Min lille kino....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min lille kino....

Hei!

Har lest igjenom uttalige "mitt anlegg" så tenkte å skrive om mitt.

Reciever: Pioneer VSX-D2011S
    DVD-Spiller: Harman Kardon DVD30
    Høyttalere: B&W Nautilus 804, Dali Suite senter, B&W DM602S3, &W DM601S3. Har ikke noe sub.
    Projektor: X1
    Lerret: Projecta 180x180cm

Kablingen er av grei sort, MIT Terminator, Tara Labs, Dali, Supra......

That's it. Skal kjøpe effekttforsterker / monoblokker til front høyttalere når jeg engang får råd!

Ha en fin dag!

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Pioneer D-2011S, bruker en marants PM7000 på front høyttalerene, men enda sliter forsterkeren. Så jeg lurer på hvordan du har det...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører 5.1 oppsett nå og bi-amp på frontkanalene. Fungerer greit nok. Men må få tak i en effektforsterker som duger snart ja. Får bli årets julegave fra meg til meg, forhåpentligvis litt på forskudd!

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere: B&W Nautilus 804
    Konge høytalere , hvordan er du fornøyd med dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hamtor: Når jeg hører på musikk nå har jeg vanskelig for å holde "rocke låret" i ro, blir helt med! Brukte DM602S3 høyttalerne i front tidligere, de låter greit nok for all del, de er nok verd hver eneste krone, men det er disse også!

Kompis var innom igår for å høre på Nautilusene, han ringte litt senere på dagen og spurte om jeg ville kjøpe en sub, han hadde alt funnet seg noen brukte B&W av bedre type som han skulle kjøpe... så de falt tydligvis godt i smak der også, fra før har han noen Dali av bedre modell.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å kombinere Nautilusene med Dali suite center, er ikke de ganske forskjellige i lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    arendal:

Som du sier har de forskjellig klang. Dali senteren har mørkere lyd og spiller ikke så detaljert. Men synes det er en kjempefin senter høyttaler, meget behaglig "tale" ut av den (for mine ører i allefall). Men skal prøve å svare bedre etter å ha sett neste film, tok kun en test med cd-plate nå for å høre, har aldri tenkt over den saken.

Fin hjemmekino du har forresten, tittet på den før. Skulle hatt en slik prosjektor som du har, men tror min bedre halvdel hadde "drept" meg om jeg la så mye penger i en prosjektor. Får vente et års tid og se hva som er på markedet av "20-25000" kroners saker.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janterje
    Som du sier har de forskjellig klang. Dali senteren har mørkere lyd og spiller ikke så detaljert. Men synes det er en kjempefin senter høyttaler, meget behaglig "tale" ut av den (for mine ører i allefall). Men skal prøve å svare bedre etter å ha sett neste film, tok kun en test med cd-plate nå for å høre, har aldri tenkt over den saken.
    Hva når skuespillerne (og lyden) beveger seg fra senteren og over til sidehøyttalerne (som jeg misunner deg), kommer de ikke da i "stemmeskifte"?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en ikke ubetydelig prisforskjell på de to seriene.

Du har kjøpt for dyre fronthøyttalere

Når det gjelder projectorer i 20-25K prisklassen så kommer det til å skje mye.

Om ikke annet så kommer det sikkert en del HT1000 for salg fremover.

Jeg hadde ikke vært så redd for å kjøpe brukt DLP projector.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint anlegg du har

Den receiver'en du har står vel ikke helt i stil kvalitetsmessig med B&W Nautilus 804 høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt til anlegget er kjøpt i år utenom Dali senteren, derfor den er igjen. Som Hi-Fil nevner så blir det litt stemmeskifte, men dette er overlevbart og anlegget framstår med mye bedre lyd til såvell surround som to kanals stereo enn mitt gamle Denon/NAD baserte anlegg med Dali høyttalere.

Recieveren står nok ikke i stil med fronthøyttalerne som Zulu skriver! Men synes det er en fin reciever som spiller ganske bra, hørt Denon 3803 og synes Pioneer'en er bedre, men har ikke hørt så mye annet nyere i samme prisklasse.

Dette er hva jeg har lyst å gjøre i nærmeste framtid:
    - Monoblokker til Nautilus høyttalerne
    - B&W HTM1/HTM2 senter høyttaler
    - Monoblokk til sentehøyttaler
    - Greyline lerret
    - Bedre prosjektor

Arendal, en HT1000 ville absolutt vært noe, har ikke sett denne i virkeligheten, men sett bilder på avsforum.com av den i aksjon. Blir kjempebra bilder! I virkeligheten blir det nok bedre enn bildene også tenker jeg

Desverre er jeg bare "fattig student" med deltidsjobb, så må ta dette gradvis, men håpet er at til slutt skal anlegget kunne klare å gjengi to kanals musikk, flerkanals musikk samt film med god kvalitet.

Ser på god lyd som en enorm investering. God lyd hjelper meg å stresse ned på dager med hardt kjør. Nautilus 804 høyttalerne var en av mine beste investeringer, sikker på at disse låter bra med det meste av elektronikk, dog låter de nok fantastisk med god elektronikk i forhold, gleder meg til bedre saker kommer i hus!

Takk for interessen, morro

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film og musikk er den beste form for av-stressing jeg vet om.

Alt til anlegget er kjøpt i år utenom Dali senteren
    Du kan ikke være en VELDIG fattig student som kan kjøpe så mye utstyr på ett år :wink:

En god surround forforsterker med separat effektforsterker er nok et bra utgangspunkt.

Evt, så bør du låne øret til den største receiveren til HK 8500, den har masse kraft og finesse hvis den har samme lyd filosofi som resten av serien.

I hvertfall etter min smak

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min andre hobby er motocross, brakk lårbeinet i september i fjor. Var et halvt års tid med lite forbruk av penger, utenom til fastfood/pizza folket. Da irriterte jeg meg over dårlig anlegg , pengene som ble til overs gikk med til mye av utstyret som er kjøpt inn.

Men nå er jeg VELDIG fattig student ja.. Har lyst på et par brukte Electrocompaniet AW180 monoblokker, sett disse går til 15000, akkurat det skal man vel klare å spare fram til jul

-
    Jan Terje

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0