Gorm's "batcave" - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 40 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 793
    Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok Gorm, jeg kjøper anlegget ditt for en "fornuftig" pris... og så kjøper du en X1 og noen AR høyttalere ... og blir like fornøyd som i dag...

(synes teorien min var bra jeg... håper den virker...)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, nice try. Jeg var like fornøyd den gangen siden referansenivået var et helt annet. Å gå tilbake igjen er kanskje ikke like moro. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg og ser C more HD (Canal Digital) via kabel-TV. Vi har tidligere formidlet HD1 (Euro1080) i nettet vårt, men valgte å bytte til C more HD siden sendingene til Euro1080 ikke akkurat er spennende i lengden. Nå er det flere filmer i HD (1080i) hver kveld! Gleder meg virkelig til å få ny pære til projektoren min, slik at jeg kan nyte full oppløsningen på disse filmene. :grin: Det blir liksom ikke helt det samme å se 1080i på BenQ W100 (ntsc oppløsning), selv om det er en "knakende" god projektor det også. Det var tydeligvis en feil på Xenonpæren i min projektor, for den tok kvelden før den hadde gått 20 timer.

For de som ikke trodde det var mulig å overføre C more HD i kabelnett, så har vi altså bevist at det går helt fint. De digitale signalene overføres ut i kabelnettet via en QAM enhet, og dekodes i min QualiTV dekoder (med Canal Digital kort).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh...jeg har også lyst på HD TV...:grin: hvem må jeg smøre for å få det...:wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da sitter jeg og ser C more HD (Canal Digital) via kabel-TV. Vi har tidligere formidlet HD1 (Euro1080) i nettet vårt, men valgte å bytte til C more HD siden sendingene til Euro1080 ikke akkurat er spennende i lengden. Nå er det flere filmer i HD (1080i) hver kveld! Gleder meg virkelig til å få ny pære til projektoren min, slik at jeg kan nyte full oppløsningen på disse filmene. :grin: Det blir liksom ikke helt det samme å se 1080i på BenQ W100 (ntsc oppløsning), selv om det er en "knakende" god projektor det også. Det var tydeligvis en feil på Xenonpæren i min projektor, for den tok kvelden før den hadde gått 20 timer.

For de som ikke trodde det var mulig å overføre C more HD i kabelnett, så har vi altså bevist at det går helt fint. De digitale signalene overføres ut i kabelnettet via en QAM enhet, og dekodes i min QualiTV dekoder (med Canal Digital kort).
    Stilig å høre om en slik HD TV og kabel løsning.

Kunne godt hatt innlagt C More HD til hjemme kinoen ja, det høres meget interessant ut i alle fall. Har bare sett noen nedlastede versjoner av opptak fra C-More HD stasjonen, og det var til og med en opplevelse avspillt via HTPC og det litt slitte CRT projektoren jeg har sett dette på.

Trist å høre at Xenonpæren pæren gikk fløyten da Gorm, men det var vel det "riktige" timetallet den gjorde det på hvis den ført måtte feile for tidlig, i forhold til garanti osv.

Du må vel ikke koste denne meget dyre komponenten selv, med det lave timetallet?
    Gikk lampen på en udramatisk måte, eller må Rubyen din også inn til rens?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig å høre at du fikk en dårlig pære. Må du vente lenge før du får en ny?
    Godt det er sol og sommer da ihvertfall.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror du Gorm, i forhold til levetid på pære til "ruby" ? Synd at din røyk så fort, men det var jo store spekulasjoner på AVSforum om at pæra bare yter maks i ca 500 timer. :idea:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny pære får jeg en av de første dagene, og det er selvsagt en garantisak. Jeg har til og med fått tilbud om å låne pæren fra Sony's demoprojektor mens jeg ventet, men med det været vi har er det jo bare tull. :grin:

Når det gjelder "ryktet" om 500 timer så er det sterkt overdrevet, og uansett gjaldt det lysintensitet og ikke at pæren ryker. Forøvrig sier vel "ryktet" 1500 timer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1500 er vel helt akseptabelt. jeg kan vel godt tenke meg at den kan brukes enda en stund etter det også, litt avhengig av hvor kresen en er. Vil jo sikkert være en gradvis fallende kurve.

Men et lite spørsmål kanskje litt på siden. henvis meg gjerne til en relevant tråd hvis det finnes (har søkt men ikke funnet noe som ga noe konkret svar).
    Mener å huske at du har skrevet et sted at en kan oppnå strålende kvalitet med en rimelig plasma og en god separat bildeprosessor. Hvilke produkter er det du hadde i tankene da som kunne fungert bra ?
    Ligger akkurat nå en DVDO iscan HD+ til 7000 kr på torget. Kunne denne være aktuell å koble med en rimelig plasma ?
    Eller er det like greit å kjøpe Pana PV60 eller Pioneer 436 RXE ny.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En IscanHD+ riktig satt opp bør gjøre underverker med plasmaen uansett om det er en nye eller gammel skjerm.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi to

Jeg er forøvrig litt skuffet over kvaliteten på mye av materialet de sender, men noe er likevel ganske bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har den via fiber, stemmer ikke det?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Mener å huske at du bruker Monster Component? Vurderte å bestille meg 8m av denne eller denne, og siden du er PJ ekspert vet du kanskje om det er noe bra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, jeg bruker Supra. Har toppmodellene til Monster i HDMI og DVI.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Men regner med at den til 150$ er bra, kommer på ca 1200-1300 med frakt og moms så det er vel ca det samme som Supra i samme strekk koster?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den via fiber ja, men det er stadig "kabel tv", selv om man ikke har de samme begrensningene som i et vanlig kabelnett.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrensningene her er vel mottakerne AK? Har selv fiber med "alt" av kanaler, men det oppleves som bedre kvalitet enn de vanlige digitale kabel-tv-signalene jeg fikk i det forrige huset. IP-boksene er vel ikke akkurat beregnet for å kunne vise HD-materiale slik vi helst vil?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begrensningene her er vel mottakerne AK? Har selv fiber med "alt" av kanaler, men det oppleves som bedre kvalitet enn de vanlige digitale kabel-tv-signalene jeg fikk i det forrige huset. IP-boksene er vel ikke akkurat beregnet for å kunne vise HD-materiale slik vi helst vil?
    Jeg har en boks som er beregnet for dette... (Jeg er med i Pilot-HD programmet til LYSE)

Forøvrig bør vi vel komme oss tilbake til å diskutere kinoen til Gorm

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gorm, må jo si meg enig med de 1000 andre som beundrer hjemmekinoen din. Takk for tipset med hørselvern til ungen, har ei på ei uke gammel og hun må få slike snart ja. Ellers så ser jeg på utstyrlisten din at du har HTM1, trodde du hadde HTM2 jeg? Eller er det en annen modell enn HTMD1D som jo er enorm.
    Går selv å drømmer om 803D, noen formening om hvordan disse gjør seg med Rotel?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Den utstyrslisten er nok gammel. Det er nok Nautilus senteren (HTM1) som står listet opp der. Når den nye 800 serien kom ble den hetende HTM3, mens den jeg har i dag heter HTM2D.
    Jeg hadde 803D før jeg byttet dem ut mot 802D, og jeg fikk også testet dem med flere forskjellige Rotel forsterkere. Du må nok opp i minimum 200 watt om de skal spille skikkelig. Akkurat nå sitter jeg og hører på Rotels nye RB-1091 (500 watt digitale monoblokker). Det spiller veldig bra på 802D, faktisk med mer pondus i bassområdet enn både Embla Maenia og Midgard Oberon 6.1.
    Jeg kan varmt anbefale digitale forsterkere til 803D også, da helst de største ICE-modulene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 24 av 40 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Min Denon/Audiopro hjemmekino!
    By Dersan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 09-16-2004, 23:08
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •