pahf's stuekino - Permitert - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 80 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Der var de ja, husket at det var en her inne som hadde det i siggen sin, men trodde det var Flageborg.

Er det noen som kan svare meg på spm om REW da? Det virker som et utrolig genialt program, så det er synd om jeg må ha en BFD for å bruke det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny lyd og bilde formidler handlet

Har lenge tenkt på å anskaffet meg en ny dvd spiller med digital ut, og når en denon 1920 havnet på torget så slo jeg til.

Skal bli morro å se hva den gjør med bildet i motsetning til cambridgen.
    Btw : Hvilken dac er best ift musikk ? 1920 eller 2106 ?

Har ikke fått målt frekvensresponsen enda da det har blitt mye jobbing og litt festing i påsken, men tok en liten sjekk en kveld her.
    Med wycleaf jean - staying alive målte jeg såvidt under 110db med begge porter plugget, det er jo ikke verst.

Skal se om jeg ikke får opp noen frekvensmålinger i løpet av uken.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oh Happy Day!!

Litt lite respons her, men fungerer som dagbok for kjøpemanien min ihvertfall

Fikk endelig koblet opp 1920, å herrejesus for en forskjell på komponent utgangen! En enorm dybde i forhold til cambridgen og et utrolig mye skarpere bilde. Så ikke de helt store forskjellene når jeg prøvde dvi, men fortsatt forbedring fra komponent. Og ikke minst iforhold til cambridgen, fra nå av går det i denon her i gården!!!!

Tror også det går mot en liten oppgradering til, har totalt forelsket meg i svs sb12, vet jo at pb10 er en mye bedre film formidler, men størrelsen/finishen vil nok ha den avgjørende faktoren her. Såfremt jeg ikke vinner i lotto og en pb12-plus havner hjemme her. Engang må jo jeg prøve svs.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette her pahf, moro å lese hva du prøver ut, da det meste er mulige fremtidige innkjøp. SVS SB12 er saker, ikke fullt så god som Rel på musikk, men har meget bra punch og dybde, jeg fikk nesten sjokk da jeg koplet den til, jeg er dog vant med rimeligere subber. Rosenut finishen er nokså rød bare så du er obs på det, kan sende over et bilde på meil hvis du er interessert i et livebilde.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Cybervision, prøver å holde meg på et ærlig nivå ift pris.
    Prøver å finne en kombi sub som både har størrelse/ytelse/pris på et nivå som er levelig. I en 25kvm stue så blir pb10 rett og slett for brautende.

Send gjerne bilder på perahf@hotmail.com. Spekulerer på om det blir i svart matt, men får se det litt an.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette forumet har dårlig innvirkning på meg

Etter mye fram og tilbake så har jeg bestemt meg for at det blir en svs sub på meg i løpet av sommeren, usikkert på hvilken enda. Fornuften sier at sb12 passer best, drømmen er vel en pc plus, og jeg ser fortsatt ikke bortifra at en pb12-plus kanskje kan passe fint inn i stua eller

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan i svarte hel**** at kvaliteten på lyden forringes når jeg byttet dvd spiller ? Det er jo dac'n i denon 2106 som brukes. ??

Nå er jeg rett og slett fortvilet, volumet er betraktelig lavere, og syns hele lyden er direkte feil. Dette skal jo rett og slett ikke gå an ?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er forskjell på DVD-spillere lydmessig, men det blir ofte glemt i alle diskusjonene om hvilke som har best bilde.

Edit: men det er litt rart at det er "mye" lavere. Sikker på at ikke forsterkeren har vært rørt etter at du byttet DVD spiller?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vist det er jeg slett ikke sikker på om jeg hadde kjøpt en ny en, syns den virker direkte slapp i motsetning til cambridgen. Dog kan det være at jeg styres for mye av tallet på volumknappen at det er bare å vri på mer.

Prøvde meg på en ganske hard vinkling mot sweetspot nå, tidligere har de ikke vært vinklet, men syns nesten det høres ut som det er litt forbedringer. Så det kan fortsatt være håp.

Ellers så har jeg jo stor tro på placebo effekt og ønsket virkning (Ser det ofte innenfor arbeidet mitt) så jeg har en teori om at jeg ikke vil det skal spille bra så jeg er nødt til å oppgradere. Fks ny sub og reciever.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående sub, her vil jeg gjerne ha litt meninger fra folk
    Tilfeldigvis så fikk jeg se et bilde av Ookami der han har xtz w12 og svs pb10 ilag, og størrelsesmessig er det jo nesten ingen forskjell. Noe som betyr at pb10 er et meget reelt alternativ.

Et men er det jo bestandig, sb'n har plus elementet, større forsterker og peq, selv om peq er noe jeg tviler på at jeg vil ta ibruk med det første.

pb10'n vil jo gå dypere og med mer punch enn sb'n, men siden sb er lukket kasse så vil den gi en tørrere bass, ihvertfall har jeg stort sett opplevd det i bilsammenheng, men dog så brukes jo anlegget mye til film, og litt mindre til musikk. pb10 er stygg, men kan "skjules" i hjørnet den forhåpentligvis skal stå.
    sb'n er pen liten og kjekk. men som Flageborg påpeker så ofrer den en del når den er så liten, det kommer jo på bekostning av trykk og dybde.

Ikke minst så sparer jeg jo penger på å velge pb10 det er jo aldri dumt, da det blir noen kr ekstra i reciever potten

Veldig fint om dere som er litt bevandret i svs verden kommer med noen innspill. Alt blir tatt imot med stor takknemmlighet.

Vanskelig valg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Frekvensrespons

Oisann, nå har jeg fått plottet inn frekvensene, og her er det berg og dalbane gitt.

Når jeg så tallene virket det jo kurrant, men grafen viser jo noe annet.

Nå står subben i høyre front som også er ende/bærevegg.
    Tips?

pahf's stuekino - Permitert-frekvens-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel være noen har som har noen tips ?
    har jo en stygg dipp på 6db rundt 80hz, og en peak ved 50hz, takk gud for at jeg ikke brukte eq'n på xtz'n, da hadde jo denne flommet i været.Ellers er jo det en vulgært dårlig kurve syns jeg.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nå står subben i høyre front som også er ende/bærevegg.
    Tips?
    Hvilken vei peker elementet? Prøv mot senter. Begge porter plugget - ellers blir det slitsomt med pustelyder.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå peker elementet rett frem mot sofaen.
    Begge porter er plugget, er ikke fortrolig med lyden den gir når jeg fjerner pluggene. Syns den integrerer seg dårlig med frontene da.

Men kan prøve å snu den ja å se hva som skjer da. Du mener at elementet peker <- ?

Gode tips er bestandig verdt å ta med seg.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Du mener at elementet peker <- ?
    Yepp. Legg inn tall for den plasseringen også.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre, men tror jeg tar den i morgen, tviler på at naboene er like interessert i frekvenskurven min som meg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo kjempemorro!!
    Jeg og en kompis har sittet og kalibrert litt idag, og etter mange plasseringer fant vi at ved venstre front isteden for høyre og ikke hjørneplassering så økte vi hele kurven mye!

I forhold til den gamle kurven syns jeg ikke dette er så verst, ihvertfall at jeg ble kvitt dippen jeg hadde ved 70hz. Sikkert mye mer som kan gjøres, men det blir senere etter jobb.

pahf's stuekino - Permitert-sub-bra-1-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så jo mye bedre ut, pahf! Du har også ganske god respons like over 20hz

Øret er mindre følsomt for dipper enn peaker, men mye av drivet forsvinner og det hele blir litt kjedelig med disse dippene...

Btw: Du får PM snart, sorry at det tok litt tid

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå ser den mye bedre ut, det jeg merket størst forskjell med var når vi nærmet oss de lavere frekvensene så begynte plutselig buksene å flagre og rommet lagde lyder det ikke har gjort før,da var det egentlig ganske kjedelig i motsetning til nå. Så det er tydelig mer å hente her

Gleder meg til å komme hjem å se film, har kjøpt Open Range for anledningen.

Da venter jeg på pm'n Kenti Kanskje den løser noe av beslutningsvegringen min, for nå er jeg virkelig i villrede. Spesielt når jeg ser hvor mye kalibrering har å si for lydkvaliteten.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjentas noen ganger til det kjedsommelige her på forumet; hvor viktig kalibrering, plassering og romtuning er, men det er jo også en grunn til det Har mang en gang hatt store aha-opplevelser når en plassering plutselig har klaffet, både når det gjelder sub og lyd fra kun fronthøyttalere.

Open Range har jeg fortsatt ikke sett selv, men det er på tide skjønner jeg. Skal visst være noen fete skyte-scener i den filmen.

PM er sendt, får håpe det hjelper mer enn det forvirrer

Side 16 av 80 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 76 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •