Geiri's integrerte Hk oppdatert 12.04.06 bilder på s4 samt link til minhjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80
    Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Geiri's integrerte Hk oppdatert 12.04.06 bilder på s4 samt link til minhjemmekino

Her vil jeg poste om mitt nye hjemmekino prosjekt.
    Det blir en integrert hjemmekino i husets stue, med basis på at den skal være lettanvendlig for husets andre medlemmer samt at den skal være 0% dominerende, den skal være integrert i stuen på en slik måte at den ikke legges merke til i det daglige liv, men virkelig merkes når en film sklir inn i dvd skuffen.
    Det blir en hel del bygging rundt dette prosjektet og tid for færdigstilling er litt vansklig å si, jeg skal ikke rushe meg gjennom dette og få ett resultat jeg ikke er 100% fornøyd med.

Støtte fraforumets øvrige medlemmer og innspill fra dere er skjærkomment velkommen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi gleder oss, det er nok mange av oss som må infinne seg med at stuen også må kombineres med AV-oppsettet!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å følge med på dette, Geiri. En integrert stuekino trenger ikke være en kjedelig kino.....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres spendene ut!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du geiri har fått med deg gaultiers integrering. Den er et eksempel til etterlevelse.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Antar du geiri har fått med deg gaultiers integrering. Den er et eksempel til etterlevelse.

Joda, har sett den. Og tro meg, det har samboeren også gjort.
    Det er en del å hente fra hans hjemmekino, det er iallefall sikkert. Og samboeren har uttalt at om jeg får til noe slikt eller bedre så blir det godkjent.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg godt på vei og langt inne i handlelisten. Så da er det bare å vente på at ting ramler inn døren her.
    Mange av de bestilte produktene kommer ikke på lager hos leverandørene før iløpet av oktober, så ventetiden som allerede har begynt å tære på tolmodigheten min vil vare enda i en mnd til,og er jeg riktig heldig blir det vel utsatt også
    Vel det skal bli gøy når ting dukker opp iallefall.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utstyr har du bestemt deg for da?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg stått på i hele helgen så langt.
    Sitter og venter på at kirketiden skal bli ferdig nå så skal jeg ut og starte saga igjen, har vært heldig med været i helga.
    Elektrisk lerret og projector holder på å bli usynlig for det blotte øye.
    Forsterker og høytalere står i bestilling hos hifiklubben enda og er lovt levert nå i oktober.
    Det ble en Denon forsterker og B&W InWall.
    SVS subben har ankommet men fremdeles ikke pakket ut kjapp levering fra lassessen, meget bra.
    Kommer elektriker og monterer GU10 Downlights til uken. Forøvrig så ble det enda litt nedgradering på utstyret jeg har handlet slik at totalkostnaden havner på ca 50k.

Det er virkelig gøy å holde påå snekkre dette, mye gøyere en å snekre på badet som står halvferdig enda etter 1år
    Samboeren klager litt på prioriteringen av arbeidslysten min
    hehe
    Do you blame me?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på. Hvilken projektor valgte du og hvilken SVS?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en totaloversikt over utstyret du har tenkte deg, Geiri??

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen foreløpige bilder?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel uten å si for mye så kan dere ta vedlagte bilde som er mitt utgangspunkt. Så får dere se hva det blir til
    Det ble en SVS PB10ISD i Cream White, som skulle etter mitt hode skli rett inn i miljøet, men da den kom på døra mens jeg var på jobb og samboeren tok imot den så tok det ikke lange tiden før hun var på telefonen :)
    Har aldri sett en så stor 10"
    Høytalerne er fra B&W sin CWM serie. Forsterker gikk jeg for AVR2106 som forhåpentlig vis fyller mitt behov, ble litt skuffet når jeg leste testen i nye dvd&hk der de sa det var dårlig bassmanagement. Noe jeg med min pb10 er svært avhengig av
    da tar det vel ikke lange tiden før 3806 kommer inn i stuen...
    Til PJ så har kanskje de fleste fått med seg at jeg hadde ett litt vrient dilemma for å få en pj som passet mitt rom med tanke på kastelengde, jeg har enda ikke bestemt meg men i mellomtiden fikk jeg ett godt tilbud på jt92 som faktisk matcher mine mål. jeg kan ha denne i godt og vel 3-5mnd og så selge for samme pris som jeg ga for den.
    Så vel så lenge så får den duge til jeg har spart til en bedre pj.
    Forøvrig så kostet downlightsene og lysstyringen en del. samt en haug med matriale, og så hadde de 50% på all lego på toys r' us her i forrige uke. Da gikk det jo 5k der også. Skal si man får mye lego til 50% for 5k!! Jul og bursdag er iallefall berget til minsten!
    Har også kjøpt en hel del kabler men av alt jeg kunne glemme så glemte jeg en dv-i kabel.. får bli til uken.
    Dvd spiller blir hd950 eller 1920 får se hva som kommer først og hvor lenge pengene klarer å ligge i lomma
    Kjøpte også 1TB disk til serveren så budsjettet holder på å sprekker, om det ikke alt har sprukket... ramler stadig nye ting i postkassen.
    må å kjøpe mere sparkel og maling samt listverk i morgen, så kommer elektrikkeren og ordner siste finish på det elektriske til uken, jeg sliter litt der for det er så mye jeg vil ha på den fronten, må høre med ham og få noen prisoverslag på ting jeg vil ha men ikke er ett munst eller med i den opprinnelige planen.
    Så da har jeg fortalt litt..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir spennende å følge med på!
    Hold oss oppdatert, geiri!

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Regner med det er selveste Jean Paul dere snakker om her... Har dere noen linker til denne integreringen hans?? Har ikke fått med meg dette jeg..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt trøbbel med elektrikkeren. Da jeg avtalte tid med de så spurte jeg hvilke dimensjon spot kassene deres leveres i. fikk til svar at de fantes i 30x30x14 og 15x15x14.
    Presiserte da at jeg skulle ha 10 spotter og 10 15x15x14 kasser.
    Elektrikeren kommer og hva har han med seg...
    jo 30x30x14 kasser.
    Jeg har lagt opp alt for å romme 15 kasser....
    15 kasser hadde han selvfølgelig ikke i bilen og i tilegg så måtte grossisten hans bestille opp for de var tom.
    så nå sitter jeg her og har sottet her i 3 dager uten å få gjort en dritt, og enda blir det ikke levert kasser før onsdag til uken.

Fikk han til å legge igjen en 50meter med k-rør så får jeg iallefall lakt opp til høytalerkabler. og den var han så grei at jeg skulle få avslag på...
    Men så ser jeg i ettertid at biltema og clas selger 50 metere til en tredjedel av prisen..
    for noe piss..
    hehe
    maks uflaks hele uka.
    Bestilte også en rull på 50meter med høytaler kabel og en haug med signalkabler her på tirsdagen, har gått spent til postkassa hver dag for å finne hentelappen, men tror dere den har kommet da?
    Nei da gjetta dere rett.
    Dette er ikke uka mi

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så...kan bare bli bedre etter dette, eller ;-) (Hmm...skjedde jo ikke noe med bilen så da....)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken bil???

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig, fikk bekreftet at det har kommet inn riktig type bokser til spottene i dag.
    Pakkespor på kabler viser at de har kommet til byen i dag og vil være på mitt postkontor i morgen.
    Fikk også mail fra HiFi klubben om at forsterkeren og høytalerne var sendt fra sentrallageret i danmark.
    Nå begynner ting å skje. På tide for jeg begynner å bli rastløs og lei av å sitte uten mulighet for film og musikk i stuen

Men akk igjen. Jeg har vaktuke på jobb og jobber derav sene dager, rekker ikke gjøre mye da. men får håpe helgen blir innbringende

Jeg ser iallefall frem til ting ramler inn døren her

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff så mange kabler....
    Men det er en spennende prosess.

Alt utstyr har forøvrig ankommet så nå står det kun på arbeidsinnsatsen her.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •