Tigers hjemmekino - Nekrolog - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1693
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilke modeller av Marantz og Pioneer var det? Driver å sjekker litt rundt etter ny dvd-spiller, og Denon 1920 hadde passet fint sammen med min 3805 forsterker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke modellbetegnelsene, men de var gamle. Marantz ca. 7 år og Pioneer ca. 10 år.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er oppsettet ditt nå Tiger ? Du skifter og gjør om på ting fortere enn jeg klarer å omøblere i kinoen min.
    Hvis jeg forstår riktig har du nå solgt det meste av kinoutstyret. Betyr det at oppsettet nå er i stua med tv som bildefremviser ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor: Ingen p.t.
    Front: Audiovector K3 Super
    Senter: Audiovector AV3Ci Signature
    Surround: Audiovector C-X Dipol
    Bakre surround: Audiovector C-X Dipol
    Receiver: Ingen p.t.
    DVD spiller: Denon 1920
    Effekt: Primare A30.5 (5x120W 8 ohm og 5x200W 4 ohm)
    Effekt: Primare A30.2 (2x120W 8 ohm og 2x200W 4 ohm)
    Forforsterker: Embla Eremi
    Subwoofer: Ingen p.t.
    Signalkilde - Bilde: Selvbygget HTPC med ASUS P4P800 hovedkort, P4 2.6 GHz HT-teknologi, 512 MB RAM (Dual Channel), ATI Radeon 9600SE skjermkort, TerraTec Aureon Sky lydkort. Benytter ZP+ffdshow, og WinDVD som software.

TV: 32" Loewe Aventos
    Signalkilde 1: Pioneer DVR-530H (160GB harddisk)
    Signalkilde 2: Paraboltuner med 120 GB harddisk

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt edruelig i mine valg og har da kjøpt en Denon 1906 som prosessor for Primare A30.5 og A30.2, og følgesvenn til Denon 1920:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja Tiger !

Man kan jo tillate seg å eksperimentere litt når det ikke koster mer enn dette.Var faktisk inne på den tanken selv med Pioneer sin 915 modell med rotel effekt. Blir spennende å høre fra deg hva du syntes om denne komboen kontra Yamaha som du kjenner godt.

Har foresten ett spm Ang .Dennon 1920 modellen. Var å luktet litt på denne i dag, Men jeg fikk liksom ikke helt noen kvalitetsfølelese i det hele tatt. Rakk ikke å høre eller se på den, så før jeg eventuelt drar tilbake så hadde det vært fint om du kunne legge ut litt egne inntrykk.

MVH Smurfen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var en Hitachi PJ-TX200 bestilt. Har aldri hatt noe godt forhold til LCD-projektorer, men denne virker lovende når iris er konfigurerbar. Det er sikkert noe gæli med TX200, men det er det jo med alt man studerer innen denne hobbyen.

På lørdag testet vi litt Denon 1920 opp mot Aks HC3000 projektor. Benyttet 10 meter Nordost Wyrewizard HDMI-kabel og oppskallering til 720p. Ikke noe problem oppdaget av noe slag. Nå har jo Ak en god projektor og et svært godt lerret, og bildet 1920 presenterte der gir meg litt assosiasjoner tilbake et par år da HTPC var den eneste sanne bildenirvana.

Utviklingen har gått sin gang og bildet 1920 gir via HDMI synes jeg var veldig bra.

Jeg kan være enig i at 1920 ikke gir et kvalitetsinntrykk når man løfter den, for den veier jo bare noen gram.

Når det gjelder AVR 1906 så rynket jeg litt på nesa når jeg pakket den ut og fikk se / føle høyttalerterminalene og phonokontaktene. Ikke mye gull der og ikke akkurat Primarestandard. Men så koster ikke 1920 og 1906 mer en 6500 kroner tilsammen.

Var innpå tanken å kjøpe Denons 4306/3806 men uansett effekt og andre innebygde duppedingser og fancy funksjoner så tror jeg fortsatt at separate sluttrinn fra Primare er rette veien å gå for meg. Romkorreksjonen tar jeg i rommet og ikke i receiveren.

Kjekt å føle man kan få god lyd uten å måtte bruke "heilt sinnsykt" mye penger. Etter å ha hatt komponenter med villende pris over 150.000 kroner så var jeg fortsatt ikke fornøyd. Det var da jeg fant ut at jeg aldri ville bli fornøyd hvis jeg ikke bestemte meg for at "godt nok faktisk er nok". Vær glad i den nasen du har, er det noe som heter. Det er faktisk ikke så dumt livsmoto.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Du er ein "Tiger" til å bestemma deg og du. ;-) Grattis med nytt utstyr igjen.. Er vell ikkje siste gang eg seier det.? :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så med det konkluderer vi med at du ikke hiver deg over Si6 Avantgardene på AVTorget da, Tiger....;-)

Tror helt klart at en god prosessor med effektforsterkere er veien å gå, selv om det i mitt eget tilfelle ser ut som det motsatte. Men jeg mener også at lydprosesseringen i noe mer påkostede produkter er bedre enn i de rimeligste variantene. I dette tilfellet 3806 fremfor 1906. Om det er verdt det målt i kroner og øre er jo opp til enhver å bedømme, for min egen del høster jeg gode erfaringer i litt mer påkostede varianter.

Men en sunn innstilling du viser, Tiger. Og kanskje til ettertanke for mange på dette forumet...;-)

Blir jo spennende også å lese dine betraktninger om TX200, du som til nå har vist deg å være en DLP-mann. For min egen del er det jo regnbuene som "skremmer" meg fra DLPene, men etter å ha opplevd den direkte shoot-outen i egen stue mellom gode LCD og DLP'er er det fremdeles store bildekvalitetsforskjeller. Men ofte må en ha en slik direkte sammenligning for å se det...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, Stian.

De der S6-ene var jo bare S6 og ikke Si6, så da kunne det bare være. For en måned tilbake skal du ikke se bort fra at jeg seriøst ville vurdert å kjøpe dem.

Har blitt så kjedelig fornuftig at jeg slo fra meg tanken på en mkII til 19K, selv om den helt sikkert har et langt bedre bilde enn PX200. PS: Den shoot-outen dere hadde var jo med en mkIII, som da koster over 20.000 kroner mer en de LCD-ene dere testet.

Med min "heftige" bruk av hjemmekinoen så kan jeg sikkert selge PX200 med 45 timers lampetid om 1 år. ops:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del Tiger. S6 er grom. Høyrte den med kostbar elektronikk, og det låt fantastisk bra. Forøvrigt ein av dei beste oppsetta eg har høyrt. Rommet og alt vart berre ein nytelse for seg sjølv. :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey! Det siste der leste jeg ikke. Det leste jeg ikke. Det leste jeg ikke. Ikke oppgraderinger. Nei. Nei. Nei... :lol:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje du fått med deg S6 enda.? Da bør du ta ein lytteseanse.:-) Hjelpte eg deg på rett veg no?;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye komponenter. Billig kan være veldig bra det ! Kombinert på rette måten.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten hvor mange XTZ har du tenkt på ?

1 ? 2 ? eller kanskje en pr kanal ???

Det er flere av tidligere/nåværende SVS'ere her på forumet som sjekker ut dette. Spennede å høre dommen, fra folk med omfattende erfaring med potent bass.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss starte i det "små". Det blir 1 stk.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tiger!

Har snust litt på den to-kanals Primaren du har, og lurte bare på hvordan den er mht krefter. Har jeg forstått det riktig så kjører du den på frontene dine med vanlig singel wire..? Har den nok power?

Regner med at det er 120 ganske ærlige watt man får for 16 000,-...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke testet A30.2 mot annet en M3 Signature og nå K3 Super, og på Aks Quadralhøyttalere. Jeg hører forskjell på A30.2 alene og A30.5 bi-ampet mot høyttalerne. Og Pioneer AX2 nådde ikke opp til A30.2 på Quadral. Moralen må være at man aldri for nok effekt.

Men; A30.2 sine 120W i 4 ohm er laaaangt bedre enn de 135W i 4 ohm som Embla Eana ga. Stor forskjell. Jeg har forelsket meg litt i Primarelyden, som er litt mer dempet enn ICEpower og Hegel.

Når det er sagt, så er 15K mye penger for en ny A30.2. Enig i det.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Snuste litt på en brukt Primare, men nå blei det IcePower på meg. Gikk for Oberon 4.1, så får vi se hvordan det går

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelpe trøste. Da var en Rotel RSP-1068 på vei til hjemmekinoen, som prosessor til mine små Primareforsterkere.

Så får vi høre forskjellen på DSP á-la Rotel og DSP á-la Denon 1906.

Det eneste som er kjiipt er at den ikke har balanserte utganger, men men.

Side 46 av 85 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 76 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Stor hjemmekino
    By Gorm in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 67
    Siste melding: 12-06-2005, 23:16
  3. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •