Følg Christopher`s hjemmekino byggeprosess! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 522
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok.

Men jeg syntes Helicon spillte bedre en RF7 uansett. Også får jeg jo aldri spillt høyt med RF7, så hva er vitsen med og ha så store høyttalere når ikke jeg får brukt det. Så da er jo Helicon et lurt valg, spiller mye penere og ikke fullt så høyt

Men nok om dette. Jeg vill komme mye strekere inn på det når jeg har funnet ut at jeg SKAL ha Helicon eller IKKE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjønt det, men vær også klar over at du da må oppgradere komponenter, omtrent samtlige..... og at det totalt blir ganske mye dyrere og tar sin tid å få et komplett hk sett

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Har skjønt det, men vær også klar over at du da må oppgradere komponenter, omtrent samtlige..... og at det totalt blir ganske mye dyrere og tar sin tid å få et komplett hk sett
    Jeg har prata med chriz om dette her labbetuss, og er helt enig med deg og de fleste andre her at chriz burde forsøke å optimalisere utstyret han har for å finne ut hva som egentlig bor i det, før han evt bytter.

Poenget mitt var at han kommer langt med helicon 400 + en skikkelig sub, også til film (til musikk har han vel ikke behov for sub, da H400 faktisk går dypere enn RF-7). Da blir ikke utgiften så stor. Surround er ikke tvingende nødvendig, men man kan oppgradere etter hvert..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv solgte jeg min ASW 600 sub samtidig som jeg byttet ut 603 med Helicon 400. Det verste er at Heliconene spiller langt bedre, selv uten den subben.

Edit: Til film bør man selvfølgelig supplere med sub.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Så lenge han er villig til å leve med det så er det jo ikke noe problem. Jeg står ved d jeg har sagt og håper bare han ikke gjør noe han vil angre på, mener da ikke at helicon er dårlige ht! Men at han er innstilt på prishoppet og på tiden det vil ta å bygge opp et system med skikkelige komponenter som er høyttalerne verdig. Helicon er knallgode ht og så lenge han vet hva han gjør og ikke gjør noe forhastet, noe jeg fikk en foraning om så er d opp til han. Men da må nesten det meste byttes ut hvis han skal få utnyttet heliconene.

Men ville iallfall prøvd bedre komponenter på rf-7 før noe som helst.....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror chriz har skjønt at du mener at han bør bytte ut noe av elektronikken sin, Labbetuss. Men husk at han ikke er så gammel enda, og kan derfor ikke kjøpe alt på en gang.

Jeg synes han har en veldig imponerende utstyrpark alderen tatt i betraktning!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo da et lite prishopp også da kenti hehe de burde jo spille bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selfølgelig! snakker jo ikke noe negativt om hans utstyr p den måten. jeg har jo noenlunde samme utstyr med noen unntak og er fire år eldre og d sier litt...

jeg sier bare hva jeg ville gjort i hans sted og mener ikke det er dumt av han å kjøpe helicon ei heller å selge rf-7. Men anbefaler han å optimalisere sitt utstyr slik at han kan være sikker på at han vil selge rf-7....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du leser "litt" opp Labbetuss, så ser du at jeg skal tenke nøye over dette før jeg gjør noe. Jeg fikkser opp i dette på egenhånd

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlig talt tror jeg ikke den elektronikken skulle få noen problemer med
    Helicon. Sant nok så krever de mye, men jeg har hørt de med mange apparater som ikke er i nærheten av de rotelene med godt resultat.
    Blir litt som de som mener at "man bare må ha turbo og x antall hundre hk
    før det er gøy å kjøre bil" For øvrig er jo bremser det viktigste

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi! Skulle lagt meg for lenge siden, men ble helt tatt med her Skremmende bra anlegg Chris, og for å være 15 år i tilegg.

Og her sitter jeg og funderer om jeg bør kjøpe "ditt" til 3500kr eller "datt" til 5000 kr.., nei nå synes jeg synd på meg selv... :P Vel, keep on!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der rodrik

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1075 kan gå bra hvis han kjører helicon stativ i fire kanaler pluss senter. ellers tror jeg han må ha mer krefter hvis han skal ha h400. det er ikke bare volum som teller, men kontroll på høyttaleren over hele spekteret.....

tviler ikke på at du fikser det, men du var litt mer usikker tidligere. nå er du bare lei diskusjonen noe som er forståelig

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    ellers tror jeg han må ha mer krefter hvis han skal ha h400.
    Det har du helt rett i. Helicon kan låte ok på ikke alt for kraftige forsterkere, men om de skal låte veldig bra må man han krefter i tillegg. Tror selv Helicon 300 må ha en kraftigere forsterker enn Rotelen for å låte på sitt beste. Selv om ikke kraft er alt så klart..

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det hjelpe å bruke 4 av kanalene på Rotel'n til biamping på Heliconene da?

Da har han jo fortsatt en ledig til senter, og kan bare skaffe seg en billig effektforsterker til bakhøyttalerne så lenge... :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan fungere, men jeg ville valgt noe mer raffinerte forsterkere til helicon om d var mitt valg, men vi må ta hensyn til hans økonomi også. det kan nok fungere midlertidig med rotelen (spørs hvilke krav han stiller), men et par MA monoblokker må jo være knas for han hvis han skal begynne med stereo tror ikke han vil angre på det, men det er opp til han og hvordan han vil gjøre dette. har forstått det slik at han først skal tweake sitt nåværende anlegg og bestemme seg etter mye prøving. så tror jeg heller vi bør kommer tilbake med tips når han har bestemt seg også tar vi d derfra

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå låter jo Klipsch RF-7 og helicon 400/800 helt forskjellig uansett elektronikk i mine ører. Virker litt på meg at Chris ble påvirket når han handla Klipsch, og ikke tok nok iniativ selv på å teste andre produkter i samme prisklasse. Håper andre lærer av dette da . Selv syns jeg Klipsch spiller forykende tøfft, spessielt til film, men kan bli litt for "tøfft" til musikk i lengden for min smak.
    Klipsch er også som Labbetuss er inne på, veldig sær på elektronikken. Noen som har testa Parasound A21 på RF-5/7 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vet ikke om jeg er helt enig skorob. jeg snakket mye med ham før han kjøpte ankegget, og det virket mer på meg at han var veldig ensporet og fokusert på klipsch fordi de va tøff, ikke nødvendigvis at noen hadde sagt til han at dette var det eneste bra i prisklassen. Han hadde vist hørt på andre ht også, spurte han mange ganger om det...... men alle kan gjøre et bomkjøp, synd han ikke lånte med seg hjem før han kjøpte, men han var overbevist om at dette bar ht'en for ham. men selfølgelig liker han dem ikke så liker ham dem ikke.

Og ja, det er klart lyden er vidt forskjellig på helicon fra klipsch, jeg har ikke påstått noe annet.

men det beste er jo at han prøver ut noe bedre komponenter med klipsch og ser o det hjelper på. hvis han fortsatt ikke liker d han hører så er jo saken grei

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror du har fått fram poenget ditt nå, labbetuss :razz:

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du egentlig hørt helicon 400 så mye labbetuss?
    til og med arcam A90 hamler opp der i gården.
    jeg har testet høyttalerne med et utall av elektronikk og jeg er enig i at det er liten vits i gode høyttalere uten ditto forsterker, men det virker på deg som
    om man nesten må ha Classé monoblokker før de gir lyd fra seg.
    forstår at du etterlyser mer raffinerte forsterkere.
    Men en kombinasjon jeg faktisk likte på de var sammen med hhv. nad 372 og
    nad 973, og de er vel kjent for å hvertfall stoppe på samme busstopp som rotel i light-versjon.

Side 13 av 27 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •