Gorm's "batcave" - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 40 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 793
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eh, føler meg nesten litt OT siden jeg hadde tenkt å si noen ord om hjemmekinoen til Gorm;-)

Nå trenger ikke denne noe videre presentasjon siden det er så mange som har vært der og sett bildene.

Gorm var så snill at han røykla rommet:cry: før demoen av Master and kommander for at vi (jeg og Anfield ) skulle komme i riktig stemning ;-)

Rommet og utstyret er som kjent helt topp spilte veldig bra.
    Når Katrine i tillegg varter opp med vafler kan det ikke bli bedre.
    Gorm kalibrerte også projectoren min:-D

Tusen takk for hjelpen og at vi fikk komme å se og høre så mye gormt utstyr.

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Gratulerer med ny bil Gorm! Også med Dynaudio å greier Itj dåli d næi!
    Jeg vil si Dynaudio er kremen av høytalerprodusentene. (Vil ikke starte diskusjon) Selv er jeg ikke så optatt av stereo i bil. Syns det er mye morsomere å kjøre rundt (helst sidelengs) på bane med en liten sprek japse og i en helv***** fart.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det. Angående banekjøring, det syns faktisk jeg er mer spennende også. Selv om en blir litt "kylling" når en har fått barn. Det blir liksom litt viktigere å komme seg helskinnet hjem igjen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Gorm var så snill at han røykla rommet før demoen av Master and kommander for at vi (jeg og Anfield ) skulle komme i riktig stemning
    Hva besto den røykleggingen i
    Går ut fra det ikke var svidde komponenter.
    Og tobakk er jo fy fy i et rom med så mye flott elektronikk og optikk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for hjelpen og at vi fikk komme å se og høre så mye gormt utstyr.

Blir VW100 fortsatt værende nå som du har testet 1080P DLP?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bare en, men to 1080 DLPer.... Skulle gjerne ha sett Model Three med Crystalio II. Er vel for tidlig å felle noen dom over H81 (HD81?) men den kunne nok uansett hatt drahjelp av CII sine "magiske evner". Utrolig skarpt bilde på 1080 DLP. "I, robot" i 1080i var utrolig tredimensjonalt. Hva må det ikke da være på Model Three/CII?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ryktet sier

ryktet sier at du har vært til å gjort en forrandring på framviserfronten?. Er jeg helt på bærtur nå?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm er fult kapabel til å svare selv, men tar jeg ikke mye feil er det atter DLP som gjelder i denne kinoen. (Han bare hoppet over Two)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh! my bad. det står i begynnelsen av tråden . Hva gjorde at du byttet til action 1080?, eller må vi vente til det nye hjemmekino bladet kommer ut?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler litt vel mye etter en HTM2D for tiden. Er den verdt de ekstra kronasjene jeg må ut med i forhold til en HTM3S?
    Har du hørt begge? Kan HTM3S passe lydsignaturen i mine 803D?

Edit: Dette innlegget var IKKE skrevet kl. 0750! Altså jeg var litt våken da jeg skrev det kl. 09:50...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter for tiden og venter på en model three 1080. Byttet ja, det kommer som et resultat av direkt sammelikning, med påfølgende abstinenser etter model three. Skarpheten i bildet er avsindig, lysutbyttet 100% fleksibelt og bildebehandlingen er superb. Jeg målte også over 6200:1 ren optisk kontrast, og det etter perfekt D65 og lysutbytte justert for min "kino".

Jeg har ikke hørt HTM3 diskanten sammen med diamantdiskentene, så det kan jeg dessverre ikke uttale meg om Wizkid. Det burde være en smal sak å få teste denne kombinasjonen hos Hi-Fi Klubben?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså Gorm, så VW100 ble for "dårlig" etter å ha testet model three? Grattis med nytt drømmeobjekt i kinoen!

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg sitter for tiden og venter på en model three 1080. Byttet ja, det kommer som et resultat av direkt sammelikning, med påfølgende abstinenser etter model three. Skarpheten i bildet er avsindig, lysutbyttet 100% fleksibelt og bildebehandlingen er superb. Jeg målte også over 6200:1 ren optisk kontrast, og det etter perfekt D65 og lysutbytte justert for min "kino".
    Jeg burde vel latt det ligge,men "hva var det jeg sa"

J.P 20th May 2006 :
    Sitat Opprinnelig postet av j.p
    De fleste er sikkert klar over at det er flere faktorer som spiller inn for resultatet av et bra prosjektert bilde.Men tenkte likevel det er greit å nevne at det på ingen måte er "fillrate" alene som avgjør bildekvaliteten på en projektor.

Som eksempel, sies det at den nye DarkChip3 1920x1080 DMD brikken,skal ha mulighet for å ha et klarere, skarpere og mer detaljert bilde en SXRD teknologien til SONY (pr i dag)Dette på tross av at DLP brikken har lavere "fillrate"
    Poenget mitt er at man bør ikke sitte fast i en argumentasjons-faktor når man handler projektor.
    Svar.Gorm 20th May 2006 :
    Sitat Opprinnelig postet av gorm
    Nå har jeg heldigvis hatt anledning til å teste begge deler (DarkChip3 1920x1080 og SXRD), og jeg har min helt klare favoritt. Det er ikke bare fillrate som har avgjort det slaget, men også fargekorrekthet og kontrastnivå. Så lenge produsentene holder fast på bruk av UHP pærer får en nemlig aldri korrekte farger.
    Gratulerer med ny projektor og skifte av "relgion":-o (kun ment positivt)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle projektorkjøp jeg har gjort så langt har inneholdt en rekke kompromisser, så også dette. Den perfekte projektor finnes vel neppe, men jeg syns jeg nærmer meg nå.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det konvergensen som gjør at skarpheten ikke blir det samme på 3 panels projektorer?

Mvh

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Er det konvergensen som gjør at skarpheten ikke blir det samme på 3 panels projektorer?

Mvh
    Nå tror jeg ikke 3chip umidelbart opfattes som uskarpt.Men ja konvergens kan forårsake at bildet opfattes noe "uskarpt" i direkte sammenligning med singel chip.Det ligger i teknologiens "natur".På den annen side er jo dette et problem man kun for "kontrolert" med DLP teknologi.

Har selv kun observert 3chip DLP ved 2-3 anledninger.Men det ryktes at de nye 3chipène med 1080 panelet skal ta bildekvalitet til nye høyder:smile:

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor det ikke henger en sinnnsyk CRT i taket på denne hjemmekinoen har jeg lurt på lenge

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Betyr dette at du kommer til å fortsette med grått lerret ? Du har jo nevnt flere steder at Ruby er best på hvitt lerret. Det virker som Three har litt mer lys og annet å by på som kanskje gjør at du beholder det grå lerretet.
    Det er bare å bøye seg i støvet for nivået i denne kinoen spesielt med tanke på at kalibrering er nøye utført

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.P
    Nå tror jeg ikke 3chip umidelbart opfattes som uskarpt.Men ja konvergens kan forårsake at bildet opfattes noe "uskarpt" i direkte sammenligning med singel chip.
    ...det er i så fall kun i direkte sammenligning, for min tidligere VW100 (ja, den røk ut til fordel for stein til gårdsplassen dessverre) var superskarp. Nå var min et meget godt eksemplar, nesten ingen konvergensfeil, men uansett er det enorm skarphet på SXRD, tross tre chipper.

Jeg tror Gorm falt for den optiske kontrasten, over 6000:1 er jo helt enormt. Det faktum at den oppleves enda skarpere er jo sikkert også kjekt, men det kan jeg rett og slett ikke tro at var avgjørende basert på mine inntrykk...?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD81 opplevdes også som skarpere enn VW100.

Men om bildet var "riktigere" er jeg veldig usikker på.

Jeg kunne nok satt og sett mange filmer i kinoen til Gorm uten å gått lei, spesielt med Ruby og B&W høyttalerene som er svært snille mot sansene.

Håper du får tid til å nyte kinoen i vinter Gorm.

Side 28 av 40 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Min Denon/Audiopro hjemmekino!
    By Dersan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 09-16-2004, 23:08
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •