Følg Christopher`s hjemmekino byggeprosess! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 27 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 522
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selfølgelig har jeg hørt Helicon serien, ellers hadde jeg ikke uttalt meg. Har hørt både 300, 400 og 800 mange ganger. Jeg mener ikke at han MÅ ha raffinerte forsterkere for at de skal spille, men de må ha skikkelig elektronikk for at de skal yte sitt beste, DET er det ikke tvil om. Arcam låter bra, men NAD blir en litt mer "billigløsning" og da er det like greit at han beholder 1075/1066. Men hva som passer best sammen er også en smakssak, så der må han lytte selv. MA trenger ikke være veldig dyrt, og han har allerede prosessor..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La nå Chriz ha denne tråden sin i fred for å lufte sitt lettere "frustrerte" hode. Egne tråder som disse er ikke egnet til å dissekere eieres tanker og valg, denne diskusjonen kunne blitt tatt i en egen tråd, eks: RF7 vs Helicon under Høytalere.

Fortsett og lek deg litt med tankene du Chriz, men tenk deg nøye om før du gjør noe drastisk. Er et stort tapsprosjekt å selge hele denne pakken så kjapt...;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    La nå Chriz ha denne tråden sin i fred for å lufte sitt lettere "frustrerte" hode. Egne tråder som disse er ikke egnet til å dissekere eieres tanker og valg, denne diskusjonen kunne blitt tatt i en egen tråd, eks: RF7 vs Helicon under Høytalere.

Fortsett og lek deg litt med tankene du Chriz, men tenk deg nøye om før du gjør noe drastisk. Er et stort tapsprosjekt å selge hele denne pakken så kjapt...;-)

Jepp

Fikkser da dette ser dere!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt sagt og godt poeng! Jeg for min del beklager!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin avatar du har fått deg der, chriz

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ryddet opp litt her etter. Vennligst respekter at denne tråden omhandler Chriz hjemmekino. Diskusjoner angående Helikon vs RF7, og antall db i festsammenheng, hører vel snarerere hjemme under Generell Chitchat.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,902
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chriz: Har du vurdert å låne en bedre signalkilde? Jeg tror en høykvalitets cd-spiller eller DAC kan gjøre underverker i systemet ditt... Signalkilden tror ofte mye mer enn folk tror.

Kanskje det finnes noen i området som kunne ta med seg sin spiller og teste i anlegget ditt?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm.

LL: Ja, jeg skal låne en ny dvd spiller i dag til testing Har kun fått låne en Pioneer å en Panasonic, men det går vel an og teste med de også

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå også fått tak i en god Marantz dvd til testing. Blir nok ikke testing før i kveld. Men skal gi dere beskjed om det er dvd spillern min som er vrak

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er hvertall et godt valg til musikk.

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Har nå også fått tak i en god Marantz dvd til testing. Blir nok ikke testing før i kveld. Men skal gi dere beskjed om det er dvd spillern min som er vrak
    Hvordan går det med testingen?
    Bytter du signalkilde og sender spilleren din på gamlehjemmet?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert på vannet konstant i dag. SÅ har ikke fått prøvd

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bare mer og mer skeptisk hvor mer jeg leser denne tråden.

Chriz: Bytte av alt mulig hver dag for å tro at man får bedre lyd er tull og tøys. Hvorfor investerte du i Klipsch når du engang ikke gidder å spille inn høyttalerne ordentlig før du planlegger nytt kjøp? Her lukter jeg dårlig planlegging og testing før kjøp, eller er det kanskje bare stormannsgalskap?

Ikke vondt ment, men kanskje du burde tenke over saken.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cdrom
    Blir bare mer og mer skeptisk hvor mer jeg leser denne tråden.

Chriz: Bytte av alt mulig hver dag for å tro at man får bedre lyd er tull og tøys. Hvorfor investerte du i Klipsch når du engang ikke gidder å spille inn høyttalerne ordentlig før du planlegger nytt kjøp? Her lukter jeg dårlig planlegging og testing før kjøp, eller er det kanskje bare stormannsgalskap?

Ikke vondt ment, men kanskje du burde tenke over saken.

Er ikke redd for og si det jeg. Men jeg testa Klipsch alt for lite og ble alt for lite kjent med høyttaleren før jeg kjøpte. Noe jeg angrer på nå!

Så nå har jeg hørt Helicon 2 ganger alt. Og kommer til og høre dem mange ganger til før jeg bestemer meg, så ikke jeg gjør samme feil igjen!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

det du skulle gjort var å låne dem med deg hjem. slik jeg forstod det på deg så likte du dem veldig veldig godt når du hørte dem i butikken, men hjemme hørtes det dårlig ut. så kort fortalt skulle du egentlig lånt dem med deg hjem og prøvd dem der før du kjøpte dem. så med helicon; lån dem med deg hjem og prøv dem der før du gjør samme tabbe igjen. det er mye som kan låte bra i butikk og ille hjemme, det har du jo nå erfart

åssen gikk det med testingen av signalkilde da? har du fått prøvd noen andre enn de kjipe signalkablene?

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    det du skulle gjort var å låne dem med deg hjem. slik jeg forstod det på deg så likte du dem veldig veldig godt når du hørte dem i butikken, men hjemme hørtes det dårlig ut. så kort fortalt skulle du egentlig lånt dem med deg hjem og prøvd dem der før du kjøpte dem. så med helicon; lån dem med deg hjem og prøv dem der før du gjør samme tabbe igjen. det er mye som kan låte bra i butikk og ille hjemme, det har du jo nå erfart

åssen gikk det med testingen av signalkilde da? har du fått prøvd noen andre enn de kjipe signalkablene?

Mvh

Akkurat det jeg prøver på nå Har snakka med hifi klubben, og de skal ha depositum på 33k for og få låne dem. og det har jeg ikke råd til. Så jeg skal sjekke litt andre steder først

Ang. Signalkilde, så har jeg ikke fått satt meg ned og testa ennå. Skolen har begynnt og venner maser, så da er det ikke lett. Men skal prøve og få satt meg ned en av de nermeste dagene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert og kjøpe et par JMLab Grande Utopia Be i stedet da.
    jeg for min del liker JmLab bedre en helikon lyd messig og utseende, men som sagt er jo alt smak og behag.. men jeg ville anbefalt deg og høre på endel av JMLab seriene og si hva du syntes om de.. bare ikke kjøp NAD eller B&W evt DALI (som sagt min mening.)
    eller's kult oppsett, og lykke til videre..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zerom
    Du har ikke vurdert og kjøpe et par JMLab Grande Utopia Be i stedet da.
    jeg for min del liker JmLab bedre en helikon lyd messig og utseende, men som sagt er jo alt smak og behag.. men jeg ville anbefalt deg og høre på endel av JMLab seriene og si hva du syntes om de.. bare ikke kjøp NAD eller B&W evt DALI (som sagt min mening.)
    eller's kult oppsett, og lykke til videre..

Focal.JMLab Grande Utopia Be <-- Feil høytalere.. hehe de kosta 570 000 kr pr par.. ,
    men gå for Cobalt serien f.eks 826S ikke så veldig dyre men spiller fletta av det meste..

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zerom
    men gå for Cobalt serien f.eks 826S ikke så veldig dyre men spiller fletta av det meste..
    Dette her avhenger jo helt av preferanser, og da Helicon og JmLab ikke akkurat har samme typen lydsignatur etter det jeg har erfart ihvertfall, blir det vel litt tåpelig å påstå at chris SKAL gå for de høyttalerne uten at du i det hele tatt vet åssen smak han har.

Dessuten ser jo ikke JmLab ut i måneskinn i forhold til Helicon!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Dette her avhenger jo helt av preferanser, og da Helicon og JmLab ikke akkurat har samme typen lydsignatur etter det jeg har erfart ihvertfall, blir det vel litt tåpelig å påstå at chris SKAL gå for de høyttalerne uten at du i det hele tatt vet åssen smak han har.

Dessuten ser jo ikke JmLab ut i måneskinn i forhold til Helicon!!

jeg skrev at det var min mening, og jo jeg har hørt helicon sine, og jeg må si at jeg likte Focal.JmLab sine bedre og JEG syntes de er penere og se på.
    jeg sa heller aldri at han SKAL gå for de...

Side 14 av 27 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •