Min hjemmekino (tidlig i startfasen)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min hjemmekino (tidlig i startfasen)

Hei
    Jeg har den siste tiden fått helt dilla på alt som har med hjemmekino å gjøre, og er i full gang med å lage min egen lille stue. Kinoen finner sted i en kjellerstue, med forholdsvis god plass. Vinduene som er der er små, så jeg kan få det ganske mørkt der, selv i dagslys.

Stereoanlegg hadde jeg fra før. Dette består av:

NAD 218 THX Effektforsterker
    NAD C160 Forforsterker
    AL-750 Cerwin Vega Høyttalere

Som kilde bruker jeg Xbox, PS2 og DVD-spiller. DVD-spilleren er elendig. Fikk den til 1200 for ca 2,5 år siden. Kjøpte den fordi den kan spille alt (CD-R, CD-RW, MP3, SVCD/VCD).
    Må nok kjøpe meg en ny DVD-spiller av litt høyere kvalitet.

Som dere ser er det store mangler på lydsiden av hjemmekinoen ennå. Mangler jo surroundforsterker og 3 høyttalere. Men disse vil snart komme i hus. Har bestemt meg for surroundforsterker, det blir en Yamaha, som jeg får billig. Den har ikke kommet ut for salg ennå, men kommer i oktober. Mer info om denne vil bli lagt ut.

Angående høyttalere i systemet mitt, har jeg et lite dilemma. Ettersom senterhøyttaleren helst skal være av samme merke, ja helst i samme serie som fronthøyttalerne, trenger jeg en Cerwin Vega. Har søkt litt rundt uten å finne noe, kanskje har dere noen tips?
    Bakhøytalere trenger jeg jo også, men har ikke tenkt så mye på det enda.

Så over til bilde-delen. Jeg fikk, for kun et par dager siden, en X1 levert på døra. Bestilt fra USA og ankom med FedEx fire dager senere. Veldig fornøyd. Bruker projektoren på en hvit murvegg akkurat nå, men får et Projecta Proscreen 200*200cm i morgen. Gleder meg til å se forskjellen fra murveggen til lerretet. Jeg syns det ble et fantastisk bilde selv på murveggen, og skjønner ikke helt hvordan det kan bli så mye bedre, men det finner jeg jo ut i morgen...

Da er det egentlig bare takfeste jeg mangler (på bilde-siden), så blir jeg nok fornøyd. Tar gjerne imot tips til takfeste. Har sett dette universale takfestet som det har blitt diskutert litt om på forumet. Funker dette? Forsto det sånn at det skulle komme ut for salg på Avshop.no.

Vel, det var det...Bilder kommer ut etterhvert....
    Synspunkter/kommentarer mottas med takk!

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen som "nyklekket" entusiast!!
    blir nok bra med lerret, tror jeg ja.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for surroundforsterker, det blir en Yamaha, som jeg får billig. Den har ikke kommet ut for salg ennå, men kommer i oktober. Mer info om denne vil bli lagt ut.
    Er det RX-V1400RDS eller RX-V2400RDS du skal ha eller?

Hvor er det du får tak i den billig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •