Jfinneru's hjemmekino, fra loft til kjeller - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 53 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1060
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    burde vel trimmet mer jeg som alle andre. godt sykkelsesongen snart starter, men det er jo god trim å bære utstyr. det nye racket får en vekt på ca 100kg pr plate. det kan bli spennende å få buksert opp trappa...
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    burde vel trimmet mer jeg som alle andre. godt sykkelsesongen snart starter, men det er jo god trim å bære utstyr. det nye racket får en vekt på ca 100kg pr plate. det kan bli spennende å få buksert opp trappa...
    Det hørtes ganske sykt ut.. Har du link til produsent+ eller et bilde?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    racket er diy.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interresant det dere sier om Nakamichi forsterkeren! Hvordan tror dere denne ville vært kombinert med Klipsch RF7?

Litt offtopic, håper det går bra at jeg spør! Evt hvor jeg kan få fatt i en slik/pris?

Mvh Kai

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på forsterkeren og hvordan den låter i ditt oppsett er jo to vidt forskjellige ting. JMlab er jo både lettdrevet og trenger en god del ekstra i bunnen. Dette er jo ikke akkurat måten å sortere forsterkerkvaliteter på. Da ender man opp med at amerikanere er genier og tyskere er idioter.

Jeg var på en demo i går. Der hadde tilhørerne et relativt enkelt men allikevel vellydende oppsett som alle kjennte (dette er en klubb). De har blant annet testet mange ulike effekttrinn i dette oppsettet. Derfor kjennte de oppsettet så bra at de kunne uttale seg om hva effekttrinnet faktisk gjør. Dette var faktisk nok til at de raskt ramset opp noen potensiellt gode fortrinn for ulike oppsett med disse forsterkerne.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan skal man sortere forsterkerkvalitet Snickers? Jeg er på jakt etter en viss lydsignatur, og denne forsterkeren har en varm og avslappet spillestil. Det er akkurat opp min gate, og så langt leverer den, både på Jmlab, Martin Logan og Visonik Evo-serien. Det er da fransk, amerikansk og tysk kvalitet vi snakker om her.

Litt om i går.

Jørn har en herlig kino, og nok en gang viser det seg at et skråtak innehar fantastiske egenskaper når det kommer til lydformidling i rommet. Snakker da ikke om at taket er en lydgjengiver, men en videreformidler (om det skulle være noen kverulanter her). Som Jørn sier hørte vi på musikk i mange timer, og det uten å få noen form for lyttetretthet. Vi avsluttet seansen med Øystein Sunde, og vi satt å skrattet begge to på slutten. Det viser vel bare det at vi i alle fall ikke var lei.

Som nevnt har Jørn skråtak, og etter hva jeg erfarer gir dette et lydbilde som blir både stort og tredimensjonalt. Utrolig lytteglede i rommet til Jørn, og de nye Electra BE innehar fantastiske kvaliteter. Formidabel oppløsning i diskanten, og et utrolig luftig lydbilde med nådeløs pin-pointing og plassering. Samspillet mellom diskant og mellomtone fungerer bedre en på de "gamle" Electraene, og dette gjør at lydbildet blir komplekst, men samtidig oversiktlig. Jeg ble servert mengder av musikk i går, og når musikken blir formidlet på en slik måte, så sammensatt og virkelighetstro, da sitter jeg med en smak av virkelig High-End. Jeg hadde selvfølgelig med meg en del egne testskiver, og Rammstein fikk også prøve seg. Det skuffet aldeles ikke, og da er i alle fall jeg i mål :-D . Electra BE spiser all type musikk uten å protestere, til og med Country :lol: Når i tillegg Jørn har planer om å bruke disse fantastiske høyttalerne som bakhøyttalere, ja da blir jeg satt ut.

Ellers er jo Sonyen i en helt egen liga, og etter et par runder med Xbox 360 skjønte jeg at unge Jørn har for mye fritid. Jeg burde kanskje ta et hint når han må vente på meg når vi spilte bilspill Film formidles på et lerret av perfekt størrelse, og en totalopplevelse av lyd, bilde og fysisk sub-påvirkning nytes fra en deilig sofa fra... Ekornes!

Siden vi er i litt spillehumør i dag gir jeg denne kinoen terningkast 6! 1 for kaffen, 2 for selskapet, 3 for gjestfriheten, 4 for musikkutvalget, 5 for utstyret vi hadde til rådighet og 6 for min egen glede av å kunne besøke slike mennesker :-D

Når Hifihuset får ut den berømte fingeren, og klarer å levere Utopiaene, så skal i alle fall jeg være på plass.

Takk for i går, og vi ses snart igjen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor er det tyskerne kommer inn her ? Nakamichi er japansk, Nelson Pass er amerikaner, JM lab er Fransk, Martin Logan amerikansk.

Hvis en ikke skal vurdere forsterkerkvalitet subjektivt ut fra hvordan det presterer på sitt eget og andres utstyr hvordan skal en da gjøre det ?

Den viktigste referansen for meg er hvordan jeg selv vurderer lydkvalitet, nest viktigst er erfarne testeres intrykk (i dette tilfellet Jfinnerud og Akto) lengst ned på lista kommer målinger og spesifikasjoner og teoretiske tilnærminger.

Selfølgelig får en ikke almengyldige resutater på denne måten. En blir fanget av rommet, samspill, psykoakustikk, gruppepress osv osv. Men en finner ut hva som fungerer for en selv.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Visonik er tysk.

Jeg tenkte på hva jeg hadde prøvd Nakaen på foreløbig. (Nakaen er vel paradoksalt nok "kjælenavnet" på et russisk håndvåpen som var så stort og tungt at det eneste den var brukandes til i praksis var å dele ut nakkeskudd)

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jørn har en herlig kino, og nok en gang viser det seg at et skråtak innehar fantastiske egenskaper når det kommer til lydformidling i rommet. Snakker da ikke om at taket er en lydgjengiver, men en videreformidler (om det skulle være noen kverulanter her). Som Jørn sier hørte vi på musikk i mange timer, og det uten å få noen form for lyttetretthet....

Som nevnt har Jørn skråtak, og etter hva jeg erfarer gir dette et lydbilde som blir både stort og tredimensjonalt. Utrolig lytteglede i rommet til Jørn...
    Dette er nøyaktig det jeg opplever i mitt skråtak også. Takk for at du satte ord på det :wink:
    Tredimensjonalitet så det holder. Samboeren glemmer faktisk å switche om til surroundlyd etter jeg har brukt anlegget i stereo, (som jeg liker best på TV). Samboeren sier det er uten tvil surround som er best, og det skal hun få mene. Sannheten er vel at ved TV så er lyden sånn at hun ikke hører hvilken dekoding som står på!
    Det er da ikke alltid dekoderen/effekten/ytstyret med mest fancy navn som gir best lyd. Man må lytte seg frem uten fordommer.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk det samme Atle. skal holde deg orientert om Alto og andre godbiter
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg vil ha info når Alto er i hus og. Da blir det garantert ein tur over fjellet. Og denne gangen blir det. :-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende Jørn. Si i fra når du skal nedover Electra, så inviterer vi oss selv. Jørn holder øl :-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei Atle. Får vell ta med ein finare cognac over fjellet eg da. :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    perler for svin Electra
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første del av oppgraderingene på plass

Da kom sannelig min hatt Meridian 800v4 DAX i dag. Over påske skal resten komme også. Den som venter på noe godt også videre....
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Jørn

Minner meg om en diamant det der

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    har en Classé 5200 hjemme nå. den setter enøkene på plass. på Electra Be får Classé hørbart mer ut av bass/midbass en det enøkene greier.
    Godt å høre at det er hørbar forskjell på en forsterker til 82 000,- og enn en til 14 000,- da.... :-)

Jeg har nettopp bestemt meg for et par enøker, så det er artig å høre litt erfaringer.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice gratulerer

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg som ser feil eller er det bare en HDMI inn eller utgang?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fabian: Trenger han fleire på ein DVD spelar da?

Grattis Jørn. :-)

Side 40 av 53 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •