Suspiria Hi-Fi & Hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Suspiria Hi-Fi & Hjemmekino!

For ca 10 år siden var jeg på en håpløs jakt etter den "perfekte lyden". Jeg hadde da lest alt jeg kom over i 7-8 år, kjøpte/lånte alt mulig (og DYRT), men fant ikke det jeg ville ha... Helt til den dagen jeg kom på at spesifikasjonene og alle testene i blader ikke passet for meg. Det virket som om det viktigste for bladene var å presentere det anlegget som hadde mest mulig nøytral lyd. Jeg ville ha en varm lyd, god bass, fyldig mellomtone og litt tilbaketrukket diskant. Jeg begynte å se på forskjellige merker og modeller (uten å bry meg om testene), og fant etter hvert ut at det heller ikke bare var snakk om pris. Jeg fant en forholdsvis rimelig forsterker (Doxa 70SE til 7.000,-), men den låt helt fantastisk (bedre enn storebroren). Jeg matchet den opp mot det beste høytalerparet jeg noen gang har hørt (Snell B Minor til 24.000,-), sammen med en Rotel forforsterker. Sammen med noen billige Dali høytalerkabler (noen kaller dem søppel), fant jeg altså drømmelyden. Helt rått... og jeg har nå hatt anlegget i ca 10 år, uten å ha ønske om å rette på noe.

Her er en liste over drømmeanlegget (som jeg eier):

Forforsterker: Rotel RC-98BX
    Effektforsterker: Doxa 70SE

Høytalere: Snell B Minor (Veier 50 kg pr/stk)
    Høytalere: Snell KII (til surround)
    CD spiller: Marantz CD-63SE
    Platespiller: Rega Planar 2
    Surround: Marantz SR5300 (helt OK når jeg bruker Doxa'en som effektrinn)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, og veldig imponerende å finne et anlegg som du har vært fornøyd med så lenge! Det er jo veldig bra for deg og din økonomi

Du må få lagt ut oppsettet ditt med bilder slik at vi får sett det i sin helhet.

BTW: Hvilke Dali-kabler er det snakk om? ;-)

Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Spennende, og veldig imponerende å finne et anlegg som du har vært fornøyd med så lenge! Det er jo veldig bra for deg og din økonomi

Du må få lagt ut oppsettet ditt med bilder slik at vi får sett det i sin helhet.

BTW: Hvilke Dali-kabler er det snakk om? ;-)
    Vel, letingen har ikke vært billig... har brukt 10.000'vis av kroner på dårlige investeringer :-? ...men på 10 år så er det kanskje ikke så ille

Vet egentlig ikke hva de Dali kablene heter (kostet vel ca 25,- meteren ). Det står "Dali Muli Diameter LC-OFC ConcentricCore Cable" på dem. Vil du ha en åpen og detaljert lyd, IKKE kjøp dem. Men jeg vill ikke ha det, for meg er de perfekt. Kutter toppen der jeg liker det, og gir meg litt ekstra "punch" i midten.

Akkurat nå pusser jeg opp leiligheten, så bilder må nok vente litt

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har mange spennende komponenter der. Vi venter spent på oversiktbilder.

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •