Gorm's "batcave" - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 40 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 793
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mens vi er inne på high-end...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke spesielt intelligent å legge et bilde på 350kB rett ut i tråden... eller...?
    Det er sikkert flere som fortsatt sitter (sliter) med ADSL fra Telenor...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ikke spesielt intelligent å legge et bilde på 350kB rett ut i tråden... eller...?
    Det er sikkert flere som fortsatt sitter (sliter) med ADSL fra Telenor...
    Haha... beklager... det var kanskje litt dumt. Jaja, den som venter på noe godt...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare for min del - her er det SDSL/SHDSL.
    Men etter det jeg erfarer har Gorm fortsatt ISDN - han svarer i alle fall svært tregt... :razz:

Newcomer linser sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey gorm

Jeg får vel føye meg inn i rekken av alle andre her i denne tråden som gratulerer. Jeg blir bare grønn av misunnelse på de høytallerne der altså, Man blir rett og slett kristen av og se på dem.NYYYdelig er bare forbokstaven..Jeg tror jeg skal gjøre som Are gjør nå pappa skal på fisketur med meg: han ber seg selv med^^ , mens jeg ber meg selv på et besøk snart , når jeg er hjemme .Ellers er jeg frisk altså......Lykke til videre

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Forskjellen er definitivt tilstede, men det er selvsagt ikke snakk om noen revolusjon. Etter å ha jobbet litt med plassering (flyttet hele anlegget) så må jeg nok innrømme at det var en enda større oppgradering. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg nå har en anlegg som (i stereo) spiller med et lydbilde større en jeg noen gang tidligere har opplevd. Og da snakker jeg ikke bare om det jeg har hørt hjemme.
    Homecinema, du kan jo få en liten demo i morgen. :wink:
    Her snakker vi om dagens/ukas høydepunkt!!! 1. mai-taler kan bare være 1. mai-taler for min del!!! :wink:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke spart på antall utgangs transistorer i den KRELLen akkurat....;-)

Ellers så lurer jeg litt på dine erfaringer med bakhøytalere i hjemmekinoen din Gorm, har du eksprimentert med mange alternativer for disse, og hvordan er det egentlig "riktig" å gjøre dette hvor man skal ha gode lytteforhold for flere tilhørere som kankje sitteplass messig kommer litt for nerme en av bakhøytaler sidene i hjemmekinoen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ask4me2
    Det sier seg selv at gulvstående bakhøyttalere i et "lite" rom gir liten sweetspot. Min sweetspot begrenser seg til to sitteplasser.

Jeg har dessverre ikke hatt gleden av å lytte til GamuT enda Trond B, men noe skal en jo ha å glede seg til.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ingen fare for min del - her er det SDSL/SHDSL.
    Men etter det jeg erfarer har Gorm fortsatt ISDN - han svarer i alle fall svært tregt... :razz:
    ISDN, hva er det for noe nymotens greier? Jeg har en nabo som har analog linje, så jeg sender over innleggene med brevdue, og han er så snill og legger dem ut på nettet for meg. Syns det fungerer greit jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra Gorm!
    Noen i nabolaget som klager når du slipper en due? ;-)

Skal bli spennende å høre hva dine omrokkeringer i rommet har hatt å si for lydbildet. Gleder meg til neste mulige besøk!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å ta turen det vet du.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvis du har lyst å høre på noe av norges flotteste High-End utstyr uten å betale en krone, er det bare å stikke innom Oslo Hifi Center og spørre om en demo i "det aller helligste"...
    Der har jeg blitt skuffet mange ganger gitt.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har dem å by på der? Og, hvordan ser rommet ut? Skal en tur innover når jeg blir frisk..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Der har jeg blitt skuffet mange ganger gitt.
    Synd det. Kanskje du har vært uheldig/ikke har hørt på riktig utstyr. Butikken ligger som nummer 3 eller 4 på listen over de 10 mest ekslusive high-end butikkene i europa, og selv danskene mener dette er den flotteste butikken i hele europa. De selger også langt mer high-end utstyr enn for eks. Hifi-klubben. Nå har jeg ikke noe personlig forhold til de, selv om det kanskje høres slikt ut, men det er der jeg har fått mine bakoversveis gjennom tidene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette, blant annet. De to siste bildene fra det "aller helligste". Det beste jeg har hørt demonstrert lydmessig der inne var Martin Logan et eller annet. Burmester høyttalere har jeg også hørt demonstrert der inne, og det var en plage. Nå står vel fortsatt de skyskraperne der inne som du ser på siste bilde - og det racket med burmester elektronikk er ganske permanent, det koster vel et par mill tilsammen?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hva har dem å by på der? Og, hvordan ser rommet ut? Skal en tur innover når jeg blir frisk..
    Uff dette blir jo veldig off-topic... (beklager Gorm)

Sjekk nettsiden deres, men ønsker du å høre på high-end, har de Burmester/Krell/Adyton/Martin Logan/Audio Physic/Densen/AudioVector/Dynamic Precision/T+A/Wadia + en del brukt de tar inn av andre merker...

Bra utvalg mao, men legg igjen kreditt-kortet hjemme...

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette, blant annet. De to siste bildene fra det "aller helligste". Det beste jeg har hørt demonstrert lydmessig der inne var Martin Logan et eller annet. Burmester høyttalere har jeg også hørt demonstrert der inne, og det var en plage. Nå står vel fortsatt de skyskraperne der inne som du ser på siste bilde - og det racket med burmester elektronikk er ganske permanent, det koster vel et par mill tilsammen?
    Er det lov å ha med sovepose?

Edit: Beklager å rote til tråden, legger denne herligheten på is nå. Gorm har jo et lekkert rom med utrolig mye rått utstyr han også!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Synd det. Kanskje du har vært uheldig/ikke har hørt på riktig utstyr. Butikken ligger som nummer 3 eller 4 på listen over de 10 mest ekslusive high-end butikkene i europa, og selv danskene mener dette er den flotteste butikken i hele europa. De selger også langt mer high-end utstyr enn for eks. Hifi-klubben. Nå har jeg ikke noe personlig forhold til de, selv om det kanskje høres slikt ut, men det er der jeg har fått mine bakoversveis gjennom tidene.
    Jada er klar over at det er en "eksklusiv" butikk. Jeg for min del synes det er litt snobbete der, og innimellom for man inntrykk av at holdningen til betjeningen er det samme. Utvilsomt mye lekkert utstyr, men jeg har fortsatt til gode å få noen nirvana-opplevelser derfra. Men nå blei jeg nysgjerrig på hvem som er topp 3 på listen over europas mest eksklusive hifi-sjapper, håkon! ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står vel fortsatt de skyskraperne der inne som du ser på siste bilde - og det racket med burmester elektronikk er ganske permanent, det koster vel et par mill tilsammen?
    "Skyskraperne" står der, men de har et heftig rack fra burmester der nå med innebygget senterkanal. Burmester er litt sært med innebygget bånd-diskant, og på samme måte som mye annet med bånddiskant så enten elsker du det eller hater du det...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada er klar over at det er en "eksklusiv" butikk. Jeg for min del synes det er litt snobbete der, og innimellom for man inntrykk av at holdningen til betjeningen er det samme. Utvilsomt mye lekkert utstyr, men jeg har fortsatt til gode å få noen nirvana-opplevelser derfra. Men nå blei jeg nysgjerrig på hvem som er topp 3 på listen over europas mest eksklusive hifi-sjapper, håkon! ?
    Jaja, snobbete kan det fort bli på sånne butikker... De har jo endel kunder med tykk lommebok der. Betjeningen syntes jeg har vært hyggelig og pratesjuke de gangene jeg har vært der... men så er det selgere tross alt..

Rangeringen var noe jeg fant på nettet en gang etter "skryt" fra betjeningen.. Ikke noe offisiell rangering, og jeg husker ikke hvem de satte på topp.

Start gjerne opp en egen tråd hvis vi skal diskutere butikker.. Jeg har på følelsen at dette roter til tråden til Gorm endel..

Side 22 av 40 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Stressballens foreløpige hjemmekino
    By stressballen in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 18
    Siste melding: 03-01-2006, 00:53
  2. Hjemmekino i garasjen
    By Rolf Hult in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 50
    Siste melding: 02-24-2005, 23:00
  3. Min Denon/Audiopro hjemmekino!
    By Dersan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 23
    Siste melding: 09-16-2004, 23:08
  4. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  5. Lyssterk Proj for hjemmekino finnes de?????
    By TVMAN in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-25-2003, 10:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •