Tigers hjemmekino - Nekrolog - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 85 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1693
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker, Soundfre@k.

Har ikke kjøpt ennå, men lånt de av en kollega på jobben som også har et Audiovector-anlegg.

Lyden bak ble sømløs med 4 stk. dipole, ja. Ved å kjøre PLIIx + DD (eller DTS), så synes jeg allikevel at det er relativt lite informasjon som sendes til de 2 bakerste ved avspilling av de fleste filmene. På konsert-DVD'er så stiller det seg ganske imidlertid ganske anderledes.

Det er med andre ord mye penger å betale for de få lydene fra vanlig film. :?

Oppgradering utover dette: Tja, en "liten" Rotel-sak som du har (5x100W) kunne jo vært kjekt å hatt for å benytte som en forsterker for alle de 4 bakerste kabalene. :wink:

Synes Audiovectorene i hjemmekinoen spiller veldig bra og klart. Savner ikke B&W, nei. Hadde jeg derimot fått tak i B&W 704 så kanskje jeg hadde vurdert det litt anderledes, men jeg er foreløpig gladelig "locked on target" når det gjelder Audiovector i hjemmekinoen.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du prøver og styrer med den kinoen din du. :wink: Det er godt du treffer so bra at du er godt fornøygd da. Det er no uansett ei flott "bula" du har fått i stand her Tiger. :wink:

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette har blitt utrolig bra
    Bare synd du gikk bort ifra B&W :wink: Infocusen har du iallefall... enda 8)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Du prøver og styrer med den kinoen din du. :wink: Det er godt du treffer so bra at du er godt fornøygd da. Det er no uansett ei flott "bula" du har fått i stand her Tiger. :wink:
    Takker, Electra.

En hobby skal man jo ha i denne varmen, og da er hjemmekinorommet i kjelleren en passe temperert plass. :lol:

Det "...å treffe bra..." er vel noe man ofte gjør i 9 av 10 tilfeller rent subjektivt når man kjøper noe nytt. Etter hvert så blir man mer kritisk til det man kjøpte og finner svakheter med det også. Imidlertid så er jeg mer fornøyd med dipole bakerst, enn de gulvstående B&W 602.5 av to årsaker: 1) De er mer plasseringsvennlige og er mer nøytrale og 2) Dipole fyller rollen bedre enn de gulvstående for å lage et sømløst lydbilde.

Jeg trodde ærlig talt at jo større høyttalere bakerst, jo mer imponerende lyd, men min erfaring tilsier at "bigger is better" ikke er tilfelle for de bakerste kanalene, heller "Less is more", fordi lyden som kanaliseres bakerst er såpass begrenset at man ikke får utnyttet store høyttalere bakerst. Dessuten så har jeg en større sub plassert bak, så det store "trøkket" trengs ikke fra de bakerste kanalene.

Dette kan selvsagt stille seg anderledes i et stort rom der de bakerste kanalene er plassert langt fra lytteposisijon, men i min hjemmekino er C-X'ene meget gode til formålet.

Hvorvidt jeg skal ha 2 C-X'er bakerst, eller kun 1, vet jeg ikke ennå...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Ja dette har blitt utrolig bra
    Bare synd du gikk bort ifra B&W :wink: Infocusen har du iallefall... enda 8)
    Takker igjen.

Det er vel ikke helt riktig av meg å unyansert si at Audiovectorene spiller bedre enn B&W, fordi 602.5 S3 er en mindre høyttaler enn M3. Hvilken lyd man imidlertid liker varierer jo, og jeg er vel tilhenger av "lys" lyd fremfor "mørk" lyd, så jeg skal ikke utelukke at B&W igjen vil komme i huset på en eller annen måte...

X1 + HTPC er jeg foreløpig så fornøyd med at jeg seriøst har bestemt å vente med en oppgradering til det kommer mange nye projektormodeller utover høsten / vinteren, og gjerne nyåret.

Selv om X1 er en "gammel" projektor, så konkurrerer den overbevisende med mange andre nyere utgaver av projektorer i prisklassen under 15.000. En annen her på forumet nevnte i en annen tråd at man bør kjøpe projektor ved neste "kvantesprang", og jeg ser ikke at man får noen særlig gevinst ved å bytte ut en X1 til noe annet uten at man legger mye penger på bordet.

Så X1'en forblir trygt der den er.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge ment at trådløs mus og tastatur gjorde nytten for å styre en HTPC. Etter å ha lest litt om Girder, Xlobby og myHTPC så bestemte jeg meg for å prøve og se om myHTPC og Girder sammen kan benyttes slik at navigering på HTPC blir lettere.

Etter et par timer med frustrasjon så løsnet det og jeg har testinstallert myHTPC og lekt litt med Girder for å kunne navigere HTPC'en.

Dette var ikke bare lærerikt, men nevigeringen på HTPC gikk lettere.

Fant en uoffisiell plugin til Girder for de av oss som kun har en Pinnacle-fjernkontroll (modellen med 41-knapper). Og den fungerer.

Nå ville jeg ikke ha enda en fjernkontroll, så jeg lastet de knappene jeg brukte på Pinnacle-fjernkontrollen over på fjernkontrollen som følger med Yamaha RX-V1400.

Så vips...nå bruker jeg kun Yamaha-kontrollen til styring av HTPC også.

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice work tiger! :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I’m impressed.

Kanskje du kan leie deg ut som "HTPC konsulent". Da er du i tilfelle hjertlig velkommen hjem til meg (og min PC) :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Har vel alltid hatt interteresse for å "tukle" med PC, siden jeg valgte data som valgfag i 8. klasse i 1982. På midten av 80-tallet var vi en liten gjeng kompiser som laget egne spill på en BBC-maskin den gang, og vi endret også operativsystemet ved å endre HEX-koder for å sette inn norske beskjeder istedenfor de engelske.

MEN: Nå har alderen gjort sitt, så nå skraper jeg omtrent bare overflaten av PC-verdenen og tilegner meg minimum kunnskap på nye ting for å få utført det jeg ønsker. Bredde i kunnskap er nå viktigere enn dybde.

Ser Girder har uante mulighter. For andre som vil sysle med Girder, så anbefales det.

Har hatt mange andre hobbyer før, men ingen har vart så lenge som hjemmekino. Årsaken er nok at hjemmekino inneholder såpass mange momenter (interiør, PC, Audio / Video) at man ikke går lei på grunn av mangfoldet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var HTPC båret på plass og alle filmer er lagt inn i navigasjonskallet.

Programerte Yamaha-kontrollen til å styre WinDVD også, siden jeg først fikk det for meg. Så nå kan jeg benytten den på både ZP og WinDVD.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da var HTPC båret på plass og alle filmer er lagt inn i navigasjonskallet.

Programerte Yamaha-kontrollen til å styre WinDVD også, siden jeg først fikk det for meg. Så nå kan jeg benytten den på både ZP og WinDVD.

Det er der er gutten sin det :wink: Korleis får du alle dei ideane og den forsknings entusiasmen fra? :?: Du er ein liten redeor felgen du Tiger. :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Korleis får du alle dei ideane og den forsknings entusiasmen fra? :?: Du er ein liten redeor felgen du Tiger. :wink:
    Vi som er litt late må kompensere for det med litt kreativitet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips 1:

Har HTPC i et "teknisk rom" og ønsker ikke alltid å starte projektoren for å få kjapp tilgang til HTPC'en slik at jeg kan jobbe med den (legge inn filer, o.l.). Har ikke en lokal skjerm, og min normale arbeidsstasjon er plassert i andre enden av huset.

Her er et tips for de som er i samme situasjon.

Ved å skrive "MSTSC" i Run under startmenyen i Windows får du opp en "Remote Desktop Connection" dialogboks. Vha. den kan du jobbe med HTPC'en på din normale arbeidsstasjon via en krysset nettverkskabel.

Du får med andre ord se desktop'en på PC'en som er "remote" og kan jobbe på den som normalt.

Sabla grei funksjon som finnes innebygget i XP.

Tips 2:

I myHTPC kan du også enkelt sette opp ulike valg som f. eks. hvilken DVD-avspiller du vil benytte. Lag de meyvalgene du vil ha for én DVD-avspiller og dupliker oppsettet. Endre deretter til en annen DVD-avspiller i den dupliserte versjonen.

På den måten kan man velge om man vil spille av filmene / konsertene i enten (f. eks.) WinDVD eller ZP/ffdshow. Selve filmene / konsertene ligger bare en plass. Det er kun stiene som er duplisert. 8)

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så tøft ut. myhtpc ser kult ut. tror jeg må mekke det når pengene strekker til. må jo ha så sykt mye hd plass

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Har vel alltid hatt interteresse for å "tukle" med PC, siden jeg valgte data som valgfag i 8. klasse i 1982. På midten av 80-tallet var vi en liten gjeng kompiser som laget egne spill på en BBC-maskin den gang, og vi endret også operativsystemet ved å endre HEX-koder for å sette inn norske beskjeder istedenfor de engelske.
    Du kan ikke hjelpe meg med Delphi da, hvis du har peil?
    Sliter med sourcen til OpenPictureDialog...? :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, Jørgen, men som sagt:

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    MEN: Nå har alderen gjort sitt, så nå skraper jeg omtrent bare overflaten av PC-verdenen og tilegner meg minimum kunnskap på nye ting for å få utført det jeg ønsker. Bredde i kunnskap er nå viktigere enn dybde

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jau Jau :wink:

Newcomer tomriis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nydelig kino nå sjef!!!

Du er jo helt ekstrem på løsninger etc. Skikkelig til fingerspissen. Det er herlig å ha det flott rundt seg når en ser film, og ikke stygt roterom.

Stå på!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du ikke har teppe på gulvet mellom sofaen og de fremre høyttalerne. Du hadde nok fått bedre lyd med et teppe der.
    Bildet ville også ha godt av et teppe, vel og merke et mørkt et. Eller hva tror du

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE tomriis

Takker for det. Mangler bare "siste touch" nå. Håper du har hatt noen perfekte dager på hytta i godværet.

RE zulu.

Ser bwa har kommentert lyse farger. Jeg ville nok fått enda bedre bilde med mørke vegger, mørkt gulv og mørkt tak. Er nok en modningsprosess å ta det skrittet.

Men tanken på et mørkt teppe mellom sofa og lerret er jo en god idé og et godt (foreløpig) kompromiss. Ulempen er at tepper er støvsamlere .

Og endelig var alt rotet etter byggingen borte.

Side 14 av 85 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Stor hjemmekino
    By Gorm in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 67
    Siste melding: 12-06-2005, 23:16
  3. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •