pahf's stuekino - Permitert - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 80 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det ble ihvertfall en skikkelig aha opplevelse for meg, og ikke minst for kompisen som ble helt hekta på db måleren når vi kjente trykket begynte å krype oppover buksebeina våre. Nå skal det kalibreres til mannen med ljåen kommer, evnt naboen ovenfor. Noe som egentlig er to sider av samme sak

Takk for pm'n Kenti, du løste problemet når du brukte stram og musikk i samme setning Og det er jo et stort pluss at jeg faktisk sparer penger på det.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at det var til hjelp da, men pass på å ikke prøv ut SB-12 da det evtuelt kan resultere i at du absolutt ikke sparer penger

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja den kan være litt skummel. Ser Trommelom har anskaffet seg en slik en, så jeg får sende han en pm å spørre om audiens.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha jobbet litt med ulike plasseringer og vinklinger + litt subkalibrering så sitter det nå som en kule i mine ører Stoort lydbilde blant annet.
    Hjalp veldig mye å fjerne subben fra hjørnet slik at jeg fikk utnyttet plassen på høyre side. + vinkling mot sweetspot og litt oppmåling.

Tør nesten gå så langt som at så godt har det aldri spilt hjemme hos meg, og da tar jeg med når min far drev på som verst med hifi styret sitt. (noe han sikkert bestrider )

Som Flageborg bruker å så : GØY med LYD

EDIT: Det spiller så bra at naboen ovenfor kom nettop ned å lurte på om jeg hadde fått ny sub, de var ikke like fornøyd

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult! Så da ser du kanskje ikke noe stort behov for å bytte med det første allikevel?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nei helt ærlig så gjør jeg ikke det. Det er ingen logisk grunn annen en den at det er morro å teste nytt utstyr. Samt at jeg har endel kompiser som sitter og venter på at jeg skal bytte så de slipper å kjøpe nytt

Men slik det er nå må jeg helt ærlig innrømme at det er ikke nødvendig nei

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en markant forbedring av frekvenskurven. Hvor mye er dette hørbart (på en skal fra 0-10) mener du?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å sette karakter på det, men det merkes godt når du hører musikk, er en mye større dybde i lydbildet nå enn før. Har spilt litt tool idag, og bassfundamentet sitter endelig som en kule imho. Det er sikkert mer som kan gjøres, men sånn som det står nå vil jeg kanskje sette karakteren +7.

Det jeg har kalt dypbass har vært en vits i forhold til det jeg har nå.
    Aldri tidligere har jeg kjent at det har virkelig tatt tak i buksebena å lekt seg som det gjør nå. Utrolig morro, spesielt også på lavere volum. Men det har sikkert noe å gjøre med alle de dippene jeg hadde før.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at du endelig har fått det til da. Etter det jeg har skjønt har du jobbet en del med dette.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå er det skikkelig morro. Har jobbet endel med plassering og lignende siden jeg flyttet, fikk plutselig mye mer bass i rommet, men syns lydbildet var verre enn før jeg flyttet. Men nå etter litt vinkling og justeringer her og der så spiller det skikkelig bra.
    Men det kan jo bestandig bli bedre eller hva ?

Har litt for korte kabler til frontene så da må jeg vel slå til på noen better cables i front tenker jeg. Og så kanskje vi tar en "europris" Fikk penger igjen, så jeg kjøpte en pb10

Eneste ankepunktet nå er volum siden på 1920, men det er vel ikke et reelt problem.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser slett ikke bort ifra at denne kombinasjonen havner hos meg i løpet av sommeren/høsten.
    Din Handlekurv
    Produkt Antall Pris Totalt
    Yamaha RX-V1700 (Finish: Titan) 6392.00 NOK 6392.00 NOK fjern
    SVS PB10-NSD (Finish: Black Charcoal) 4152.00 NOK 4152.00 NOK fjern
    Better Cables Premium III Speaker (Length: 3 meter,Type: Standard) 415.20 NOK 830.40 NOK fjern
    Pris varer (eksl mva): 11374.40 NOK
    Frakt og ekspedisjon (Schenker Dør til Dør) 666.00 NOK
    Totalt (eksl mva): 12040.40 NOK
    Moms: 3010.10 NOK
    Totalt (inkl mva): 15050.50 NOK
    Jeg vil hente varene hos L-Sound

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En litt morro oppgradering, skruvde opp bakhøytalerne idag. Og satt meg ned for å kalibrere, vanligvis så er det jo en viss forskjell i db fra høyre og venstre, men de viste nøyaktig det samme fra sweetspot. Flaks er av og til kjekt å ha

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gått til innkjøp av en ny pc Som ble kjøpt mye pga hdmi og spdif ut mini htpc
    pahf's stuekino - Permitert-hp_pavilion_dv9312_amd_turion_x2_tl52_1544574203_0_big-jpg
    (Bildet tatt fra mpx.no)
    HP Pavilion dv9312 AMD Turion X2 TL52 - MPX

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!!! Alltid kult med ny pc, jeg venter også på ny, dog en stasjonær-pc. Rimelig heftig sak med 19 toms wide-screen LCD-skjerm, gleder meg som en unge

Lap'topen din så jo kul ut den

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bestandig morro med ny pc.
    Tenkte lenge på om jeg skulle kjøpt stasjonær, men hadde ingen plass å sette den Blir spennende å prøve Vista, er jo en del meninger om akkurat det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En mini utfordring har oppstått, det er jo hdmi ut på pc'n som forhåpentligvis snart kommer. Det er jo snedig, men det som ikke er så snedig er at jeg har bare en dvi inngang på tv'n, og den bruker jo denon spilleren.

Finns det noen rimelige switcher eller noe sånt noen plass? Regner med at jeg i løpet av høsten kjøper en ny reciever med hdmi switching, men til den tid vil jeg ha noe midlertidig billig ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått pc'n, og for første gang på mange år følte jeg meg som en hjelpeløs 50åring, (no offence mot de som nærmer seg dette tallet )
    Er jo med flust av duppeditter, som fks integrert webcam, fjernkontroll etc.

Dette har jo som regel vært en smal sak å få til å fungere, ting har fungert lekende lett etter litt småtjon, men med dette nymotens operativsystemet Vista, så har jeg jo gått ifra å være en i mine øyne høyst oppegående kar i sin beste alder, til å bli degradert til en direkte nybegynner som til slutt bare ble sittende å surfe innom avforum og lsound, isteden for å lete etter løsningene.

Er jo så voldsomt fokus på alt mulig grafikk krimskrams i dette os'et at jeg finner jo ikke noe som virkelig er viktig for å få pc'n up and running.

Det verste er at det ikke var med noen form for manual eller bruksanvisning, men som mann så hadde jeg sikkert ikke tatt ibruk de om de hadde fulgt med, men det var heller ikke med noen cd'r. Smart ? tja, hvem vet.

men men... Dagens lille utblåsning.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt, GRATTIS med ny laptop Vista har desverre fått en del pepper for et litt for "fancy" brukergrensesnitt. Det går sikkert greit når man kommer inn i det, men generelt sett tok visst de fleste oppgaver lenger tid i Vista enn XP pga unødvendige animasjoner og andre meningsløse ting som ikke har noen nytte.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Marantz, det er mye fancy bullshit med vista ja, men for all del. Litt morro til å begynne er det jo.
    Har ikke fått testet ut media delen enda, men det blir vel snart tenker jeg.
    Må vel få tak i en koax kabel for å få lyden til denon å, Er det noen produsenter som har lengre enn 1,5m ? Tenkte litt på Better Cable sin 1m som siste instans.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vart`e ny pc ja.
    Sjer ut te å må bli HP når æ kjøpe å.

Open Range vil æ no sei kansje har de heftigste skudd salvene en kan få :-)
    Kjennes ut som en selv blir truffet :-) Me like :-)
    Håpe ingen ringe purken hvis vindue står oppe he he

Side 17 av 80 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •