Gorm's "batcave" - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 40 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 793
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke vesentlig forskjell. Har selv Passat TDI 4motion stv. En veldig god bil. Men det var ikke håreisende forskjell på 130 hk 310 Nm og 180 hk og 411 Nm :-D Den gikk bra før og nå går den litt bedre men uansett ikke noen racerbil... Det viktigste er at familien fraktes trygt og greit og at du følger trafikken og kan kjøre forbi når du vil.

Gratulerer med ny bil Gorm og velkommen i klubben.

Vil foresten anbefale et uorginalt ekstrautstyr som jeg har. Det er Bosh Hydronic dieselvarmer med telefjernstyring. Dvs at jeg kan starte dieselvarmeren ca en halv time før jeg skal dra fra jobb eller hvor som helst. Kan følge hvordan innetempraturen i bilen stiger på fjernkontrollen og gå ut når den når et passende nivå Men nå er jeg litt over gjenomsnittet redd for å fryse.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er ikke vesentlig forskjell. Har selv Passat TDI 4motion stv. En veldig god bil. Men det var ikke håreisende forskjell på 130 hk 310 Nm og 180 hk og 411 Nm :-D Den gikk bra før og nå går den litt bedre men uansett ikke noen racerbil... Det viktigste er at familien fraktes trygt og greit og at du følger trafikken og kan kjøre forbi når du vil.

Gratulerer med ny bil Gorm og velkommen i klubben.

Vil foresten anbefale et uorginalt ekstrautstyr som jeg har. Det er Bosh Hydronic dieselvarmer med telefjernstyring. Dvs at jeg kan starte dieselvarmeren ca en halv time før jeg skal dra fra jobb eller hvor som helst. Kan følge hvordan innetempraturen i bilen stiger på fjernkontrollen og gå ut når den når et passende nivå Men nå er jeg litt over gjenomsnittet redd for å fryse.
    Skulle tro Gorm's hjemmekino var blitt et eget bilforum, med masse gratisreklame for VW

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny oljebrenner Gorm.. Men hvorfor kjøpe noe som går på et underlegent drivstoff, og drar i feil ende?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I humbly apologiseops: Ser ut som jeg startet en mer eller mindre interessant bildiskusjon... jeg ville jo bare vite om Fabian kan se filmer på lange bilturer...

PS! Alle vet jo at diesel er det som er kult...

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    PS! Alle vet jo at diesel er det som er kult...
    her har jeg vist gått glipp av noe..!!?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    422 og 187 er fasiten på Passaten, og det fungerer greit nok. Skodaen oppleves nok fortsatt sprekere med sine 410 og 176, for den er jo tross alt vesentlig lettere. Eibach racing understellet er nok også medvirkende til at den oppleves med sporty.

Anlegget i Passaten er dette. Klikk automotiv, Vollkswagen og så Passat. 10 høyttalere med hver sin ICE forsterker, altså aktiv deling!! Det låter bedre enn noa anlegg jeg har hatt i bil, og det er ikke få. På det værste hadde jeg anlegg for 60-70 tusen i en Vento, men dette "VAG anlegget" låter langt bedre. Av ekstrautstyr er det keyless accsess som er det artigste, ellers valgte vi alt det utstyret vi hadde lyst på, så bilen er godt spekket. En haug penger rett ut av vinduet med andre ord. :|

Får forresten Z5 i løpet av kort tid (i dag eller i morgen), så får vi se hva de nye LCD-ene har å by på. Gleder meg. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Grattis med ny oljebrenner Gorm.. Men hvorfor kjøpe noe som går på et underlegent drivstoff, og drar i feil ende?
    Det hjelper ikke at det er lite og sporty, når du allikevel blir stående igjen i sortrøyken etter alle oljebrennerne med forhjulstrekk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Får forresten Z5 i løpet av kort tid (i dag eller i morgen), så får vi se hva de nye LCD-ene har å by på. Gleder meg. :-D
    Er vel ikke den LCDen det er knyttet mest spenning til ;-) Dette er vel, samme som TX-300, en "trimmet" variant av siste D5-panel, og ikke D6 C2Fine (som kommer i 1080-HC5000).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget i Passaten er dette. Klikk automotiv, Vollkswagen og så Passat. 10 høyttalere med hver sin ICE forsterker, altså aktiv deling!! Det låter bedre enn noa anlegg jeg har hatt i bil, og det er ikke få. ...
    Det der så jo faktisk helt rått ut :-D Er det lov å spørre hva det kostet å få med dette ?
    I min Passat (forrige modell) satt det 8 høytaler consert opplegg. Det var ikke mye tess. Pappen sprutet formelig ut av døra når det ble koblet en sikkelig mos-fet forsterker baket av store kondensatorer.
    Har foresten stor tro på ICE forsterkere i bil siden de ikke ufortjent har tilnavnet ENØK, og strøm er jo det kritiske punktet i alle biler i stereosammenheng.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er vel ikke den LCDen det er knyttet mest spenning til Dette er vel, samme som TX-300, en "trimmet" variant av siste D5-panel, og ikke D6 C2Fine (som kommer i 1080-HC5000).
    og hva får deg til å tro at C2fine er så mye bedre? Forskjellen fra D4 til D5 var vel ikke akkurat noe å rope hurra for, det var snarere irisløsningene som løftet de D5 baserte projektorene. Oppgraderingen fra D4 til D5 ble "hauset opp", akkurat slik C2fine blir nå. Før noen har sett disse panelene er det vel ikke akkurat noe å miste nattsøvn over. Det at de aller fleste produsentene velger ny løsning med D5 er vel kanskje et lite signal?

Nok om det, projektorer kan vi vel diskuterer i rett kategori. Så blir det litt lettere å beholde oversikten i ettertid. Det var dumt av meg å nevne Z5 i denne tråden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så jo faktisk helt rått ut :-D Er det lov å spørre hva det kostet å få med dette ?
    rundt 14 tror jeg, altså en relativt god deal.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bil og z5

Tøft med no nytt. Passat er vel norges mest solgte stasjonsvogn så da er det også greit å ha sin egen fullspecet, noe de fleste ikke er.

Z5 blir jo morro å teste, jeg er hjemme med nyfødt gutt så jeg har ikke fått tid til å dra innom jobben å se om Z5 står der. Isåfall hadde jeg vel tatt den med opp til deg med en gang, som forrige gang.
    Ellers ser jeg det står bra til og det er bra. Kunne tenkt meg en titt på Sony en dag.

Mvh Lars

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke at det er lite og sporty, når du allikevel blir stående igjen i sortrøyken etter alle oljebrennerne med forhjulstrekk.
    Tenker du da et jeg spinner i oljesølet ditt?
    Ser svært bra ut det anlegget Gorm. Fikk dere installert det hos VAG?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rundt 14 tror jeg, altså en relativt god deal.
    Tror du kan stryke relativt, det må være en god deal.:-D Betalte 13K for kun monteringen av utstyret i min og vil faktisk tippe at du har bedre lyd.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Tenker du da et jeg spinner i oljesølet ditt?
    Ser svært bra ut det anlegget Gorm. Fikk dere installert det hos VAG?
    Det er kun tilgjengelig som fabrikkinstallasjon. Kan ikke ettermonteres, da mye av inteliøret i bilen er anneledes med denne "pakken".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si fra hvis det sklir ut i OT her. Men dette med bilstereo er jo relevant synes jeg 8)
    Det har jo begynt å komme en del veldig bra stereoløsninger i nye biler. Har jo Lexsus med Macintosh, Audi med Bose, Volvo har levert noen løsninger med rumperister og nå WV med Dynaudio.
    I forhold til monteringspriser og brukervennlighet er det min mening langt å foretrekke fabrikkmonterte løsninger.

Du har jo stor erfaring med bilstereo Gorm. Mitt intrykk fra mine egne fire biler med stor stereo er at det er byggekvaliteten på innstalleringen som er det avgjørende punktet, ikke prisen på løse komponenter. Er du enig ? Forutsatt at vi snakker om vanlig bruk, ikke bilstereokonkuranser.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jo begynt å komme en del veldig bra stereoløsninger i nye biler. Har jo Lexsus med Macintosh, Audi med Bose, Volvo har levert noen løsninger med rumperister og nå WV med Dynaudio
    For ikke å snakke om B&O i Audi S8/A8
    Eller Harman/kardon i MB og BMW, selv har jeg best erfaring med de.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vits med dyre komponenter og en shabby install ihvertfall Så reverserer vi dette, så må vel det bli bedre med en bra install og mindre kostbare komponenter

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    byggekvalitet (støydemping og forsterking av høyttalerfester) er definitivt viktig, i likhet med å sikre nok strøm og god jording. God skjerming av alle analoge signalkabler er også viktig, og det er ikke lett uten å demontere hele bilen. :-?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å Montere bilstereo kan være en prøvelse i tolmodighet, som for min del oftest har endt i et raserianfall av de store Har nå et kurrant oppsett, og det blir ikke gjort noe med da en får mye mer nytelse hjemme.

Side 27 av 40 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Min Denon/Audiopro hjemmekino!
    By Dersan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 09-16-2004, 23:08
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •