Tigers hjemmekino - Nekrolog - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 81 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 1693
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ro og ro, fru Blom. ops: I dag "snudde jeg rommet" og jeg vet sannelig ikke helt hva jeg synes. Stereobildet ble sentrert, men det er noe med lyden. Den er for klinisk. Hadde vel aldri trod jeg skulle si det om SA, så jeg velger å tro at det er Yamahaen som er synderen. Lånte Aks Marantz SR-7001 et kort øyeblikk for en stund siden, og den låt mer "analogt". Hmm...hvor får man tak i SR-8001 billigst?

Har de siste årene jaktet på lyst og detaljert lydbilde. Mulig det er alderen, men jeg synes det i lengden blir litt slitsomt å alltid jakte på de siste (lyse) mikrodynamiske tonene. Kanskje rør hade vært noe. Huff for en slitsom hobby.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ro og ro, fru Blom. ops: I dag "snudde jeg rommet" og jeg vet sannelig ikke helt hva jeg synes. Stereobildet ble sentrert, men det er noe med lyden. Den er for klinisk. Hadde vel aldri trod jeg skulle si det om SA, så jeg velger å tro at det er Yamahaen som er synderen. Lånte Aks Marantz SR-7001 et kort øyeblikk for en stund siden, og den låt mer "analogt". Hmm...hvor får man tak i SR-8001 billigst?
    Fyndbørsen ? Og selvsagt må du ha en større modell enn meg

Snuddde du rommet 180 grader da? Spennde løsning synes jeg. Regner ikke med du har gjort noe med bildet enda? (Flyttet 180 grader)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke ha 8001. 7001 holvder i masseis. Det er bare det at 8001 har ringkjernetrafo. Om det kan høres på SA1750? Aner ikke.

Lerret og projektor henger fortsatt på samme plass. Tenkte å prøve nærfeltshøyttalere via Yamahaen for å se (høre) om det er noe annet en ren jippo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ...men det er noe med lyden. Den er for klinisk. Hadde vel aldri trod jeg skulle si det om SA....
    Oi, høres ikke bra ut.....

Frank

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har de siste årene jaktet på lyst og detaljert lydbilde. Mulig det er alderen, men jeg synes det i lengden blir litt slitsomt å alltid jakte på de siste (lyse) mikrodynamiske tonene. Kanskje rør hade vært noe. Huff for en slitsom hobby.
    Har slitt med å finne ut hva du ønsket å oppnå. Føler de siste kjøpene har vært ytterpunkter i forhold det du hadde for noen mnd siden. Yamaha er etter min mening svak på stereo og gir et klinisk/kjedelig/tamt lydbilde (har ikke prøvd siste modell)
    Hvis det kan være til hjelp kan du låne noe av mitt Arcam utstyr. Synes selv det best å prøve utstyr i eget rom. Vet de mangler RK og noen andre tekniske muligheter andre har, men lyden synes jeg inneholder de elementene du ønsker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært kjekt å hørt en Arcam i eget rom.

Det jeg ønsker å oppnå kan virke forvirrende, men det er egentlig ganske enkelt: God lyd med annet utstyr og mindre penger enn før. Hadde jeg kjørt bankers så kunne jeg valgt fra bruktbørsen de siste ukene:

- Mi3 Signature / M3 Avantgarde
    - Prmare DVD30
    - Primare A30.1

Dette hadde "bare" kostet 15K+10K+8K=33K og sikkert spilt ringer rundt det jeg har nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da som sagt "snudd rommeet" for å få balansert demping (bakvegg og sidevegger). Dette er bare en test så glem kabelsalaten, men synes bredden i lydbildet ble godt.

Etter å ha benyttet dempematte + betong + dempematte + høyttaler så ble bassen også overraskende mye tilstede.

Tigers hjemmekino - Nekrolog-sko-059-jpg

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig bra ut, Tiger. Tror du at du kommer til å beholde rommet slik?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Planen er jo å ha SA1750 i stua da. Dersom det skulle vise seg at samboer synes det blir for mye stress å ha receiver + ditt og datt i stua for å se TV, så er en mulighet å ha stereooppsett slik bildet over indikerer (bare med en IKEA Lack hylle liggende og mer orden i kablene), mens hjemmekinoen skjer i andre enden. Rommet passer greit sånn. Jeg får styre på og ta det som det kommer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha benyttet dempematte + betong + dempematte + høyttaler så ble bassen også overraskende mye tilstede.
    Alltid noe på gang her

Hvilken dempematte er det du bruker?
    Hva er rasjonalet for kombinasjonen matte-betong?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The rationale is simply to get the speakers "off the floor". To lag dempemateriell og betong gjør den oppgaven godt. Ser ikke så pent ut, men det kan bedres med å kappe det til og kle med sort scenemolton.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvilken dempematte er det du bruker?
    ?

The rationale is simply to get the speakers "off the floor". To lag dempemateriell og betong gjør den oppgaven godt.
    Ok tenkte at det kanskje var et forsøk på å lage noe som lignet på "Base teknologi" prinsippet, men til en brøkdel av prisen.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sitteunderlag fra XXL.

Newcomer janok sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEI TIGER
    Er langt i fra noen ekspert på området og har ikke hørt allverdens forskjellige oppsett(bor i finnmark ser du-veeeeldig begrenset med stereosjapper her...) Hvis du liker lys klang med mye detaljer så burde du prøve MI3 avantgarde med halo-d låter nydelig(om du ikke har hørt det da...)Utrolig fundament i bassen og mellomtonen har fått mye bedre kropp med halo effekt.Vet ikke om diskanten er den samme i m3 avantgarde som i mi3 avantgarde,men det er utrolig detjalert og lyst med et brett lydbilde med vokal "smack" i senter
    Mvh Jan Oskar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepp.

Du har jo et kremoppsett ser jeg. Låter sikkert veldig bra. Jeg har imidlertid blitt skeptisk til Heil-diskanten etter at de tok kvelden. Når jeg var nede på HFC så viste deg meg noen andre Heil-diskanter de hadde liggende, så dette var ikke første gangen de hadde hørt om problemet. Jeg har valgt å unnngå Heil-diskanten , dersom jeg skulle få et nytt uhell.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da i kveld testet litt mellom Marantz SR7001 og Yamaha RX-V2700. ¨Har benyttet én sang gjennom brorparten av lyttingen.

De har begge sine sterke sider, og sine svakheter. Ser man først på ren kvalitet av 2-kanaler så er løpet litt delt. 7001 gir flere detlajer rett i ansiktet enn 2700. Litt rart egentlig siden "alle" sier at Marantz er såpass laidback. RX-V2700 parkerer 7001 når det gjelder å spikre vokalen i sentrum av høyttalerne. No doubt. 7001 får på sin side frem flere detaljer i lydbildet. Hva som er best? Det spørs hvilken musikkgenre man foretrekker.

To be continued...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant å lese det du her skriver, Tiger. Har RX-V2700 bedre kanalseparasjon?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet flerkanalslyd ennå.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da i kveld testet litt mellom Marantz SR7001 og Yamaha RX-V2700. ¨Har benyttet én sang gjennom brorparten av lyttingen.

De har begge sine sterke sider, og sine svakheter. Ser man først på ren kvalitet av 2-kanaler så er løpet litt delt. 7001 gir flere detlajer rett i ansiktet enn 2700. Litt rart egentlig siden "alle" sier at Marantz er såpass laidback. RX-V2700 parkerer 7001 når det gjelder å spikre vokalen i sentrum av høyttalerne. No doubt. 7001 får på sin side frem flere detaljer i lydbildet. Hva som er best? Det spørs hvilken musikkgenre man foretrekker.

To be continued...
    Apropos det med sentrering av vokalen. Flyttet du noe på høyttalerne ved skifte av elektronikk? Ofte kan bytte av forsterker innebære at du må endre/tilpasse høyttalerne på nytt i forhold til den enkelte forsterker. Ihvertfall et ofte brukt argument av Snickers....

Ellers har Marantz sin lydsignatur endret seg endel de siste årene, og etter min mening gått bort fra det "myke, mørke, sedate" som Marantz tidligere har blitt referert som, til mer oppløst og detaljert. Så der er vi på linje, Tiger.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hei Tiger!!!

Lenge siden jeg har vært innom her nå.

Har forresten lagt en ZP80 av til deg

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=18107

Sånn må du bare få deg!! Anbefales!

I just love Sonos

Side 81 av 85 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Stor hjemmekino
    By Gorm in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 67
    Siste melding: 12-06-2005, 23:16
  3. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •