bwa's hjemmekino oppdatert 11.04.2008 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 717
    Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    det er uansett verdt å prøve i forhold til prisen.
    blir det ikke bra, kan føttene brukes under utstyret. (DVD-spiller, CD-spiller el.l.)
    Enig med deg Burre. Det ER verdt å prøve, en vet jo aldri, kanskje det passer utmerket til sub'en. :wink: Dempeføttene har fått kjempe gode kritikker av hi-fi bladene iallefall. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte subwooferen min (Hi-Fi huset i Bærum AS) spurte jeg selgeren om Holfi's dempeføtter passet bra til sub'en. Han forklarte meg at Holfi's dempeføtter var kjempebra, men det var til høyttalere, jeg måtte ikke finne på¨å bruke dempeføttene til subwooferen.
    Jeg har Holfi dempeføtter under min JmLab Cobalt sub og det fungerer utmerket

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som det var noen blanke skruer på ramma rundt bildet?
    Det er vel isåfall ikke så veldig heldig?
    Lett å kline på en dash sparkel og maling på det da

Intermediate bwa sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå i dette sekund driver jeg å kler rammen med sort stoff, slo akkurat på pc'en for å starte en film. Skal sjekke ut effekten med bare den høyre vertikal fjerdedelen av rammen kledd inn. Da kan jeg sammenlikne glansen med den venstre delen.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sjekket ut! Vow! Det var kjempestor forskjell. Rammen er jo 1,5" dyp, og det ble problematisk da bildet lyste opp innsiden og malingen jeg hadde reflekterte for mye, men nå ble dette dempet betraktelig. Kjemperesultat.

Nå fikk jeg inn den siste Matrix filem fra play.com i dag, så nå er det slutt på snekring for i dag, skal kose meg med det nye utstyret nå.

PS. Legger ut bilder snart på dette.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut

Man skal IKKE undervurdere effekten av maskering eller det å få en ramme rundt bildet!
    Jeg har laget meg maskeringssytem som jeg er meget fornøyd med.
    bruker stort sett 16:9 hele tiden, kun maskert under.
    Så når jeg ser film i 2.35 så henger jeg en over i tillegg...

Har jo nok "svart" rundt bildet mitt i massevis ellers også jeg da.
    men, selv om malingen "inne i" scenen er matt 05, så blir det litt refleksjoner på sideveggene.
    her er et STORT bilde som viser dette. Tatt med blits så.
    http://www.stud.ntnu.no/~bondo/kinorom/scene.jpg
    Kanskje å lime stoff på sideveggene hadde vært tingen ? :lol:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at sideveggene påvirker like mye som taket. Jeg ville endret takfargen først, det påvirker mere. Min sidevegg er køl-svart når filmen kjøres. Men det kan jo være fordi resten av rommet er så mørkt at intet lys sendes tilbake fra rommet.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, du misforsto litt...
    mente sideveggene inne i scenen... de som er malt sorte.. At jeg får sort filt på dem...

Men, for sortnivå på bilde burde helt klart taket mitt vært mørkere...
    får se etterhvert om jeg lager noe lettvindt system for "maskering" også i tak.
    Vurderte hvordan det ville blitt med mørkere malt tak, men det blir nok litt ekstremt... :P

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, pokker, sideveggene, jeg tenkte på bakveggen bak lerret ops:

Ser ikke helt klart om dagen....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,080
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig gjort Bjørn-Willy!
    Du har ødelagt livet mitt. :roll: Det bildet jeg trodde var bra (X1) og det bildet jeg trodde var helt topp (Action modell one) viser seg å være crap. Jeg som gikk å modnet tanken om ny Action og ”bilde-nirvana” i egen hjemmekino. Så kommer jeg hjem til deg og ser noe som svært få har sett, nemlig en utrolig bra CRT med signal fra HTPC (linje kvadrupling).
    Eric Røkeberg og jeg selv var invitert til Bjørn-Willy for å sjekke ut den nye Primare forforsterkeren hans, og den er grom den. Men det som ga oss begge hakeslipp var bildet på projektoren. Herregud for et bilde. Vi som sitter foran PC-ene våre og diskuterer hvilken projektor som er best (marantz, Sp7200, Action, osv.), har noe til gode. Dere som ikke har sett en CRT som er satt opp skikkelig, har virkelig en godbit i vente. Da snakker jeg ikke om de CRT’er som får signalet sitt direkte fra en DVD spiller, for det blir bare ikke bra. Men via f.eks en HTPC (Bjørn-Willy kan sikkert fortelle oss oppløsningen har kjører) er det et nirvana i vente. Vi ble før demoen fortalt hvor fantastisk bildet var, slik at forventningene var rimelig høye (modig gjort Bjørn-Willy) før vi fikk se selv. Jeg spratt vel resolutt opp av sofaen og løp bort til skjermen, haken klasket i gulvet og livet lå i grus (kommer tilbake til det). Jeg husker ikke målene på lerretet, men det er stort. Det fantes ikke pixler, ikke engang om jeg lette men forstørrelses glass. Det var som å se et enormt høyoppløst fotografi med bevegelse. Godeste Hr. Røkeberg (som har sett mye gromt utstyr) var merkelig stille der han satt. Bjørn-Willy satt der med fjernkontrollen i hånden og fortrakk ikke en mine (men jeg skal vedde på at han humret og lo bak fasaden). Det ble testet utallige sener fra forskjellige filmer og alt var like bra. Forsterkeren glemte vi helt i rusen fra bildet, så vi får vel ta den en annen kveld (please, please snille Bjørn-Willy).
    Noen ord om sortnivået: Det var SORT, og helt uten bevegelse. Jeg som er vant til DLP er også vant til litt ”skjelving” (fra speilene) i de sort partiene, det har jeg ikke lagt merke før jeg så hvor fjellstøtt det sorte sto på CRT. Alle senene vi så var velkjente for meg selv, men i nesten alle sammen la jeg merke til detaljer (i de mørke partiene) som jeg ikke hadde sett før. Det er veldig vanskelig å beskrive det jeg så, for jeg har ikke noe annet å sammenligne med. Tror rett og slett en må oppleve det selv. Du kan kanskje utdype litt Bjørn-Willy?
    Til dere som rister på hodet av det jeg skriver kan jeg bare anbefale å sende BWA en PM og spørre pent om den demo.
    Tilbake til det at livet ligger i grus; taket i min hjemmekino henger i lydbøyler og tåler dermed ikke vekten av en CRT. Det å plassere en projektor på gulv eller bord er så lite brukervennlig at det kommer ikke på tale. Og her sitter jeg, med ønske om et like bra bilde, og uten mulighet til å realisere det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå fikk jeg veldig lyst på en demo.

Tilbake til det at livet ligger i grus; taket i min hjemmekino henger i lydbøyler og tåler dermed ikke vekten av en CRT. Det å plassere en projektor på gulv eller bord er så lite brukervennlig at det kommer ikke på tale. Og her sitter jeg, med ønske om et like bra bilde, og uten mulighet til å realisere det.
    slik problemløsning er jo bare moro. ikke vær så negativ, da
    Du finner nok en løsning på det og
    hva med en "brannmannstolpe" bak sofaen, med CRT'en montert på toppen?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Dårlig gjort Bjørn-Willy!
    Du har ødelagt livet mitt. :roll:
    Så,så Gorm. Uansett er det god plass i sofaen min, og du kjører diesel, skjønner ?

Det bildet jeg trodde var bra (X1) og det bildet jeg trodde var helt topp (Action modell one) viser seg å være crap.
    I forhold til prisen og bildekvalitet alene, er jeg enig. DLP er crap !

Men via f.eks en HTPC (Bjørn-Willy kan sikkert fortelle oss oppløsningen har kjører) er det et nirvana i vente.
    Jeg kjører 1440 * 1152 @ 50 Hz. Kvadrupling er det også kallt. 2x720 * 2x576. Dette gir enkelere scaler-matematikk. En annen grunn til dette er at linjene blir akkurat så tette at bildet blir 100% uten sorte hor. scanlinjer. Størrelse på bildet er ca 232 * 130 cm.

Bjørn-Willy satt der med fjernkontrollen i hånden og fortrakk ikke en mine
    Ja, smilet mitt satt løst, fra øre til øre. Det ble ikke så mye mas fra gutta om å bytte fra film til musikk, hehe

Forsterkeren glemte vi helt i rusen fra bildet, så vi får vel ta den en annen kveld (please, please snille Bjørn-Willy).
    Gjett hva som står å spiller CD i kveld: Meridian Reference 800 (startpris 120.000 NOK). Lånte likegodt noe skikkelig......

Får inn en ny Electra Sub ut i uka og må sjekke hvordan det blir med to subwoofere. (Gorm, blir du med å samle takstein etterpå?)

Noen ord om sortnivået: Det var SORT, .....
    Det er faktisk her at DLP virkelig er CRAP! Fra 3,5 meters avstand ser man jo ikke noe hønsenetting på DLP, så det er vel til å leve med, men kvaliteten i sort på CRT må man bare se. mjf Welcome to the dark side...

Tilbake til det at livet ligger i grus; taket i min hjemmekino henger i lydbøyler og tåler dermed ikke vekten av en CRT.
    Nå gir du opp litt for tidlig, det likner ikke deg, Gorm

Ellers takk for en hyggelig, men en smule overdrevet omtale.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    nå fikk jeg veldig lyst på en demo.
    Bruksanvisningen for det ligger godt gjemt i postingen ovenfor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruksanvisningen for det ligger godt gjemt i postingen ovenfor
    Ta med drikke selv..?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hos meg trenges IKKE regnbuemedisin !!!! Men det er jo mye godt å drikke til peanøttene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,981
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, ja CRT kan se skikkelig bra ut om den er satt opp korrekt! Er jo imidlertid en del bakdeler med CRT også da, både bildemessig og bruksmessig, men liker en skikkelig sortnivå, har tilgang til eget rom som kan mørkelegges, får tak i en skikkelig Barco 808s eller lignende, og samtidig ikke har noe i mot å tweake litt, er nok CRT fremdeles et glimrende valg for videophilen! (puhhh, DET ble en lang setning det!) 8)

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd dempeføtter på suben enda, BWA?

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    1,475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kjøpte ett sett på messen, men de virket litt for bøte, så jeg byttet tilbake til soundcare spiksene, og det er ikke noe stor forskjell mellom de.

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 701 veier ikke mer enn ca 35 kilo. Uansett ville jeg vurdert å kutte et lite hull i taket for å få montert pj, hullet dekkes jo uten problem av pj. svjv har Bjørn Willy en 701 til salgs.

Neste gang må du få Bjørn Willy til å laste ned noen HDTV demoer, først da "slipper" haka virkelig og man får sett fullt ut hva en CRT er god for.

Dette er antagelig de beste HDTV demoene på nett: http://www.dvico.com/hdtv/download.asp

Frode

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LOL 8)

Ja, sånn kan det være...
    Nå har du nok fucka opp hifils filmopplevelse hjemme Bjørn Willy.
    Han kan vel ikke sette seg ned å se en film uten å lengte etter en crt?
    Han endte ikke opp med å kjøpe gamle 701s'n din da?
    hehe.

Og hifil. Alt er mulig.
    Selv om du ikke kan ha noe i taket, så er da gulvet tross alt ikke såå dumt. Du kan jo godt bygge et bord med projektor inni. Da slipper du i tillegg støy. Og vekten av PJ gjør at ting står støtt...
    Se på Mastiffs løsning.
    Samt søk på coffetable i crtforumet på avsforum, så finner du nok endel fix'e løsninger med crt i bord.

Morten.

Side 7 av 36 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. bOFFE's hjemmekino - oppdatert 15.04.05
    By bOFFE in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 8
    Siste melding: 04-15-2005, 18:11
  2. Min Hjemmekino -|- oppdatert : 16. mai 04
    By kinosjef_christian in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 53
    Siste melding: 05-30-2004, 18:16
  3. Stickan's hjemmekino oppdatert med bilder 27/4-04
    By Stickan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 32
    Siste melding: 05-02-2004, 12:56
  4. Ani's Hjemmekino - Oppdatert med bilder
    By Animoy in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 15
    Siste melding: 02-11-2004, 21:46
  5. Hjemmekino i kjelleren oppdatert (Igjen!)
    By perzon57 in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 16
    Siste melding: 06-14-2003, 23:56

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •