Tigers hjemmekino - Nekrolog - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 1693
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For ustabilt i mitt nabolag til musikkstreaming. Dvs. for mange droppouts. Når jeg tenker meg om så har jeg en mistanke at det faktisk kan være laptopen iTunes ligger på som kan være synderen, da WLAN på den ikke er allverdens stabilt. Har ikke testet en annen laptop (ennå).

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Grunnen til jeg valgte SA er litt rar, siden jeg valgte dem nettopp fordi jeg egentlig ikke ville valgt dem. I denne hobbyen er det å være fornøyd kun en temporær tilstand. Så, istedenfor å forfølge Audiovector og ditto lydsignatur så valgte jeg da SA, som har en sterk mellomtone og behagelig diskant (med RX-V2700 som er LYS). Men SAs kvaliteter i bunnen er ikke i nærheten av AV, nei.

Sikkert litt femi, men at SA ser bra ut i forhold til AV var litt utslagsgivende for valget også.

Det vil ALLTID være høyttalere som er bedre enn dem man har. Uansett.
    Hmmmm...
    På dette grunnlaget kunne du beholdt Dynavoice.
    Liker selv å utforske forskjellige produkter, men å bevist kjøpe noe en ikke vil være fornøyd med blir drøyt. Aner kanondeal?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vurdert lenge på å bare beholde Dynavoice. Til film fungerer de helt kanon. Til stereo....ikke helt match med vokalmusikk. Vokaler er jo SAs fremste styrke. Så da ble det SA. Ingen kanondeal. Gikk til butikken, prutet ikke, betalte veiledende pris og kjørte hjem. Utrolig greit. Mitt kjappeste høyttalerkjøp ever.

Det er muligen ikke mange som tør hevde at Dynavoice F6 fungerer bra til film. Det er på en måte ikke "politisk korrekt" å si noe sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ustabilt i mitt nabolag til musikkstreaming. Dvs. for mange droppouts. Når jeg tenker meg om så har jeg en mistanke at det faktisk kan være laptopen iTunes ligger på som kan være synderen, da WLAN på den ikke er allverdens stabilt. Har ikke testet en annen laptop (ennå).
    Du bør uansett undersøke software'n som følger med AE, det er diverse innstillinger der som kan hjelpe. Kanskje denne kan hjelpe: http://images.apple.com/airportexpre...A_APxps_TO.pdf Ellers virker det som om flere anbefaler Squeezebox Slim Devices : Product Info : Squeezebox, også pga laptop ikke trengs for å styre musikkavspillingen (fjernkontroll medfølger).

Skal ellers selv på tirsdag å se på en ReadyNAS NV+ løsning, som fikk mye skryt i siste PC World Norge. Kan visstnok brukes både som iTunes- og Squeezebox tjener. http://www.masseplass.no/pdf/READYNASlav.pdf og http://www.masseplass.no/pdf/ReadyNAS_NV+.pdf Så har man plutselig noen terabyte gående i RAID

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er muligen ikke mange som tør hevde at Dynavoice F6 fungerer bra til film. Det er på en måte ikke "politisk korrekt" å si noe sånn.
    Synes synd på de som ikke tør uttale seg fordi det kanskje ikke er "politisk korrekt".

Gratulerer med flotte høyttalere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Du har jo et særdeles strøkent oppsett, da. SA Explorer + Primareelektroikk. Låter sikkert like godt som det ser ut.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondlk
    Du bør uansett undersøke software'n som følger med AE, det er diverse innstillinger der som kan hjelpe.
    Kjempe. Skal sjekke ut dette.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt det er lov å skifte mening, og nokså raskt gikk det også (fra tråden AV merker du aldri vil kjøpe):

Sitat Opprinnelig postet av Tiger den 17th February 2007 01:18
    Meningsløs tråd. Skal man liste opp alt man ikke vil kjøpe så har man jaggu litt av en jobb. Må jo være mye mer interessant å spesifisere hva man liker...

Men, OK, la oss se hva jeg IKKE vil kjøpe:

- DP
    - ML
    - Nakamichi
    - Pioneer
    - Panasonic
    - LG
    - Sony
    - Creative
    - JBL
    - System Audio
    - ProAc
    - Dynavoice
    - B&W

:
    :
    :

osv.
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger den 18th February 2007 10:55
    ...Vokaler er jo SAs fremste styrke. Så da ble det SA. Ingen kanondeal. Gikk til butikken, prutet ikke, betalte veiledende pris og kjørte hjem. Utrolig greit. Mitt kjappeste høyttalerkjøp ever.
    Hva fikk deg til å snu? ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Mitt innlegg i tråden "AV merker du aldri vil kjøpe" var ment som fleip, fordi jeg synes trådens tema var tåpelig. Det må jo være langt mer konstruktivt å diskutere det man VIL kjøpe. Dessuten har jag hatt halvparten av de andre jeg nevnte...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 35 timer innspilling så her de løsnet noe. Mine tidligere uttalelser om SA synes det som jeg må trekke tilbake. Har aldri hatt høyttalere hjemme som kan plassere stemmer/instrumenter på denne måten før. Hooket på SVS-en i kveld får å få mer substans, og den integreres helt perfekt etter justering av fase.

Hvis progresjonen i ytelse fortsetter de neste 35 timene med innspilling, så er dette de beste høyttalere jeg har hatt hjemme til min type musikk.

Tigers hjemmekino - Nekrolog-sa1750-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare legge til at du har et utrolig lekkert rom, Tiger
    Jeg tipper høyttalerne vil fortsette å løsne ganske lenge enda, og som vi snakket om løsnet ikke mine JMlaber før etter 100 timer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. Ser kablene må inn i kabalkanalen jeg har montert. ops:

Vurderer muligens å "snu rommet" en liten stund for å se om demping på side- og bakvegg, samt litt mer bredde mellom høyttalerne kan gi litt ekstra i stereo.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 35 timer innspilling så her de løsnet noe. Mine tidligere uttalelser om SA synes det som jeg må trekke tilbake. Har aldri hatt høyttalere hjemme som kan plassere stemmer/instrumenter på denne måten før. Hooket på SVS-en i kveld får å få mer substans, og den integreres helt perfekt etter justering av fase.

Hvis progresjonen i ytelse fortsetter de neste 35 timene med innspilling, så er dette de beste høyttalere jeg har hatt hjemme til min type musikk.
    Morro å høre andre som får seg en positiv "overraskelse" når de hører SA. Fikk hakeslipp selv. Tør jeg spørre hvilken musikk du spiller mest av?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kult å fått seg en lytt:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    ...Tør jeg spørre hvilken musikk du spiller mest av?
    Liker mest vokal og akustisk. P.t. betyr det f.eks. Thomas Dybdal og Minor Majority. Ellers så hører jeg på det meste (f.eks. Live, Crowded House, 3 Doors Down, o.l.) bortsett fra tungt metall og techno. Mulig jeg lærer meg å like slikt etterhvert.

BGuarden: Det finner vi tid til, seff.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker mest vokal og akustisk. P.t. betyr det f.eks. Thomas Dybdal og Minor Majority.
    Min musikk, absolutt min musikk. Hvordan er Explorer'ne på slik musikk?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Min musikk, absolutt min musikk. Hvordan er Explorer'ne på slik musikk?
    Min erfaring på div. akkustisk musikk er veldig gode. Åpen og klar lyd med nydelige stemmer og krispe instrumenter. Har brukt B&W`s demo-CD som ref. og der har vi bl.a. Sarah K. som låter helt kule!
    Leker meg stadig vekkmed plasseringen av HT og finner nye plasseringer hver dag. Blir selvsagt millimeterjustering krysset med "nå tror jeg at hører...".
    Kan også nevne at de funker utmerket på tyngre metaller også :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Morro å høre andre som får seg en positiv "overraskelse" når de hører SA. Fikk hakeslipp selv. Tør jeg spørre hvilken musikk du spiller mest av?
    Enig, enig, jeg fikk hakeslipp når jeg fikk høre Explorer,n på H200 fra Hegel! Vet at det er delte meninger om denne høyttaleren, men i mine ører var det svært så bra. Da med sandfylte kabinetter og dyre høyttalerkabler, uten at jeg tror akkurat det har så fryktelig mye å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger, i dag har jeg hentet meg 1 stk Sonos controller-enhet med tilhørende ZP80er og cradle. Tipper du ville likt tilsvarende opplegg også? Nå venter jeg bare på NAS-boksen min som ble sendt fra Taiwan i går, og 2000 gb med harddisker kommer i posten i løpet av uken. Gjett om jeg gleder meg!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nye høyttalere Tiger :-D Hyggelig at du har truffet blink og kan slå deg til ro i sweetspot med kremlyd

Side 80 av 85 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Stor hjemmekino
    By Gorm in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 67
    Siste melding: 12-06-2005, 23:16
  3. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •