Gorm's "batcave" - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 40 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 793
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye bakhøytalere?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg lurer på en liten oppgradering på høyttalersiden, og i den anledning må jeg selge et par 100% strøkne B&W Nautilus 804 (sorte). Er det noen som kan hjelpe meg med å anslå en bruktpris på disse? Jeg finner ingen andre salgsannonser, og lurer derfor på hva de er verd i dagens marked.
    Har det blitt nye bakhøytalere på "kontoret"? Hvis ikke, hva er planene?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første par B&W SCMS er på plass, og neste par dukker opp så fort kontoen har fått litt påfyll. ;-)
    SCMS spiller forøvrig LANGT bedre enn forventet, og er et solid løft i forhold til N804 (i hjemmekinosammenheng).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke DS8S? Ser jo at de ikke er direkte gratis.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første par B&W SCMS er på plass, og neste par dukker opp så fort kontoen har fått litt påfyll. ;-)
    SCMS spiller forøvrig LANGT bedre enn forventet, og er et solid løft i forhold til N804 (i hjemmekinosammenheng).
    Kan du utvide resonementet litt :-D Vurderer selv i forhold til min kino om det kunne vært en god løsning å byttet ut mine gulvstående Klipsch RF3 bakkanaler med noe "vegghengt" grunnet plassmangel og trenger innspill i forhold til dette. Da blir det interesant å høre dine vurderinger i forhold til ditt valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    DS8S kan kombineres med SCMS.

Fint å høre at SCMS gjøre en god jobb til hjemmekino. Frigjør også litt gulvplass. Vil det si at 804 gjorde en bedre jobb til flerkanals musikk?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gammelnok
    DS8S kan kombineres med SCMS.

Fint å høre at SCMS gjøre en god jobb til hjemmekino. Frigjør også litt gulvplass. Vil det si at 804 gjorde en bedre jobb til flerkanals musikk?
    Vel, jeg liker ikke å høre musikk i mer enn to kanaler, så det er ikke noe ankepunkt. Grunnen til at jeg skrev det slik, er at 804 spiller med litt mer fundament i bassområdet. I hjemmekinosammenheng tar subwooferen alt under 40Hz (i mitt oppsett), og da er N804's fortrinn borte.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Kan du utvide resonementet litt :-D Vurderer selv i forhold til min kino om det kunne vært en god løsning å byttet ut mine gulvstående Klipsch RF3 bakkanaler med noe "vegghengt" grunnet plassmangel og trenger innspill i forhold til dette. Da blir det interesant å høre dine vurderinger i forhold til ditt valg.
    Du får heller komme å høre selv, for vi har jo svært forskjellig utgangspunkt når det gjelder referanse. Og jeg kan jo ikke beskrive hvordan dette låter i forhold til dine referanser. ;-)

Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    DS8S passer ikke (på grunn av det innovervendte hjørnet i venstre bakkant av rommet). Jeg måtte i tilfellet brukt dem som direktestrålende, og da er SCMS et bedre lydmessig (og billigere) valg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg skrev det slik, er at 804 spiller med litt mer fundament i bassområdet. I hjemmekinosammenheng tar subwooferen alt under 40Hz (i mitt oppsett), og da er N804's fortrinn borte.
    Grattis med fete vegghøyttalere Jeg har udelt positive erfaringer med det selv.

Men du mener altså at vegghøyttalerne (eller de andre høyttalerne for den saks skyld) dine kan oppvise et tilsvarende lydtrykk fra 40-80Hz som det subwooferen kan?

Det skal mye til tror jeg. I mitt oppsett har jeg etter hvert funnet ut at deling på 80Hz er å foretrekke selvom alle høyttalerne spiller glatt ned til 30-40Hz. Før delte jeg på 50Hz rund baut, men det ble et "vakum" i midbassen der høyttalerne skulle følge subben når den gav seg på 50 Hz. Dette er selvsagt mest merkbart på skikkelig volum.

Resultatet med deling på 80Hz ble en jevnere frekvensgang og mindre belastning på høyttalerne forøvrig, som trives bedre desto mindre lave frekvenser de slipper å jobbe med.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Vi vil se bilder

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    804 vil vel kunne spille høyere enn SCMS uansett deling?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får heller komme å høre selv, for vi har jo svært forskjellig utgangspunkt når det gjelder referanse. Og jeg kan jo ikke beskrive hvordan dette låter i forhold til dine referanser. ;-)
    Et godt tilbud som jeg gjerne vil ta deg opp på en gang det passer. :-D Tusen takk.
    Forøvrig har du svart litt mer på det jeg lurte på i forhold til gulvstående høytaler i forhiold til vegghengt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbeltpost.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men det var ikke poenget

Poenget er at disse uansett ikke vil holde følge med subwooferen, og det spørs da hvor hensiktsmessig det er å dele såpass lavt til tross for voksne høyttalere.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Grattis med fete vegghøyttalere Jeg har udelt positive erfaringer med det selv.

Men du mener altså at vegghøyttalerne (eller de andre høyttalerne for den saks skyld) dine kan oppvise et tilsvarende lydtrykk fra 40-80Hz som det subwooferen kan?

Det skal mye til tror jeg. I mitt oppsett har jeg etter hvert funnet ut at deling på 80Hz er å foretrekke selvom alle høyttalerne spiller glatt ned til 30-40Hz. Før delte jeg på 50Hz rund baut, men det ble et "vakum" i midbassen der høyttalerne skulle følge subben når den gav seg på 50 Hz. Dette er selvsagt mest merkbart på skikkelig volum.

Resultatet med deling på 80Hz ble en jevnere frekvensgang og mindre belastning på høyttalerne forøvrig, som trives bedre desto mindre lave frekvenser de slipper å jobbe med.
    Tror du misforstår litt. Selvsagt kjører jeg deling i hjemmekino-sammenheng. Men å kjøre deling på 80Hz på N804 er å kaste perler for svin. ;-)
    Hvor delefrekvensen settes er avhengig av elektronik, rom, høyttalere og hvordan sistnevnte er plassert i rommet. At du kjører 80Hz deling på Helikon har jeg full forståelse for. Nå spiller mine 802D noget dypere enn dine fronter, og de klarer seg fint uten drahjelp fra subwoofer når jeg spiller musikk. Når vi snakker film så må jeg nok opp på 60Hz deling på de nye bakhøyttalerne, men noe høyere enn dette er bare tull. De spiller jo flatt ned til 50Hz (med romrespons), og så sinnsykt høyt har jeg ikke behov for å spille. Senterhøytaleren i front spiller også mer enn dypt nok, så den kjøres uten deling den også. Stemmen til Mickey Rourke (i SinCity) høres langt tøffere ut når den gjengis fullfrekvent forfra. Forøvrig målte jeg HTM2D flatt ned til 32Hz slik den er plassert nå. Spiller jeg avsindig høyt går den selvsagt i kompresjon (når den spiller fullfrekvent), men igjen, så høyt har jeg verken behov eller godt av å spille.

Det er helt innlysende. N804 svært dypt, men som nevnt, dette er romavhengig. Jeg har hørt den låte tynt og pistrete også (i det gamle demorommet til HiFi-Klubben i M. Thranes gt).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt her i gården? Slått deg til ro med ting eller er du på søkeren ennå?

Intermediate ruxxy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1,612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne at jeg har oversett denne hjemmekinoen... Helt vanvittig rått Gorm! Hva med noen oppdaterte bilder av vidunder rommet? Om jeg har forstått det riktig så er jo du kalibreringsguden her på AVforum

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, her har du gravd dypt. Trodde denne tråden var forsvunnet til de evige jaktmarker forlengst.

Joda, det skjer alltids noe. Det siste er vel LG BH100 (multi-HD spiller), og Arcam AV9 forforsterker. Jeg går også med planer om fornyelse på projektorfronten, og en liten ombygging av rommet (hvis BEF har tid). Når det gjelder ombygging så er det snakk om å gjøre samme stuntet som AVshop gjorde på Electroworld, altså akustisk demping og 100% kontroll på lysrefleksjoner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går også med planer om fornyelse på projektorfronten, og en liten ombygging av rommet (hvis BEF har tid). Når det gjelder ombygging så er det snakk om å gjøre samme stuntet som AVshop gjorde på Electroworld, altså akustisk demping og 100% kontroll på lysrefleksjoner.
    Ser ut som om BEF blir en travel mann fremover. Jeg skal passe på at han kommer til deg etter han har gjort seg ferdig hos meg..... :twisted:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en sort trend som blåser over Avforum om dagen :-D Tør nesten ikke tenke på hvor bra det blir med 100% lyskontroll i din kino.

Jeg stiller da gjerne til en visning med finlandshette og sorte klær

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Counterpointer]
    Jeg stiller da gjerne til en visning med finlandshette og sorte klær [/QUOTE

Husk å kutt hull til ørene da.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rettelse sort ansiktsminke ops:

Side 31 av 40 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Min Denon/Audiopro hjemmekino!
    By Dersan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 09-16-2004, 23:08
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •