pahf's stuekino - Permitert - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 80 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1598
    Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan være veldig farlig med lytterunder! Jeg har sluttet helt med det for tiden..
    Gratulerer med leilighet - hvordan er det med lydnivå og naboer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

Ellers må jeg takke Jens123 som var så behjelpelig å sende en av sine fjernkontrollere til min denon slik at jeg får andre knapper enn bare volumkontrollen når jeg skal se film. Og ikke minst får assignet optisk til 360'n.
    Bare hyggelig;-)
    Godt den kom vel frem! Litt jalla eske...:-P Men fikk hvertfall plass til kontrollen i den.
    Gratulere med leilighet! Gleder meg til jeg selv skal ut og finne en plass å bo

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Det kan være veldig farlig med lytterunder! Jeg har sluttet helt med det for tiden..
    Gratulerer med leilighet - hvordan er det med lydnivå og naboer?
    Ja, nå er det slutt en stund, kan jo aldri handle meg center høytaler vettu, for jeg har jo lyst til å bytte fronter hele tiden. Må ærlig innrømme at Mentor 2 virkelig var en høytaler som jeg kunne tenkt meg, å ser ikke bort ifra at det blir den neste oppgraderingen. Helicon 300 go home sier jeg

Angående naboer så er jeg ærlig talt ikke sikker, får prøve å gjøre det best mulig, med skiferhelle å dempeputer under den igjen for subben ihvertfall. Ellers så må jeg vel ta det litt roligere fremover å prøve meg fram ift til naboene.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Bare hyggelig;-)
    Godt den kom vel frem! Litt jalla eske...:-P Men fikk hvertfall plass til kontrollen i den.
    Gratulere med leilighet! Gleder meg til jeg selv skal ut og finne en plass å bo
    hehe, ja lo litt når jeg så esken, men fjernkontrollen var like hel å fungerte som bare det, så da var dagen reddet. Utrolig stor forskjell på 360'n analogt å digitalt gitt. Det ble jo en helt ny skuv under spillene med digital lydoverføring. Men en skal vel ikke vente annet

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye med ny leilighet!

Noen tips:

Panel suger! Kjøp heller veggplater i MDF som ser ut som panel. Du må gjøre veldig mye jobb på panelen. Kvistlakk og kanskje 3 lag med maling. Og når det går 1 års tid vil panelen tørke såpass at det blir stygt. Jeg snakker av erfaring....

Sjekk her: Byggma - Internett forside (Byggma.no) - Huntonit - Innendørs produkter - Vegg

Sikkert noe dyrere enn panel, men husk kvistlakk, maling, koster++ og ikke minst tiden du vil spare.

Forslag til TV bord: http://www.bohus.no/default.asp?page...2653&p2653_v=1

Forslag til stuebord: http://www.bohus.no/default.asp?page...2858&p2858_v=1

eller

http://www.bohus.no/default.asp?page...2115&p2115_v=1 med praktisk hylle til fjernkontroller o.l under.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grautelerer med leilighet pahf!

Men hvor er bildene? Selv om det ikke ser ut der nå, så er det alltid moro å følge utviklingen i prosjekter som dette der man begynner fra bånn av. Og da er jo "før"-bildene veldig viktig, når leiligheten er ferdig og "etter"-bildene skal vises

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Konrad, det skal jeg huske på Har utrolig lite peiling på slikt så alt blir tatt imot med åpne armer, er usikker på hvordan jeg skal gjøre det med veggene, men det blir en ordning.

tror jeg har funnet både bord å benk som passer slik jeg vil ha det.

Her er benken jeg ser for meg vil passe inn.

Da blir det samtidig nyttig med dette bordet

Når det gjelder bilder av leiligheten, så er det nesten så en skjemmes pga hvordan det ser ut der nå, men kan legge ut noen fra visningsleiligheten, den er ganske så identisk med min, bortsett fra at den er speilvendt og jeg har vinduet på endeveggen.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har en nesten identisk TV-benk på Skeidar (ikke på nett) til den Bohus-benken du henviser til i forrige post. Dog med 2 skapdører i stedenfor 4 skuffer, og 2 skuffer nederst i midtpartiet. Fargen og formen eller er helt lik. Jeg har den selv, og om jeg ikke husker feil ligger den på rundt tusenlappen.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Striky, det skal jeg sjekke ut

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort et forsøk med 'Room Arranger', størrelsesforholdene er vel ikke helt i proposjoner, men ca slik vil jeg prøve å få det.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stereobenk funnet

Da har jeg funnet en stereobenk som faktisk passer til utstyret,
    Doxaen er vanskelig å plassere da den er ganske dyp, 46cm ca, ikke minst nå som Oppli ikke er å få tak i lengre.

Så etter en liten tur på Møbelringen fant jeg denne til den nette sum av 900,-
    som faktisk passer. Om jeg skal ha glassplata eller ikke får jeg se når jeg finner den.

Fikk ikke til å direktevise bildet, men her er linken.
    http://produkt.mobelringen.no/at-tea...PRD=531&CAT1=1

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ærlig innrømme at Mentor 2 virkelig var en høytaler som jeg kunne tenkt meg, å ser ikke bort ifra at det blir den neste oppgraderingen. Helicon 300 go home sier jeg
    Gratulerer så mye med ny leilighet, men den påstanden dær om at Helicon 300 skal "go home" den kjøper jeg ikke, da har du ikke hørt den høyttaleren med korrekt forsterkeri og korrekt signalkilde:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Gratulerer så mye med ny leilighet, men den påstanden dær om at Helicon 300 skal "go home" den kjøper jeg ikke, da har du ikke hørt den høyttaleren med korrekt forsterkeri og korrekt signalkilde:-D
    Jeg vurderte 300 for noen år siden, men ble veldig skuffet da jeg fikk dem demonstrert. Milevis opp til den golyden jeg opplevde fra 400.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja!

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg vurderte 300 for noen år siden, men ble veldig skuffet da jeg fikk dem demonstrert. Milevis opp til den golyden jeg opplevde fra 400.
    Det er jo lov å være uenige da

Milevis til H 400 vil jeg ikke si det er, mellomtone og diskant er jo det samme, selvfølgelig mere trykk i bånn av 400. Her er forøvrig noen omtaler av 300:

audiophile.no

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Er jo ikke akkurat dårlige reviews dette da:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo lov å være uenige da

Milevis til H 400 vil jeg ikke si det er, mellomtone og diskant er jo det samme, selvfølgelig mere trykk i bånn av 400. Her er forøvrig noen omtaler av 300:

audiophile.no

Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Er jo ikke akkurat dårlige reviews dette da:-D
    Klart, ellers hadde det blitt kjedelig å drive med hifi :grin:
    Mitt inntrykk den gangen jeg sammenlignet disse var at kabinettet var bedre på 400. Det var i nettopp mellomtonen 300 falt gjennom.
    Dette er på ingen måte en dårlig høyttaler. Syntes bare ikke at den stod til forventningene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart, ellers hadde det blitt kjedelig å drive med hifi :grin:
    Mitt inntrykk den gangen jeg sammenlignet disse var at kabinettet var bedre på 400. Det var i nettopp mellomtonen 300 falt gjennom.
    Dette er på ingen måte en dårlig høyttaler. Syntes bare ikke at den stod til forventningene
    Kabinettet er jo utformet av akkurat samme materialene og har lik form. Hva slags elektronikk fikk du testa di med?

Sorry of-topic:-D

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabinettet er jo utformet av akkurat samme materialene og har lik form. Hva slags elektronikk fikk du testa di med?

Sorry of-topic:-D
    Hadde med Atollen min. En IN200 og Marantz SA-15s1 som kilde. Brukte denne både på testen av 300 og 400. La meg likevel presisere at jeg ikke synes 300 er noen dårlig ht. Kun at den ble for tam opp mot 400. Jeg endte den gangen med å kjøpe et par Polk Audio Lsi9
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører så er Mentor2 en høytaler som passer meg mye bedre enn H300.
    H300'n ble kjørt på en thule forsterker mulig dette har noe å si, Ikon 6 hørte jeg på samme forsterker settet og der ble jeg mer imponert.

M2 ble vel såvidt jeg husker spilt på den største integrerte til Denon, dette var på to forskjellige lytterunder så jeg husker ikke helt nøyaktig.

H400 er en høytaler jeg gjerne kunne tenkt meg, den har alt hva jeg ønsker meg av lyd, men 300 var jeg imponert over, men når jeg hørte lillebror mentor2 syns jeg den faktisk er bedre enn h300. Mentor 2 syns jeg har mye mer å komme med i mellom og bunn registret enn 300 har. diskanten er vel ikke så forskjellig, men helhetlig så liker jeg Mentor 2 best. Men dette er subjektive opplevelser som jeg har hatt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde med Atollen min. En IN200 og Marantz SA-15s1 som kilde. Brukte denne både på testen av 300 og 400. La meg likevel presisere at jeg ikke synes 300 er noen dårlig ht. Kun at den ble for tam opp mot 400. Jeg endte den gangen med å kjøpe et par Polk Audio Lsi9
    Da er vi enige

Det aller meste blir tamt i forhold til H 400, med riktig elektronikk så er jo det intet mindre enn en kremhøyttaler

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mine ører så er Mentor2 en høytaler som passer meg mye bedre enn H300.
    H300'n ble kjørt på en thule forsterker mulig dette har noe å si, Ikon 6 hørte jeg på samme forsterker settet og der ble jeg mer imponert.

M2 ble vel såvidt jeg husker spilt på den største integrerte til Denon, dette var på to forskjellige lytterunder så jeg husker ikke helt nøyaktig.

H400 er en høytaler jeg gjerne kunne tenkt meg, den har alt hva jeg ønsker meg av lyd, men 300 var jeg imponert over, men når jeg hørte lillebror mentor2 syns jeg den faktisk er bedre enn h300. Mentor 2 syns jeg har mye mer å komme med i mellom og bunn registret enn 300 har. diskanten er vel ikke så forskjellig, men helhetlig så liker jeg Mentor 2 best. Men dette er subjektive opplevelser som jeg har hatt.
    Bare moro med forskjellige ører, og forskjellige meninger

Jeg har ikke hørt mentor-serien ennå, men tro meg det skal prøves. Ble bare en tanke provosert når du pratet litt nedlatende om H300. Jeg har jo hatt H 400 selv, og de er fryktelig kresne både på elektronikk og spesielt plassering. De må jobbes med! Men fyameg når man først har fått de til, da er det ikke mye i prisklassen som er i nærheten i mine ører ihvertfall. H 300 når jo selvfølgelig ikke opp på dette nivået. Det som er latterlig med de er prisen på stativene. 9 lakser for ett par stativ er ran:twisted:

Side 12 av 80 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •