LCL Hjemmekino - Planlegging -> bygging -> :) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer LCL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lav TV og venstre skap

I stuen fant vi et fin TV bord på møbelringen som var merkelig lavt og gikk på hjul. Det straks en vane at TV sto nærme gulvet og synsvunkelen ble egentlig veldig behagelig. Det føles ut som mindre belastning på nakken. Storskjermen er over TV'en og det er også en grunn til at TV'en er plassert så lavt.

Første bilde:
    Hensikten med skapene fungerer. Vår lille pøbelunge har ikke skjønt hvordan de åpnes ennå Hun har skjønt hvordan TV'en slåes av og på, men det er foreløpig det eneste kaoset hun lager....foreløpig.

Neste bilde (Venstre skap):
    Har ryddet her i helgen, men dette skapet rommer Playstation 2, Brukermanualer og godteri . Jeg har to Joytech trådløse kontrollere og kan spille med skapet lukket. Har også infarød fjernkontroll.

(Har montert inn en Altec basser her for musikk fra PC. Dette ferdigstilles og testes mer denne uken. Har også en Sansui forsterker jeg vurderer å plassere i dette skapet. Problemet her er at bakveggen er tett og hvis jeg åpner så åper jeg til friluft. Derfor har jeg fått kondens problemer og batteridreven elektronikk i den nederste hyllen i dette skapet).

Noen som har erfaringer med temperatursvingning og dens påvirkning på en forsterker?

Newcomer LCL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prosjektor

4805 er nåe bedre festet og jeg er fornøyd med monteringen.

Ryktene sier at luftinntaket er bak? Og at det blir tett (se bilder).

Noen med erfaring om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft!!!!

Er det tven du har innfelt i veggen? Kult!!

Newcomer LCL sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada...TV'en er montert i veggen!

Nå har jeg ikke oppdatert på en stund, men noen nye forandringer har det blitt. Klør meg vilt hue om hvordan lerret skal henge der oppe

Bilde 1:
    Jeg lånte (stjal) konas høytalere fra hennes midianlegg. Disse pioneer bruker jeg foreløpig som bakhøytalere. De gir en lett lyd over hodet når disse slår inn.

Bilde 2:
    Har bare hengt opp rammen i første omgang og ser nå bilde på veggen (som er lys antikk på strie). Jeg bommet totalt med IKEA Tupplur som jeg trodde skulle limes på plate...anbefales ikke . Ellers har jeg kjøpt Eltax Millenium 500 som min første center noensinne. Tror dette er en grei start da ungen forstatt ikke sover tungt nok....

Bilde 3:
    Ved siden av centeren står to PC høytalere (Altec lansing) som også er en midlertidig løsning inntil jeg får koplet PC riktig. Ellers har jeg også kledd mine gamle og stygge BW høytalere med et sort fleece (samme som rammen). Over fronthøytalerene har jeg noen små pioneer høytalere.

Selv om jeg ikke har noe ferdig bilde av lerret så legger jeg ut oppskriften og regnestykket til dere som vil gjøre noe lignende:

DIY-lerret ala LCL:
    Trelister - 2x170 og 2x100 (hadde dette i rest)
    Fleeceteppe - 39,- på KID
    Gipsplate - til overs fra bygging
    IKEA Tupplur hvit - 198,-

Verktøy:
    Stiftemaskin - 198,- + stifter
    Beslag - tilsammen ca 200,-
    Lim - 99,- (bortkastet ....styr unna)
    Gipsankere - 4 stk a 10,-

Skal nå handle inn ny rullegardin fra IKEA og spenne dette rundt gipsplata. Kommer med nye bilder når dette er på plass.

Ellers har vi bestilt en grom sovesofa (Metro fra Bohus) med pall. Denne kommer ikke før uke 46.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •