 db å justere fasen etter det, vri til det høyeste db nr kommer opp ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er sikkert plasseringen ja, har ikke forsket så mye på fasejustering enda, den står på 0, tror du det kan være mye å hente der? (Sikkert nok)

Husker jeg feil når fremgangsmetoden er :
    50hz 85 db å justere fasen etter det, vri til det høyeste db nr kommer opp ?
    Fasen har veldig mye å si, selv mikro-justeringer kan gjøre store utslag. 50hz-metoden du beskriver har jeg aldri brukt selv, men Flageborg pleier vel å benytte seg av den. Mulig den er mer praktisk med excel-ark, men jeg bruker Room EQ wizard og kobler radioshacken til pc`n min og da kan man få opp en kurve på noen få sekunder Jeg pleier å måle responsen 1 gang. Deretter tar jeg den verste dipen eller toppen og justere på fasen til den retter seg ut. Så tar jeg en ny måling og sjekker om resten fortsatt er ok. Når alt er justert hører jeg på et par kjente låter med mye fokus i bassområdet for sjekke om alt stemmer og at suben integrerer seg bra med frontene.
    Hvis du har mange topper og diper må du som regel inngå et kompromiss, evt bruke romkorreksjon.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff huff, æ må no juster ned lave frekvænsan æ da, 25 20 16...bli litt my av de gode :-O he he

Program på datan e snedig ja, du har da kjøpt ny bærbar å greier så he he
    Gratis program på nette fer måling tå lyd å meir te :-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut, tror jeg forstår hva du mener, har ikke brukt REW enda, latskap å ikke handle seg kabel, men men...

Skal se på fasen i morgen jeg å se hva jeg finner ut om den, kanskje det er håp alikavel. Stua ble jo så mye større med en slik søt tass. Selv om den er ondsinnet ;P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hipp hurra hvor morro er det ikke å endelig få seg en etterlengtet sub for å finne ut at jæve*skapen ikke i det hele tatt har noen som helst planer om å få seg en kurve som kan være såvidt i nærheten av å ligne på noe som helst.

Den spiller fae* meg ikke under 30 hz noen plass i stua mi, uansett vei, den har ikke tenkt å å få noe som helst som ligner på annet en 10-15db forskjell!!!!!!!

Bah, 1 uke har den før den går rett tilbake til lsound!

Den spiller faktisk så dårlig at jeg ikke engang orker å lagre kurven da jeg faktisk kan riskirere at folk blir kvalm av en slik berg og dalbane! Hipp-fuc*n hurray for svs!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre pahf, men da er du en erfaring rikere. Hva tror du nøkkelen er? Større sub?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hadde jeg visst hva nøkkelen er så hadde jeg vel brukt den for lenge siden

Nei er faktisk usikker gitt, xtz'n spilte utrolig bra i dette rommet, men på den plasseringen så er den heeeelt elendig, -10db ift xtz på 50hz.
    I hjørnet så detter den og hopper som en kanin på speed, i hjørnet mot benken så er den akkurat like grann, prøver å justere fasen, men den endrer seg ikke stort gitt, max 1-2db hvis den i det hele tatt endrer seg!

Side 19 av 80 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •