pahf's stuekino - Permitert - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 80 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1598
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

doxa i hus.

Selv om jeg satt oppe til langt på natt var jeg ikke sen om å komme meg opp når jeg fikk melding om at det var en pakke som ventet meg av en nokså sjalu far.
    Han bruker en passiv forforsterker på sin, og den syns jeg til tider kan være litt tam. Mangler det lille ekstra.

Det første som slo meg var hvor stor den egentlig er, er jo godt kjent med SE versjonen, men denne er nok noen kg større ja. Den tar stor plass, men gjør allikevel ikke så stort vesen utav seg.
    Har ikke plass til den i det "racket" jeg har nå, så den har fått gulvplass.
    Der blir den stående til jeg flytter som er så fort som mulig.

Lydmessig så er det tidlig å si så mye enda, da det fortsatt er en liten stund til bassen slipper i chorusene. (dumme meg som har satt de til small og brukt subben isteden).
    Merker dog at den har mye bedre kontroll på høyere volum og at alt faller bedre på plass. Det er vel ikke så rart. Jeg syns dog å merke at diskanten ikke har blitt så mye dempet, men tror mye av grunnen til det er at bassen ikke helt er der enda. Da det er et svært lite problem når jeg bruker suben.

Vil komme med flere bilder og synspunkter når jeg har fått testet den, selvfølgelig har jeg arbeidshelg når gromkaren kom.

Btw;hvor mye gain bruker dere som har xtz'n? Min står i front og ca kl 12. Bare for testing sin skyld, når er det farlig for forsterkeren i subben?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått litt tid på meg til å teste den nye kombinasjonen.
    Er ingen ekspert og har absolutt ikke så mye erfaring, men i mine ører låter det nå utrolig godt.

Den største forskjellen etter jeg fikk doxaen i hus er det store lydbildet den gir, virker som lyden sprer seg mer rundt meg. Hører stadig vekk smådetaljer som jeg ikke har tenkt på før, det kan selvsagt være på grunn av at nå leter jeg etter småting
    Den litt lyse diskanten er der fortsatt, i mindre grad enn tidligere. Den er ikke plagsom på noe vis, bare uvant.
    Kreftene skorter det ikke på, men dette er jo ikke høytalere som trenger noe kraftverk eller. Men headroom er jo som sagt tidligere alltid kjekt å ha.

Kan godt si jeg trives godt akkurat nå, faktisk ingen oppgraderingstrang på lydsiden enda.

Er på utkikk etter leilighet, så det blir vel andre prioriteringer i fremtiden.
    Valgets kvaler er som så :
    1. Kjøpe en billig gammel leilighet og renovere denne litt nå og da.
    2. Større lån, mer husleie å lite å gjørre annet enn et mulig malingsstrøk.

Selv tror jeg alternativ 1 er det beste, selv om jeg må vente litt.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

laptop som htpc

Har lenge lekt med tanken om en htpc, Men med en laptop med 60gig så er det ikke mye plass å rutte med.

Rent tilfeldig idag ble det snakk om diverse handling og pc under et kaffebesøk, så jeg titta innom endel nettbutikker og fant denne.
    Western digital mybook 250gb til 900,-

Da ploppet plutselig ideen om en kombi htpc/laptop ut.

Planene er som følger:
    -Ekstern harddisk
    -Eksternt lydkort med optisk ut - Tips mottas med takk!
    -Media portal (gratis) Slik at jeg kan switche mellom vanlig xp modus og media modus.
    -Svideo ut til tv, muligens byttet ut med vga med tiden.
    Bør jo gå helt greit det, å koble de eksterne enhetene under divx/film/musikkvids. Og koble fra når jeg ikke trenger de.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant du ikke er opptatt av å kunne spille av hd-materiale, har du en god plan som ikke er vanskelig å gjennomføre forran deg :wink:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hd matriale er ikke viktig i denne omgang, bare muligheten til å spille tv, serier og diverse annet matriale på en enkel å grei måte.

Er vel liten sjanse for hd matriale med et innebyttet ati kort i laptopen gitt.
    Men det er jo en oppgradering for 1500,- så det syns jeg slett ikke er ille hvis det gir et tilfredstillende resultat.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd med doxaen Slå til på en ekstern harddisk, det får man alltids bruk for.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, en harddisk er jo bestandig greit å ha. Rart jeg ikke har fått tak i det tidligere, men det har vel vært andre oppgraderinger som har stoppet det

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er harddisken i hus, så mangler neste steg på listen.
    Et godt eksternt lydkort, dette er helt ukjente for meg så her trenger jeg hjelp til valg gitt. Digital ut er et must, samt at det selfølgelig er eksternt.

Trenger ikke noe "high-end" kort, men kjekt å ha et av en viss kvalitet med tanke på tv-serier, musikk og muligens filmer. Så 5.1 er jo kjekt da.

Coaxial utgang er vel det mest praktiske med tanke på at det tåler endel mer enn optiske kabler.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et Creative SBlive 5.1 eksternt usb lydkort som både har optisk og coax utganger. Kostet 400kr på elkjøp for 1 år siden. Nå får man sikkert 7.1 til samme pris. Kortet er relativt lite. ca samme str som 2stk cdcovere oppå hverandre
    Det er også et plug&play kort, dvs ingen driver er nødvendig med mindre du vil bruke den medfølgende fjernkontrollen til å styre windows
    pahf's stuekino - Permitert-creativesblive24ext-jpg
    pahf's stuekino - Permitert-creativesblive24extback-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så slett ikke dumt ut Marantz, men det spørs om jeg får andre ting å bruke penger på.

For går ting som jeg vil så er jeg den stolte eier av min egen leilighet om kort tid. har ikke vært noen stor pågang på de, så jeg regner med jeg får den når jeg sier jeg vil kjøpe den. Er i lykkerus så vi satser på at jeg ikke planlegger forgjeves.

Har vært å tittet på en idag som ligger i et område som tidligere har vært plaget av diverse sosiale kasus, men siden jeg jobber innenfor feltet fikk jeg litt 'inside' info om at disse nå er flyttet. Det betyr billige priser og forhåpentligvis et bedre miljø når de går over fra utleie til eie.

Dette er ikke noe luksus palass, men et lite krypinn på 55kvm, med åpen løsning mellom kjøkken og stue, samt alt for stort bad å soverom ift resten. Dog har det store muligheter. (Jeg var ikke helt borte vekke da jeg kjøpte stativ høytalere i høst, det vil jeg tjene på nå)

Den trenger litt småfix, men heldigvis har jeg endel kompiser som er glad i dugnad
    Blir vel nytt gulv, strie å lyse farger på veggene, samt en liten halvvegg/barløsning for å lage et lite skille mellom kjøkken og stue. Ikke minst for å få en liten vri utenom det vanlige
    Skal holde dere oppdatert med bilder når alt går i orden, for det går vel under 'avrom' konstruksjon dette og på sitt vis

EDIT : Ikke minst så ser jeg potensiale i en LG AN 110 med tid å stunder, da det blir en vegg som ikke har annen funksjon enn å brukes til film

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om å men så ble det til at jeg stakk innom banken en tur å fixa lån, å leverte inn papirene. Så da har jeg vel kjøpt leilighet

Skal se om jeg ikke får inn bilder av den om en stund, den er ikke direkte pen på noen måte nå, men den blir forhåpentligvis det

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny leilighet

Når det gjelder det lydkortet der, så er det bare å kjøpe. Jeg har et som ligner, mulig det er forgjengeren, og det har fungert helt knall i de 3-4 årene jeg har hatt det. Kjører med laptop som HTPC -> USB-lydkort -> Toslink -> Receiver.
    Alt av video/musikk streames fra en server i naborommet med flere eksterne WD MyBook tilkoblet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Striky, ja tenker jeg skal nedover en tur å se litt på det lydkortet
    Har jo bakt inn litt av relaterte penger og løsninger i leilighetskjøpet kan du skjønne

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt krypinn, blir spennende å følge med hvordan det blir hos deg fremover!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft! Gratulerer med leilighet! Det kan være utrolig morsomt å begynne fra scratch med å sette opp systemet i en ny leilighet.

Ellers så jeg du nevnte strier og lyse farger på veggene. Et alternativ er sand i malingen. Veggene får da en mur-finish, noe som kan passe i enkelte leiligheter. Nå har jeg jo ikke en anelse hvordan din leilighet ser ut og om dette skulle passe hos deg, men det er nå ihvertfall et allternativ. Slik sand får du kjøpt hos en fargehandler. Har selv brukt det på alle veggene i leiligheten vår (utenom bad & kjøkken) og vi er storfornøyd.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke dumt AndreWerdenskrieg, tenker lyse vegger å et litt mørkt gulv, men alt av tips er av interesse, dette er første gang for meg så her blir alt tatt i mot som lærdom. Den sand ideen skal jeg sjekke ut, Eventuelt så hvitt med litt krem/brunfarge i.

Spekulerer å på å legge panel på noen av veggene, men det er i tankeprosessen enda.
    Har planene i hodet, så vi får se hva det blir utav det, men skal lage en solid worklog så dere får se en med 1000 tommeltotter å utrolig god hjelp begynne fra skratch
    Btw: Hvordan er det å lakke oppli i en mørkbeis farge? Er vel ikke noe problem det?

Ellers må jeg takke Jens123 som var så behjelpelig å sende en av sine fjernkontrollere til min denon slik at jeg får andre knapper enn bare volumkontrollen når jeg skal se film. Og ikke minst får assignet optisk til 360'n.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Gleder meg til å følge et nytt leilighets-prosjekt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk, noe ekstremt prosjekt blir det ikke, men skal prøve å integrere anlegget så godt som mulig å bruke den plassen jeg har til rådighet

Lite sidespørsmål : Noen som har noen vinner mellom denon 1730 og pioneer 696AV?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem : Tenker å ha en rimelig gjennomført stil, å da har det allerede skapt problemer.

Tenker jeg å ha som stuebord, å da er det naturlig å ha en tv benk i noenlunde samme farge. Men det eksisterer jo ikke noen plass.

Tips ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lytterunde

Var i Trondheim idag for å handle høytalere med en kompis.
    Han stiller ikke så store krav, men vil ha en fin og presis lyd i hans øre, så på forhånd hadde vi peilet ut aragon sine gulvstående og qln qubic II.

Startet på hifiklubben og fikk høre aragon, da var kompisen fornøyd, men siden jeg å ville ha litt utav turen fikk jeg koblet opp de nye Dali Mentor 2 på et denon stereo oppsett.

Å du verden, i den høytaleren bor det virkelig en trollmann for jeg ble helt forhekset. Rockefoten kom tvert når vi satt på 'De nye gitarkameratene' med Golddigger. Bassen hadde skikkelig punch ift størrelsen, men toppen var luftig og detaljert. Morro!

Så var det Hifi Centret sin tur, der ble først qubic koblet opp mot en hk 970 tror jeg det var, og den jo en ekstrem forbedring ift aragon, men selfølgelig med mer membran areale er det jo mer å hente i dybden.
    For morro skyld hentet ekspiditøren et par Artech 6 fra Qln slik at vi fikk høre på de. Å hadde de vært på markedet når jeg skulle handle Concept6'ne mine så har jeg vel aldri valgt de. Den er ikke den mest detaljerte å nyanserte høytaleren jeg har hørt, men du verden det tar den igjen i spilleglede. Rockefoten kom så det sang etter, en virkelig morro høytaler i mine øyne, å jeg ser ikke bort ifra at den største er en bra konkurent til CV.

Var på Tonart en tur å for å høre Tannoy, men pga en utrolig dårlig å direkte uforskammet selger som faktisk koblet opp bare 1 høytaler! Så orket vi ikke høre mer en en halv sang. Har hatt mange hyggelige lytterunder der før, men i dag fikk jeg rett og slett avsmak. Mer uønsket å utilpass har jeg aldri følt meg i noen hifi butikk.

Enden på visa ble at kompisen dro hjem med et par Artech 6, å fikk nyss en sms der det sto. ' Endelig GODLYD'. (Prøvde å si at de trengte noen timer før de ble helt slik de skulle, men men hva betyr det så lenge han er såre fornøyd

Dagen høydepunkt for meg ble da vi koblet opp JBL Array 1600 på Mcintosh å siden hegel på anbefaling fra pappa som hadde vært der litt tidligere å fått hørt oppsettene.

Fikk ikke så store inntrykk akkurat der da vi hadde det litt travelt, men vil påstå at når Tool spilte så var det akkurat som de sto 3m foran meg å virkelig holdt konsert. Trykk i bassen, men samtidig var mellomtonen å diskanten verken anstrengt eller skrikende. Behagelig samtidig som skikkelig RÅ.
    Har aldri hatt noe til overs for jbl før, men akkurat den serien liker jeg godt.
    Hegel kombinasjonen er vanskeli å si noe spesielt om da vi fikk kun høre en halv sang så det velger jeg å la stå ukommentert.

Utrolig morro med slike dager der en kan dra fra butikk til butikk å høre på nye produkter. Noe som skummelt nok medfører oppgraderingstrang

Side 11 av 80 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 71 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •