Følg Christopher`s hjemmekino byggeprosess! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 522
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva syntes dere foresten om denne tråden? Er det mye surr her, eller er det noe gøy å lese den?

Mvh Christopher

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyhøy underholdningsfaktor

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Skyhøy underholdningsfaktor

Hehe ok. Da er det jo greit

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, nå venter vi bare på utfyllende rapport og bilder!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bilder kommer!

Jeg kan jo starte med at jeg fikk fullt opp med JMlab utstyr på døra forige torsdag,(bak,center.front,sub) samt at jeg kjøpte meg en ny forsterker (Primare SPA20)

Jeg har kun satt dem opp et sted for og teste dem nå, så jeg har ikke kalibrert dem noe ennå! Å til og vere helt ukalibrert, må jeg si det spiller helt rått! Jeg kunne godt levd med høyttalerene sånn som de står nå. Så lurer på åssen lyden blir når de er sikkelig kalibrert. (Gleder meg)

Da jeg åpnet eskene så jeg bare noen vakkre sorte\grå høyttalere, når jeg endelig fikk dem ut av esken ble jeg fort glad i ut sendet på dem. Så da gjenstoddet bare og teste lyden, jeg koblet dem da opp på en Primare SPA20 med Wireworld Eclipse høyttaler kabler. Jeg koblet også opp subben, men til ingen nytte pga. den kun var satt på plass i front (helt ukalibrert) og da funker det ikke noe serlig, til og kun bli satt på gulvet i front, syntes jeg den gav en deilig bass, men selvfølgelig ikke noen spesilt kraftig dunk! Jeg satte i cden "The very best of ERA" der var det MASSE god lyd og hente fra JMlab electra. Jeg som ennå ikke har vert borti så mange høyttalere ennå, så må jeg si jeg alldri har hørt track 1 på ERA nemlig "Ameno" låte så bra noen gang. I den sangen er det sikkelig bra bass og masse pene lyder om jeg alldri fikktil på Klipsch og andre høyttalere jeg har hatt\hørt. Jeg lytta da til densangen et par ganger, så bytta jeg til "Metallica Album Black". Der satte jeg først på "The Unforgiven" den syntes jeg spillte helt rått på JMlab. Klipsch som skal vere den rocka høyttaleren følte jeg ikke hadde sjans! (sikkert mye pga. jeg alldri fikk Klipsch til og låte som det skulle). Jeg bytta da til "Nothing else Mather" en av mine favoiritt sanger, så den har jeg hørt en god del ganger. Jeg ble veldig overaska på den sangen også, jeg trodde alldri JMlab spillte Metallica så bra, den skrikende "S"en til James ble helt borte, og den pene lyden som skulle vere der kom frem! Neste cden jeg hørte på var "Dire Straits" der hørte jeg på mange forskjellige sanger, spesielt "Money for nothing" den låt utrolig bra, jeg skal ikke holde skjul på at jeg kanskje har hørt den bedre. Men jeg ble meget fornøyd over lyden i den sangen også!

Jeg føler jeg har sakt litt om høyttaleren nå. Som sakt er de helt ukalibrerte, så kan komme med et lite innslag når jeg har fått plasert og fikksa litt mer på dem. Spesielt bassen! Bare løfte den ut av esken og sette den et sted, hjalp ikke mye! Så skal teste den litt ekstra mye

Bilder kommer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testet foresten Primare opp mot ROTEL på JMlab. Og merket fort at ROTEL ikke hadde så stor sjans over Primare på JMlab. ROTEL låt kjempebra på JMlab, men når jeg kobla over til Primare etterpå, merka jeg fort at ROTEL ikke hadde så stor sjans her i gården!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Jeg testet foresten Primare opp mot ROTEL på JMlab. Og merket fort at ROTEL ikke hadde så stor sjans over Primare på JMlab. ROTEL låt kjempebra på JMlab, men når jeg kobla over til Primare etterpå, merka jeg fort at ROTEL ikke hadde så stor sjans her i gården!
    Gratulerer med nytt utstyr. Dette virker meget bra. Primare har jeg bare gode lysmessige erfaringer med!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny utstyrspakke

Hva gjorde at du valgte JMlab fremfor helicon, og surround fremfor stereo? Du var jo innom forskjellige løsninger før du bestemte deg husker jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens!

Grunnen til at jeg valgte JMlab var at jeg kom alldri frem til hvilken av Dali og Jmlab jeg likte best. Syntes begge låt helt nyyydeli, og da fikk jeg aldri kommet frem til hva som var best. Så jeg gikk derfor på det utstyret jeg fikk mest for pengene, og det ble da JMlab pga. der fikk jeg med en subwoofer!

Grunnen til at jeg ikke gikk for stereo, er rett og slett at jeg liker hjemmekino mer en stereo. Jeg syntes hjemmekino er sykt gøy, noe jeg alltid kommer til og gjøre!

Men det er ikke noe problem uansett. For den Primare forsterkeren er helt rå, Det låter helt rått på musikk også. Så jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte hjemmekino

Newcomer Bombadil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Utifra hva du sier, høres det ut som om du kommer til å bli storfornøyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du endelig blir skikkelig fornøyd nå da

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Nå håper jeg endelig jeg har fått valuta for konf penga

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med mye kjekt utstyr Fått det ned i kjelleren og plassert det rundt nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer med mye kjekt utstyr Fått det ned i kjelleren og plassert det rundt nå?

Har fått dem ned og testa, men centern og bak høyttalerene står bare der. Får kabler til mandag!

Da begynner den virklige morsome kalibreringa

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke rare anlegget det hadde blitt for de konfirmasjonspengene jeg fikk en gang i tiden.. ^^ Hvordan duger Primaren i kinoen da? og du ser frem til en lang kalibrering og innspillingstid?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primaren funker utrolig godt!

Ja kalibrering skal bli gøy nå Syntes det spiller utrolig godt nå, men jeg takker ikke nei til ENDA bedre

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du et effektrin oxo? er vel moderate kraftmengder du får ut av den primaren, eller er det bare på papiret kanskje? Har du mange kalibrerings/justerings-muligheter på primaren?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Vurderer du et effektrin oxo? er vel moderate kraftmengder du får ut av den primaren, eller er det bare på papiret kanskje? Har du mange kalibrerings/justerings-muligheter på primaren?

Jeg føler ikke jeg trenger noe mer kontroll på høyttalerene. Men det finner jeg ut litt senere, har akkurat fått dem!

Er noe av de samme justeringene som på ROTEL, kanskje litt flere små justeringer!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det murlig og få for en SW900 nå egentlig. Noen som har en mening om det?

Har vurdert SVS ser dere

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Hva er det murlig og få for en SW900 nå egentlig. Noen som har en mening om det?
    Rolig nå. Kick back and relax. Bli vant med systemet før du bytter noe mer. Det er mitt tips.

Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •