pahf's stuekino - Permitert - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 80 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, bruker tiden som best jeg kan, men iløpet av en til to uker så tipper jeg at jeg er rimelig i orden, skal prøve å få fatt i en ny benkplate til kjøkkenet først.

Er litt listing, småflekking av maling og få satt opp det ugudelig dusjkabinettet som ikke har gjort annet enn å skape ugagn. Og selvsagt så manglet det noen deler i pakningen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som enhver entusiast var anlegget det første jeg flyttet når jeg endelig fikk opp stereobenken. Har ikke koblet det til enda, men det blir og da kommer det bilder. Eneste minuset er at jeg trodde jeg hadde regnet rett ang bredden på doxan i forhold til benken, (er en liten avstiver midt i benken), men akk nei.
    Så den blir stående litt ut, men ser fortsatt meget bedre ut enn med den gamle benken.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg flyttet inn og koblet opp alt, sånært som sub og bakhøytalere.
    Uten noen form for kalibrering og annet enn at jeg målte opp litt. Så merket jeg med engang en dybde i lydbilde jeg aldri har opplevd før. Den mellombassen jeg manglet satt nå som et skudd. En utrolig bedre holografi enn hva det var tidligere, Roger Waters var virkelig i hele rommet som det seg hør og bør.

For å dobbelsjekke så spurte jeg en kompis som overhodet ikke er spesielt interessert om han hørte noe spesielt. Svaret var "Nå er det jo bass her".

Så dette kan bli utrolig bra tror jeg, når jeg får kalibrert det skikkelig.
    Jeg var glad i focalene tidligere, men nå er jeg superfornøyd.
    Fikk også merket hvor utrolig mye rommet har å si, blir sikkert enda bedre når jeg får opp litt bilder og slikt.
    Har ikke fått internett i leiligheten enda, så jeg får ikke lastet opp bildene, men det kommer snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du er fornøyd:-)
    Kom med bilder

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får nett i morgen, så får helgen skal dere få noen bilder

Sitter og vurderer å bestille meg en lydtrykksmåler, Radioshack selvsagt, men det holder med en analog en ikke sant? Budsjettet tillater ikke den digitale.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analog holder i massevis. Grattis med nett! Det blir bra dette, pahf.. Gleder oss til bilder.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier, da blir det nok bestilt en analog utgave.
    Er faktisk så fornøyd nå at jeg har subben fortsatt stående på soverommet, og bakhøytalerne ligger innpakket i handduker. Evnt kan det være latskap, men til musikk lytting så har jeg så det holder inntill videre. Det hadde vært en umulighet for 1uker siden i kjelleren jeg bodde i før.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal vi se

Her kommer noen bilder, men merk dere dette at dette er kun bilder mens jeg holdt på å satt det opp, skal få frem noen bedre bilder når jeg kommer skikkelig i ordning.

Mye kabelrot, og bakhøytalere innpakket i håndduker så dette er ikke et ferdig resultat, subben er heller ikke koblet opp enda, blir når jeg får summet meg til å bestilt Radioshack.
    pahf's stuekino - Permitert-hpim1493-jpg
    Etter at jeg fikk tv'n på lengre avstand ble det et mye klarere bilde, slett ikke verst
    pahf's stuekino - Permitert-hpim1494-jpg
    Kabelrot til gangs, blir nok noen justeringer her ja.
    pahf's stuekino - Permitert-hpim1495-jpg
    Selvsagt ikke komponentkabelen til helv*** under flytting, må nok finne fram loddepistolen min.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite som skjer her gitt, men jeg får iallefall loggført planene mine om ikke annet.

Er selvsagt på planleggingsfronten igjen, mye planer for tiden, men hvor mange av de som realiseres er uvisst.

Kabler er en av planene, er i grunn kabelskeptiker, men når jeg aldri har hatt kabler til max 100,- pr m så vet jeg ikke helt om jeg har grunnlag for å være kabelskeptiker. Så jeg tror jeg slår til på et par Eichmann i snar fremtid.

Radioshack er også på handlelisten, har ikke koblet opp subben enda, men når jeg hører hvor mye mer dybde frontene har i leiligheten så vil den nok også gjøre seg mer fremtreden og kanskje ha behov for å 'temmes' bitte litte grann.

Dempeputer til subben om ikke annet må anskaffes, og sikkert stativene og med tid og stunder, men et par spm.
    - Putene skal være under subben, eller under granitt/skifer hellen?
    -Regnes kun kg på sub/ht el skal stativ og heller være med ? (dumt spm, men må jo være sikker)

Skal rydde litt og ta noen skikkelig bilder av hvordan det ser ut nå snart, syns selv det har blitt riktig så bra

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koblet opp xtz'n i går, satte den i høyre hjørne bak høyre front ved endeveggen. En liten auto-setup og vi var igang.

Det var definitivt ikke samme subben som jeg hadde tidligere, for nå fikk jeg virkelig merke hva den ville for noe. Flight of the Phoenix satt som støpt, hele rommet var i bevegelse og smilebåndet ble bare bredere og bredere.
    Ble virkelig sugd inn i filmen på en helt annen måte enn før.

Til sammenligning så kjørte jeg +8 på denon til subben før, nå står den på 0.

Så kom meldingen fra han som bor ovenfor meg "Det virker som om det tordner å lyner i hele leiligheta, men utenfor er det sol??????". Ganske så tørr melding, men må vel til med en skiferhelle og et par dempeputer ja.
    Inntil videre blir den stående på -4, greit kompromiss.
    Til musikk så syns jeg også den har kommet seg mye bedre.
    Virker som den går dypere, men det kan fort være placebo, så jeg avventer dommen til radioshacken kommer. MEN UTROLIG MORRO!!

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Høyttalerstativene dine er bak fram

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    PS: Høyttalerstativene dine er bak fram
    hahaha! seriøst? Nå føler jeg meg litt dum, må vel snu de før jeg tar flere bilder.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    hahaha! seriøst? Nå føler jeg meg litt dum, må vel snu de før jeg tar flere bilder.
    Ja, det er ihvertfall slik Focal har tiltenkt det, med den brede siden frem. Eksempel:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo logisk ut ja, vel vel. Da er det ikke annet å gjøre enn å snu de rett vei da, tvilsomt at det har så mye for lyden sin skyld, men rett skal være rett

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det ser jo logisk ut ja, vel vel. Da er det ikke annet å gjøre enn å snu de rett vei da, tvilsomt at det har så mye for lyden sin skyld, men rett skal være rett
    Har nok ikke noe å si for lyden sin skyld, nei. Jeg lurte fælt på hva som var fram og bak på mine Electra-stands også

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å være flau over, gjorde det samme her

Blir fint hos deg nå! Gleder meg til jeg og får meg et krypinn med litt spilleplass...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bra vi er fler.
    Sitter på jobb og skal bestille meg radioshack nå, men der har vi bare IE. Og det er kul umulig å få visa til å gjennomføre. Kommer bare til "Sikker nettbetaling" Så stopper det opp. Er det noen tips å triks?

EDIT: Dette gjelder og for hifiklubben sine sider.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide å prøve seg med kalibrering og tweaking

Da er det på tide å prøve seg med litt kalibrering og litt tweaking og demping.
    Skal bli spennende å se frekvensresponsen min, det jeg syns er bra kan jo være helt på trynet, samt blir det spennende å se om jeg klarer å dempe nok til at naboen holder seg i sjakk

Derfor er Radioshack bestilt

Og et par med Valhalla Dempeputer til subben:
    pahf's stuekino - Permitert-valvtfeet25bk_1_b-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alle kalibreringsguruer.

Da har jeg fått min RS analog måler. Virker jo i og for seg greit nok, men et par spm.
    1.Kan jeg bruke Room EQ Wizard når jeg ikke har noen korreksjonsenhet som Behringer FBD? Hvis ikke se spm 2. Hvis det går rykk fram til spm 3, du får ikke bonus hvis du passerer start

2. Hvor finner jeg dette excel skjemaet var spredd omkring på forumet her tidligere. Samt hvor er denne tabellen med db jeg skal legge til for hver frekvens ?

3. Dumt spm, men det trengs vel ikke mer enn en phonokabel fra lydkort til pc hvis jeg skal kan bruke RoomEQ uten BFD?

Takker for alle svar, er litt blank nå

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RoKo hadde/har dette i signaturen sin...
    Ellers ligger det på Lsound.no
    Velkommen til L-Sound!
    Velkommen til L-Sound!

Edit: Room EQ Wizard overlater jeg til andre å uttale seg om...

Side 15 av 80 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •