Følg Christopher`s hjemmekino byggeprosess! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 27 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 522
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett på JMlab, men det blir for dyrt!

Uansett, så ser det ut som jeg ikke får solgt Klipsch!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv det jeg gjorde. Sett på noen motstander bak på terminalen. Det funker helt glimmrende hos meg. Men jeg skulle bare dempe diskanten litt. Tror du kanske har "mer" problemer med de enn meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd nesten alt nå ser du Klipsch

Men jeg får leve med det, får jo ikke solgt ser det ut som. Skal jeg selge, så må jeg selge nå, for det tilbudet jeg har fått på Helicon varer ikke ut livet liksom :P

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir litt trist når jeg ser hvordan denne tråden har utviklet seg, fra den store drømmen om Klipsch til deperat jakt etter nye høytalere... Ikke vondt ment, men er det ikke på tide å være litt realistisk? Jeg tenker på flere ting;

1) Høytalerne er ikke dårlige og de låt bra i butikken. Du var i hvert fall svært begeistret for dem tidligere. Det betyr vel i praksis at du kan gjøre ting med rommet eller eventuel match med annen elektronikk. Så lenge du kun ser det som du ikke liker med høytaleren vil du aldri få noe eierglede av den! Ta turen innom Oslo Hifi-Center og snakk med folk der. De som jobber der (med erfaring) har helt sikker gode tips til deg, både i forhold til elektronikk og andre tips. Du er tross alt en god kunde, så de har helt sikkert tid til deg (så lenge du ikke går i den travleste tiden).

2) Det tar tid å selge ting på bruktmarkedet. En annonserunde holder ikke, så du må vente tålmodig på den rette kjøperen. Det som er helt sikkert er at du vil tape penger på å selge dem. Du kan i hvert fall trekke fra 30% fra nypris, men sikkert også mer. Om du absolutt skal bytte høytaler så kan det være et tips å kjøpe i en butikk som tar innbytte. Mange av de mindre butikkene (ikke kjedene) gjør dette. Det vil kanskje være den beste dealen for deg?

Bare mine tanker om det hele...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg blir litt trist når jeg ser hvordan denne tråden har utviklet seg, fra den store drømmen om Klipsch til deperat jakt etter nye høytalere... Ikke vondt ment, men er det ikke på tide å være litt realistisk? Jeg tenker på flere ting;

1) Høytalerne er ikke dårlige og de låt bra i butikken. Du var i hvert fall svært begeistret for dem tidligere. Det betyr vel i praksis at du kan gjøre ting med rommet eller eventuel match med annen elektronikk. Så lenge du kun ser det som du ikke liker med høytaleren vil du aldri få noe eierglede av den! Ta turen innom Oslo Hifi-Center og snakk med folk der. De som jobber der (med erfaring) har helt sikker gode tips til deg, både i forhold til elektronikk og andre tips. Du er tross alt en god kunde, så de har helt sikkert tid til deg (så lenge du ikke går i den travleste tiden).

2) Det tar tid å selge ting på bruktmarkedet. En annonserunde holder ikke, så du må vente tålmodig på den rette kjøperen. Det som er helt sikkert er at du vil tape penger på å selge dem. Du kan i hvert fall trekke fra 30% fra nypris, men sikkert også mer. Om du absolutt skal bytte høytaler så kan det være et tips å kjøpe i en butikk som tar innbytte. Mange av de mindre butikkene (ikke kjedene) gjør dette. Det vil kanskje være den beste dealen for deg?

Bare mine tanker om det hele...

Syntes også det er litt trist og måtte bytte så fort, men de er rett og slett for store til rommet!

Har snakka masse med OHFC og fått mange gode tips, men får det IKKE til og virke ordentlig

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du egentlig med for store for rommet? Tar de opp for mye gulvplass?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hva mener du egentlig med for store for rommet? Tar de opp for mye gulvplass?

Litt feil sakt:P

Men de passer ikke inn i rommet mitt, det er SVÆRE høyttalere, og egner seg ikke i et litte rom som mitt!

De krever litt mer luft en det jeg får til her!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan utarter det seg? Blir det for mye romling i bassen?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvordan utarter det seg? Blir det for mye romling i bassen?

Noop. Jeg har ikke bass i det heletatt! Og det er ikke så deilig og høre på Ikke kom med forslag om demping, og flytting på stolene eller høyttalerene. Har prøvd!

Men tror du må høre det. Klarer ikke si så mye om dette.....

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg hadde nøyaktig samme problem, men da med betydelig mindre høyttalere (2x6,5"). Tror ærlig talt ikke det problemet vil løse seg om du går over til Helicon, er nok rommet det må jobbes med. Det beste ville vel vært å få en eller annen luring med peiling på akustikk (Flageborg?) til å ta en kikk.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært fint om du hadde tegnet opp et oversikts bilde av rommet ditt med plassering av høyttalere, hvor selv sitter i det og andre ting du har i rommet og eksakt størrelse! Da ville det ha blitt lettere for oss som står på sidelinjen å komme med tips til forandringer som kunne hjelpe deg.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ok.

Men om ikke det løses ved og bytte til H400, så vill jeg få mer glede av dem uansett, syntes det er en bedre høyttaler

Skal skaffe dere en tagning!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Noop. Jeg har ikke bass i det heletatt! Og det er ikke så deilig og høre på Ikke kom med forslag om demping, og flytting på stolene eller høyttalerene. Har prøvd!
    Ikke bass i det hele tatt? Er det mulig med slike høytalere?

Er du sikker på at oppsettet på prosessoren er rett? Subwoofer = av, ingen crossover frekevns, fronthøytalere = large. Andre inntillinger?

Du benytter vel ikke 128kbs mp3 lenger?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chris, jeg føler med deg nå. Det du opplever er enormt frustrerende. Som eneste trøst, så er det nå slik at man vokser fra slikt, og det koster ofte penger. Jeg skal gi deg ett råd, jeg vet ikke om det vil funke, men prøv i alle fall. Du sier du liker Jmlab... Ta bilder av det du har, skriv opp speck's, priser og kjøpsdato. Reis inn til Hifihuset i bærum en dag, gjerne på en Onsdag formiddag (åpner kl. 11), da er det minst folk der. Hør hva du kan få i innbytte hvis du handler nytt hos Andre. Han pleier å gi gode innbyttepriser, og RF 7 er jo ikke så ukurant høyttaler. Hvis du ikke har prøvet det, så gjør det. Her kan du kanskje få til en god deal...

Men, hvis du ikke har bass i_det_hele_tatt, så må det være noe galt.

Hvordan er det, liker du ikke lyden lenger, eller det noe du savner i lyden, bortsett fra bass selvfølgelig?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til. Har du testet å bytte om på fasen på en av høyttalerene? Kan det være en intern kablingsfeil i en av høyttalerene, som gjør at du får utfasing?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått til litt mer bass nå. Men det er jo fortsatt ikke som det skal :S
    Det du sier der med JMlab, tror jeg absolutt jeg skal prøve på!

Men det er vansklig for meg og forklare åssen lyden er. Får ikke sakt så mye om det. Bassen er merkelig og jeg syntes ikke det låter noe spesielt fint!

Murlig det har noe med kabler og gjøre. Har kjøpt nye nå, så får se da!

Takk for gode svar vertfall! skal nok få til dette

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chris; kabler forandrer kun nyanser, her er det ikke noe halleluja opplevelser å hente hvis problemet er så stort som du sier...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test med bare 1 høyttaler.. kan være at de slår ut hverandre...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm skal ta med test cd og lydmåler når jeg kommer på besøk! se om vi finner noe rart!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    hm skal ta med test cd og lydmåler når jeg kommer på besøk! se om vi finner noe rart!

Ok. Men signalkablene må byttes uansett!

Har prøvd bare en ht, men kan ikke høre forskjell.

Den er grei eXa ang. utslåing, så har jeg en fryseboks 2m fra den ene høyttaleren. Men kan ikke høre forskjell når jeg tar ut kontakten til den heller :S

Side 15 av 27 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •