eyvind's stereo- Nye bilder 31/10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

eyvind's stereo- Nye bilder 31/10

Det er vel på tide å lage en samletråd i stedet for å lage en ny hver gang det ramler noe nytt ned i postkassa.

Utstyret består nå av følgende:
    Lava 30" LCD tv
    Infocus 4805 Pj
    Thule PR250B Forforsterker
    Arcam CD72t CD-Spiller
    2x Beast Reference
    2x Midgard Audio PowerMaster
    1x Rotel 980BX
    SA 1750 i fornt
    SA 720AV senter
    SA1250 Surround
    SVS 20-39PC+ Sub

Har det siste året skiftet retning fra å kun legge energi i å få god kringlyd, til å få en bedre opplevelse i stereo.
    Er usikker på hva neste oppgradering vil bli, muligens ny Pj.

Slenger med et par bilder av det nye familiemedlemmet, og det som ellers gjør en fredagskveld hyggelig.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye fint på utstyrsfronten her. Spesielt Beast og SA kunne vært kjekt å få oppleve.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye flott utstyr der du!

Men jeg stussa litt over bildet til høyre. Gir den flaska bedre opplevelser i stereo? :lol:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Mye flott utstyr der du!

Men jeg stussa litt over bildet til høyre. Gir den flaska bedre opplevelser i stereo? :lol:

Det magiske drikken der gir en optimal lyd og bilde opplevelse.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse deilig utstyr, eivind.

Både Beast og Midgard sørger vel for at det ikke skorter på kreftene der i gården?

Legg også kinoen ut på minHjemmekino, gode karakterer venter....;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå bestemt meg for å selge unna mesteparten av utstyret å gå for et noenlunde skikkelig stereo oppsett. Jeg er lei av å ha et anlegg som ikke yter optimalt pga. av rommet, og siden jeg bare leier er det lite aktuelt å legge penger i fysiske inngrep på rommet.
    Jeg skal ihvertfall beholde Beast blokkene, Arcam cdspiller'en. Det er mulig jeg beholder Thulen også, siden den spiller så bra som den gjør i stereo.
    Projektoren får henge en stund til, jeg kan ikke forestille meg hvor forferdelig det hadde vært å gått tilbake til å se film på en 32".

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Har nå bestemt meg for å selge unna mesteparten av utstyret å gå for et noenlunde skikkelig stereo oppsett. Jeg er lei av å ha et anlegg som ikke yter optimalt pga. av rommet, og siden jeg bare leier er det lite aktuelt å legge penger i fysiske inngrep på rommet.
    Jeg skal ihvertfall beholde Beast blokkene, Arcam cdspiller'en. Det er mulig jeg beholder Thulen også, siden den spiller så bra som den gjør i stereo.
    Projektoren får henge en stund til, jeg kan ikke forestille meg hvor forferdelig det hadde vært å gått tilbake til å se film på en 32".
    Alltid trist å se en hjemmekino bli brytt opp, men vi får prøve å holde tingene "innen familien"....;-)

PM sendt

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ny forforsterker lagt i bestilling.
    Valget falt på en Parasound Halo P3, der de andre kandidatene var EC 4.7, Hegel P2A og NAD S100.
    Jakten på nye høyttalere er i gang, uten at jeg har noen formening om hva jeg lander på. B&W N804 er en sterk kandidat, muligens sammen med SA Explorer som jeg skal høre i neste uke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var valget tatt, og nye fronter er på vei. Det ble til slutt B&W N803.

Anlegget vil da bestå av:

Parasound Halo P3
    Beast Reference
    Arcam CD72t
    B&W N803
    Infocus 4805
    Lava 30" LCD

Har stor tro på at dette er en knallbra match av komponenter, uten at jeg skal begynne å snakke om lys, mørk, kald eller varm.
    Hadde veldig lyst på SA Explorer, men klarer ikke å bli overbevist om de forsvarer prislappen. Det er først og fremst mellomtonen jeg liker med SA, men de blir fort litt slank i bassen. FST mellomtonen til B&W er jo også helt grei.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. De er "litt" større enn SA1750. Håper du blir fornøyd. Hvilken finish fikk du tak i?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere.. Håper du blir fornøyd med disse, og jeg blir fornøyd med 1250ene
    Skal du bare kjøre stereo fremover?? Eller blir det oppgraderinger på surroundfronten også?

Hva gjorde at du valgte N803 istedetfor andre høyttalere?? Regner med du har vært å hørt på endel forskjellige!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cherrywood heter det vel på fint. Er klar over at de er en god del større enn 1750, men det får gå. Litt bedre plass her etter at sub og bakhøyytalere ble kastet på dør.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ahhh LYKKE, fikk 803'ene i dag. Dette er det råeste som har vært innom hos meg.
    Komboen Halo P3-BEAST-803 passer meget bra sammen, Arcamen gjør seg heller ikke bort.
    Skulle lagt til en smiley, men finner ingen som er store nok.......................

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått i hus BASE plattformene. Kan ikke si at jeg merker noen umiddelbar forskjell. Bommet litt på vekten på CD spilleren, siden den kun veier 8kg har jeg lagt 4*500g blylodd oppå spilleren(bruker 3.0). Hadde jeg betalt fullpris for de, hadde jeg nok skreket RAN, men fikk de billig og de ser jo ganske fancy ut.

Det var forøvrig en ganske sliten og sur postdame som kom med de. Kan ikke si hun var tilfreds med pakken som veide drøye 26kg. (Er en fordel å få levert alt på jobben, er mye lettere å skjule kostnadene ovenfor finansministeren)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke har noe i mot at jeg spør: Nå når tømmermennene har lagt seg, hva er planene videre i oppgraderingen?

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja har veeeeldig lyst på en McIntosh MA6900, men økonomien tillater ikke det akkurat nå.

Har lyst å prøve ut andre forsterkere, enten effekt eller integrert. Har tenkt litt på å matche P3'en med en A21.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en laaang tenkepause er avgjørelsen om å selge anlegget nå tatt. Har overhodet ikke lyst å kvitte meg med dette, men flytting til køben, og etter all sannsynlighet mindre leilighet er det lite hensiktsmessig å begynne å dra med seg alt utstyret.
    Sitter og klapper cd spilleren nå og betrygger den med at den kommer til å havne i gode hender.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Køben er nok en grei plass, og så har de gode Hifiprodukter der også har jeg hørt. Skal du bo der en stund så hadde jeg vurdert å kjøpe nye produkter i Norge og tatt med meg. 25% avslag bare der.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Copland CSA 29 er kjøpt og betalt

Da er jeg så smått i gang med å sette sammen et nytt stereo oppsett. Har Copland 266 fra før, og har nå bestilt Copland CSA 29. Kjøpte fosterkeren "uhørt" , men har jo hørt andre Copland forsterkere tidligere, og liker lyden meget godt. Har ikke bestemt meg for høyttalere ennå, men SA Explorer er en høyttaler jeg liker bedre og bedre, så det skal bli spennende å se om forsterkeren er sterk nok til å drive de.

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye HT

Da er høyttalere bestilt, og opsettet blir da følgende:

Copland CDA 266
    Copland CSA 29
    Audio Physic Tempo (IV)

Høyttalerne som ble valgt bort var Emilie S2 og SA Explorer

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •