Gorm's "batcave" - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 40 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 793
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal bli spennende å høre om den hevder seg i et trangt marked!

PS:
    Er du sikker på at den ikke heter Ravielo?
    Det blir nemlig Oleivar (eller Ole Ivar) baklengs...! :-D
    Er det noen der nede som heter Ole Ivar, kanskje...?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får komme med inntrykk, når du får sett litt på den. Har tro på den.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. Sitter jo her med et vraket kne, og får ikke gjort så mye om dagen. Det skal derfor bli deilig å få noe pusle med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo passet ypperlig om du fikk den før helgen, hehe..

Gleder meg forøvrig svært mye til å ta batcaven nærmere i øyensyn i morgen! Lenge siden jeg har vært ute på steppene nå..

Edit: Glemte å si at jeg fikk tips av AK om å ta på meg hvit bukse og hvit genser, for så å klage på lav ansikontrast *knegg, knegg*

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Det hadde jo passet ypperlig om du fikk den før helgen, hehe..

Gleder meg forøvrig svært mye til å ta batcaven nærmere i øyensyn i morgen! Lenge siden jeg har vært ute på steppene nå..

Edit: Glemte å si at jeg fikk tips av AK om å ta på meg hvit bukse og hvit genser, for så å klage på lav ansikontrast *knegg, knegg*

Fikk du deg en hyggelig tur, fant du veien ut av rommet??

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror han ga opp, og er der enda... :shock: Usikker på om Gorm leter etter han enda ?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg tror han ga opp, og er der enda... :shock: Usikker på om Gorm leter etter han enda ?

He he,han har nok kommet seg ut... For jeg var oppe hos Gorm en tur idag og leverte litt mere leketøy til han og da var det ikke noe kenti i rommet :?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he,han har nok kommet seg ut... For jeg var oppe hos Gorm en tur idag og leverte litt mere leketøy til han og da var det ikke noe kenti i rommet
    Han er ikke så veldig stor må du huske......

Mere leketøy ? Fortell !!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mere leketøy ? Fortell !!

Nei han er jo ikke det....men i hvit genser og bukse ville til og med han vises meget godt i rommet...

Var oppe å leverte X-comfort dimer og fjernkontroll, å fikk koblet det opp. Så slipper han på krykker å hinke så mye rundt i rommet...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :-D :-D

Når jeg forlot "Lille-Dolph" og Gorm på fredagen var han ved godt mot, så jeg håper ikke at han ble sittende i klem i den elektriske stol eller noe slikt... ;-)

Takker for nok et meget hyggelig hjemmebesøk i det Gorm'ske hjem, og takker så mye for både demo og middag.

Rommet er nesten ikke til å kjenne igjen lydmessig etter BEF sine siste krumspring. En enorm holografi og perspektiv. Jeg fikk dessverre ikke sett Avielo Spectra in action da denne enda ikke hadde ankommet Batcaven. Gleder meg til å se hva denne kan diske opp med av bildekvalitet, så du skal ikke se bort fra nok et hjemmebesøk i tiden fremover, Gorm...

BEF: Strålende utførelse av Gorms rom, gleder mitt hjerte stort å vite at jeg har lagt prosjektet mitt i meeeeeget trygge hender....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PD Avielo spectra...det er virkelig en pj jeg gleder meg til å lese test av!

Har du noen formening om hva slags pris den kommer til å legge seg på?

Btw, får du ikke lurt opp et bilde av spectra'en "in action" når du har fått den på plass? :roll:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det mange friske kommentarer her synes jeg Men er ikke annet å forvente fra AK

Vil også først takke for et hyggelig besøk hos Gorm og Cathrine, med middag og det hele. Lenge siden sist, men alltid like hyggelig.

Joda, jeg har kommet meg ut av "det sorte hull". Dette var virkelig bra gjennomført, all honør til BEF og Gorm for det. Lydmessig ble det veldig bra, med skikkelig kontroll på bassen og en mellombass mange bare se langt etter. Intet behov for sub når 802D får slike arbeidsbetingelser som de nå har hos Gorm. Og som Anfield påpeker er holografi, bredde og plassering i lydbildet helt i toppklasse.

Etter at Anfield tok turen hjemover (en langtur vi ikke akkurat var misunnelige på) fikk jeg også en liten bilde-demo. Riktignok med en projektør som ikke var helt på nett (var vel problemer med lyslekkasje, Gorm?). Uasett så man virkeligl potensialet i rommet, og et helt sortmaskert rom gir en hinsides bildedynamikk og kinofølelse.Cars føltes jo som å se på en plasma-skjerm. Filmlyden til Gorm er også i referanseklasse, ikke mer å si om det. Det bør bare oppleves. På Master & Commander på BD med HD-lyd fikk man en ganske anderledes opplevelse, selv om i forhold til DTS.

Denne "make-overen" har høstet svært søte frukter på både det lydmessige og bildemessige plan. Gratulerer med en fantastisk hjemmekino, Gorm! Må nesten få tvunget seg på en tur når du har kommet til hektene og fått Avieloen opp å gå. Hvordan gikk operasjonen forresten?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for hyggelige tilbakemeldinger! Jeg kan ikke si annet enn at jeg er veldig godt fornøyd. Ingen oppgradering på elektronikkfronten kunne avstedkommet et slikt bilde- og lydmessig løft, uansett hvor mye penger jeg hadde lagt i det. Jeg vil oppfordre alle til å legge noen kroner i rommet (proff hjelp), for det vil være den beste investeringen du kan gjøre.

Når det gjelder operasjonen så gikk det bra. De fjernet bare hodet mitt, så ingen vitale deler er berørt.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Når det gjelder operasjonen så gikk det bra. De fjernet bare hodet mitt, så ingen vitale deler er berørt.
    Det er godt å vite at vi har et skikkelig helsevesen her i landet som finner feilene med en og får ordnet det fort

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så godt er vel ikke det norske helsevesen. Mens to frittstående "aktører" konkluderte med at kneet måtte opereres umiddelbart, ble jeg av "det norske helsevesen" plassert på en venteliste uten tidsgaranti. Det vil si at jeg kunne forvente minst ett å ventetid. Det er jo en hyggelig tanke, så lenge problemet var at en stor del av den indre menisken hadde revnet, og at biten som var løsnet var foldet inn i kneet og lå i klem. Takk gudene for at jeg har en arbeidsgiver som har utrustet oss ansatte med behandlingsforsikring. Dermed gikk det en uke fra diagnose (MR) til tilbud om operasjon.
    Det er jo også deilig at hjemmekinoen så og si er ferdig, når jeg nå må sitte med benet høyt noen dager. Snurr film! :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, så godt er vel ikke det norske helsevesen. Mens to frittstående "aktører" konkluderte med at kneet måtte opereres umiddelbart, ble jeg av "det norske helsevesen" plassert på en venteliste uten tidsgaranti. Det vil si at jeg kunne forvente minst ett å ventetid.
    "Ulempen" for det norske helsevesen er at de er nødt til å ta hånd om alle pasienter med tilhørende lidelser og diagnoser i dette landet, og da er det jo dessverre slik at en meniskoperasjon gjerne kan "blir ofret" fremfor andre og kanskje viktigere inngrep. Da er det greiere for de frittstående aktørene som du selv kaller dem. De kan jo gå i gang med en gang betaling eller forsikring er i orden, fritt etter den amerikanske modellen. Og i disse tider som staten og deres helseforetak forlanger større og større kutt for at budsjettene de selv har bestem (som forøvrig er hinsides lavt satt) skal holdes, kan det knapt kalles "a fair race" mellom det norske helsevesen og private aktører.

Uansett politikk, jeg er glad arbeidsgiveren din hadde en slik forsikring og at du nå snart er tilbake til "normalen". Det er sikkert arbeidsgiveren din også... :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det ikke misforstås, jeg mente ikke å gi noen sleivspark til de fantastiske menneskene som jobber i norsk helsevesen. Politikerne som legger føringene for disse menneskenes arbeidsdag levner jeg dog liten ære.
    At det er økonomi i å betale lønnen min i nærmere ett år, kontra kostnaden ved operasjonen på Volvat, det er ubegripelig. Operasjonen kostet forøvrig forsikringsselskapet mindre enn en trettisyvendedel av det staten måtte punge ut med i sykepenger, hvis jeg da hadde fått operasjon i forhold til det jeg ble forespeilet (1. år). Sannsynligvis hadde det vel gått enda lenger tid, og regnestykket ville kanskje blitt styggere?

Nok om det. Nå skal jeg kose meg med film. Jeg er så heldig at Chessboxer sender meg en del rykende ferske blu-ray filmer (låner dem bort), så dermed går jeg ikke tom for kildemateriale på en god stund enda.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det er rimelig rått å se blu-ray filmer med den nye avieloen?

Får vi ikke noen bilder? :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nok om det. Nå skal jeg kose meg med film. Jeg er så heldig at Chessboxer sender meg en del rykende ferske blu-ray filmer (låner dem bort), så dermed går jeg ikke tom for kildemateriale på en god stund enda.
    Godt du får oss on topic igjen. Har du fått Avieloen enda?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spectra henger i taket, og har gjort det siden mandag morgen.

Når det gjelder bilder så er det tilnærmet umulig å ta noe sakelig bilde av projan mot det sorte taket. Er det screenshot du er ute etter, så må jeg få tak i noen som klarer å ta bilde med korrekt fargetemperatur i et sort rom. Atle, hvor er du? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 39 av 40 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Min Denon/Audiopro hjemmekino!
    By Dersan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 09-16-2004, 23:08
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •