Følg Christopher`s hjemmekino byggeprosess! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 27 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 522
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kommer jo helt an på hvor mye du får igjen for Klipsch'ene dine. Helicon er jo et sykke unna RF-7, tenkte du ikke på dette når du kjøpte de ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.

Men om jeg får godt med penger for de. Så er det vel ikke så dumt

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å selge nesten nye høyttalere er vel et rent taps prosjekt. Du er vel heldig om du får 35 lapper igjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Men tror nok ikke jeg selger. La ut annonsen mest for og sjekke hva jeg får for dem!

Men får jeg det jeg vill så selger jeg, men det skjer nok aldri Jeg er jo kjempe fornøyd med dem, bare litt for store etter min mening. Og da kunne det kanskje vert et valg og selge til riktig pris og trappe ned til Helicon

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener så klart Helicon er gode høyttalere, men de er som nevnt langt unna RF7. Men nå sier jo du at du hører en del på musikk og..

Uansett, så taper du nok en del i forhold til villedene pris på Klipcsh-settet ditt. Men hvem vet, mulig du har fått en god pris på de og slik at du ikke går så alt for meget i tap.

Hadde du bodd nærmere skulle jeg invitert deg for en nærmere lytt på Helicon 400, men det blir vel litt vanskelig mtp. avstanden.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hæ?

Skjønner ikke helt tankegangen her....... Da må du kjøre stereo en stund da...? en Helicon koster jo nesten like mye som hva du har tenkt for dem..... og dette blir jo bare enda dyrere, spesielt for et komplett helicon surround set....
    Jeg ville heller prioritert å kjøpe ny signalkabler, dvd spiller og jobbet med mer med plassering og rommet. Det er jo "rent tapsprosjekt" å selge dem så ny. Men du gjør som du vil.

Håper du mener at du ikke skal selge dem.........

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp.

Jeg tror nok jeg beholder dem til de er innspillt vertfall Annonsen er kun for og sjekke hva jeg kan få for dem!

Labbetuss: Hvis du ser litt tilbake i linken, så sier jeg at jeg skal ha en mindre center og bak ht. Så finner jeg et Helicon sett brukt, så vill det nok komme på rundt samme pris!

Men var og hørte på Helicon400 i dag, og må si jeg ble imponert! spiller ikke så høyt. Men med andre folk i huset trenger jeg ikke mer! Får nesten ikke brukt Klipscha uansett!

Men jeg skal tenke nøye over dette før jeg gjør en avgjørelse uansett

Men nok om det! la meg ta denne avgjørelsen. Jeg vet vertfall at det ikke er et så dumt valg og kjøpe Helicon400

Newcomer joiki sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    261
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Vet du hva, vi kan bytte RF7`a mot mine rb75 ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja Nei, om jeg skal bytte, så blir det nå vertfall ikke samme merke, da vill jeg jo prøve noe nytt

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ja er ikke dumt det, for hvis du skal få utnytte de høyttalerne må du få deg bedre signalkilde, forsterkeri og ikke minst kabler som stiller i samme klasse som høyttalerne! Du får ikke et komplett HK system med helicon på en god stund da iallfall.....spesielt mtp hvor mye peng du har/evt får for klipschene...

Da må du smøre deg med en meget god porsjon tålmodighet

Skal ikke legge meg så mye opp i det. Skjønte bare ikke logikken når jeg så annonsen din. Kan forsovet forstå det hvis du satser på musikk, men dette kan iallfall ikke kalles en nedgradering, og det koster definitivt mye mer penger, dvs hvis du satser på komplett helicon surround oppsett med matchende elektronikk og kabler. da kommer du opp i en litt annen prisklasse.... så ville prøvd noen andre signalekabler/ht kabler og signalkilde før jeg hadde dømt rf-7++........ iallfall finn ut hvordan de kan yte før du selger...

Suit yourself

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men labbetuss, det sa jeg jo til deg sist jeg snakka med deg. At jeg skal kjøpe nye signalkabler, spille dem inn og låne en ny dvd spiller for og få det beste ut av dem som murlig før jeg i det heletat vurderer og selge dem!

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det billigste er vel bare å spille litt lavere? helt uintressant hvilken høytaler det er hvis du spiller for høyt for foreldrene dine.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    det billigste er vel bare å spille litt lavere? helt uintressant hvilken høytaler det er hvis du spiller for høyt for foreldrene dine.

Jepp. Så det er jo ingen vits og ha så store høyttalere når ikke jeg får bruk for det. Klart det er morsomt når jeg er hjemme alene. Men så mye er jeg ikke alene Så tror Helicon er et godt valg om jeg bytter!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar bare utgangspunkt i hva du sa i annonsen. Og nei, det du sa var bare at du evt skulle selge dem hvis du fikk et tilfredstillende bud på dem. Du gjør som du vil, er å anbefale å prøve ny signalkilde og kabler ja, evt forsterker, for de krever en del effekt og stiller noe krav til komponenter for å yte optimalt. Du må uansett ut med ekstra peng for tilfredsstillende komponenter som matcher helicon hvis d er aktuelt, så jeg ville prøvd det samme med fr-7 før du selger/bytter.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har funnet ut at jeg skal bruke litt mer tid på og tenke på dette. Også skal jeg finne et par brukte Helicon så ikke jeg bæsjer på leggen og selger Klipsch uten og finne noe i det hele tatt.

Så jeg sletter annonsen. Og når jeg har kommet til et sikkelig svar på om jeg virkelig skal bytte eller ikke. SÅ legger jeg heller ut ny annonse!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er en bedre løsning. Blir sikkert vanskelig å finne noen brukte helicon. Men prøv heller først å få mest mulig ut av dine rf7 før du bestemmer deg. Hvis du evt skal prøve Helicon er det jo bare å prøve hjemlån, men tror du vil få veldig stor gevinst ved å oppgradere elektronikk og kabler foreløpig. Det må du jo gjøre uansett "hvis du skal bytte". Hvis ikke det er tilfredsstillende så er jo saken biff...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    Jepp. Så det er jo ingen vits og ha så store høyttalere når ikke jeg får bruk for det. Klart det er morsomt når jeg er hjemme alene. Men så mye er jeg ikke alene Så tror Helicon er et godt valg om jeg bytter!
    Nå håper jeg ikke du tror at helicon ikke kan spille høyt, for det er en skikkelig rockehøyttaler du kan dra på til de grader med Om den kan matche RF-7 på maksimum desibel veit jeg ikke, men så høyt er det som du sier, ytterst få som har behov for å spille

Gjør som meg og sats på helicon i stereo+sub, knall det

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Har helicon 400, senter og sub i kirsebær.
    Vil ikke selge de, men flytter til Berlin på søndag.
    Alt har vel sin pris, også kjære familiemedlemmer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Kan være enig i det alex, men hadde det ikke vært en fordel å prøvd RF-7 med kabler som ikke knitrer og en skikkelig signalkilde/ht kabler og evt kraftigere forsterker før man dømmer rf-7? han m uansett oppgradere det for å få utnyttet helicon....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det er ikke lydtrykk det står på, men å prøve høyttaleren man har ut skikkelig med tilsvarende utstyr før man dømmer den......

har sagt at helicon serien er knallbra høyttalere og har ingenting imot dem....

Side 12 av 27 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •