Jfinneru's hjemmekino, fra loft til kjeller - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 53 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1060
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    et godt poeng anfield. viften går som en turbin nå om sommeren. det er nesten så jeg er redd for å bruke den nå som det er så varmt. kjører full gjennomlufting, men det hjelper ikke mye der oppe. Da blir en kjeller noe helt annet. to av veggene er yttervegger som ligger under bakkenivå. det burde borge for svalhet på varme dager.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    PS, dere som bor i nærheten her kan sikkert snike dere innom enten i kveld eller i morgen kveld. etter det er det trangt med tid. fint vær vet dere
    Grattis med TUSEN innlegg i tråden din...:grin:
    Ser ut som jeg må satse på The Grand Opening in Kongsberg... :-P

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal gi beskjed i god tid
    gleder meg til å få ferdig "Cinema Utopia"
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har det skjedd ting strømmen har gått mens jeg har vært fjorten dager i spania....
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her har det skjedd ting strømmen har gått mens jeg har vært fjorten dager i spania....
    Håper du tømte kjøleskapet...;-) ellers kom det vel ting og tang ut av egen "maskin"... :-?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt riktig gjettet. det luktet litt "rart" når jeg kom hjem. fikk vippet opp sikringen igjen. 26 grader i frysere og kjøleskap. selv etter å ha fryst ting ned igjen luktet det skikkelig dritt når jeg åpnet opp. har vel greid å redde kjøle/fryseskapet, men fryseboksen er er det nok ingenting å gjøre med. får høre hva forsikringsselskapet sier.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff slikt er kjedelig. Har opplevd det selv, og fryseren så ikke pen ut!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får høre hva forsikringsselskapet sier.
    Under normale omstendigheter og med et normalt forsikringsselskap skal de dekke innholdet i fryser, ny fryser samt vask/destruering kostnader av fordervet mat. Selfølgelig minus egenandel.

Hadde nylig brudd på kloakkrør ( :shock: ) fikk da "dekket" egenandel ved å vaske selv samt skrive timer med "gaffel".
    Enter viste seg som et veldig bra selskap ved skade.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig töft oppsett du har. Helt hinsides, men det som jeg sikler mest over er Meridian'ene. Låter de like bra som de ser ut har du virkelig bra lyd gitt. Har du noe formening om hvordan de spiller i forhold til f.eks Krell DVD Standard og Krell Showcase Prosessor?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Utrolig töft oppsett du har. Helt hinsides, men det som jeg sikler mest over er Meridian'ene. Låter de like bra som de ser ut har du virkelig bra lyd gitt. Har du noe formening om hvordan de spiller i forhold til f.eks Krell DVD Standard og Krell Showcase Prosessor?
    Showcase er en økonomi-utgave av HTS (Home Theater Standard), som er mer i samme klasse som Meridian 861 (i allefall prismessig). HTS er fortsatt rimeligere enn Meridian 861v4 (med noen kort), og har ikke like mye muligheter, men neste steg er vel Evolution. Den er vel i samme prisklasse som Mark Levinson sin surround-prosessor (?), og er vel uaktuell for de fleste.

HTS begynner vel å dra litt på årene også, og er ikke på langt nær så fleksibel som Meridian mht. oppgraderinger. Er selv på jakt etter prosessor om dagen, og av det jeg har lest den siste måneden (mye) så virker Meridian 861v4 som referansen blant kjennere. Showcase kan du i allefall ikke sammenligne med.

Har ikke testet HTS på det anlegget jeg har nå, men har en Meridian 861v4.2 hjemme til test nå, og det er noe av det villeste jeg har vært borti innen audio... Og det kan jeg si uten å engang ha fått utnyttet noen av de mer avanserte funksjonene i den. Til sammenligning har jeg blant annet hatt EAD Theatermaster prosessor (!), og hørt endel annen snacks... Designet er også i en egen klasse. Bilder gir ikke rettferdighet.

Krell DVD Standard har jeg hørt det er god lyd i, og akseptabelt bilde. Hørte noe rykter om at DVD-avdelingen til Krell er lagt ned, så ikke forvent noen oppgraderinger. Meridian 800, er igjen regnet som referansen blant DVD-spillere, både med tanke på lyd og bilde, ja selv som dedikert CD-spiller mener visse at den er blant verdens beste... (les: stereophile klasse A) Oppgraderbar er den også. Jeg antar at man får hva man betaler for.

Kan ikke akkurat skryte av kundeservice til Meridian da. Sendte en mail for 1,5 uker siden og spurte om de hadde noen planer for 861 og de nye HD-formatene som kommer. Greit å få avklart dette før man legger så stor sum i en prosessor. Ingen svar å få. Classè svarte samme kveld.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra det med kundeservice så virker dette meget spennende. Kanskje noe for meg engang i fremtiden. Designet er jo også noe av det beste jeg har sett. Satser på å finne en forhandler i Stockholms-området slik at jeg kanskje kan få en demonstrasjon. Når du sier at det er noe av det villeste du har värt borte i innen audio, må jeg inrömme at jeg regelrett verker etter å oppleve noe slikt. Tusen takk for informativt og interessant svar!

Krell liker jeg ikke designet på, men den demonstrasjonen jeg fikk på Reference Audio ga meg lyst på noe litt mere utenom det vanlige.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke fått hørt på Meridian kontra for eksempel Krell. er uansett meget godt fornøyd mer Meridianoppsettet. gleder meg enda mer til jeg flytter inn i min nye residens. da blir det betydelig bedre plass til hjemmekinoen og endelig kan jeg få benyttet de tre hundre kiloene med rack som står i garasjen og verker etter å bli tatt i bruk.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...endelig kan jeg få benyttet de tre hundre kiloene med rack som står i garasjen og verker etter å bli tatt i bruk.
    Ingen tvil om at AV-entusiaster er litt annerledes enn andre, haha! Gleder meg til å se bilder etterhvert.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er ikke alle som bruker computer assisted design for å konstruere en hylle til forsterkerne sine

Kjipt med fryseren Jørn.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alle som faktisk har et rack på 300 kg heller.:grin:

Har funnet ut at Pause-butikken i Stockholm selger Meridian, skal ta en tur innom der og høre litt på dette imponerende merket. Jeg frykter at nattesøvnen blir borte ved intens grubling over hvordan man skal få finansiert et innkjøp.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Ikke alle som faktisk har et rack på 300 kg heller.:grin:

Har funnet ut at Pause-butikken i Stockholm selger Meridian, skal ta en tur innom der og høre litt på dette imponerende merket. Jeg frykter at nattesøvnen blir borte ved intens grubling over hvordan man skal få finansiert et innkjøp.
    Sjekk gjerne litt priser i Sverige. Skulle vært spennende å hørt om det lå omtrent likt som i Norge. Veil. på 861v4.2 kostet iflg. Andre på Hifi Huset Bærum, 120 000nkr. Da inkludert 2 output kort som gir 8 balanserte utganger.

300kg kommer man fort opp i, når man begynner å leke med stein.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet toppmodellene enda, men her kan du se eksempler på hva noen av de "billigere" modellene ligger på:
    http://www.ljudmakarn.se/list.asp?ar..._id=101&menu=2

Nå blir vel dette litt mye off topic og prisjakt. Beklager dette, jfinneru.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg flytting med stormskritt. Lørdag er det bæring og lange armer før turen settes mot Kongsberg. Selve overtagelsen er ikke før i neste uke, men da skal jeg kaste meg over det nye rommet. Det er strengt tatt ikke allverden som må gjøres i forhold til en del andre rom her på forumet, men noe er det selvfølgelig. Strømkursen er for eksempel kun på 10A, helt uakseptabelt. Så en ny kurs på 16 eller 20A må på plass. Rommet må selvfølgelig få nye farger, både på vegger og teppe. Akustikk blir et vesentlig punkt i det nye rommet. Akustiske hjelpemidler vil få sin naturlige plass. Nytt lerret er også bestilt, opp fra 86 til 100 tommer.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg flytting med stormskritt. Lørdag er det bæring og lange armer før turen settes mot Kongsberg. Selve overtagelsen er ikke før i neste uke, men da skal jeg kaste meg over det nye rommet. Det er strengt tatt ikke allverden som må gjøres i forhold til en del andre rom her på forumet, men noe er det selvfølgelig. Strømkursen er for eksempel kun på 10A, helt uakseptabelt. Så en ny kurs på 16 eller 20A må på plass. Rommet må selvfølgelig få nye farger, både på vegger og teppe.
    Mitt tips er 20A. Bor i ny leilighet, og utstyret må skrus på i riktig rekkefølge for å ikke ta 16A sikringen. Softstart fungerer greit i standby --> ON, men OFF ---> Standby er det værre med. Ingen big deal, men greit å overdimensjonere litt når prisforskjellen ikke er stor. Ellers blir det spennende å følge utviklingen.
    Akustikk blir et vesentlig punkt i det nye rommet. Akustiske hjelpemidler vil få sin naturlige plass.
    Bra at noen tar dette seriøst.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner om at 20A krever andre stikkontakter enn 16A, som bruker standard stikk som vi har overalt. Dette krever at alle støpsel blir skiftet ut for å passe til 20A stikk. Ser man på stikk komfyr ser man en type. En annen er den runde blå som mest brukes i industri.
    Men hva gjør man ikke for å opprettholde "high end"-statusen :grin: :-) :grin:

Side 51 av 53 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •